PDA

View Full Version : Defender konerikko!!


Rekisteröimätön
16.11.2010, 11:33
Tietääkö kukaan onko käynyt vastaavanlaista:

Defender 110 td5 2003 167000tkm ajettu ja tänään aamulla töihin mennessä kävikin se pahin...Kesken ajon kierrokset nousi tappiin ja äkkiä auto tiensivuun ja virrat pois!! Ei auttanut vaan kone pysyi käynnissä kierrokset tapissa enkä sitten kerinnyt/tajunnut yrittää isolla vaihteella sammuttaa autoa...Lopputulos: jäähdytinnesteet pihalle ja auto seis!! Eli varmaan on turbo paskana ja kansi entinen!! Voi vittu kun ottaa kalloon!!!

Rekisteröimätön
16.11.2010, 11:59
vastaavasta ollut puhetta rover ystävien palatalla, noissa menee polttoaineen syöttö jotensakin kannen kautta, siinäkohtaa on tiiviste joka saattaa vuotaa öljytilaan polttoainetta, öljyn pinta alkaa nousemaan suht nopeasti kun sinne pääsee polttoainetta ja lopulta kone ryntää.. eli tutki tuo pointti onko polttoainetta öljynseassa saattaa johtua siitä.

ps. tällä palstalla olikohan nimin Angelo myi defen täydellistä td5 konetta kohtuuhintaan

Harmittava juttu!

Dethlock
16.11.2010, 12:04
Ahdin? Trooper teki saman kun ahtimella tuli tunnit täyteen. Sammui vain laittamalla ykkösen silmään ja jarru päällä kytkin ylös.

Rekisteröimätön
16.11.2010, 12:36
Ahdinta mäkin epäilen, mutta kumma jos noilla kilometreillä on entinen...No shit happens, onneks ostin liikkeestä että ei ainakaan ihan kokonaan joudu maksumieheks!!

Rekisteröimätön
16.11.2010, 13:15
hyvä kun on liikkeestä hommattu auto! Ole kovana että saat vaatimuksesi läpi, onnea matkaan!

Ilmoittele mitä koneelle kuuluu!!

uokki
16.11.2010, 18:05
kUN ON TARPEEKSI HUOHOTTAVA KONE NIIN SE RIITTÄÄ SYYKSI ETTÄ KÄY TOLLANEN NS KIINA-ILMIÖ.Moottoriöljykin palaa kun lämmin ja huohottava pata,vaikka sammuttaa virta avaimesta ja heittää ojaan niin silti käy kunnes räjähtää.Todellakin paras ensiapu on kytkimellä sammuttaminen,kun öljyä huohottaa niin se käy kunnes leipoo jostain,virta avaimesta on jo lopetettu polttoaineen anto niin silloin öljy se palava materiaali...

Racingrabbit
16.11.2010, 19:53
Veikkaisin suutinvuotoa ja öljyt on lisääntynyt muutamalla litralla polttoainetta.
Selviää parhaiten kun katsoo mittatikusta.

TD5 koneessa on ruiskusuuttimet venttiilikopan alla öljytilassa.
Sitä en tiedä miten nopeasti suutin(tiiviste)vuoto lykkää polttoainetta öljyn sekaan,mutta öljyn määrän lisääntyminen mittatikussa kielii tästä ongelmasta.
Mutta aika harva päivittäin seuraa öljyn määrää mittatikusta?

