View Full Version : pajeron öljyn kierto
Rekisteröimätön
08.12.2010, 23:47
heippa tämä voi tuntua tyhmältä kysymykseltä mutta kuitenkin . ajatelaan että pajero on noin 45 asteen kulmassa ylös tai alas vinoon sivuttain suuuntaan jos toiseen siis keula ylöös tai alaas kuinka ja miten koneen voitelu toimii. tuli vain mieleen kun kuitenkin aika usein ainakin meillä asia on noin ja kyseessä on vakio pajero kai se leikkaa kiinni jossain vaiheessa. varsinkin kun meinasin vinssin keulaan niin kone käy noissa edellä mainituissa kulmissa jonkin aikaa vai sammutanko? mistä voimaa vinssille sähkö on mopo ei toimi .akut tyhjät jonkin ajanpäästä. kertokaa ystävät kalliit kuinka kaikki toimii. ei halua heittää lapiota anopille
Nuhapumppu
09.12.2010, 16:12
Melko heikosti öljy kiertää vanhassa moottorissa tuollaisessa asennossa,ainakin näin minulle on pajerosta sanottu. Mekaaniselle vinssille voiman saat ulosoton akselista,se on siellä vänkärin puolella.
puananen
09.12.2010, 16:16
kai se mitsun konekin vielä 45 asteessa voitelee ja näkeehän sen öljynpainevalosta/mittarista jos se pumppu vetää ilmoja
metsienmies
09.12.2010, 16:47
En ainakaan itte ole huomannu mitää ongelmaa voitelussa ja on ollu vinoittain sekä pysty suunnassa aika hemmetinkin kallellaan ja ei oo merkkivalokaan vilkkunu... tarkastan tosin öljypinnan korkeuden AINA ennen lähtöä josko joku tippa pitäis lisätä... eikä tuo kilise eikä kolise sen enempää kuin ennenkään... ;) :rolleyes:
Nuhapumppu
09.12.2010, 18:51
kai se mitsun konekin vielä 45 asteessa voitelee ja näkeehän sen öljynpainevalosta/mittarista jos se pumppu vetää ilmoja
Öljynpaine merkkivaloa ei ole 1gen pajerossa jos on mittari,ja tuo mittari kun toimii raakalla viiveellä niin siihenkään ei voi luottaa,itsellä on mekaaninen ö-paine mittari niin näkee heti että tippuuko paineet.
Tosin en ole tuota voitelua kokeillut kallellaan,ei ole vielä niin kallelleen päässyt. Öljyt kannattaa tosiaankin aina tarkistaa ennen metsään menoa.
Rekisteröimätön
13.12.2010, 17:36
Öljynpaine merkkivaloa ei ole 1gen pajerossa jos on mittari,ja tuo mittari kun toimii raakalla viiveellä niin siihenkään ei voi luottaa,itsellä on mekaaninen ö-paine mittari niin näkee heti että tippuuko paineet.
Tosin en ole tuota voitelua kokeillut kallellaan,ei ole vielä niin kallelleen päässyt. Öljyt kannattaa tosiaankin aina tarkistaa ennen metsään menoa.
näistä kommenteista vedän johtopäätöksen että kestää kyllä. kiitos vastauksista