View Full Version : Sj 413 lwb
Nonni.. vanha läksi "metsästys" autoksi ainakin vähäksi aikaa :D
Uutta tilalle.. paavinkuljetus auto
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=70801
Jarrut jumissa
Moottori lievästi käynti vikainen
Muutamia hitsattavia kohtia
Pientä ajan patinaa
Pesun jälkeen tälläistä paljastui
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=70814
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=70816
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=70813
Nyt olis tarkoitus laittaa leima kuntoon ja ajella kevääseen mutta mieli voi muuttua kyllä nopeesti.
Olis lj:n tukivarret ja 1.6 volkkarin dieseli tiedossa. Välitetty jakis ja renkaat tallissa.
Laita nyt sitten suoraan akselitkin LJ stä niin ei tarvi kokoaika olla vetareita/murroksia vaihtamassa.. :)
volkkarin kone on hyvä vaihtoehto! ja miulla ois yks laippakin vielä jäljellä jos et vielä ole kerennyt hommaamaan.
Uutta projektia siis lykkäs.
Ja mulla on ne kaaretkin viä hallin nurkas.
meinaa aika olla kortilla mutta jotain on koitettu näperrellä
Taakse pikku paikka kun meinas olla melkoinen tilkkutäkki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=71527
helmaa avattu tutkimuksia varten
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=71528
pitäisköhän vaihtaa vasara leveenpään niin ei menis niin monesta kohtaa läpi kun koputtelee..
joojoomies
05.12.2010, 20:38
Olet siivonnut tallin kun pitkäkin mahtuu sisään;)
Lisää romua tontille :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=72854
Sisältä löytyypi tuollainen malmikasa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=72849
Joten kai se on yritettävä tunkea suzukiin
Lisää romua tontille :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=72854
Sisältä löytyypi tuollainen malmikasa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=72849
Joten kai se on yritettävä tunkea suzukiin
On se sitten kaunis ihan näin kuvissakin... :D
Kyä tällä Paavi saa hyvät kyydit, kun saat valmiix... :)
meinaa aika olla kortilla mutta jotain on koitettu näperrellä
Taakse pikku paikka kun meinas olla melkoinen tilkkutäkki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=71527
helmaa avattu tutkimuksia varten
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=71528
pitäisköhän vaihtaa vasara leveenpään niin ei menis niin monesta kohtaa läpi kun koputtelee..
Lisää romua tontille :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=72854
Sisältä löytyypi tuollainen malmikasa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=72849
Joten kai se on yritettävä tunkea suzukiin
Hmmmhh... nyt vähä harmittaa.. ois pitännä "sosialisoida" nuoki vanteet.... ois opeliskin arvo ainaski triplaantunna ku ois ollu nuo hianot alukiekot alla, vaikka talvirimpuloina..Kesäpyöriinhä onki jo sosialisoidut kiekot..... ;) (talvi ei tapa kaikkia kerjäläisiä sittenkään :D )
Ja juu, ainaki tuo malmikasa suhahteli siihe mallii että siellä on "vetari vaihda" treeniä tiedossa... ja aika useesitikkin.... :D
jotain saatu tehtyä. Takatila valmis.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=73768
repsikan jalkatilassa pikkasen hitsattavaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=73771
Helmapalkkikin rupee hahmottuun paikoilleen. Vielä ei uskalla hitsata kun ei tiedä paljonko etukulma tulee muuttuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=73770
Hmmm. Mikkäs tukivarret lattialla jo makoilee. Kierteetkö tulossa samalla ?
LJ:n varret siellä pötköttää.. täytyy vähän hahmotella miten ne sinne menis.
Kuskin puoli olis melkein valmis..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=74466
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=74468
Hitaasti hyvä tulee :D
Ny rupeis oleen korin hitsaukset valmiina.. Repsikkakin saanut peltiä jalkojen alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=76354
Ja samalla tuli suoritettua tämän vaiheen helpoin homma elikkäs moottoritila tyhjäksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=76353
Täytynee varmaan siirtää volkkari sisään sulaan ja ruveta sitä pikkuhiljaa purkamaan..
pitkän hiljais elon jälkeen jotain tallissa tapahtunu..
Kone ja laatikko laitettu yhteen korvakkojen tekoa varten. Sitten vaan keulapala kiinni ja pelti alas.. ei mahdu :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=80994
turbo ottaa kiinni.. ja ei akseliinkaan liikoja tilaa jää :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=80996
Ei tän nyt näin vaikeeta pitäny olla..