Rekisteröimätön
17.11.2010, 06:59
Joo kyllä se kone on rynnännyt! Katoin mittatikkua tapahtuman jälkeen ja kyllä koneessa vielä oljyä oli jäljellä..toivotaan että olis käyny niin hyvä tuuri että sammunut itestään ilman moottorin kiinnileikkaamista! mutta taitaa olla toiveajattelua...

pee
17.11.2010, 07:05
juu toi hullujen ottaminen onkin metka ilmiö, ja automaatissa vielä jännempi, täysillä huutavalta koneelta täytyis saada nenä tukkoon jotta sammuu...

jos siellä koneessa on "öljyä" tapahtuman älkeenkin, se ei liene ihan parasta mahdollista enää, eli on käynyt sillä "ylimääräisellä" ja sammunu kun taso on palannut suht normaaliks... ja mitä se on - moottoriöljyä - dieseliä - jotain sotkua ?

pyöriikö se kone vielä vai onko ihan jumissa ?

landy
17.11.2010, 08:43
Td5 kone on pumppusuutin kone ja polttoainekanavat menevät kannessa. Suutin on tiivistetty kannen polttoainekanaviin O-renkailla. On hyvin yleistä, että nuo O-renkaat pitää vaihtaa noilla kilometreillä. Ongelmaa ei synny, jos muistaa tarkistaa öljytason ainakin kerran kuussa. Öljy saa nimittäin laimentua aikalailla ennenkuin kone ottaa hullut.

Mitään muuta syytä ei Td5 moottorin hulluille ole kun tuo öljyjen laimentuminen.

Suosittelen uutta konetta, koska naftalla laimennettu öljy ei ole paras voiteluaine ja on saattanut aiheuttaa vaurioita kaikkiin laakeripintoihin.

Todennäköisesti löydät koneesta pari sulanutta mäntää.

Rekisteröimätön
17.11.2010, 08:59
Auto on ollut mulla vasta 3kk ja vaihdoin öljyt melki heti kun pihaan sain, Silloin ihmettelin kun koneessa oli noin 1,5 litraa enemmän öjyä mitä vihkosessa sanotaan. Eli oon ajanut uusilla öljyillä n.6000km enkä ole sen koommin huomannut öljytason nousua kun oon tarkistanu...Että sinne on vissiin tullu aika iso vuoto kun noin äkkiä on tapahtunut!! Tai sitten se turbo on pettäny!

Rekisteröimätön
17.11.2010, 09:44
Just soitin myyjälle ja se oli koittanu startata ja kone kyllä kuulemma pyörii kuitenkin...Jotain hyvää tässäkin näköjään:)

lacrits68
17.11.2010, 20:47
moi!

meneekös "takuuseen"?

//Janne

Rekisteröimätön
17.11.2010, 21:19
Täytyy kädet ristis toivoo niin...Sain tänään auton pajalle jossa kerkesin valosalla kattomaan tilannetta tarkemmin, Öljytikku puoles välis ja eipä sitä öljyks voinu enää kutsua=( Varmaan puolet naftaa seas...

Korjaamon eka kyssäri oli että paljo uus motti maksaa?

Eli eiköhän se sitte tosiaan oo se naftasuutin vuotanu koneeseen ja sillä selvä..

lacrits68
17.11.2010, 22:15
moi!

HUI kauhiaa....googlasin "diesel in engineoil td5" ja yhtäkki tekee mieli myydä disco ÄKKIÄ pois käsistä! :(

Nu PA ja öljyt sekaisin näyttäis oleva "tuikitavallinen" ongelma! :(

//Janne

pee
17.11.2010, 22:25
jos Defe tulee konevikaisena myyntiin, niin saa laittaa vinkkiä, vaikka privana...

lacrits68
18.11.2010, 10:28
moi!

tuossa on enämpi jutusta: http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=3655&highlight=

//Janne

NewJuhani
20.11.2010, 12:00
Ja tuolla

http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=3654

Angelo
20.11.2010, 16:30
200tdi ja liikaa öljyä koneessa.

http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno

-MaTTi-
20.11.2010, 17:27
200tdi ja liikaa öljyä koneessa.

http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno

Jätkä asuntovaunun takana turvassa kuvaamassa. :D Säikäyttää äkkiseltään, voip olla kone aikalailla entinen metelin ja savun hälvennyttyä. Hienoja pelejä.

lacrits68
20.11.2010, 18:08
moI!

