View Full Version : Hdj:n kytkin
Rekisteröimätön
13.12.2010, 22:07
Kertokaapa kokeneemmat mistä sais pitävämpiä kytkin paketteja kasikymppiseen hodariin kiitos jo etukäteen!!!
bj45lava
13.12.2010, 22:14
Toyotalta 1hd-fte (24valve) koneen vauhtipyörä ja koivuselta saa siihen tarvikkeena 300 mm hd levyn ja asetelman.
Sama vauhtipyörä löytyy myös aussimallin perus 12 valve koneestakin, siellä alunperin hd-kytkin jo tehtaalta.
Vakiohan on 275mm
Ja uudessa sitten asetelma tulee 8 pultilla entisten 6 sijaan kiinni.
Rekisteröimätön
14.12.2010, 08:02
oisko tietoo mistä löytyis tollainen 1hd-fte:n vauhtipyörä????
bj45lava
14.12.2010, 13:41
Toyotalta jonkun n: 500€ maksaa tai sit jokuhan noita sorvailikin.
Ja pystyy sen siihen orkkikseenkin tekemään, jos on sopiva koneistaja jolla kiinnostusta asiaan.
titanix nyypinä
23.03.2011, 16:47
Toyotalta jonkun n: 500€ maksaa tai sit jokuhan noita sorvailikin.
Ja pystyy sen siihen orkkikseenkin tekemään, jos on sopiva koneistaja jolla kiinnostusta asiaan.
joo o tänään tehtiin tämmönen muunnos juttu että hd kytkin asemoitiin vakio hdj:n vauhti pyörään vahingossa kyllä tuli tuommoset osat mutta jospa siinä olis sit pitoa paremmin kun orkkiksessa
alticity
24.03.2011, 09:26
Varmaan pitää hyvin. Tuliko mitään epämiellyttäviä ominaisuuksia kuten resonointia jollekin kierrosalueelle tai nykimistä luistattaessa? Laitoitteko asetelman samaan kohtaan kuin miten oli se orkkis asetelma ja sorvasitteko sitä vauhtipyörää ollenkaan?
Varmaan pitää hyvin. Tuliko mitään epämiellyttäviä ominaisuuksia kuten resonointia jollekin kierrosalueelle tai nykimistä luistattaessa? Laitoitteko asetelman samaan kohtaan kuin miten oli se orkkis asetelma ja sorvasitteko sitä vauhtipyörää ollenkaan?
no ei pidä joku men vituiks mutta mikä ?kytkin irroottaa ihan hyvin mutta polin on niinkun kuminauhaa polkis "tosi kevyt" koneistajalla oli kaksi visiota joita epäili eli ekaks tuli mieleen se paineasetelman ja levyn taso ero se on nyt normaali mikä oli alunperin 80 kytkimellä onko siinä 100 ruiserissa eroa ?toinen ja todennäköisempi on se että paine laakeri ei pääse nyt menemään tarpeeks taakse ja kantaisi .no jokatapauksessa loota irrota ja kiinnitä eikä vituta yhtään
no ei pidä joku men vituiks mutta mikä ?kytkin irroottaa ihan hyvin mutta polin on niinkun kuminauhaa polkis "tosi kevyt" koneistajalla oli kaksi visiota joita epäili eli ekaks tuli mieleen se paineasetelman ja levyn taso ero se on nyt normaali mikä oli alunperin 80 kytkimellä onko siinä 100 ruiserissa eroa ?toinen ja todennäköisempi on se että paine laakeri ei pääse nyt menemään tarpeeks taakse ja kantaisi .no jokatapauksessa loota irrota ja kiinnitä eikä vituta yhtään
Älä nyt vielä innostu.
Mulla teki kans aluks ihan samaa. Poljin oli ihan tunnoton, ja melkei sama ku olis polkenu jarrupoljinta ku jarruletku poikki. Välillä meinas luistaa, ja välillä ei. Kans mietin et mikä *it*u menny vikaa... Mut kokeile huvikses:
Aja tasamaalla vitosella noin 80, pidä kierroksia(kaasu samassa asennossa) ja paina kytkin pohjaa ja päästä samantien irti. Vähän niinku kytkin pommi, mut ei tunnu pahalta. :) Tein tollei pari kertaa, ja nyt toimii ihan normaalisti, eikä luista isokaa kärry peräs.
Kai se vaa paikkaansa haki...
Rekisteröimätön
24.03.2011, 18:39
Älä nyt vielä innostu.
Mulla teki kans aluks ihan samaa. Poljin oli ihan tunnoton, ja melkei sama ku olis polkenu jarrupoljinta ku jarruletku poikki. Välillä meinas luistaa, ja välillä ei. Kans mietin et mikä *it*u menny vikaa... Mut kokeile huvikses:
Aja tasamaalla vitosella noin 80, pidä kierroksia(kaasu samassa asennossa) ja paina kytkin pohjaa ja päästä samantien irti. Vähän niinku kytkin pommi, mut ei tunnu pahalta. :) Tein tollei pari kertaa, ja nyt toimii ihan normaalisti, eikä luista isokaa kärry peräs.
