Kirjaudu sisään

View Full Version : Nissan kuluttaa!!


Rekisteröimätön
18.11.2010, 23:28
Apua! Mikäköhän mahtaa olla ongelma, kun 2.4 bensa king cabbini kuluttaa ainakin 20l/100km?? Mistä lähteä vikaa etsimään ja mitä tehdä??

Hailux
18.11.2010, 23:44
niitähän voi olla useita..autom imu jää päälle,kaasarin alipaineletkut,jarrut laahaa...jne jne..raskas kaasujalka..heh

Rekisteröimätön
19.11.2010, 00:00
Apua! Mikäköhän mahtaa olla ongelma, kun 2.4 bensa king cabbini kuluttaa ainakin 20l/100km?? Mistä lähteä vikaa etsimään ja mitä tehdä??

no niille on bensa kelvannut jo uutena,niillähän on ajettu monella aika vähän verrattuna dieseliin,justiinsa sen takia kun ne hörppää saman kun jenkki,mutta sillä eroituksella että jenkkirauta käy 8.sylinterillä ja nissan 4. kyllä v8.on jees.

sumpe
19.11.2010, 09:50
Vaihda siihen diiseli niin on joku järki ajaa pakulla.

Rekisteröimätön
19.11.2010, 12:56
niitähän voi olla useita..autom imu jää päälle,kaasarin alipaineletkut,jarrut laahaa...jne jne..raskas kaasujalka..heh

Mistäs mun kannattais alottaa noista ja miten selvittää että mikä on vikana?


Ja nyt ihan yleisesti kaikille: ELI mä en oo mikään ammattilainen näissä, eli pyydän hieman yksityiskohtaisempaa tietoa...MUTTA jos vastaat nii mä en prkl kuitenkaan tee tuollaisella "no shit sherlock"-tiedolla mitään, että kuinka paljon jenkki kuluttaa tai dieselin kulutus, lähtökohta ku on, että tuolla ajetaan mikä on ilman mitään tekniikan muutosta. Eli mitä mun pitäis tehdä jne?!? Kiitos...

Samppi
19.11.2010, 13:08
No toi automaatiryypyn takertelu tulis ekana mieleen tai voihan ilmanputsariki paskottua tukkoon. Ryyppyhän on helppo katsoa miten se pelaa, ilmanputsarin kansi pois et saa kaasarin kurkut ja ryyppyläpän näkyviin, ryypyn pitäis olla kylmällä koneella kiinni. Käyttelee autoa ja ryyppyläpän pitäisi aueta koneen lämpenemisen kanssa samaan tahtiin. Puolilämpimällä koneella läpän pitäisi olla jo ihan auki. Jos aukeaa hitaasti tai jää osittain päälle niin eipä ihme jos bensa kelpaa. Tuon korjaaminen onkin sitten erijuttu, voi olla helpompi pistää vaijeri tilalle.

Rekisteröimätön
19.11.2010, 18:25
No toi automaatiryypyn takertelu tulis ekana mieleen tai voihan ilmanputsariki paskottua tukkoon. Ryyppyhän on helppo katsoa miten se pelaa, ilmanputsarin kansi pois et saa kaasarin kurkut ja ryyppyläpän näkyviin, ryypyn pitäis olla kylmällä koneella kiinni. Käyttelee autoa ja ryyppyläpän pitäisi aueta koneen lämpenemisen kanssa samaan tahtiin. Puolilämpimällä koneella läpän pitäisi olla jo ihan auki. Jos aukeaa hitaasti tai jää osittain päälle niin eipä ihme jos bensa kelpaa. Tuon korjaaminen onkin sitten erijuttu, voi olla helpompi pistää vaijeri tilalle.

Juu näyttäis jäävän pikkasen "kiinni" koneen olessa lämpimänä, sitten kun painaa kaasua niin avautuu kokonaan. Täytynee varmaankin kikkailla vaijeri jotenkin sinne...

Bj Andy
20.11.2010, 02:02
No perus kulutus bensa nelikossa,tai vastaavan otsapinta-alan laitoksessa on varmaan se 10-20 l/100 km.

Mitkä eli minkä kokoiset renkaat?

Ja onko kaikki huollot tehty eli uudet tulpat ym. jutut.????

Isot renkaat lisäävät "mittarikulutusta" koska samalla kierrosluvulla ne vievät pidemmälle,ja toisaalta taas vierintävastus on suurempi.

Mutta bensa kone vie enemmän kuin diisseli,siitä ei pääse mihinkään...

AtteL
20.11.2010, 09:26
Verrokiksi -89 2.2bensa hilux vie kunnossa ollessaan n. 15 litraa sataselle.

SauliS
20.11.2010, 10:51
Sedällä oli aikoinaan 2.4 bensa king cab. Jutteli että kulutus oli n. 16 l/100km. Taisi olla kyllä ruiskuversioi. Se dieselöitiin myöhemmin TD27 koneella ja sen jälkeen meno on maistunut yli 300tkm. Auto oli kyllä melko uusi silloin, tuskin enää kannattaa vanhaan tehdä..

Mutta kyllä sitä vikaa kannattaa jonkun verran koittaa selvittää jos soppaa menee YLI 20. Tai sitten sulla on vaan raskas kaasujalka..

Rekisteröimätön
20.11.2010, 17:55
Mutta Mazda B2600 4x4 pikkari, se se vasta pentsiiniä syö...