PDA

View Full Version : Apua polttari ideoihin!

Nyrkki
16.11.2010, 19:21
Morjes!

Eli tälläinen pieni ongelma olisi tällähetkellä :)

Polttarit ovat jo vajaan kahden viikon päästä Vaasassa!

Eli jos millään viitsisitte kertoa hienoja ideoita niin olisin hyvin kiitollinen! :)

Nalle
16.11.2010, 19:33
No enpä nyt äkkiseltään tiedä mitään Vaasassa olevaa aktiviteettiä, mutta senverran, että koittakaa järjestää juhlakalulle jotain mielekästä touhua, eikä siis mitään älytöntä nöyryytystä..

No kun kerta merellisestä kaupungista on kyse, niin jonkunlaisen aktiviteettimyrskyn, oli se sitten keilausta, vesitornikiipeilyä/-laskeutumista tai mitä vaan, jälkeen kunnon varusteet tulevalle juhlakalulle niskaan ja kanootilla merelle pienelle turneelle, jonka jälkeen soppeli rantasauna ja pakollinen pulahdus meriveteen, jonka jälkeen vasta olutta koneeseen ja siinäpä se.
Ja kaikki logistiikkahan hoituu tietty maastureilla, niin onpahan mitä katsella ja kokea.

Eikä luulis tähän aikaan olevan ongelma järjestää jonkun paikallisen ohjelmapalvelun kautta noita edellämainittuja, mikäli eivät kaikki ole oviaan sulkeneet.

Tässä pari linkkiä.
http://matkailu.vaasa.fi/suomeksi/N%C3%84E_JA_KOE
http://www.vaasa.fi/Suomeksi/Vapaa-aika/Huvit

Heguli
16.11.2010, 19:36
Mitä juhlakalu harrastaa ? Siitä voisi alkaa ideoimaan jotain sopivaa.

Nyrkki
16.11.2010, 19:39
No enpä nyt äkkiseltään tiedä mitään Vaasassa olevaa aktiviteettiä, mutta senverran, että koittakaa järjestää juhlakalulle jotain mielekästä touhua, eikä siis mitään älytöntä nöyryytystä..

Jep nöyryyttäminen on pois suljettu vaihtoehto. Omissa polttareissani minua nöyryytettiin kyllä ihan sopivasti enkä siitä isosti nauttinut :)

Mutta listalla on jo värikuulasota,sauna,olut (tottakai :)). Mutta jotain "repäsevää" olisi vielä tarkoitus saada tehtyä. Ja myös myöhemmin illemmalla Olutpialaiset koko porukalla :)

Nyrkki
16.11.2010, 19:40
Mitä juhlakalu harrastaa ? Siitä voisi alkaa ideoimaan jotain sopivaa.

Juhlakalu harrastaa pääosin metsästystä. Edellisessä elämässään on harrastanut nyrkkeilyä joten sen saralla voisi tietenkin keksiä jotain :)

Nalle
16.11.2010, 19:46
Jep nöyryyttäminen on pois suljettu vaihtoehto. Omissa polttareissani minua nöyryytettiin kyllä ihan sopivasti enkä siitä isosti nauttinut :)

Joo.. Muistuu vaan mieleeni, kun vuosia sitten Tampereella, keskellä kesää Hämeenkatua pitkin hiihti tyttölapsi joissain naurettavissa vetimissä, kavereiden nauraessa, huutaessa ja ryypätessä ympärillä. Neidon ilmeestä näki, että jotain mukavampaakin olis voinut kenties tehdä. Se viittä vaille itki :/

Voitte vaan kuvitella sitä myötähäpeän määrää.

Nyrkki
16.11.2010, 19:49
Joo.. Muistuu vaan mieleeni, kun vuosia sitten Tampereella, keskellä kesää Hämeenkatua pitkin hiihti tyttölapsi joissain naurettavissa vetimissä, kavereiden nauraessa, huutaessa ja ryypätessä ympärillä. Neidon ilmeestä näki, että jotain mukavampaakin olis voinut kenties tehdä. Se viittä vaille itki :/

Voitte vaan kuvitella sitä myötähäpeän määrää.

Juu tuollainen ei todellakaan ole hauskaa!