Muuten se mahtuu ihan hyvin siellä oleen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=80997
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=80998
Pitänee näillä saada lisää tilaa akselin kohdalle.. ja jos ei riitä niin sitten vähän modata öljypohjaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=80999
Kallista konetta lisää niin tulee tilaa ylös ja alas.
ei voi.. muuten joutuu hämmentään vaihteita repsikan puolelta :) Menee vaihelaatikko niin vinoon.
mitsford
19.05.2011, 21:09
onnistuisko se että laittas akselin jousien alle nii sehä tois vähä lissää tillaa moottorin ja akselin väliin. :)
nyt olis jouset alla. Tilaa tuli jonkun verran. Mennään näin ja rajotetaan sisäänjoustoja minkä tarvii.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=81445
Kaaret tuli samalla heppailtua nippuun ja vähän avarrettua.. rupes 235 näyttään pieniltä :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3528&pictureid=81447
turbolle joutuu tekeen pienen putken pakosarjan perään että saa sen sopivaan asentuun ja konepellin kiinni.
Kuinka alhaalla sun kone on? Mulla 1.9td on öljypohja 9cm matalemmalla ku runko etuakselin paikkeilta.
Projekti otti aimo harppauksen eteenpäin.. ja motivaatiokin nousi uuteen uskoon :D
AP3A2cBdGfU
Hyvin se yskähti käymään.. nyt saa ruveta laittaan koneesta johtoja ja muita juttuja lopulliseen paikkaan.
Projekti otti aimo harppauksen eteenpäin.. ja motivaatiokin nousi uuteen uskoon :D
AP3A2cBdGfU
Hyvin se yskähti käymään.. nyt saa ruveta laittaan koneesta johtoja ja muita juttuja lopulliseen paikkaan.
Komee pata... ;) :D
Polttaako edelleen kumia???
DarkestMessiah
15.07.2011, 11:03
Aisaakeli ku istuu nätisti Suizan konetilaan VAG-diisseli. Taas sai lisäintoa omaanki projektiin :)
Kyll :D:D:D:D:D
VITEOOOOOOOOOO kehiin... :D
Eikös tää ollu joku safari malli :) Vähän mustaa vielä jonnekin päin..
Cameliaskin logo kylkeen vielä ;)
Hieno tulee.
Olipa hyvä etten omaani sitten maalannut keltaiseksi niin kuin eka idea oli. Toka oli limen vihreä ja sellainenkin on jo nähty. Joten vaimo sai päättää värin ja violetti siittä sitten tuli. Kuva saattaa vääristää väriä.
Onhan noita suzukeja vähän joka väriä. Vaikea löytää semmoista mitä ei ois ennen tehty. Tämä ois RAL 1002 sand yellow. Kiiltävänä vaikka matta olis ollu parempi.
Jokos tää on pian kasattu/ajokunnossa ?
Ei vielä.. Lomat loppu ja seliseli :) Ovet kunnostaa kun puuttuu alareunat ja maalata ne, ja vähän paikkamaalausta koriin. Konepeltiin löysin ilmaritilät motonetin veneosastolta. Valotkin pitäis johdottaa uusiksi kun joku meni ajaan johtonipun innostuksissaan poikki.. Ja vähän muuta pientä. Sisustan ja takakatteen kunnostuksen teen vasta leiman jälkeen.
Laitetaan muutama kuva ihan vaan kun ne on niin kivoja..
Katetta vähän sovittelin päälle ja puskuria rupesin heppaileen kasaan.
Oot sitten laittanu pakoputken jostain oikeesta autosta :D
Oot sitten laittanu pakoputken jostain oikeesta autosta :D
Tuo on ns. tehopakoputki :)
Tätäkin tullut laiteltua sen verran että käväistiin siirtokilvillä ajelemassa vähän siirtymää ja Korkeavuoren ajopäivä. Maantiellä insoilla aikas hirvee ajettava mutta kulkupuolta löytyy enemmän kun askaltaa ajaa. Metsässä menee paremmin kun osasin odottaa. Ei puudu ja tehoa löytyy kun sitä tarvitaan. 4 alkava välitys pitää laittaa jossain vaiheessa kun muuten on vauhtia ja vaarallisia tilanteita vähän liikaa.
Miinuksena voi sanoa pienenmoiset lämpö ongelmat jotka sai tänään vitutus käyrän nousemaan. Käynnistin suikan ihan normaalisti pienten yskähdysten kera ja kurkkasin syyläriin.. Sillä varmaan oli pieni kankkunen kun niin puhalsi nesteitä pihalle. Korkki kiinni ja ihaileen kun paisariin tulee kuplia kanssa. Ilmeisesti kansipahvi näki viimeiset päivät vai voisko joku muu aiheuttaa samanlaisia oireita? Pitäneekö ottaa hattu pois vai voisko jollain muuten asiaa selvitellä?
