View Full Version : sopiiko hilux moottori lj70 vaihelootaan?
jartsa77
18.11.2010, 20:14
sellasta tietoa tarvis että sopiiko 2.4hiluxin moottoriin lj70 vaiheloota.olis tarkoitus laittaa hiluksin motti lj70 landcruiseriin.onko hyviä neuvoja?
SuurSyömäri
18.11.2010, 21:53
Sopii. Ja nimen omaan kytkinkoppaan. Muuten asennus on sama kuin 2lt motille. Elikkäs vanha pois ja uus sisään. Pakoputkitukset jne normi eroavaisuudet vain kasaan niin nyvä tulee. Jos sullon se LJ kone olemassa niin liimaa siitä turposatsi ja diisselipunppu vipuineen sekä imupuoli siihen Hiluxin koneesee kiinni ja anna palaa. Sillon ei tarvii konehuoneessa muuttaa juuri mitn.... Moottorikorvat ja tehostimen punput on eripaikoissa mutta kun vertailee mikä on missäkin niin tavarat löytää kyllä paikkansa.
KarvaTurpa
18.11.2010, 22:12
Sopii. Ja nimen omaan kytkinkoppaan. Muuten asennus on sama kuin 2lt motille. Elikkäs vanha pois ja uus sisään. Pakoputkitukset jne normi eroavaisuudet vain kasaan niin nyvä tulee. Jos sullon se LJ kone olemassa niin liimaa siitä turposatsi ja diisselipunppu vipuineen sekä imupuoli siihen Hiluxin koneesee kiinni ja anna palaa. Sillon ei tarvii konehuoneessa muuttaa juuri mitn.... Moottorikorvat ja tehostimen punput on eripaikoissa mutta kun vertailee mikä on missäkin niin tavarat löytää kyllä paikkansa.
Olikos niissä eroa öljypohjassa...jostain juurtunut sellainen mieleen, mutta saatan olla väärässäkin:)
SuurSyömäri
18.11.2010, 23:06
Olikos niissä eroa öljypohjassa...jostain juurtunut sellainen mieleen, mutta saatan olla väärässäkin:)
Et ole väärässä. Jos on todettu että perusmoottori (lohko/kansi) on samoja molemmissa ajoneuvomalleissa niin sen jälkeen jatketaan tarkistelua notta mitkä muut osat voisivat olla samoja tai erejä. Hiluxin etuakseli on moottorin keskiosan kohdalla kun taas LJ:ssä etuakseli sijaitsee koneen etupäässä. Elikkäs LJ:n öljypohja on erilainen kuin on hiluxin öljypohja. Tämä luonnollisesti aiheuttaa hieman päänvaivaa jos ei ole niitä LJ:n koneen osia käytössä. Oikeastaan jopa niissä määrin että liiallisen ja turhan työn välttämiseksi kannattaa jostain etsiä se LJ:n koneen raato kokonaisena. Silloin se on helppoa.
Toki voi itsekin rustailla kaiken uusiksi mutta maksaako vaivaa.
Niijajooo... nyt kun muistu niin turpoa varten siihen hilun koneeseen kannattaa vaihtaa se LJ: koneen lohkon kyljessä oleva alumiinisysteemi (lauhdutin?????) Siinä on öljynkierrolle lähdöt valmiina ja ei tarvi alkaa erikseen porailemaan. Sekä turpon nestepäälle on vesilähdöt taas siellä koneen etupäässä jotka kannattaa myös nippasta siitä paikoilleen. Se "lauhdutin" ,vai mikä ..ttu se on, kannattaa asennella ennenkuin työntää konetta pesään.
Ja jos palataan alkuperäiseen kyssäriin... niin kaiken tämän turpohirvittelyn ja osien siirron voi unohtaa 2LT koneesta ja leipasta 2L:ään pakoputkenlähdön, moottorikiinnikkeet, laturikiinnitykset sekä ohjaustehostimenpunpun siirron niin matka jatkuu ahtamattomana. Silti kannattaa olla se 2LT kone siellä mistä ottaa edellä mainittuja apuvälineitä käyttöön.
Varmaan unohdin jotain mutta joku voi korjata tai muistuttaa.
Edit: ennekuin herjaleuat kerkii vauhtiin niin sisuskalut on hieman erejä turpomallissa ja vaparissa.
jartsa77
19.11.2010, 05:28
kiitoksia vastauksesta.löytyy tallista vanha lj,n kone.ei muutakuin hilun konetta sovittelemaan.