No onneksi ei käyny näin:

http://www.youtube.com/watch?v=PzbKxPHBMws&feature=fvw

Rekisteröimätön
02.12.2010, 09:56
No niinhän siinä sitten kävi että se suuttimen o-rengas oli pettäny tosiaan..Pari kolme sulanutta mäntää, suuttimet särki, hehkut paskana ja siinä sivus koko motti uusiks=(

Eli jos jollain on myydä lantikan TD5 konetta kohtuuhintaan niin voi ilmotella tänne..
Mielellään alle 200tkm ajettu jos löytyy jostain!

lacrits68
02.12.2010, 12:34
moI!

Ruåttin LR palstalla on myynnissä TD5

Motor till Dicovery TD5-00 18.500 mil med chassienr SALLTGM94YA279141.
Av okänd anledning har luftfiltret knölat till sig i sin balja vilket medfört att motorn sugit in en massa skit och förmodligen skadat kolvar etc. Intakt topp och övrigt bra ämne för renovering. Pris: SEK 7000

eli ilma filsu imaistu koneeseen. 700€ on hinta!

//Janne

Rekisteröimätön
02.12.2010, 12:51
Eli Ruotsin koneessa olis ehjä yläkerta, mutta epäilee että männät ym. on saaneet siipeensä kun on ajettu ilman ilmansuodatinta.
Tämä vapaasti käännettynä pakkoruotsipohjalta.

(ilmafilsu oli siis imeytynyt pois paikoiltaan tjsp.)

Angelo
02.12.2010, 13:05
Mä just myin yhden Defen koneen eteenpäin. Voin kysäistä uudelta omistajalta joutaisko se. Defen td5 koneet aika harvassa, voi olla auto pitkään telakalla.

Rekisteröimätön
02.12.2010, 13:39
Joo niin näyttää olevan, Suomen purkaamoissa ei näyttäis olevan yhtäkään, saatikka lunastettujen joukos...
Taitaa tulla pitkä odotus..

-MaTTi-
02.12.2010, 18:45
Englannista vaan huutelemaan, rahdinhan saanee järkättyä helposti täältä käsinkin.

http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-defender-Td5-engine-/160513855106?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255f5f0e82

http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-Discovery-2-TD5-2003-engine-/200549445631?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb1adafff

http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-Discovery-2-TD5-2001-engine-/200547132575?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb18a649f

http://cgi.ebay.co.uk/TD5-ENGINE-ASSEMBLY-/250730851151?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a60b92b4f

http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-DISCOVERY-2-TD5-ENGINE-/220698703230?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3362aaf57e

lacrits68
02.12.2010, 19:02
moi!

Lisää voipi etsiä http://en.bildelsbasen.se/ englannin kiellellä! Muutama TD5 löytyy 2000€ hujakoilla!

3500€ löytyy koko varaosa auto! ota kone ja myy muut osat netissä! http://slrk.phpbb2.se/board/disco-td5-automat-00-35000-t7878.html

Voiko TD5 vaihtaa discon&defen välillä?

//Janne

Angelo
02.12.2010, 19:32
Jotain pikku eroja on, ettei putoa suoraan. Mut osat saa hajonneesta koneesta, toi kannattaa kyllä varmistaa ekaksi.

Mikki
03.12.2010, 09:51
Voiko TD5 vaihtaa discon&defen välillä?

Suuttimet vanhasta koneesta, muuten ei käynnisty...

Eli Discon ja Defen suuttimia EI VOI käyttää ristiin!!!

hiski
03.12.2010, 12:00
Mites kun joku myi 90-stä jossa on Discon ohjainlaite, toimiiko suutinhomma silloin edellyttäen että ajonestot jne hoidetaan?. Tulis potkua lisää?.

Vai meinasitko sitä suuttimien kompensointi / sopeutushommaa?.

lacrits68
03.12.2010, 12:54
Suuttimet vanhasta koneesta, muuten ei käynnisty...