Jos sulla on suikan orkkis syyläri niin se on muutenkin ihan liian pieni tollaseen lämmönkehittäjään.
Kannentiiviste vian huomaat siitä jos on vedet ja öljyt sekaisin , valkoista tahmaa venttiilikopan korkissa , jos tulee heti painetta syylärin putkiin kun käynnistää kylmästä , pulputtaa paisuntasäiliöön vaikka normaalilämpöinen kone, jatkuvaa vesihöyryä pakoputkesta vaikka lämmin kone yms.
Mitä tuolle koneelle on tehty virityksiä ? jos on vakio ahdin niin pakopaineet ja lämmöt on turhan kovat jo 1bar ahdoilla koska on niin pieni ahdin.
No sehän se siellä on. Matkalla oli hävinny laturin kiristäjä ja se aiheutti luultavasti vesipumpun huonon kiertämisen. Remmi vikisi jonkin verran. Lämmöt käväs jossain 110 paikkeilla mutta ei keittänyt kummiskaan. Muuten sillä pysyi lämmöt normaalisti vähän alta 100.
öljyt ok. ei haise jäähdytys nesteelle. En käyttänyt ihan lämpöiseksi mut kuplia tuli kierrosten mukaan :( Ainut mikä vois pelastaa tilanteen on se että pääsee vetään jostain ilmaa syyläriin kun ei oo vw omaa paisaria kiinni. En tosin tiedä onko tommoinen edes mahdollista.
Koneessa garretin joku vnt-ahdin ja ilmeisesti pumppuun on nestepää vaihdettu. Paineet vähän liian kovat 1.5 bar. en vielä kerennyt laskemaan. Ei oo mun rakentama ja edellinen ei tiennyt mitään historiasta muuta kun sen että benecars olis sen rakentanu
Laitanko itellan tuotavaks ? ;)
Johan on aika kulunut viimeisestä päivityksestä. Mutta silti ei oo oikein mitään tapahtunut. Nyt kevään tullessa auringon mukana on vähän tullut motivaatioo. Tempaisin vaihdelaatikon pois ja vaihdoin uuden kytkinen (joku ap merkkinen). Samalla vetäsin auki vaihdelaatikon pienoisten rahinoitten selvittämiseksi. Öljy oli mukavasti hieman metallisen oloista joten jotain pientä sieltä löytyy. Sain sen purettua helposti mut nyt kuuluu kysymys että kuuluisko kaikkien hammaspyörien pyöriä yhtä helposti? Muutama on vähän naheempi kuin muut. Vaihdelaatikko oli sisältä aikamoisessa tatinassa joten voisko neulalaakereissa olla likaa ja putsaus auttais? vai olisko jollain heittää laakereitten kokoa jos vaihdan ne suoraan?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34583
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61394
Olisko tosta viestiketjusta apua laakeriongelmaan ?
7.4 lähestyy eli etene harkiten.
Leimalla käyty mut ei ihan läpihuutojuttu..
Moottorin tyyppi hukassa. Mistä löytyy? vinkkejä (1.6 td löytyy 4 eri tehovaihtoehtoa)
Akselimassa ylitty edessä. 550 max. 600 punnittiin. Onko kellään diesel suzukin massoja tiedossa?
Takajarrupaineensäädin ylllättäen rikki. Korvaavaa jostain. Ehdotuksia?
Ja muutama pienempi juttu..
Mut jotain hyvää oli savut 1.36.
Tyyppi löytyi.. SB ja 80 hp kone. Asiat vaikeutu hitusen :(
Moottorikoodi löytyy kuskin puolelta.
Lohkon ihan yläreunassa 3-4pytyn kohdilla on suoraksi hiottu paikka mihin meistattu tai pistehakattu pari kirjainta ja numerosarja. Pelkät kirjaimet sun pitää kaivaa esille.
Leimalla käyty mut ei ihan läpihuutojuttu..
Moottorin tyyppi hukassa. Mistä löytyy? vinkkejä (1.6 td löytyy 4 eri tehovaihtoehtoa)
Akselimassa ylitty edessä. 550 max. 600 punnittiin. Onko kellään diesel suzukin massoja tiedossa?
Takajarrupaineensäädin ylllättäen rikki. Korvaavaa jostain. Ehdotuksia?
Ja muutama pienempi juttu..
Mut jotain hyvää oli savut 1.36.
Tyyppi löytyi.. SB ja 80 hp kone. Asiat vaikeutu hitusen :(
Diesel suzukin massat kiinnostas minuakin..:D
Ja leima napsahti paperiin :D
Sit ajamaan vikoja ulos.. Ekat 100 km takana ja irronnut sisäkierronletku, helvetinmoinen woblaaminen 60 jälkeen, perä ehkä vähän ääntää (vaikee erottaa kun on niin hiljainen komuutti :) ).. Mut on se mukavaa kun pääsi ajaan. Huomenna katto ja ovet pois niin pääsee fiilisteleen avoautoilua.
