Kirjaudu sisään

View Full Version : Bj: jäähdytys ongelma


Lalli bj40
31.10.2010, 20:05
bj:seen vaihdettu bmw-300 sarjan jäähdytin jossa ei ole korkkia ja saabin paisunta säiliö. jäähdyttäjästä menee ainoastaan 6mm paksuinen letku paisunta säiliöön jäähdytin nesteet olen vaihtanut aina ylävesi letkun kautta ja ilmat on hyvin saatu pois

ongelma

1h ajon jälkeen paisunta säliö on aivan täynnä ja alavesi letku tuntuu tyhjältä minuutin kun letkuja painelee vesi paisunta säiliössä laskee normaaliin

vesipumpusta menee 2kpl letkuja termostaatille ohut ja paksu tästä on ohut letku tulpattu voisiko olla mahdollista että kovilla kierroksilla vesipumppu saisi aikaan kuplia ja kun tämä toinen letku on tulpattu nyt kuplat kulkeutuvat kanteen/lohkoon siellä ne vievät vesitilaa ja aiheuttavat painetta


Mutta miten tuo alavesiletku voi tuntua tyhjältä kun ilman pitäs nousta ylös vai onko eu:sta tullu muutos että ilma saa jäädä nyt myös veden alle

Eskimo
31.10.2010, 22:05
Villi veikkaus, että kansi(pahvi) kaput ja tekee ilmaa kiertoon.

Kokeile vakisyylärillä niin tiedät onko vikaa vai ei...

HRD
31.10.2010, 22:42
Auttaisko, jos haarottas alavesiletkusta lähdön paisarin ala osaan?
Noin on ainakin monessa autossa, joissa ei ole syylärissä painekorkkia, vaan paisarissa. Syylärin ylä osasta tulee paisariin letku ja toinen alavesiletkusta.

Lalli bj40
31.10.2010, 23:52
kansipahvia itsekkin ensin ajattelin mutta pari kertaa on menny niin aina lämmöt niin sanotusti karkaa 100asteeseen ja jäähdytys nesteet on öljyset/nokiset

nyt nesteet pysyy puhtaana ja lämmöt ei karkaa 80" astetta termostaatilta mitattu ja kansi jos vuotais kuplat lähtis termostaatille ja jähdyttäjään ei alavesi letkuun tai niin ainakin kuvittelis

pitää porata tulppat pois tuosta vesipumpusta ja termostaatin rungosta ja laittaa se pieni vesiletku takasi sillä voi olla jotain merkitystä

tuossa alavesiletku liitos paisariin vois pian olla järkeä mutta koitan metästää nyt jostain järkevää jäähdytintä tuohon jossa olis se korkki malli mielellään täysi alumiinistä us partsilla näytti olevan aika edullisia vaihto ehtoja