View Full Version : NajaMog
Jostakin se on alotettava. Vain puolet kuormasta mulle.
Olet sit hommannu varaosiakin kunnon kasan samalla kertaa :D
Näähän onki haettu tutusta paikkaa, ku tuota taustalla näkyvää maisemaa kattelee:D:D
Innolla odotellaan, että mitähän näistä tulee......tuliskohan joku "Hipon kilpailija"????????
Näähän onki haettu tutusta paikkaa, ku tuota taustalla näkyvää maisemaa kattelee:D:D
Innolla odotellaan, että mitähän näistä tulee......tuliskohan joku "Hipon kilpailija"????????
Tarkoitatko painon ja korkeuden sekä vipujen määrässä.
Tarkoitatko painon ja korkeuden sekä vipujen määrässä.
No ei kai ainakaan vipujen määrän suhteen:eek::eek::eek::eek:
Niin ja toivottavasti jää matalemmaks ja kevyemmäks kans;)
Mut kauheen utelias ku olen, niin tuleeks NajaMogiin 4 kääntyvää pyörää vai 2:confused::confused::confused:
Ja mimmonen tekniikka muuten tulee?
[QUOTE=Jare;709334]No ei kai ainakaan vipujen määrän suhteen:eek::eek::eek::eek:
Niin ja toivottavasti jää matalemmaks ja kevyemmäks kans;)
No ei kai ainakaan vipujen määrän suhteen:eek::eek::eek::eek:
Niin ja toivottavasti jää matalemmaks ja kevyemmäks kans;)
Mut kauheen utelias ku olen, niin tuleeks NajaMogiin 4 kääntyvää pyörää vai 2:confused::confused::confused: kyl siih neljä kiäntyvvä pyärää tullee.
Ja mimmonen tekniikka muuten tulee?
tekniikka on avoinna mut ei mittää rautamalmiveekasia ei tuu vaa joku rivi 4 tai alumiini v6 automaatil, ainakin näist ajatuksist lähen etteenpäin.
mauriala
02.11.2010, 16:35
Ei noita periä liikutella millään susukin litrasella.Pistä ny vähintään mesen 300 heppanen se on ainakin alumiinista ja levee.:)
Huomen olis tarkotus lähtee ajelee Jyväskylään päi kattelee josko siält päi löytäis vähä tekniikka toho rojektiin. homma etenee ku mummo hanges ei nopeasti nmutta hissuksiin kuitenki.
Saatii sit tota tekniikkaa hieman haettuu, näyttää olevan 24 valve ainaski vielä ku ei oo avattu venttiilikoppaa.
No niiiiiiii:D:D
Eli joku 3-pyttynen etuveto moottori hankittu;) Vai oliskoha V6 kuitenki:rolleyes:
Opelin x25xev tai x30xev?
edit: taitaakin olla vectrasta tuo kone joten sitten se on x25xev kun sitä ei isommalla tehty.
Rekisteröimätön
04.11.2010, 17:31
Toihan on Karhu-Sisun 24valve moottori :)
Opelin x25xev tai x30xev?
edit: taitaakin olla vectrasta tuo kone joten sitten se on x25xev kun sitä ei isommalla tehty.
eiks opeli oo tehny 2,6 ja 3.2 V6 konetta. tällänen miälokuva mul o opelin koneist.
Joo tui sitä sit tekniikkaa haettuu tualt Jyväskylän nurkist tai oikeastaan tui koko auto jote tänään sit alko se purkamine et sais sen irrotettuu ja pääsis si ihmettelee mitä se o syäny, tunttuu et joku o joskus pirruuttans tehtaal pistäny sen niin maan ahtaasee paikkaa et ei oikkee ajatukset mahru sinne konehuaneesee sekkaan. no mut hyväs alus kuitenki ollaa et ehkä huamen saaraan se siält änkettyy esille. Että huoimenna jatketaan nyt otetaa yks niis 24 valveista kohti ääntä.
