View Full Version : Cherokee 4.0 moottori
Auto Jeep Cherokee 4.0 HO Limited -91.
Aamun työmatka muuttui epämukavaksi kun otin 400m ripeän kiihdytyksen ja konehan alkoi oikein kunnolla kalkattamaan sen jälkeen.
Nyt pitää niin kauhiaa kalketta ja kolinaa, että tuntuu kuin joku yrittäisi tulla vasaralla kannesta lävitse.:( Öljyt katsoin ja nekin näyttää mukavan metallinhohtoiselta.
Onko jollakulla jotain epällystä mikä sieltä oisi voinut mennä rikki? Kone käy ja kukkuu vielä, mutta kolina on kovaa!
Onko teillä muuten kokemuksi vaihtokoneen ostosta tuolta amerikan maalta? Siellä tuntuu olevan noita Jeepin vaihto koneita aika läjä tarjolla ja takuitakin niihin vielä tarjoaa..huijaustako?? :confused:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78775 ;)
Rockautosta:
1991 JEEP CHEROKEE 4.0L 242cid L6 MFI (S) OHV Long Block
MARSHALL Part # A2431C Reman
BLOCK# 405, 665, 535, HEAD# 7120, 7119, CRANKSHAFT PILOT HOLE .550" DEEP. BLOCK HAS 12 X 1.25 DETONATION SENSOR HOLE
$1,172.79 Core: $375.00 $1,547.79
Subtotal $1,547.79
Discount -$58.64
Country: Finland
Shipping: from United States $684.56
Total $2,173.71
Tuohon sitten lisäksi tulli + ALV........
Onko kokemuksia kyseisestä rockautosta? Mistäs osoitteesta tuollainen löytyy?
http://rockauto.com/
paljon tulee osia hommailtua, vähäkin harvinaisempikin osa löytyy varmasti ja yleensä nopeammin kun monesti kotimaasta ja niitten magneettian takiahan mä.... jääkaapin ovessa on vielä tilaa:)
ei vaan, hyvä paikka, edullisesti osia, rahti vaan nykyään osoittelee jo niin isoa hintaa ettei päihitä kotimaisia myyjiä enää.
hakusanalla "jeep" löyty 63 ilmoa nettivaraosasta... löytyskös niistä mitään ?
http://www.nettivaraosa.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=7770994&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php
Onko kokemuksia kyseisestä rockautosta? Mistäs osoitteesta tuollainen löytyy?
Aika paljon oon osia tuolta tilannut, Siitä mukava että osat tulee kotiovelle asti.......
Kovin isoa osamäärää ei kannata tilailla, Lähettävät useasta eri paikasta = postikulut nousee
Alennuskoodeja tuonne löytyy vaikkapa Overdriveltä.
Magneettejä mullakin jääkaapiin oveen muutama kerääntynyt :D
Aika paljon oon osia tuolta tilannut, Siitä mukava että osat tulee kotiovelle asti.......
Kovin isoa osamäärää ei kannata tilailla, Lähettävät useasta eri paikasta = postikulut nousee
Alennuskoodeja tuonne löytyy vaikkapa Overdriveltä.
Magneettejä mullakin jääkaapiin oveen muutama kerääntynyt :D
osat voi valkata silleenki että tulee samasta paikasta, pudottaa kummasti kuluja
mä en kyllä miettisi hetkeäkään laittaa strokeria jos pussi vaan antais myöden...
osat voi valkata silleenki että tulee samasta paikasta, pudottaa kummasti kuluja
mä en kyllä miettisi hetkeäkään laittaa strokeria jos pussi vaan antais myöden...
Valaiskaas vähän, että mikä tämä stroker moottori oikein on? Ja tämä long block ilmeisesti tarkoittaa korjattua konetta?? Kysymyksistä jo voi päätellä et tiedän juurikin senverran koneista miten öljyt saa vaihdettua :D
long block on ehkä kotimaisin termein se "puolimoottori"
perusmoottori ilman imu-pako sarjoja, apulaitteita yms.
short block on taas periaatteessa pelkkä alakerta.
strokeri on iskunpituutta jonku toisen moottorin (tai moottoriin vartavasten tehdyillä) kampiakseli ja kiertokanget vaihtamalla tilavuuttaan kasvattanut moottori.
yleisimmin tunnettu stroker muunnos on kait chevyn 350 cid moottoriin vaihdettu 400cid koneen kampi, josta saadaan 383 stroker moottori, näitähän jenkkien kiihdytysmiehet teki aikanaan paljolti sen takia että 400 lohkoja rikkui paljon ja uusia ei ollut tarpeeksi saatavilla joten ehjäksi jääneet 400:n veivit soviteltiin jokapaikasta löytyviin 350:n lohkoihin ja taas päästiin lujaa.
jeepin koneissahan tohon 4.0:aan laitetaan vanhemman 4.2:n kampiakseli ja riipppuen toteutuksesta myös veivitkin.
