Kirjaudu sisään

View Full Version : Sopiiko renkaat suzukiin??


puumis
11.11.2010, 19:19
...Eli SJ410:n, johon ei tietääkseni ole tehty minkäänlaisia korotuksia, Mud Terrainit kokoa 31x10,5x15??

Onko jollakulla kokemusta??

Offipiru
11.11.2010, 19:33
Jos ompi alusta uutta vastaavassa ryhdissää ja käännät vanteet"väärimpäi" ni saattaa mahtua pienellä puskurinkiinnikkeitten rälläköinnillä....

puumis
11.11.2010, 20:28
öö, miten "väärinpäin" ihanko nykyinen sisäpuoli ulospäin??

Meneekö se sitte katastusmiehellekkin läpi??

-Jallu-
11.11.2010, 21:12
Ei taida mennä katsurille 31 kumi läpi. Ja tuolla käännöllä tarkoitetaan varmaan sitä että vakio vanteesta saa ulospäin levittävän laittamalla "nurja puoli" ulos päin paikoilleen.Olettaen että kyseessä siis on vakio valssit. Vakio vanteilla nimittäin "oikein päin" 235/75 15 kumi raapii käännellessä lehti jousiin ja se on vissiin suurin koko minkä sj410 saa muutos katastettua ilman erikkolupia. Paljoko lie sitten tuumina, onko kolmea kymmentä? Nurin päin asennetut vanteet ei varmaan kyllä katsurille kelpaa.

Tulikohan tarpeeks epäselvästi solkattua:)

puumis
11.11.2010, 21:50
Kiitos vastauksista. Menee niin säätämiseks, että taidan jättää ostamatta. Olis ollu pari vkoa alla olleet kumit...

Tossa on nuo koot mitä tota mallia vissiinki saa. Nuo mun vanteet on tollaset mangelsin näköiset... mitkähän lie. Mutta tuo 215/75/15 taitais passata?

30X9.50 R15LT 104Q
31X10.50 R15LT 109Q
32X11.50 R15LT 113Q
33X10.50 R15LT 114Q
LT215/75 R15 100/97Q
LT235/75 R15 104/101Q

Kuinka nuo Mud Terrainit pitää talvella?

LaaLaa
11.11.2010, 22:07
Kuinka nuo Mud Terrainit pitää talvella?

Ihan helvetin huonot talvirenkaina, 2 talvea joskus sellaisilla liukastelin ja monta kertaa lähti lapasesta tahallaan ja tahattomasti. Onneksi ei käynyt kertaakaan mitään.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, ei mahdu vakio 410:iin ilman että ottaa joustoissa ja kääntäessä kiinni rajusti. Rälläkällä jos tekee tilaa lokarin kaariin ja etupuskurin kannakkeisiin niin sitten mahtuu. Korottavat jouset auttaa myös. SPOA korotuksella mahtuu nippanappa ilman lokarin rälläköintejä mutta tulee aikas korkee minun makuun.

NHuttunen
11.11.2010, 22:15
Ihan helvetin huonot talvirenkaina, 2 talvea joskus sellaisilla liukastelin ja monta kertaa lähti lapasesta tahallaan ja tahattomasti. Onneksi ei käynyt kertaakaan mitään.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, ei mahdu vakio 410:iin ilman että ottaa joustoissa ja kääntäessä kiinni rajusti. Rälläkällä jos tekee tilaa lokarin kaariin ja etupuskurin kannakkeisiin niin sitten mahtuu. Korottavat jouset auttaa myös. SPOA korotuksella mahtuu nippanappa ilman lokarin rälläköintejä mutta tulee aikas korkee minun makuun.

Hyvin itsellä ainakin mahtu 31"x10,5"r15 bf goodrichin mutikat joustelemaan ja olemaan alla paitsi käännöksessä hinkkasi jousipakkaan. Alla ei ollut kuin itse tehdyt jousipakat jotka korotti ehkä hitusen vakioon verrattuna. Nyt huomenna sama kokeilu saman kokoisilla renkailla paitsi malli on Insa turbo Saharat ja käännetyt vanteet. Calminin 5" lift-kittiä odotellessa..

puumis
11.11.2010, 22:27
Taidan pitää nuo nokian hakkapelitat alla talven... Tuo 185 ainakin mahtuu ja jää vielä tilaakin ;)

Noita Saharoita oon kans katellu, mutta eipä ne taida olla talvipidolta sen paremmat...?

NHuttunen
11.11.2010, 23:06
Taidan pitää nuo nokian hakkapelitat alla talven... Tuo 185 ainakin mahtuu ja jää vielä tilaakin ;)

Noita Saharoita oon kans katellu, mutta eipä ne taida olla talvipidolta sen paremmat...?