Eli Discon ja Defen suuttimia EI VOI käyttää ristiin!!!

moi!

eikös tähän riitä jos ne ohjelmoi "oiken" tai "kopioi" alkuperäiset parametrit?

varaosina näyttäis hätäseen olevan defe&disco samoilla varaosanumeroilla MSC000040!

//Janne

yypy
03.12.2010, 14:42
Milläs tuon TD5:sen saa sammumaan, jos näin pääsee käymään. Olisi varmaan hyvä katsoa valmiiksi, kun sillä tulee kuitenkin ajeltua.

JiiPee
03.12.2010, 15:17
Pakottaa sen sammuksin: iso vaihde päälle, kytkin ylös ja seisoo jarrulla.

Remontin tai pitkän (vuosia?) seisomisen jälkeen kannattaa käynnistää dieselkonetta aina niin, että on mahdollisuus tukkia ilman saanti. Imupuolelle voi ajautua öljyä tai pitkään seisseestä koneessta voi olla syöttöpumpun säätö jumissa. Imusarjalta tai ahtimelta kannattaa ottaa imuletku irti varoksi ja kunnollinen nahkarukkanen tms. kouraan, niin voi nopeasti tulpata ilmapuolen, jos ryntää.

Edit: kaanian koneen käynnistys, ilmeisesti elementti jumissa tms. Kolmen minuutin kohdalla alkaa tapahtua...

Http://www.youtube.com/watch?v=JHGRfouL6DM

NewJuhani
04.12.2010, 22:24
Miten toi poikkesi normaalista sepelimyllyn käynnistyksestä?:):D

BJ-40/76
08.12.2010, 02:05
Milläs tuon TD5:sen saa sammumaan, jos näin pääsee käymään. Olisi varmaan hyvä katsoa valmiiksi, kun sillä tulee kuitenkin ajeltua.

Ja jarru pedaali pohjaan (tietekin katsotaan ettei tule ruumiita tuon jarrutuksen takia).

Jos kytkin ei pidä tuolla "päällä" olevalla vaihteella, niin teoriassakaan parempaa pitoa ei ole muilla vaihteilla, toki jos jarruilla ei saa tapettua vauhtia, niin silloin isompaa pykälää pesään (vaihtaminen voi joko onnistua tai epäonnistua, jolloin koneesta tulee käkikello)

Ainakaan niissä vanhoissa vw golffeissa ei tuo vaihtaminen onnistunut, molemmat räjähti, toki niissä öljy oli imusarjassa, ja ykkösen veti sikana ja kakkosta ei saanut enää silmään vaihdossa -> molemmista tuli muistaakseni kanki kylestä katselemaan kengittäjää....

Uazmies
08.12.2010, 03:08
Mi-mi-mi-mitä-mitä-mä-mä-mmää-määä sit teen jos duramax tekee ton tempun? Haaveilen seevoletin jarrujen tehoista vai? Allisoni tuskin antautuu ja jos sattuu olee takaveto päällä niin 1500rpm riittää siihen että sutii jarrua vasten... Apua.

Rekisteröimätön
08.12.2010, 03:15
Eihän izuzu tuota tee, siitä menee vaan suuttimet ja polttaa koko koneen:D:D:D

pee
08.12.2010, 07:35
Mi-mi-mi-mitä-mitä-mä-mä-mmää-määä sit teen jos duramax tekee ton tempun? Haaveilen seevoletin jarrujen tehoista vai? Allisoni tuskin antautuu ja jos sattuu olee takaveto päällä niin 1500rpm riittää siihen että sutii jarrua vasten... Apua.


ilman kulku tukkoon, ei siinä muita vaihtoehtoja jää, eli pipoa ja hanskaa ilmanputsariin :eek: tsuptsup ja riekaleita putkesta !

käytännössä jos ajosta sen tekee, et voi tehdä muuta kuin ohjata ja odottaa... ja etsiä tilavia latuja...

