View Full Version : SJ410 2ja 3 pytty pois pelistä kesken ajon ?
Rekisteröimätön
03.11.2010, 18:08
SJ 410 suitsasta hävisi tehot kesken ajon, pystyi kuitenkin ajamaan.
Asiaa tutkittua 2 ja 3 pytyt tippui pois pelistä. Ajattelin, että sytkä ongelma.
Uusin kaikki sytkä osat, mutta ei vaikutusta. Kipinä tulee kuitenkin kaikille pytyille-
Auto lähtee kuitenkin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä kohtuu hyvin, mutta vaikka 2 ja 3 pyttyjen tulpanjohdot ottaa irti niin sillä ei ole vaikutusta käyntiin. Käy vähän niinkuin kuplan kone.
Jakohihnan katoin ja näytti pikavilkaisulla olevan kunnossa.
Mistäköhän lähtisin vikaa seuraavaksi etsimään ?
sama vika oli minulla. nyt sit joutessani purin koko moottorin :D
DarkestMessiah
03.11.2010, 18:17
Onko puristuksia tarkistettu.
Itselleni kävi entisen auton ('89 Mitsu Galant GTi Dyn-4) kanssa samat oireet tutuksi. Vikana oli se että laihalla kävässeet seokset oli sulattanu pari pakoventtiiliä kadoksiin. Voi toki vuotaa puristuksia moniin muihinkin paikkoihin kuin pakopuolelle (jos kansipahvi vika, niin öljyn tai veden puolelle, selviää helpoiten ottamalla öljy- ja syylärin korkit irti ja sitten haistelemalla bensantuoksua, tunnustelemalla/kuuntelemalla ilmavirtaa)
Rekisteröimätön
03.11.2010, 18:48
Kansipahvi pettänyt ja paineet pääsee karkuun naapuri pyttyyn.?
Uudet osat valmiiksi kaput..näin kävi joku vuos sitte ittelle motonetin osilla.
DarkestMessiah
03.11.2010, 19:25
mitkä osat??
Aloituspostaajan mainitsemat uudet sytytysosat
EDIT* siellä tosin näköjään mainitaan että kipinä tulee kaikkialle. Puristuksia mittaamaan siis...
Rekisteröimätön
03.11.2010, 19:56
"sama vika oli minulla. nyt sit joutessani purin koko moottorin "
Löytykö selvää vikaa kun purit koneen ?
Sytkä puoli on 100% varmasti kunnossa.
Pitää purkaa kansi seuraavaksi irti ja tarkistella tilannetta sieltä.
"sama vika oli minulla. nyt sit joutessani purin koko moottorin "
Löytykö selvää vikaa kun purit koneen ?
Sytkä puoli on 100% varmasti kunnossa.
Pitää purkaa kansi seuraavaksi irti ja tarkistella tilannetta sieltä.
eikö kannata vähä kattoa puristukset & alipaineet ensin niin säästyy vähä ruuvaamiselta kuiteskin
"sama vika oli minulla. nyt sit joutessani purin koko moottorin "
Löytykö selvää vikaa kun purit koneen ?
Sytkä puoli on 100% varmasti kunnossa.
Pitää purkaa kansi seuraavaksi irti ja tarkistella tilannetta sieltä.
alakerrasta ei löytynyt mitään. kaikki kunnossa. kantta jos tutkisi viikonloppuna kun pääsee tallille. tarkoituksena oli muutenkin rempata kone ku vähän meinas öljyä polttaa. luulen että kansipahvi menný...
mittaa ne puristukset eka.
Rekisteröimätön
03.11.2010, 23:40
pakoventtiilit. ittellä meni samanlailla. aiheutti valkoista savua myös.
Rekisteröimätön
03.11.2010, 23:47
pakoventtiilit. ittellä meni samanlailla. aiheutti valkoista savua myös.