Tuskinpa noi nyt nastarenkaita voittaa, mutta voin huomenna kirjoitella saharoiden käyttökokemuksista. (;

puumis
11.11.2010, 23:29
Tuskinpa noi nyt nastarenkaita voittaa, mutta voin huomenna kirjoitella saharoiden käyttökokemuksista. (;

Joo, olis mukava kuulla jos viitit kirjoitella.

tjoki
18.11.2010, 09:23
Milläs vanteilla te olette katsastaneet samurait 235/75/15 saharoilla, kun ottaa kiinni lehtijousiin käännettäessä? Paljonko pitäisi vanteen ET olla että ei ota kiinni. Ja paljonko on se vakio ET? Tuskin ainakaan käännetyillä vanteilla menee katsastuksesta läpi...

JiiPee
18.11.2010, 10:03
Kuinka nuo Mud Terrainit pitää talvella?

Ihan helvetin huonot talvirenkaina, 2 talvea joskus sellaisilla liukastelin ja monta kertaa lähti lapasesta tahallaan ja tahattomasti. Onneksi ei käynyt kertaakaan mitään.


Komppaan edellistä. Ehjinä ne pitää talvella lähinnä vain ilmat sisällään, ei juuri muuta. Seoksessa on kai muovia niin paljon, että pinta menee kovaksi kylmässä tien pinnassa ja kun nappulat on aika isoja, niin hyvin luistaa jäisellä tiellä. Hangessa toimii paremmin kuin perus-talvirengas, ellei pohja ole kova ja jäässä.

Bridgestone Dueller M/T:t on olleet vähän paremmat, mutta ei nekään mitkään talvikelin renkaat ole. Pikkuteillä tuntee olevansa jonossa koko ajan tulppana, jos muilla on talvirenkaat ja siellä mukana sudittelee tollaisilla mutteri-luistimilla. Saa myös varoa risteyksissä mummoja, kun mokomat kiihdyttävät rollaattoreillaan oikealta ohi.

Heguli
18.11.2010, 10:38
Milläs vanteilla te olette katsastaneet samurait 235/75/15 saharoilla, kun ottaa kiinni lehtijousiin käännettäessä? Paljonko pitäisi vanteen ET olla että ei ota kiinni. Ja paljonko on se vakio ET? Tuskin ainakaan käännetyillä vanteilla menee katsastuksesta läpi...

Ihan vakiovanteilla olen aina katsastanut ja vanteet oikein päin. Joskus on katsastaja pelästynyt, kun renkaat on pikkuisen roplannut lehtijousiin maksimikäännöllä. Aina on mennyt läpi eikä asiasta ole sen kummemmin huomauteltu. Vakiovanteen et:tä en muista, koitan etsiä jostain.

panzer
18.11.2010, 10:53
Kyllä noi saharat on 10x paremmat renkaat metsässä ja talvellakin kun Bf:n MT:t ja suikkaan laillinen koko 235/75-15 on saharana n.30" joten ei kauas jää 31"! johtuu tuon pinnoittamisen tuomasta lisäkorkeudesta.

tjoki
18.11.2010, 14:12
Pitääpä käyttää katsastuksessa. Olen muuten todella positiivisesti yllättynyt INSA SAHARAN lumipidosta. Jäällähän tuo ei kovin hyvin pidä, mutta lumipito on huomattavasti parempi kuin odotin. Aika pehmeä kumiseoskin tuntuu olevan, joten ensimmäinen talvi mennee hyvin , mutta kunhan kovettuu ja kulmat pyöristyy niin pito huononnee. Mutta nyt ainakin pärjää hienosti

BillyJoe
18.11.2010, 19:43
Mulla SJ413 ja BFG AllTerrain 235/75-15 renkaat meni alle ilman mitään muokkauksia. Katsastajalla en ole vielä käyttänyt. Ensimmäistä talvea ajelen Suzukilla ja meinaa ilman nelivetoa lähteä koko ajan lapasesta mutkissa, jos ei ole tarkkana :)

tjoki
03.12.2010, 09:14
235/75/15 Insa Saharat alla. Ja eilen katsastettu Samurai hyväksytysti kehujen kanssa. Ajoaikaa 2012 maaliskuun loppuun. Nyt on hyvä mieli! :)

Smäkä
03.12.2010, 10:52
Milläs vanteilla te olette katsastaneet samurait 235/75/15 saharoilla, kun ottaa kiinni lehtijousiin käännettäessä? Paljonko pitäisi vanteen ET olla että ei ota kiinni. Ja paljonko on se vakio ET? Tuskin ainakaan käännetyillä vanteilla menee katsastuksesta läpi...

Minulla sama homma, joskin rengas on Dakar samassa koossa. Jos rappaa käännössä haitaksi, kääntymistä voi rajoittaa kääntöpallon "poksin" kiinnitysruuveilla. Olikohan se nyt yläpuolikkaan takimmainen pultti, siihen pientä prikkaa alle. Näkee kyllä kun katsoo mikä niistä tökkää ensiksi akseliputkeen.