L-200
08.12.2010, 09:28
ilman kulku tukkoon, ei siinä muita vaihtoehtoja jää, eli pipoa ja hanskaa ilmanputsariin :eek: tsuptsup ja riekaleita putkesta !

käytännössä jos ajosta sen tekee, et voi tehdä muuta kuin ohjata ja odottaa... ja etsiä tilavia latuja...

Ai jaa.. määku oon luullu että vaan savupiiput nuohotaan, mutta että EU aikana autojenkin pakoputket pitäis nuohota?? :D :D
Kyllähän se voi olla että iso diesel ei paljoa jarruja kumarra kun päättää hullut ottaa...
Joku iso järeä honkamäntypetäjä keulan eteen tai kivitalon seinä niin voi jo auttaa..

veijon-esso
08.12.2010, 10:15
Ai jaa.. määku oon luullu että vaan savupiiput nuohotaan, mutta että EU aikana autojenkin pakoputket pitäis nuohota?? :D :D
Kyllähän se voi olla että iso diesel ei paljoa jarruja kumarra kun päättää hullut ottaa...
Joku iso järeä honkamäntypetäjä keulan eteen tai kivitalon seinä niin voi jo auttaa..

Ehkä kannattaa vaihtaa vapaalle, yrittää stumpata se ilmansaanti ja jokatapauksessa pahimmillaankin rikkoa pelkkä kone. :-)

lantikka
08.12.2010, 10:29
Td5 kone on pumppusuutin kone ja polttoainekanavat menevät kannessa. Suutin on tiivistetty kannen polttoainekanaviin O-renkailla. On hyvin yleistä, että nuo O-renkaat pitää vaihtaa noilla kilometreillä. Ongelmaa ei synny, jos muistaa tarkistaa öljytason ainakin kerran kuussa. Öljy saa nimittäin laimentua aikalailla ennenkuin kone ottaa hullut.

Mitään muuta syytä ei Td5 moottorin hulluille ole kun tuo öljyjen laimentuminen.

Niin ja sitten tietty kun ohjainboxiin menee oljyt :)

Suosittelen uutta konetta, koska naftalla laimennettu öljy ei ole paras voiteluaine ja on saattanut aiheuttaa vaurioita kaikkiin laakeripintoihin.

Kannattaa kanssa konetta kysya Indrekilta VIrosta, juurii ennen kuin lahdin retkelle hanella oli irrallaa yksi kokonainen td5 kone.

...

Kiva
Sami

Todennäköisesti löydät koneesta pari sulanutta mäntää.



Sielta loytyy

BJ-40/76
08.12.2010, 22:53
On vaan pikkasen vaikeaa silloin kun sille todella on tarvetta, ainut tapa estää ilmansaanti on ajaa keksintö
mereen tsm, toki se ei yhtään helpota tuota remonttia.

p.s toyotan 12h-t (hj-61) on rakennettu tuo ilmansulkusysteemi jo tehtaalla, virta vaan pois päältä ja kone tukehtuu.

Rekisteröimätön
21.01.2011, 08:33
Reilun kahden kk:n odottelun jälkeen mulla on vihdoin VARAMOOTTORI=)

Ja löytyi sopivasti 20tkm vähemmän ajettu! Josko pian pääsee taas kattomaan milloin tuoki ryntää...

Rekisteröimätön
29.01.2011, 17:39
Kun nyt en pääse kirjottaan tonne rooverfrenssiin niin jatketaan täällä sitte...

Joo, eli kone olis ny vaihdettu ja käy taas niinku pitää! Mutta huolet ei loppunu tohon...
Uuteen mottiin pantiin öljyt mittatikun yläreunaan asti ja oon kerinny ajaa abaut 250km, ja tänään tarkastelin taas öljyjä, Ja oli pinta noussu noin 1-2cm..

