View Full Version : Sähköiset vesipumput?
Kokemuksia moisista?
Kumpi parempi, muovi- vai alumiinikuorinen, onko sillä käytännön tasolla edes merkitystä vaiko pelkästään ulkonäöllisesti?
Nämä lähinnä mielessä:
http://www.jatek.fi/auto-osat/product/1721
http://www.jatek.fi/auto-osat/product/1722
Eiks kukkaa tiiä mittää? :confused:
mechanic-71
22.11.2010, 20:32
tuolla rapakon takana on pitkään käytetty sähkösiä vesipumppuja kisakoneissa ja kadullakin
http://www.superchevy.com/technical/engines_drivetrain/accessories_electronics/0408sc_pump/index1.html
linkissä tehomittauksia weiandin sähköpumpun eduksi
kiihdytysautoissa ei juuri mekaanisia pumppuja ole näkynyt kuin katuautoluokissa
jenkkisivustoilta pitäis löytyä ohjeita syylarin ja pumpun mitoittamiseen en vaan muista missä ne ohjeet oli :mad:
pastirolli
22.11.2010, 20:41
Ääni alumiiniselle! Jotenkin on sellainen tunne perseessä että on kestävämpi ja jos pääsee lohkeamaan paloja niin ne saa tikattua kiinni.
kuksassa ollu oisko jonhsonin muovine jonku5-6 vuotta eikä onkelmia tosin uks varalla niinku melkein kaikkia sähkö ym tuotteita, sillä ne saa kestämään, että pitää varalla ni jotain muuta hajoo
Muovi on köykästä. Suikas oli jotain aditan pumppuja tais olla bossin värkkejä ne ei kestänyt mitään kolmet meni hajalle. Paras oli auto käyntiin minuutti käynnissä ja veet pihalle pumpusat. Nyt on rauttalainen jonssonin pumppu kerrran laakerit vaihettu. Pumppu ottanut kai itteensä meirän upotus leikeistä :confused:
Voin kattoa pumpusta tarkemmat tiarot jos tarve vaatii :D
jenkkisivustoilta pitäis löytyä ohjeita syylarin ja pumpun mitoittamiseen en vaan muista missä ne ohjeet oli :mad:
Hitto mitoitusohjeet ois kyllä hyvät, nyt ollut mielessä toi Griffinin isoin alumiinisyyläri (kennon koko 31" x 19") joka tulee siis takakonttiin ja vettä pumppaamaan toi 115L/min tuottava pumppu.
Jos toi pumppu jaksas painaa koneen läpi vettä takas jäähdyttimeen vaikka syyläri vähän korkealle jääkin, niin matalalla tosin kuin sen vain saa.
Hitto mitoitusohjeet ois kyllä hyvät, nyt ollut mielessä toi Griffinin isoin alumiinisyyläri (kennon koko 31" x 19") joka tulee siis takakonttiin ja vettä pumppaamaan toi 115L/min tuottava pumppu.
Jos toi pumppu jaksas painaa koneen läpi vettä takas jäähdyttimeen vaikka syyläri vähän korkealle jääkin, niin matalalla tosin kuin sen vain saa.
Tossa on siulle Retro amuliinisyyläri
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78074
Tossa on siulle Retro amuliinisyyläri
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78074
Taitaa olla liian pieni noin pieneen autoon. :D
Muovi on köykästä. Suikas oli jotain aditan pumppuja tais olla bossin värkkejä ne ei kestänyt mitään kolmet meni hajalle. Paras oli auto käyntiin minuutti käynnissä ja veet pihalle pumpusat. Nyt on rauttalainen jonssonin pumppu kerrran laakerit vaihettu. Pumppu ottanut kai itteensä meirän upotus leikeistä :confused:
Voin kattoa pumpusta tarkemmat tiarot jos tarve vaatii :D
Paljos noissa pumpuissa on ollut tuotto?
Eikös teilläkin syyläri oo jo oikeesti korkealla?
siis kuksassa semmonen pumppu joka ei tule orkkiksen tilalle vaan on takana ja ne paineethan pitäs riittää missä vaan pumpussa siis periaatteessa metri ylös ni tartee painetta 0.1 bar ja suikan pituus taitaa olla noin 3m eli jos painetta pumppu tuottaa 0.5bar tai enemmän ni riittää.niin ja jos liikaa tuottoa ni kuristin väliin itelle jouduttiin laittaa.miten ne upotus leikit pumpun rikkoo?
Tossa on siulle Retro amuliinisyyläri
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78074
Liian korkee ja kapee.
Myyjän mukaan ero on lähinnä ulkonäkösyystä, eli kevlarinen tilaukseen.