tannoy
31.10.2010, 23:27
Auto on 2WD kinkkukaappi vm -89 ja villi idea olisi laittaa alle 33" mutikat, ihan vain siksi että sellaiset olisi halvalla saatavilla.
Auto on jo nykyisellä rengastuksella (225/75R16) aika laiska kiihtymään, vaikka vaihdelaatikko tuntuu loppuvan kylläkin kesken.
Ykkösvaihteella ei tee ilman kuormaa mitään.
Mittari näyttää nyt tasan oikein, ja 90km/h on käytännössä maksimivauhti. Ohituksissa voi kihnuttaa 100km/h, mutta kierrokset ovat aika kovat jo 90:ssä.
Eikö isommilla renkailla tuota yläpään vauhtia tavallaan saisi lisää, kun todellinen vauhti olisi enemmän? Aikanaan 33" renkailla vanhassa Patrolissani mittari näytti 10km/h liian vähän; ehkä siis kinkulla voisi jatkossa ajaa jopa 100km/h.
Takaveto kinkussahan EI OLE ohjaustehostinta. Parkkiin vääntäminen onnistuu kyllä, mutta vähän kuin puntilla käymistähän se on.
Nyt kysyn rohkeasti mielipidettänne asiasta:
Onko tässä juuri mitään järkeä?
Mitä tapahtuu kiisselinkulutukselle? Nyt auto vie seka-ajossa varsin kohtuulliset 8l/100km (kesä) - 10l/100km (talvi).
Onko mutikoista talvirenkaiksi?
Nykyisellään auto on aivan kauhea talviauto, kun joka mutkassa ollaan poikittain (tahallaan tai vahingossa) ja lukoton perä pitää huolen että jokaisessa möykyssä ollaan jumissa.
(Lämmin tuollainen pieni koppi kyllä on!!)
Minkälaisia muokkauksia/korotuksia autolle pitää tehdä että tuon kokoiset rattaat mahtuvat pyörimään?
Sorvin ääreenkin pääsen, mutta hitsaushommat eivät näissä puitteissa onnistu.
Auto on jo nykyisellä rengastuksella (225/75R16) aika laiska kiihtymään, vaikka vaihdelaatikko tuntuu loppuvan kylläkin kesken.
Ykkösvaihteella ei tee ilman kuormaa mitään.
Mittari näyttää nyt tasan oikein, ja 90km/h on käytännössä maksimivauhti. Ohituksissa voi kihnuttaa 100km/h, mutta kierrokset ovat aika kovat jo 90:ssä.
Eikö isommilla renkailla tuota yläpään vauhtia tavallaan saisi lisää, kun todellinen vauhti olisi enemmän? Aikanaan 33" renkailla vanhassa Patrolissani mittari näytti 10km/h liian vähän; ehkä siis kinkulla voisi jatkossa ajaa jopa 100km/h.
Takaveto kinkussahan EI OLE ohjaustehostinta. Parkkiin vääntäminen onnistuu kyllä, mutta vähän kuin puntilla käymistähän se on.
Nyt kysyn rohkeasti mielipidettänne asiasta:
Onko tässä juuri mitään järkeä?
Mitä tapahtuu kiisselinkulutukselle? Nyt auto vie seka-ajossa varsin kohtuulliset 8l/100km (kesä) - 10l/100km (talvi).
Onko mutikoista talvirenkaiksi?
Nykyisellään auto on aivan kauhea talviauto, kun joka mutkassa ollaan poikittain (tahallaan tai vahingossa) ja lukoton perä pitää huolen että jokaisessa möykyssä ollaan jumissa.
(Lämmin tuollainen pieni koppi kyllä on!!)
Minkälaisia muokkauksia/korotuksia autolle pitää tehdä että tuon kokoiset rattaat mahtuvat pyörimään?
Sorvin ääreenkin pääsen, mutta hitsaushommat eivät näissä puitteissa onnistu.