Eli voiko toi muutaman sentin pinnan nousu olla ihan normaalia? Tolla vaihtokoneella oli ajettu 137tkm vaihtohetkellä.
ja miten ton voi selvittää onko tossakin kansi halki? Puristuspainemittauksella? nyt saa viisaammat kertoa jos on tietoa!!

Ja muutenkin jos löytyy defen/discon omistajia niin kuinka teillä on koneet kestäny?

Täs on enää 2 vaihtoehtoa: Jos tossakin on kannessa/suuttimissa vuotoa niin joko mulla on kirottu onni autokaupois, Tai sitte yksinkertasesti land rooveri on täys PASKA!!!!

Racingrabbit
29.01.2011, 17:46
Älä yleistä kaikkia Land Rovereita paskoiksi,jos ongelma on TD5 moottorissa.

Meillä ei ole ollut suurempia ongelmia 200TDi moottorin kanssa.(1x kannentiiviste)
Jos haluaa taas ajaa uudemmalla tekniikalla varustetulla Defellä,niin onhan noissa tuoreimmissa sitten jo Transitin konetta keulilla ;)

pee
29.01.2011, 17:56
paljoks mittatikun viivojen väli on ? paljoks se on litroina ?? aika paljon tuntuu liemi lisääntyvän, jos oletetaan jotta viivojen väli on vaikkapa 2 - 4 cm ja litran tai parin verran,250 km matkalla lisäys olis 1 litra eli 0.4 litraa / 100 km :eek: tuon luulis näkyvän kulutuksessakin...

Rekisteröimätön
29.01.2011, 18:11
No ei täs tarkotus oo yleistää, Rupee vaan pikkuhiljaa keittämään yli kun kerrankin otin riskin ja ostin automerkin mistä ei ennestään kokemusta! Mutta luulin lukemani perusteella ostavani laatumerkin...toi TD5 vaan taitaa olla susi kone mitä kattelin brittipalstoilta, sikana samanlaisia tapauksia tullu esiin siellä...Mutta ei siitä sen enempää!

Hain auton torstaina pois pajalta ja silloin mittatikku näytti tasan siihen yläreunan viivaan asti, mutta tosiaan nyt näyttää pari senttiä yli! koitin haistella haiseeko naftalta mutta ei mielestäni ja muuten tietysti näytti puhtaalta kun juuri vaihdettu. ja konetta oli luonnollisesti käytetty pajalla, eikä oo lisätty mitään ton torstain poishaku reissun jälkeen!

pitää ny seurata nouseeko toi tosta vielä ylöspäin...Jos nousee niin sitte se on selvä peli!!

pee
29.01.2011, 18:16
saaks kysyä millä pajalla tehty ?

Rekisteröimätön
29.01.2011, 18:23
Kävin mittaamas öljytikun välit ja äkkiseltään mitattuna 5m rullamitalla näyttäis olevan ala-ja ylä viivojen väli 1,6cm ja mittasin yläreunasta siihen kohtaan missä suurinpiirten raja meni niin oli 1,5cm eli kun siinä tikus on se nuoli ja FULL merkki niin ylsi viimeseen ällään asti!! Joko sielä pajalla tikku ei ollu ihan pohjas asti tai toikin vuotaa raakasti...

Rekisteröimätön
29.01.2011, 19:16
saaks kysyä millä pajalla tehty ?

No en viitti mainita pajan nimeä mutta lakeuksilla sijaitsee..

-MaTTi-
29.01.2011, 19:17
Ootko ottanu huomioon että just sammutetussa koneessa on öljynpinta jopa sentin alempana kuin jonkin aikaa paikallaan seisseessä.

Rekisteröimätön
29.01.2011, 20:35
Joo oon kattonu, viimeks ku tsekkasin niin auto seisoi 3 tuntia paikoillaan ennen tarkastusta!