Olis aika huono tuuri jos kahdesta pytystä menisi pakoventtiilit samaan aikaan, kannattaa tarkistaa kannentiiviste.
Rekisteröimätön
04.11.2010, 09:56
Auto ollu piha ajossa polttopuun veto autona ja talvella lanan työntimenä, eli pikku nelikolla ajeltu vain suunnilleen kävelyvauhtia.
Nyt jäi polttupuukärri mettää ku ei jaksanu enää tulla sen kans pois, just ja just sain ilman kärriä sen pois mettästä ku kytkimel vähä avitti.
Ni ei tiedä vaik ois käyny 3 pytyllä jo aikaisemmin ja nyt sipannu sit yksi viel lisää.
Haen tänää puristuspaine mittarin paikallisesta Fixus putkasta, ni pääsee hommas eteenpäin.
Onkohan ton litrasen motin kansi paha vääntyilemää jos ja kun joutuu sen purkamaa ?
Uskaltasko kasata takas ilman oikasua jos yleensä saa sen sit kuntoo ?
Ne puristuspaineet kannattaa ensin mitata,ja jos seokset on hyvin perseellään eikä tulpan kipinä riitä sytyttämään seosta,voi aiheuttaa tollasta.
Kyllä se kansi kannattaa oikasta maksaa 50-60e ja samalla kannattaa pyytää että imee alipaineella venttiilit läpi että tarviiko niille tehä mitään,se lysti oli muistaakseni ehkä jonku 15e...,säästyy kannentiivisteen jämien putsaamiseltaki:D
Toi kyllä että mihin ne seokset muuttuisivat yhtäkkiä,ja jos ne pytyti ole mukana millään kierrosalueella viittaisi johki muihin ongelmiin.
DarkestMessiah
04.11.2010, 11:29
Toi kyllä että mihin ne seokset muuttuisivat yhtäkkiä,ja jos ne pytyti ole mukana millään kierrosalueella viittaisi johki muihin ongelmiin.
Seokset voi tippua laihalle vaikka jos kaasariin asti on päässy joku pieni likaklöntti, joka on sopivasti tukkinu bensan kulkua jossain ahtaassa välissä > seos menee laihalle > pari pakoventtiiliä ei enää tykkää menosta ja sanoo sopimuksen irti > ne kaks jäljellä olevaa pyttyä imee bensa-ilma seosta paremmin kuin ne kaks jokka imee myös pakoilmaa takas pyttyyn > sopiva seos kahdelle jäljellä olevalle pytylle.
Tai sitten bensapumppu on alkanu falskaamaan eikä jaksa enää siirtää riittävää määrää bensaa kaasarille asti, tjsp.... tuolle oireelle voi olla vaikka kuinka monta aiheuttajaa.
Mutta toki jos kansipahvi on mennyt, niin sitten on taas ihan toiset syyt aiheuttajana, todennäköisimmin vain liian vanhaksi käynyt pahvi.
Toi kyllä että mihin ne seokset muuttuisivat yhtäkkiä
Vaikka niin kuin kerran korollasta,halkes imusarjasta korvakko irti :)
Mutta veikkaan että kansipahvi on hävinnyt pyttyjen välistä.
Rekisteröimätön
05.11.2010, 18:29
Puristukset mitattu. 1 ja 4 pytty n. 11bar, 2 ja 3 pyttty n. 2bar.
Kans viikonlopun aikana irti ja toivottavast ois vain kannentiiviste.
Jos kannentiiviste sökö ni pistän vaa pokkana uuden rieskan välii ja kans kiinni ilman sen kummempaa oikaisua.
Suunnitteilla ollu jonkun kiisselin nosto keulalle, ni koha toi litranen mosa toimis vaa talven et sais pihan aurattuu ni se riittäs.
Rekisteröimätön
09.11.2010, 09:58
Kansi purettu irti.
Kannentiiviste poikki 2 ja 3 pyttyjen välistä.