Huomenna katto ja ovet pois niin pääsee fiilisteleen avoautoilua.
Sauna lämpiää joten poikkeehan :D
Vähän ajoa ja paljon korjausta takana. Elikäs lämpöjen nousun syyksi paljastui kansipahvi joka oli 3-4 välistä vesitilaan pettänyt. Kansi kävi oikaisussa ja oli kuulemma ollut aika paha. No nyt on vaihdettu pahvi ja nokkahihna kiristäjineen. Syyläri vaihtui astetta isompaan golffin syyläriin ja nyt lämmöt pysyy kohtuu hyvin hallinnassa. Mitä nyt pitkässä vedätyksessä pyrkii nouseen vähäsen. Nyt odotetaan taas mikä paikka seuraavaksi pettää..
Pientä talvihuoltoa aloitellessa. Taka-akseliin tarvis laittaa uudet pyöränlaakerit ja perä tarkistaa välyksiltään. Soan teen samalla kun muutenkin joutuu jousen tallat hitsaileen kun ovat ihan vääntyneet.
Henkka85
03.02.2013, 03:15
mites tuo katsastaminen sujui noiden akselimassojen ja tehojen puolesta?
mites tuo katsastaminen sujui noiden akselimassojen ja tehojen puolesta?
Ihan hyvin se sujui yhteisymmärryksessä katsurin kanssa. Vaakalla käytiin ja moottoristakin löydettiin tyyppinumero niin ei siinä ollut enään sen jälkeen ongelmia.
Oisko lähi kuvia tuulilasin yläreunasta ja alareunasta lasi kadettuna
Sainpas takapään nippuun. Soa tosiaan tuli taakse ja edessä käänsin riiput jousien takapäähän. Vinssi tuli samalla laitettua mut puskuri on vielä vähän vaiheessa. Seuraavaksi jakista välitteleen ja kytkintä päivitteleen. Sintteri, vw+vitara hypridi ja joku muu.. siinäpä pulma..
Onko takaiskari sisäänjouston rajoitin kun ei ainakaan pohjaanlyöntikumia näy :O
Kesä meni nopeesti ja paljon tuli ajeltua suzukilla. Muutoksia viimeiseen päivitykseen.. Kytkimeksi tuli laitettua moposportin 3-lapainen sintteri. Ja kyllä pitää. Ei omasta mielestä mitään ongelmia ajella metsässä vaikka aluksi oli vakio jakolaatikko. Jakikseen putkahti 6.5 välitys ja nyt on enään ongelmana liian pienet renkaat:D .. Jousia meni takapäästä poikki ja tracktion barit meni kanssa evo2 kun aikaisemmat petti. Pieniä lämpöongelmia esiintyy kun joutuu polkeen paikoillaan vähääkään enemmän.. ajossa ihan ok. Isompi syyläri siihen lääkkeenä kuhan vaan semmoinen löytyy jostain kun tila on vähän rajallinen..
Nyt suzuki lähtee ansaitulle talvilevolle.. Siis talliin purkuun evo2 varten..
Suunnitelmia: Moottorin tuenta uusiksi jäykemmillä puslilla, Vaihdelaatikon tuenta kanssa kuntoon, takajouset vaihtaa "uusiin" ja muuttaa iskareiden paikat erilaisiksi, Sähköt selvitellä paremmin, syyläri uusia isompana, alusta suunnitella "uudestaan" mielessä olisi coil-overit eteen ja tukivarret (tiedä sit mistä löytyisi sopivat, etsitään), taakse ehkä palalukko niin saa sieltäkin jotain rikki, turvakaaret mietinnässä, isommat renkaat jos löytyy sopivat, ohjaustehostin jos löytyy sopiva..
onhan tuossakin jo alkua.. ja lisää tulee kuhan saadaan edes jotain tehtyä :D
jylppy1982
28.03.2015, 13:27
Sainpas takapään nippuun. Soa tosiaan tuli taakse ja edessä käänsin riiput jousien takapäähän. Vinssi tuli samalla laitettua mut puskuri on vielä vähän vaiheessa. Seuraavaksi jakista välitteleen ja kytkintä päivitteleen. Sintteri, vw+vitara hypridi ja joku muu.. siinäpä pulma..
Komee pirssi!
Kekkeruusi
28.03.2015, 21:17
Mikko myi tän susukin tossa talvella pois ja siirtyi toyota leiriin, saa näkee laittaako susukin uusi omistaja tänne jatkoksi päivityksiä..hieno laite oli kyllä :)