Soitin korjaamon sedälle asiasta äsken ja voi olla että pajalla kun katottiin tilanne niin se ajettiin sinne kylmästä ja kone kävi vaan n.3-5min ja öljyt tarkastettiin 15min sisällä siitä kun sammutettiin että voi olla jos kaikki öljy ei ollu viel kerinny laskee kunnolla alas asti...Hyvin todennäköistä tuo.

No pitää päästää huomenna osa litkuista pihalle ja täyttää uudestaan oikee määrä ja taas tarkastella päivittäin nouseeko pinta..

Cee.Koo
29.01.2011, 22:01
Eli voiko toi muutaman sentin pinnan nousu olla ihan normaalia? Tolla vaihtokoneella oli ajettu 137tkm vaihtohetkellä.
ja miten ton voi selvittää onko tossakin kansi halki? Puristuspainemittauksella? nyt saa viisaammat kertoa jos on tietoa!!

!

Kannessa kulkeva polttoainekanava tarvitsisi koeponnistaa, ainoa keino todeta vuotaako naftaa öljyn sekaan. Kansi halki suuttimen reiästä tai o-rengas pettänyt jos vuotaa. Suuttimessa on myös yksi o-renkaalla tiivistetty liitos, sekin voi vuotaa.

Hessu_Hopo
29.01.2011, 22:57
Kyllähän se niinkin huono tuuri voi olla että polttoainetta vuotaa.
Mutta suosittelen seuraavaa: Ota rauhallisesti ja vaihda uudet öjyt itse. Varmista että öljyn pinta on tarkasti merkissään ja tarkkaile sitten öljyn tasoa. Itse en välttämättä luottaisi siihen että korjaamolla pinta olisi jäänyt tarkasti merkkeihin.
Ja tosiaan vaihda öljyt äläkä pelkästään laske liikoja pois. Jos polttoainetta todella vuotaa niin riski uuteen konetuhoon pienenee uusilla öljyillä!

Hessu

Rekisteröimätön
30.01.2011, 00:32
No kokonaan öljyjä ei tartte vaihtaa koska ne vaihdettiin samalla koneen vaihdon yhteydessä, eli niillä on ajettu vasta se 250km..
Toi vaihtomotti löytyi rytätystä '03 discosta jossa huoltokirja oli täytetty asiallisesti 20tkm välein ja kävi kuulema hienosti vaikka disco oli kolaroitu..eihän noista kuitenkaan ikinä tiedä..Vituttaa vaan kun muuten diggaan defestä enkä siitä haluaisi luopua ihan helposti mutta jos tollasia ongelmia on paljo tiedos tulevaisuudes niin eihän perusduunarin liksalla noita korjailla=(

Ja vaikka kävis niin huono säkä että tossakin sama vika ja laittais uuden kannen niin kauankohan sekin kestäis? 20tkm-60tkm?
pahinta täs on se että meni luotto kokonaan tohon kestävyyteen..Kiva kun oot syvällä mettäs ja auto ryntää siellä niin millä se pois sieltä? paloina tai helikopterilla jos nostovoima riittää=D Tai motarilla muksu kyydis...

Uazmies
30.01.2011, 00:53
Tilaa yenkkimaalta kolarikaupasta ympäripyörinyt pikappi ja laita turaselli defeen, sit alkaa loordinkuljetin menemään. :D

Racingrabbit
30.01.2011, 08:50
Tilaa yenkkimaalta kolarikaupasta ympäripyörinyt pikappi ja laita turaselli defeen, sit alkaa loordinkuljetin menemään. :D

Tai sitten kuorma-autopurkaamolta joku Scanian yli kymppilitrainen turbodiesel ;)
Taitaa olla nuo amerikan poikien moottorit sellaisia malmikasoja,ettei onnistu laittaa alle 2500 kg painavaan autoon.

