Kirjaudu sisään

View Full Version : Gr:n tömähtely nelikolla


karvanoppa
20.11.2010, 16:21
Mistä voisi johtua että gr tömähtelee / nyksähtelee nelikolla nopeammassa vauhdissa? oireilu alkaa 40km/h jälkeen nopealla puolella ja pienin väliajoin nyksähtelee. napalukot on automaattiset voiko ne aueta kovemmassa vauhdissa? jakolaatikko? murikassa sanomista? muita ylimääräisiä ääniä ei kuulu.

takavedolla ei ole noita oireita. enkä pikkupuolellakaan ole mitään erikoista huomannut.

Team Lypsikki
20.11.2010, 17:30
Kaikki renkaat on varmaankin saman kokoiset?

karvanoppa
20.11.2010, 17:39
Joo kyllä on :D

hunter hdj
20.11.2010, 17:53
Mistä voisi johtua että gr tömähtelee / nyksähtelee nelikolla nopeammassa vauhdissa? oireilu alkaa 40km/h jälkeen nopealla puolella ja pienin väliajoin nyksähtelee. napalukot on automaattiset voiko ne aueta kovemmassa vauhdissa? jakolaatikko? murikassa sanomista? muita ylimääräisiä ääniä ei kuulu.

takavedolla ei ole noita oireita. enkä pikkupuolellakaan ole mitään erikoista huomannut.


Vinkkiä vaan...
HDj ssä oli samoja oireita ja sit huomasin et etukardaanin takaristikko alko vedellä viimesiä.

mut oireet oli ihan saman tyylisiä enemmän n 40 kmh tuntumassa ja vedätettäessä.

Tutkiskelisin ekaks kardaanin ja sit kun nostaa myös etupyörät samalla ilmaan niin ,voi etuperääkin pyöritellä helposti.

karvanoppa
21.11.2010, 13:38
etukardaani on ok., jakiksessakaan ei ole väljää kun pyörittelin ja ihmettelin. takavetoasennossa ja napalukot kiinni taas on klapia. napalukot varmanakin?

Rengaspaineetkin tarkastin ja kaikissa saman verran.

PatrolGR
21.11.2010, 16:44
pitääkös ne napalukot muuten kunnolla ? omassa oli alkuun samat oireet, kunnes alko lyömään välillä yli. Melko varmasti sama homma.

piipari
21.11.2010, 19:42
Itehi ostin (valitettavasti) juuri gr:n käyttöautoks (ei siihen saa ikinä leimaakaan), ja tekee aivan samaa. Elikkä nopeella nelivedolla paukahtelee sillontällön ja kun vaihtaa lennosta nopeelle takavedolle, alkaa paukuttaa ihan kunnolla. Vissiin siellä napikset elää tosiaan omaa elämäänsä eivätkä osaa päättä olisko päällä vai ei. Virallisen ohjeen mukaan noissa pitäs siirtyä takavedolle silleen että peruuttaa muutaman metrin takavedolla ni napisten pitäis irrota. Ei tuohon taida olla muuta keinoa, kun vaihtaa manuaalinapikset tai vaihtaa toyotaan...tai sit pyöräyttää napikset manuaalisesti kiinni jollon ne ainakin on sit päällä kokoajan.

Kartse1
21.11.2010, 20:02
Tuossa omassa vanhakoppasessa oli jo edellisen omistajan aikoihin samankaltaista paukahtelua etupäässä.

Jossain vaiheessa pistin akselit palasiksi, niin sieltä löytyi muusiksi mennyt neulalaakeri vetonivelen ja navan välistä.
Tämä päästi akselitumpin vemppumaan niin paljon, että manuaaliset napalukot paukkuivat aina moottorijarrutuksissa pois päältä.

RikuH
21.11.2010, 20:06
mulla piti gr kans pauketta ja syynä oli vääntyny taka tukivarsi!

Rekisteröimätön
21.11.2010, 20:58
pura navat ja kokeile pestä polttoöljyllä ainaski nissanissa alko kummasti pelittää

karvanoppa
22.11.2010, 07:07
No nyt tuntuu jo tietoa löytyvänkin. lähdetään näistä liikkeelle. en vielä vaihda toyotaan :D

muuten napalukot pitävät ok.