View Full Version : pajeron taka-akseli
Rekisteröimätön
04.12.2010, 18:08
kuinka ja mistä ja miten saan sen 100% LUKON pajeroon näistä neuvoista vaikka MAKSETAAN vähän . ko auto on vm 88 edessä muka sähkö/kitka lukot =automaatti =vituttaa takana sama satsi toden näköisesti. mitä tehdä?vetää aina väärin KOHTA HOMMAAN HEVOSEN vetää varmasti kaikilla. vittu. soorry
mikä pajero sulla on?etupäässä on todennäköisesti vaan autom. napalukot ja perässä pitäis ilmeisesti olla kitkalukko.ainoo on kemppi takapäähän ja ne etulukot muuttaa kiinteeks.
Rekisteröimätön
04.12.2010, 21:02
Vaihtamalla siihen land cruiser hj 61: sen akselit.
Edessä on täysin avoin tasauspyörästö = ei minkäänlaista lukkoa. Lisäksi ne automaatti napalukot syövät viimeisenkin vedon, jos eivät ole kunnossa. Eivätkä ole kummoiset kapistukset kunnossa ollessakaan.
Takana kitkalukko, joka saattaa pitää hyvin, tai sitten ei. Riippuu yksilöstä.
metsienmies
04.12.2010, 22:48
ja otsikon mukaisesti olis pallero myynnissä... ;) 2.8 koneella palalukko takana ja kitka edessä joka toimii... on nimittäin testattu etenemistä tänään viimeksi... :D :cool:
Jos kyse gen1 pajerosta eli vanhakoppasesta niin pätkämallissa ei yleensä ole edes takana minkään näköstä kitkalukkoa, mutta pitkässä versiossa yleensä kyllä on se kitka. Huomioitavaa on myös se että kitkan ja kitkattoman perän kartaanilaipat on vieläpä eri kokoset, että tietää jos oot perää vaihtamassa..
luppakorva
08.12.2010, 09:49
Eikös edelleekin ainoa ole ARB:n lukko tuon ikäiseen Pajeroon. Eteen tarviin V6:n akselin, että lukko sopii.
Rekisteröimätön
08.12.2010, 18:36
Minun tietojeni mukaan muitakin lukkoja kyllä on, mutta ARB lienee kaikkein paras (ja kallein), ollessaan kytkettävä.
Esim. LOKKA taitaa tarjoaa automaattilukkoa.
http://www.4wdsystems.com.au/index.php?id=29
Toki kannattaa kysyä että juuri oman mallin autoosi sopii.
Ja muistelisin että muitakin on.
Rekisteröimätön
08.12.2010, 23:01
mikä pajero sulla on?etupäässä on todennäköisesti vaan autom. napalukot ja perässä pitäis ilmeisesti olla kitkalukko.ainoo on kemppi takapäähän ja ne etulukot muuttaa kiinteeks.
joo automaatti lukot on edessä jotka toimii kait miten toimii takana en tiedä jotain tars tehrä ,jumissa aina kohta lähtee vaihtoon
vuosimalli 1988 pitkä paska
Rekisteröimätön
08.12.2010, 23:10
joo automaatti lukot on edessä jotka toimii kait miten toimii takana en tiedä jotain tars tehrä ,jumissa aina kohta lähtee vaihtoon
vuosimalli 1988 pitkä paska
kyllä sillä pääsee rauhallisesti vaan mutta joskus tuntuu että jotain pitäisi tehdä varsinkin jyrkät kivien nousut ja savivellistä ylöstuloissa voisi olla hiukan lisää potkua mutta sen hoidan renkailla siis isommat
-pajero-
13.12.2010, 17:16
Heitä vittuu ne automaatti napikset ja käännettävät tilalle mutta ei mitään superwinch ne ei ainakaan kestä, orkinaalit ne on kestäny. Akseleihin ARB kerran ne maksaa...
Rekisteröimätön
13.12.2010, 18:07
Jos kyse gen1 pajerosta eli vanhakoppasesta niin pätkämallissa ei yleensä ole edes takana minkään näköstä kitkalukkoa, mutta pitkässä versiossa yleensä kyllä on se kitka. Huomioitavaa on myös se että kitkan ja kitkattoman perän kartaanilaipat on vieläpä eri kokoset, että tietää jos oot perää vaihtamassa..
hei jos sulla enempi vielä tietoo noista hommista niin laita ihmeessä tuleen akselit varmaan menee vaihtoon sun muuta pientä nyt on meinaan toinenkin jossa manuaali lukot tiedäsitten niiden eroista?vm 92 edellinen jossa automaatti niin vm88 jotenkin toi 88 on pelastanu naamansa kun kuitenkin korkeassa hangessa etenee tosi hyvin . siitä sille kiitos
Rekisteröimätön
13.12.2010, 20:28
Moi
Käsittääkseni pajeron 8" perään (10 pulttia kehällä rivat päättyy ennen pulttikehää) käy ARB RD05 paineilmalukko. 9" perään (12 pulttia kehällä rivat jatkuu läpi pulttikehän) käy ARB RD46 paineilmalukko, joka esim offroadtarvikkeessa maksaa 802e + kompressori 101e. Tuosta kannattaa tosin varmistaa onko rumpujarrulliseen vai levylliseen, en tiedä. Muistelisin että ARBilta sanottiin aikoinaan, että ovat erilaisilla vetoakselin päillä jarrutyypistä riippuen?