Hessu_Hopo
30.01.2011, 17:51
Kyllä se öljynvaihto ehkä kannattaisi kuitenkin tehdä. Jos polttoainetta vuotaa niin öljyssä on jo sekoittuneena dieseliä, mikä pitkälti pinnankorkeuden nousun kanssa sitten aiheuttaa ne hullunkierrokset. Itse ainakin laittaisin kaikenvaralta uudet öljyt ja jättäisin vielä alarajaan, niin pahimmassakin tapauksessa (polttoainevuoto) öljynpinnalla olisi hieman varaa nousta ennenkuin kampiakseli alkaa sitä kunnolla vatkaamaan.

Ei kannata silti olla turhan pessimistinen. Ei se vika kuitenkaan niin yleinen ole kuin nettikirjoittelusta voisi päätellä.
Edellisellä TD5 Defelläni oli ajettu n 180000 km, kannentiivisteen joutui vaihtamaan n. 170000 kohdalla. Nykyisessä mittarissa 90000 enkä ole juurikaan huolissani:)

Hessu

lantikka
31.01.2011, 11:08
Niin kannen ja suuttimen välistä vuotaa joskus noi pelit, eli oo renkaat vaihtamalla joskus ongelma pois. sitten vakavampi ongelma voi olla että kansi on pienesti halki samasta kohtaa, siis jos noihin öljyihin on sekottunu naftaa se on ainut syy joka selittää öljyn "lisääntymisen"

Koita olla kärsivällinen ja jaksaa ;)

ite oon ajanu 5v td5 ja oon tykänny kuin hullu!
Ny tosin 300tdillä afrikassa ;)

Rekisteröimätön
31.01.2011, 12:51
Eilen päästin n. pual litraa- litran litkua pois koneesta ja haistelin oikeen huolella eikä vaikuttanu siltä että olis naftaa seas.
90km oon ajanu ny eilisen jälkeen ja pinta ei oo ainakaan vielä noussu..Taisin vaan kuvitella turhia=)

Mutta varmuuden välttämiseks pitää ottaa tapa tsekata öljyt joka saatanan aamu tästä hamaan tulevaisuuteen asti, ja 17mm hylsy mukaan jos sattuu tulemaan kauhia vuoto niin voi sitte hätätapaukses päästää lillingit k-kaupan pihaan ja ajella suohon tuo keksintö=D

Angelo
31.01.2011, 13:32
Ei kannata muretia. Noita TD5 koneita on Suomessa ollut vaikka kuinka kauan ja aika harvassa noi räjähtämiset on. Sulla vaan pas*a säkä.

Ei niitä öljyjä ihan joka päivä tarvii kurkkaa. Käsittääkseni jos se tiiviste suuttimen ympäriltä vuotaa, nousee öljyn pinta nopeata liian ylös. Eli aamulla voi olla ok ja iltapäivästä kajahtaa. Minkä teet, voihan sitä itsekkin jäädä auton alle.

Kovaa ajoa vaan, siitä se tykkää.
Ja tsemiä niittilaatikon kanssa.
(oma tuli just myytyä pois)

kuraputti
19.02.2011, 18:07
http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno&feature=related Ihan pakko oli tuo linkittää kun löyty näin sopeva pätkä.

ranke
19.02.2011, 21:58
http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno&feature=related Ihan pakko oli tuo linkittää kun löyty näin sopeva pätkä.

Ei tainut olla td5?

TEMÄHIK

Rekisteröimätön
27.02.2011, 00:36
180tkm td5sella yhteistä taivalta takana.ei ongelmia vielä.Huoltojen täsmällisyys on yleensä kaikissa koneissa se toimivuuden tae,käytetyn kanssa on mahdoton tietää totuutta jos ei oo tuttu yksilö.toivottavasti saat teknikan luotettavaksi...

-MaTTi-
27.02.2011, 00:55
http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno&feature=related Ihan pakko oli tuo linkittää kun löyty näin sopeva pätkä.

Johan toi sama linkki oli tuolla eka sivulla.