View Full Version : ylisuurilla renkailla eurooppaa kiertämään
Sellaista ajattelin kysäistä että jos autossani on 35" renkaat, vaikka saisi olla vain 33". ja lähden suomesta eurooppaa kiertämään niin kuinka nopeasti tulee stoppi matkalle? auto Landcruiser j120 vuosimallia 03.
Tarkoitus olisi ajaa viro latvia liettua ja siitä jotain reittiä pitkin italiaan asti.
Varmaan ensimmäiseen ratsiaan...
Mutta jos ei tule sitä ratsiaa niin tuolla reitillä tod.näk ne renkaat,tai koko auto pöllitään,joten ei kannata stressata.:D:D:D
Jossain täällä palstalla oli noista euroopan rengasmääräyksistä juttua,eikä ne välttämättä olleet suomea suopeampia.
Sitten se tyhmä kysymys:Miksi pitää lähteä ylisuurilla renkailla kokeilemaan???Tietysti jos on tylsää ja haluaa harjoitella ulkomaista juridiikkaa...:eek::eek::eek:
No hö, oon sit tylsä ja ostan 33" renkaat
Aikoinaan joskus 90-luvun alkupäässä yks sankari kävi Unkarissa katsomassa forrmuloita ja autona pätkä land rover ja renkaina ekana vuonna vaan 40" Monster Muddersit ja toisena vuonna 44" Boggerit. Oli kuulemma kiinnittäny molemmilla reissuilla huomiota muiden urheiluautojen seurassa:D:D:D:D
Rekisteröimätön
09.11.2010, 22:19
ei luulis korppien muualla maassa älyävän sen kummemmin asiaa, en usko että niillä lainkaan kiinnostaa edes koko asia, varmaan olettavat että suomessa ovat lailliset ja matka jatkuu!
eli jos ratsaavat niin sano että NORMAL FINLAND, finland no proplem yms ja näytä käsimerkein että ONHAN NOISSA PINTAA!! Eivät varmaan ala selvittämään asiaa sen kummemmin ihmisiä ne on korpitkin ja kahville kiire kuitenni!
jos haluaa olla ylivarovainen niin vaihtaa renkaat ja jos haluaa olla vielä varovaisempi ja pelätä ennakolta kaikke niin jääpi kottiin..
Edelliselle nyybille mielenkiintoista luettavaa, reissusta on parempikin kertomus jossain:
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=22716.msg117061#msg117061
Saksassa mm. jouduttiin VW-pakulla raskaan kaluston ratsiaan, motarin levähdyspaikalla n. 60 poliisin ja tullin edustajaa, kuulemma yleistä sielläpäin.
Rekisteröimätön
10.11.2010, 10:59
nyybi ei ikänä ole joutunut autoratsiaan sillätavalla että olisi autoa tutkittu, mutta ei mulla olekaan kokemusta kuin vähän, taitaa alle 20 euroopanmaata olla vasta aettuna suomenkilpisellä henkilö ja -matkailuautolla. Asuin yhden talven espanjassa suomenkilpisellä henkilöautolla olin ja ei minkäänlaista paperien tutkintaa vaikka poliisin kanssa olin useamman kerran tekemisissä muuten, autoiluun liittyen (vaihdelaatikkorikko motarilla, väärä pysäköinti, omavikainen kylkikosketus kun ruuhkassa peruutin parkkiin ja joku kerkesi vierelle sekä rattijuopon peräänajo)
Ilman riskiä ei voi elää.
Toki ennakoida kannatta ja on järkevääkin, itsekään en ehkä enää lähtisi samalla tavalla liikenteeseen kuin reilu 10v sitten, hetkenmielijohteesta kamat konttiin ja suunta kohti espanjaa, ainut asia minkä tein oli ns, vihreä kortti minkä tilasin vakuutusyhtiöstä, ilman sitä auto olisi takavarikoitu siinä kylkikosketuksen jälkipelissä ps. Arvaa oliko se mulla mukana kun korpit tuli: Kämpillä oli, onneksi kaveri oli kulmilla ja toi sen juoksemalla, korppien soittama hinausauto oli juuri laittamassa koukkua keulaan!
en yllytä ketään mihinkään, kannatta ottaa kaikki asiat huomioon mutta aina roiskuu kun rapataan..
t, nyybi
Tarkoitus olisi ajaa viro latvia liettua ja siitä jotain reittiä pitkin italiaan asti.
Kesällä vedettiin ko. reittiä, eikä ensimmäistäkään ratsiaa tms. Tai no, heti Tallinnan jälkeen moottoripyöräkonsta hyökkäs puskasta ja pysäytti ilman syytä ja tutki vaan rek.otteet.