Kai se vaa paikkaansa haki...
onkos sulla siinä nuo isommat romut ja jos on niin mitä muuta kun asetelman uudet kiinnitys paikat teittä vaihtipöyrään
onkos sulla siinä nuo isommat romut ja jos on niin mitä muuta kun asetelman uudet kiinnitys paikat teittä vaihtipöyrään
Ei, ku pienet... :o
Rekisteröimätön
25.03.2011, 08:44
Mulle sorvailtiin kanssa iso kytkin luulin että jokin meni vikaan luisti ensin aika helposti ja on aika kevyt käyttää kun kaikki pinnat on uusia kestää vähän aikaa ennen kuin ne hioutuu toisiinsa sopiviks mulla ainakin alkoi pitämään kun säikäytin sen eli auto paikalle kolmonen päälle ja kytkin ylös ja kunnon lämmöt senjälkeen ei ole luistanut lähti varmaan myös asennus rasvat poijes
pittääkös siinä olla erlainen paine laaker vai käykö 80 normi laaker.mulla kävi niin että paine laakeria ei saanu muuta kun alkuperäisen onko vika siinä??pitäis maanataihin mennessä selvittää kun silllon menee takaisin sepälle tuo auto ja ottavat lootan irti
Rekisteröimätön
25.03.2011, 10:34
mulla tuli 300:sen kytkin paketin mukana uusi painelaakeri sopi paikalleen ilman ongelmia siis oli samalainen
mulla tuli 300:sen kytkin paketin mukana uusi painelaakeri sopi paikalleen ilman ongelmia siis oli samalainensiis samanlainen kun entinen ? nomikä vittu se sitten tässä minun tappauksessa on ongelma ??tam gearsilla sanovat että lyhyempi laakeri on tuossa isommassa kytkimessä ja kuivusen luettelo ei tunne kun yhtä painelaakeri mallia vahvistettuun ja normaaliin kytkimeen
bj45lava
25.03.2011, 12:47
Se laakeri on eri varaosanumerolla toyotalla, mutta laakerissa ei ole eroa pituudessa/koossa 275/300 kytkimen osalta, saatto olla et pituus olis pari mm eroa, mut eihän sillä mitään merkitystä ole löysäähän siellä on kytkinhaarukalla/asetelman välissä jo sen verran et ei mitään väliä.
Eiköhän ongelma ole, että vauhtipyörän tasot pitäis olla katottu tosta 300 pyörästä, se ei nimittäin ole tasainen, vaan levy on pikku korotuksen päällä. tossa asetelman jäykkyydessä just noi millit sinne/tänne merkitsee, pito vaan katoaa, jos jousi ei ole alueella siinä kohtaa kun asetelma lepää ajoasennossa.
Eli siis rautalangasta väännettynä asetelman kiinnitystaso ja kytkinlevyn tasopinta ei ole sama.
Kisaukothan noista asetelmista jousivoimat mittaa ja sovittaa kytkinlevyn paksuuden mukaan vauhtipyörään kiinnitystason asetelman max jousivoiman kohdalle sen puristuksen...
Se laakeri on eri varaosanumerolla toyotalla, mutta laakerissa ei ole eroa pituudessa/koossa 275/300 kytkimen osalta, saatto olla et pituus olis pari mm eroa, mut eihän sillä mitään merkitystä ole löysäähän siellä on kytkinhaarukalla/asetelman välissä jo sen verran et ei mitään väliä.
Eiköhän ongelma ole, että vauhtipyörän tasot pitäis olla katottu tosta 300 pyörästä, se ei nimittäin ole tasainen, vaan levy on pikku korotuksen päällä. tossa asetelman jäykkyydessä just noi millit sinne/tänne merkitsee, pito vaan katoaa, jos jousi ei ole alueella siinä kohtaa kun asetelma lepää ajoasennossa.
Eli siis rautalangasta väännettynä asetelman kiinnitystaso ja kytkinlevyn tasopinta ei ole sama.
Kisaukothan noista asetelmista jousivoimat mittaa ja sovittaa kytkinlevyn paksuuden mukaan vauhtipyörään kiinnitystason asetelman max jousivoiman kohdalle sen puristuksen...
paljokohan tuo taso ero on tuossa 300
ihme korjaantuminen tapahtunut viikonlopun aikaan.mitään ei olla tehty mutta ei se ennee luista vaikka vitosella 40 vauhista alkaa vedättämään ja samaten kun 80 vauhissa polkee jarrua ja samalla kaasua niin luulis huonon kytkimen siinä vaiheessa jo luiskahtelevan mutta ei tapahtunu muuta kun savu sankkeni piissin päässä ja vauhti kiihty
ihme korjaantuminen tapahtunut viikonlopun aikaan.mitään ei olla tehty mutta ei se ennee luista vaikka vitosella 40 vauhista alkaa vedättämään ja samaten kun 80 vauhissa polkee jarrua ja samalla kaasua niin luulis huonon kytkimen siinä vaiheessa jo luiskahtelevan mutta ei tapahtunu muuta kun savu sankkeni piissin päässä ja vauhti kiihty
Se haki vaa paikkaansa... ;)
Se haki vaa paikkaansa... ;)
mitäpä ilmeisemmin
saakos nuita 300mm kytkin paketteja mistä? tamgearssilla ei tainu olla ku pelkkä levy??