PDA

View Full Version : Range rover tietoja


spede80
29.11.2010, 08:18
Moro

Kaipailisin tietoja että löytyykö mistään Rangeen jakolaatikon välityksiä? Paineilmalla toimivia tasauspyörästön lukkoja? Korotus sarjoja?

-Kiitos jos saan tietoja=)

panzer
29.11.2010, 08:44
Löytyyhän noita.

Suomesta Offroad pajasta ja Karaasista.
Englannista löytyy useastakin paikasta.
Halvimmasta päästä www.paddockspares.com (http://www.paddockspares.com)

Tuoltakin voi kattella:
http://www.roverfriends.fi/foorumi/

Arbin lukothan löytyy noihin kyllä.
Jos sulla on vanha range missä on lt77 vaihdelaatikko/jakolaatikko niin siihen ei juurikaan välityssatseja saa...joku kertoi vinkin joskus että Australiasta saattais löytää. Tuossa tapauksessa akseleihin välitysten vaihdot alkaa olla ainoa vaihtoehto.
Uudempiin jakiksiinhan välläreitä löytyy.

Mikki
29.11.2010, 11:07
Kaipailisin tietoja että löytyykö mistään Rangeen jakolaatikon välityksiä?
Riippuu jakolaatikosta ja sitten minkä moottorin perässä on??? Tehdas on tehnyt melko mittavan määrän eri välityksiä, mutta ne on kaikki VAIN PITKÄLLE puolelle vaikuttavia!

HIDAS puoli on aina sama...

Välitykset uusiksi, niin saa vetareihinkin vähän enemmän kestävyyttä:
http://www.kamdiffs.com (http://www.kamdiffs.com/)
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/

Paineilmalla toimivia tasauspyörästön lukkoja?

ARB tai jos rahaa riittää niin sitten McNamara murikat (Toyotasta muokattu Rooveriin)
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROAD/ARB_Air_Lockers/ARB_RD128_Air_Locker_-_to_suit_24_spline_Rover_diff.html
http://www.mcnamaradiffs.com.au/

Korotus sarjoja?
Jousitukseen löytyy vaikka mitä, kannattaa olla yhteydessä paikallisiin offiliikkeiisiin, joista kannattaa kysellä:
- Old Man Emu (parhaat valikoimat)
- Ironman
- Dobbinsons
Ja ihan viimeseks (tai halvimmalla) kannattaa ostaa sitten Brittien korotussarja (jousitukseen) --> siellä lainsäädäntö rajoittaa jousen korkeuden vakioksi ja ainakin Rangen takajouset on aivan tajuttoman jäykät ja äärijoustosta palautuessaan jousivoiman purkautumisen sitten kyllä tuntee!!!

Korinkorotukseen joutuu likaamaan kädet tai kaivamaan kuvetta... Toisaalta korinkorotus tekee epileptikoksi, joten kannattaako???

spede80
29.11.2010, 12:46
Kiitos tiedoista!

Mutta miten no välitykset menee et jos bensa kone v8 3,5L automaatti ja jos renkaiksi 35*15,5 15 tai 33 *15,5 miten jääkö lyhyt puoli pitkäksi?

Rekisteröimätön
29.11.2010, 12:54
Moro!

Automaattiaskilla ainakin 33" renkailla vakiovälityksillä ei ole ongelmia, vetarien kestävyys noissa alkaa tulemaan vastaan jos tykkää hapettaa, mutta "varovaisella" (eli järjen kanssa ja oikeilla ajolinjavalinnoilla) pitäis kyllä kestää. Ajavat vakiovetareilla 35" renkaillakin..

Lähde testaamalla liikkeelle etä mikä kestää ja mikä "liian nopea" mutta kullähän tuolla automaatilla pärjää hyvin vakiona!

panzer
29.11.2010, 14:15
Jos saa suositella niin laatikon öljynlauhdutinta kannattaa suurentaa jotta öljyt laatikossa pysyisi vähän viileempänä!

ZeiZei
29.11.2010, 20:28
Vakio välityksillä vanhalla nelivaihteisella (LT95) 35" kumet on nippa nappa kelvolliset, varsinkin kun käyttää maastossa mahdollisimman pieniä paineita. Kolmikolmosilla ei ongelmia isosti vielä ole. 15,5 leveillä alkaa tulemaan ongelmaa kääntymisen kanssa, orkkis ketteryys kärsii, jos joutuu rajoittamaan kääntyvyyttä.

Nämä siis noin kahden tuuman korotuksella ja korin korotuksella / reilummalla kaaren leikkauksella

spede80
29.11.2010, 21:31
ite oon katellut tossa tosiaan vm 1989 v8 3,5l automaatti rangea eli tähän saa ilmeisesti välityksiä? Itellä tällä hetkellä suzuki alla jossa 33x13,5 tsl ja sitä kantaa hyvin! mutta eikö toi rengastus ole rangenpainoselle liian keponen? Kantopintaa ja korkeutta liian vähän?