Tarkoituksena olisi keksiä jotain mikä olisi koko poppoolle hauskaa :)

Nalle
16.11.2010, 19:57
Onko Vaasassa toimivaa ampumaseuraa, jonka kautta mettämies pääsis posauttelemaan vaikka vähän jämerämmällä kiväärillä hieman pidemmällä radalla tai vastaavasti hieman isommalla pistoolilla vaikka peltipässiä nurin.. Silhuettiammuntaa joku porukka muistaakseni taannoin kaavaili juhlakalun aktiviteetiksi, eikä semmoisen järkkääminen ole edes vaikeaa, kun vaan löytyy sopivat tyypit, joiden kautta homma hoituu.. Ja hinnaltaan tuollainen kokemus on kuitenkin melkoisen halpaa lystiä. Lisäksi, ammunnan yhteyteen voidaan helposti kehittää pientä kisaakin, jolloin homma on paljon muutakin, kuin vain ruudin tuoksua ja pelkkää isoa pauketta.

Luulishan tällä palstalla vaasalaisiakin pörräävän. Ei muuta ku porukat vaan ideoita kehiin, niin saadaan hyviä vaihtoehtoja kasaan, joista on sitten enää vain valinnan vaikeus.

Nyrkki
16.11.2010, 20:04
Tuossa oli jo varteenotettavia ideoita!

Mutta lisäideat on tervetulleita :)

Kiitti! :D

Janne1986
16.11.2010, 20:16
Tai puet sille kaverille tukiaisen vermeet päälle ja laitat jakamaan treffi ilmoituksia.=D
Voi sen tietyst yhistää tuohon ampumiseen.(jos se on hauskempaa)

LaaLaa
16.11.2010, 20:28
Mitä itse olen polttareissa ollut niin usein on yritetty keksiä sellaistya ohjelmaa, mitä juhlakalu ei todellakaan ole tehnyt koskaan. Mitä nyt äkkiä tulee mieleen niin curling ja frisbee golf on hauskaa kaikille, taitolentokone unohtumaton elämys juhlakalulle, samoin keinosiemennys(lehmän):D

Pumba
16.11.2010, 21:46
Laskuvarjohyppy :) :) Ei varmasti unohdu ikinä ;)

FunJam
16.11.2010, 21:55
Viimeksi ostin juhlakalulle Hiluksin johon löin vaan altsikat alle ja isäntä rattiin (ei siis ole koskaan ajanut metsässä), itse ajelin läjällä edellä ja käskin ajaa perässä. Hilusta tuli kuskin ovesta lasi syliin ja muuta pientä kosmeettista haittaa, meno loppui lopulta kytkimen palamiseen.. Kustannukset katettiin myymällä hilu osina eteenpäin ja juhlakalu muistanee hetken tuon session.

Kaikille tuollaista ei tietysti ole mahdollista järjestää, mutta usein on paikalliset maastoautoilijat saatu järjestämään jotain kivaa ihan omakustanne hintaan. Itselle kipunaa näihin hommiin antoi aikanaan Turuun nurkilla järjestetyt polttarit, joissa paikallinen harrastaja ajelutti jokaista hetken, eikä meinannut edes bensarahaa huolia.

Veri.. Eiku värikuula on aika hyvä, mutta useasti unohdetaan tuo käsikranaatti osasto, eli pari kennoa enemmän tai vähemmän tuoreita kananmunia tuo sopivan lisämausteen hommaan :p

Perinteisesti sauna on meillä kuulunut joka kekkereihin, mutta siinäkin voi käyttää mielikuvitusta, nykyään kun on kivasti liikuteltavia saunoja, joita voi sijoitella mielenkiintoisiin paikkoihin.

Tuosta nolaamisesta.. Riippuu kanssa vähän kaverista. Yksi istutettiin keskelle toria aidon posliinipaskimon päälle lukemaan runoja maksusta. Kaveri veti homman tyylillä kotiin ja kaikilla oli hauskaa (ja ollaan vieläkin kavereita) Ei tosin varmaan sovi sekään kaikille. Yllätyin kyllä, että miksi miehiä kiinnosti runot enemmän kuin naisia. (lukija siis oli mies housut nilkoissa pöntöllä, joskin lihanleikkaajan viitta suojaamassa viimalta kriittisempiä paikkoja. )

Muuta perus ohjelmistoa mitä on järjestetty : Mikroautot, vesihiihto (näillä keleillä vaatii jo vähän pokkaa), biljardi, benji, mäkiautot, grillaaminen/muu mäheltäminen, karaoke (pienellä varauksella tämäkin). Gran Turismo tms ajopelit/guitar hero voi sopivalla porukalla tietyssä mielen vireydessä olla yllättävän viihteellisiä ainakin sivustaseuraaville.:eek:

tota taitolentoa olen kuullut kehuttavan...