[/URL]... rahti vaan nykyään osoittelee jo niin isoa hintaa ...
[URL="http://www.rahtiputki.fi/"]http://www.rahtiputki.fi (http://rockauto.com/)
Tuolta kun ei ole kiire, niin merikuljetus
ESIM:
WARN 8274 winch (tulee vaijerin kanasa)
(UPS lentona, ei merikuljetusta) 1016.40$
(DHL lentona, ei merikuljetusta yksityiselle) 768.55$
(FedEx, lento 668.00$, merikuljetus ja siitä kotiin 312.22$)
Rahtiputki 8-10 viikkoa 136.50€ kotiovelle ja lisäksi maksoi FedEx groundshiping 60$, joten kannattaa odottaa sen takia...
Ja renkaat saa kanssa suht edullisesti, kun ilmoittaa, jotta voi ottaa vaikka yksitellen, kun saavat kontin täyteen ja sitte siitä "ylimääräisenä" kyytiin!!!;)
WinChester
12.12.2010, 09:37
Auto Jeep Cherokee 4.0 HO Limited -91.
Aamun työmatka muuttui epämukavaksi kun otin 400m ripeän kiihdytyksen ja konehan alkoi oikein kunnolla kalkattamaan sen jälkeen.
Nyt pitää niin kauhiaa kalketta ja kolinaa, että tuntuu kuin joku yrittäisi tulla vasaralla kannesta lävitse.:( Öljyt katsoin ja nekin näyttää mukavan metallinhohtoiselta.
Onko jollakulla jotain epällystä mikä sieltä oisi voinut mennä rikki? Kone käy ja kukkuu vielä, mutta kolina on kovaa!
Onko teillä muuten kokemuksi vaihtokoneen ostosta tuolta amerikan maalta? Siellä tuntuu olevan noita Jeepin vaihto koneita aika läjä tarjolla ja takuitakin niihin vielä tarjoaa..huijaustako?? :confused:
Kuvaus viasta viittaisi laakeriin, joko kampuran tai todennäköisimmin kiertokangen. Oli aikoinaan samat kujeet katukilpurissa: "suoraan ajosta" oleva kaverin vaihtokone, jonka piti olla kunnossa. Koeajolla (500m matka) tuli annettua kunnolla tennaria ja siitä se kolina alkoi. Kiertokangen laakeri sökönä. Sanoivat koneistamolla, että jos vielä olisi ajettu yhtään pidempään ei kaulaa olisi enää olisi voitu hioa kuntoon. Meni viimeisimpään alikokoon. Uusilla laakereilla siitä selvittiin.
Sun kuvauksen perusteella kampuran kaula ja laakeri on jo ihan sökönä, kun metallia (=laakeriliuskat) öljyssä. Älä enää käynnistä konetta, äläkä ainakaan rasita sitä tyhjääyntiä isommilla kierroksilla saati ajamalla, vaan pura ja korjaa. Muutoin kaikki öljynpaineen kanssa tekemisissä olevat osat - erityisesti öljypumppu - on metalli-öljy-hiomatanhan käsittelyssä pian entisiä (eli käytännössä koko kone paskana). Irronnut laakeriliuska ei muuten tee hyvää öljynpaineillekaan!
Hyvällä säkällä saat koneen stroukatua uudella pidempi-iskuisella kampuralla ja pääset säikähdyksellä kolinoista. Parempi ehkä ottaa vaihtokone ja pistää kolinakone varaosiksi. Tässä pika-analyysiä, joka saattaa jopa osua oikeaan...
Osta Jeeperiltä stroker kone, niin päästään seuraan uutta mielenkiintoista projektia ;)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78775
Kyllähän se strokerikin kiinostaisi, mutta voi olla, että olen kallistumassa vaihtokoneen hankinnasta tuolta amerikin mantereelta. Tietääkö joku löytyykö turun suunnalta pätevää koneen vaihtajaa jeepille?? Tuo rokkiauton sivusto ainakin vaikuttaa helpolta jos sieltä meinaa tilata.