View Full Version : autostero missä on hyvä radio
Tuota kun Rooverista nyykähti mukana tullut Sonyn hilavitkutin autostero, jota en koskaan opinnut käyttään.. en mä jumalauta lue 200-sivuista pelkän autostereon käyttöohjetta..johonkin se raja on vedettävä....niin löytyykö markkinoilta enään sellaista jossa olisi lähinnä keskitetty hyvään radiovastaanottoon ja joka olisi yksinkertainen käyttää.. kaikissa näissä uusissa tuntuu vaan panostettavan muuhunkun raadioon...on podeja,nanoja, bluetoothia.. luoja ties mitä. Mutta siis sellainen millä voisi kuunnella raadiota... oikeastaan pelkkä sellainen riittäisi..ilman podeja,nanoja, bluetoothia, super poweria ja muuta sellaista...niin ja vissin pitäisi mahtua tähän normi 1-DINin aukkoon...
pahapaimen
21.11.2010, 21:59
Mulla on rangessa niin vanha radio että Teija Sopanen lukee uutiset;)
Luulisin että blaupunkt on varustettu parhaalla radiolla ja melko yksinkertasella
Luulisin että blaupunkt on varustettu parhaalla radiolla ja melko yksinkertasella
Mulla olis yx sininenpiste tua hallissa joutilaana, jos tarve ilmenee..
Byrocrat
21.11.2010, 23:14
Ruttutukussa Juvanmalmilla on kasakaupalla erilaisia toosia. Saattas niistä joku sopia tuohon sinun vaatimustasoosikin :rolleyes: En tosin hinnoista tiedä mutta tuskin maltaita pyytävät?
Hyvä radiovastaanotto=Pioneer. Parhaita työkoneradioita mitä on, kuuluu korvessakin. Hinnat alkaen mallit on helppokäyttöisiäkin.
Kokemuksesta sanon et blaukkarissa on todella huono radio ja ei rajoitu yhteen malliin.
solihull
22.11.2010, 00:19
Olen pohtinut, että laittaisin Rangeen jonkun usb- tai sd -kortillisen radion ilman cd:tä. Siksi, koska RR:n radiotila on pirun lyhyt ja vieressä posottavan lämppärin takia sairaan kuuma. Olen ainakin nähnyt, että joitakin ilman cd:tä olevia soittimia on DIN-mittaa lyhempiäkin. Tahtovat vain olla ihan pilipalimerkkisiä valtaosa. Joten laadusta en tiedä. Pelkkää hyvää radiota minäkin enimmäkseen kaipailisin, mutta tuo "soitin" -optio saisi kyllä olla.
TT
Eri radiot käyttää sitten erilaisia antenneja. Sopivaa vastusta tai jotain, alan firmat tietää, mitä sulle antaa.
itsellä on pari blaukkaria ja niissä on kyllä aika surkea radio. en kyllä viitsinyt antennia vaihtaa kun himmelissä on semmoinen takalasissa.
joskus mulla oli bilteman soitin jossa oli pelkkä radio ja usb, olikohan vielä sd-paikka, muuta pahaa sanomista ei kyllä ollut kuin näyttö. oli niin jumalattoman kirkas et kävi pahasti silmiin. lahjoitin sen sit junnuille ja ne oli lätkäissyt tummennuskalvon siihen näyttöön:) se oli aika paljon lyhyempi kuin perussoitin. jonkun vajaa viis senttiä.
pioneereissa on ollut kyllä hyvä radio, kuuluu melkein ilman antennia..
Olen pohtinut, että laittaisin Rangeen jonkun usb- tai sd -kortillisen radion ilman cd:tä. Siksi, koska RR:n radiotila on pirun lyhyt ja vieressä posottavan lämppärin takia sairaan kuuma. Olen ainakin nähnyt, että joitakin ilman cd:tä olevia soittimia on DIN-mittaa lyhempiäkin. Tahtovat vain olla ihan pilipalimerkkisiä valtaosa. Joten laadusta en tiedä. Pelkkää hyvää radiota minäkin enimmäkseen kaipailisin, mutta tuo "soitin" -optio saisi kyllä olla.
TT
Ite hommasin viime keväänä tollasen "pilipalisoittimen" kaaniaan juurikin tuon tilanpuutteen takia. Radioon täytyy olla ainakin tyytyväinen, kuuluu naapurikylien ja naapurimaan kanavat ihmeen hyvin (22v vanhalla antennilla :D) On usbeetä ja kortinlukijaa...
Eli tollanen: http://www.fixusnet.fi/~NCIhx0000001/?Y999=PIF&Y104=150073&Y216=36400&Y219=&Y223=
Mulla on rangessa niin vanha radio että Teija Sopanen lukee uutiset;)
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Muutama plaukkari tullut autojen mukana ja kyllä ne on ollut niin paskoja esityksiä, että itse en osta kyllä ikinä plaukkaria.
Biltemasta saa pelkän radion tai pelkän mp3 toistajan. Hinnat ei päätä huimannut.
Muutama VDO on ollut ja pitää kyllä myöntää ettei ole parempaa radio puolta vielä vastaan tullut.