Olen kuullut, että noissa kekkereissä on joku mun näköinen mies viinaksiakin nauttinut, mutta itse en muista nähneeni.. :o
Siitäkin saa jonkin näköisen ohjelmanumeron, kun vaihtaa sen perinteisen ämpärillä päähän menetelmän vaikka johonkin hieman sivistyneempään drinksutteluun, kunhan ei mene ihan sinne "gay enough"- osastolle jotta saadaan vielä ne häätkin järjestettyä (olettaen että juhlakalu on miespuolinen henkilö)

Tojo4wd
16.11.2010, 22:09
Joskus ollu järjestämässä juhlakalulle ohjelmaa maastoautoilun merkeissä.

Sulhanen tuotiin ajopaikalle silmät sidottuna pyörätuoliin sidottuna invataksilla ja ei tiennyt ollenkaan mihin oli joutumassa.
Ja pistettiin pikupin lavalle kiinni se rullatuoli ja ajettiin lenkki mettässä edelleen silmät sidottuna.
Sulhasella ei ollut kokemusta maastoautoilusta ollenkaan.
Lopuks tietenkin sai itse myös ajaa.

SauliS
17.11.2010, 11:15
Riippuu se niin paljon porukasta että mikä on nolaamista ja mikä hauskaa. Viimeksi kaveri ajeli verkkosukkahousuissa ym. varusteissa vaaleanpunaisella skootterilla ympäri kaupunkia. Tämä jakeli innoissaan lentosuukkoja useimmille vastaantulijoille vaikka sellaista ei oltu edes määrätty :D
Eli kaikilla oli kivaa. Kuului ohjelmaan tietysti paljon muutakin, mm. ambulanssireissu myöhemmin ja 6 vkoa saikkua sulhaselle.. :eek: Tosin tämä tötöili sitten ihan itse kenenkään siinä auttamatta.

Parhaat polttarit silti tähän asti ja sulhanenkin kiitteli kaikesta huolimatta, jopa se naimisiinmeno onnistui..

kivinen
18.11.2010, 20:44
AlQcNK8i2G8

Siinä lavastamatonta videokuvaa polttariajelutuksesta, äänistä päätellen oli polttarisankarilla hauskaa ja tehostajan pumpussa liian vähän öljyä.

Täyskaasu huudatuksella polttariseurueen viereen, ym. show yritelmiä, niin sankarittaren eka kysymys oli: Tätäkö mun pitää ajaa? Ilmeisesti 600 hv liian nöyrä moottori tai jotain? Mitäs muutakaan siinä voi tehdä, ratin taakse vaan ja ite hantin puolelle ihmettelemään.

hunter x
19.11.2010, 13:27
formulaoffis auto tuli kans kyl ekana mieleen. joskus oli sellanen "polttaripila" et kaveri vanin kyytiin ja vaatteet pois kaverilta 5 euroo rahaa kouraan ja kirppiksen pihaan et hajeppa ekaks itelles vaatteet. ja haki. mutta kyllä totta että nöyryyttäminen on kieltämättä out!! ei se ole kellekkään kivaa. eiks se ole tärkein että juhlakalulla on hauskaa.:D

karvanoppa
19.11.2010, 16:57
Työtoverille puettiin kana-asu päälle ja hakemaan kananmunia paikallisesta prismasta. :D

Harde
19.11.2010, 23:15
Meikäläisellä harrastuksena varjoliito ja aika paljon olen nähnyt polttarisankareita lennätettävän varjoliitimellä, lennosta voi tehdä juuri niin hurjaa kun vain haluaa, saa hurjempikin tyyppi adrenaliinit pintaan, tai vaihtoehtona mukava maisemienkatselulento.

talvella onnistuu myös, tuulta alle 8m/s ja ei sadetta.

Yksi esimerkki palveluntarjoaja (http://www.vauhtifarmi.fi/main.site?action=siteupdate/view&id=42)
saman katon alta saa myös kaikkea muuta mukavaa, koko päiväksi ohjelmaa, firman vetäjä on mut varjoliitoon kouluttanut ja yksi euroopan parhaita varjoliitäjiä