Löytää kanavat häiriöttöminä siellä missä sony ja jvc ei saa enää kuuluville mitään.
Eikä noi nyt mitään ihan pahan hintasiakaan ollut...tosin taitaa olla 3 vuotta aikaa kun viimeksi ostin.
Kärkkäinen ainakin tuossa kesällä vielä myi sellaista denver merkkistä cd-asematonta soitinta hintaan 59€ tai jotain sinne päin, ja se on kyllä todettu kaikin puolin toimivaksi vehkeeksi pilipali kiinalaisuudestaan huolimatta. Menee pieneenkin tilaan kun syvyys on kymmenen sentin luokkaa.:cool:
Piltemasta 49e. ei oo cd-asemaa mutta kortinlukija ja muistitikun paikka on. ihan hyvin soi ja ratio kuuluu :):)
lepoantti
22.11.2010, 16:39
mulla on "työhuoneessa" joku vanha kiikarimallinen laite c-kasettisoittimella, ja joskus oli autossakin kiikarikone. ne on siitä hyviä että yleensä kanavan löytää huonommankin signaalin alueella missä uudet koneet vaan rullaa numeroita digidiginäytössään osaamatta pysähtyä.
nää nykykoneet on jotenkin liittoutuneet radio rockin ja novan ja muiden höpöhöpökanavainen kanssa, nää kanavat tuntuu valitettavasti löytyvän aina ja kaikkialla. ennen oli paljon helpompaa kun eil ollut kuin yleis- ja rinnakkaisradio
No voihan se olla että mulla on joko helvetin hyvä antenni tai sitte helvetin huonot vertailukohteet:D
Pilteeman soittimessa on hinta-laatu suhde kohallaan. Pieni fiba vaan sen kytkennöissä oli, eli joutu auton vakio johtosarjasta pari piuhaa kytkemään ristiin, että pysy kanavapaikat muistissa.
solihull
23.11.2010, 00:50
Mikä perkele siinä onkaan, että radio Nova kuuluu vaikka miten paskalla mankalla, mutta kun korvat ei kestä kuunnella. Samat levyt pyörii vuodesta toiseen...
TT
Pilteeman soittimessa on hinta-laatu suhde kohallaan. Pieni fiba vaan sen kytkennöissä oli, eli joutu auton vakio johtosarjasta pari piuhaa kytkemään ristiin, että pysy kanavapaikat muistissa.
Mihin autoo laitoit? Volkkarissa ja joissain muissa sakuissa ainakin on ominaisuutena, että jatkuva ja heräte eli iso-liittimen navat 4 ja 7 on väärinpäin. Se on siis autossa oleva vika, ei radion.
Biltsun 49€ radio on kyllä hyvä, eipä sillä ceedeellä autossa tee paskaakaan muutenkaan.:) Tuolla radiolla ja datsunisunnyn pitkällä piiskalla kuului jopa radio rokki paikassa, jossa normaalisti kuuluu vain nova hätäisesti rätisten.
Rekisteröimätön
25.11.2010, 22:20
Mihin autoo laitoit? Volkkarissa ja joissain muissa sakuissa ainakin on ominaisuutena, että jatkuva ja heräte eli iso-liittimen navat 4 ja 7 on väärinpäin. Se on siis autossa oleva vika, ei radion.
Biltsun 49€ radio on kyllä hyvä, eipä sillä ceedeellä autossa tee paskaakaan muutenkaan.:) Tuolla radiolla ja datsunisunnyn pitkällä piiskalla kuului jopa radio rokki paikassa, jossa normaalisti kuuluu vain nova hätäisesti rätisten.
Niin meikän tarve loppui kun tuli Transpointin jakeluauto kyljestä sisään...kolmion takaa...olen edelleenkin sitä mieltä, että autokoulu 6 vuotiseksi..
nyybinä mylis
Niin meikän tarve loppui kun tuli Transpointin jakeluauto kyljestä sisään...kolmion takaa...olen edelleenkin sitä mieltä, että autokoulu 6 vuotiseksi..
nyybinä mylis
Sattuko ittees pahasti???:(
740 Volvoon laitoin.
Sattuko ittees pahasti???:(
Ei mitään mistä ei Vodkalla selviäisi, mun opiskelukaverit silloisessa tekussa olivat jo vahvasti sitä mieltä, että tuo mies ei yli 30-kympin pääse...henkiset vauriot on kovat mutta täytyy lähteä eestistä ostaan uusi Rooveri niin saa samlla balsamihoitoa henkisiin vauriohin....
Rekisteröimätön
25.11.2010, 23:36
Ei mitään mistä ei Vodkalla selviäisi, mun opiskelukaverit silloisessa tekussa olivat jo vahvasti sitä mieltä, että tuo mies ei yli 30-kympin pääse...henkiset vauriot on kovat mutta täytyy lähteä eestistä ostaan uusi Rooveri niin saa samlla balsamihoitoa henkisiin vauriohin....
Se balsamihoito on tarkoitettu ulkoisena käytettäväksi.