JUUeikunn
05.11.2010, 07:09
2.6 ja 3.2 on sitte uuvemmista ruost.. ooppeleista, ton ikäluokan koneet on joko se 2.5 tai 3.0
A
Pääsimpähä taas tallilt kottii torjumaa nälkää ja sohval makoilemaan pitkän tallipäivän jälkeen. Saatiin Jipon, Jyrkin ja Teemun kanssa kone laskettu lattialle ja koppa päältä pois, Minun hovisähköseppä selvitteli johto nivaskoja (ohjeeksi tuli että ei porsastonkeja sit purkaessakäytetä) konehuoneeesta kajuttaan ja sielt sit hyllyl. huomenna olis si tarkotus riisuu kaikki turha ympärilt pois et pääsis hieman viruttelee suurempii röhnii pois. Koneen sialunelämääki on tarkotus hieman tarkastella lähi tulevaisuudessa eli tutkia hieman sisustan kuntoa. Tallin lattia alkaa muistuttaa jonkinmoista purkaamoa mutta eiköhän lattiaki tuu viikonloppuna hieman siivottua. Ja nyt sohval pitkälleen ja nautitaan seuraava valve siit koneest.
tepa250d
06.11.2010, 09:38
pääseekös reima tallille kattomaan tota mottia.
pääseekös reima tallille kattomaan tota mottia.
tervetuloa vaa, ei mun talli oo mikkää salaisuuksien talli, huomenna jatkan motin purkua turhista hilavitkuttimista.
Tulipa taas vietettyy rentouttava viikonlop tallil ja jottain sain aikaiseksiki, tekniikka auto o ny lähes tyhjä hylsy ja moottori/vaihrelaatikko tuli erotettuu toisistaa ja hiema tulevaisuuttaki värien suhtee pistin malliks ja aik yllättävvää et talli nurkist löyty punasta färii ja sitä oli si heti pakko hieman malliks sutii koneen pintaan. Nyt orotellaan akselien viäntii hiakkapuhalluksee ja pohjamaalauksee jonk jälkkee pääse istuttelee akseleit ja kone/vaihrelaatikkoo rakentelupukkii.
Täst jatketaa seuraavaks, koneest kannet pois ja sialuu tutkimaa.
Lukeeks tos lohkon kyljessä GM? Eli mikäs kone tää nyt sitte on?
Lukeeks tos lohkon kyljessä GM? Eli mikäs kone tää nyt sitte on?
Eiks Opel oo GM:n tuotteita, daah...?
Eiks Opel oo GM:n tuotteita, daah...?
Mutta eihän toi kriisiaho vielä itte ole myöntäny viesteissään, että se olis ooppeli.......daah...?:D:D:D:D "tukkamalli" MikaU on spekuloinut, että olis ooppeli;) Vai onks miul taas joku viesti hukassa:confused:
No olettepa saanut ainaski vuntsimisen aihetta ku olette miettiny mika kone, piretää jännityst yllä
nii ja vähä kans kiinnostaa, että tuleeks se vakio turbaanilla vai tuleeks joku korkeemman stall speedin omaava?? Yhdellä etuveto V6 protolla ajaneena suosittelen stall speedin nostamista vakiosta;);)
Mut tää on mielenkiintoinen rojekti jo heti lähtökohtana. Mites muuten koska tää on suunniteltu olevan kisakunnossa???
nii ja vähä kans kiinnostaa, että tuleeks se vakio turbaanilla vai tuleeks joku korkeemman stall speedin omaava?? Yhdellä etuveto V6 protolla ajaneena suosittelen stall speedin nostamista vakiosta;);)
Mut tää on mielenkiintoinen rojekti jo heti lähtökohtana. Mites muuten koska tää on suunniteltu olevan kisakunnossa???
Ensiksi toho GM vihjeeseen tekeehän General Motors seuraavia autoja, Buick, Cadilac, Chervolet, GMC, Hummer ja se teirän epäilemä Opel.Vaihteistona on Aisin 4 lovinen automatic, eli japanilainen vaihteisto
Toiseen kohtaan että talven aikana olis tarkotus saara se kuntoon eli keväällä koeajolle.
Mitä tulee Stall Speedin nostamisesta ensinnäkin sanat o ihan out mulle mut kaippa niit o nostettava jos ootte sitä miält. lisää neuvvoja ja ehrotuksii ettei mee ihan hakuseen mun rojekti.
Laatikkona aw 50-40LE?
50-40 LNAF22, Kyl sää oikeaa tiatoo oot hakusessa mut o ihan kiva yrittää johratella jonnekki muualle. ja ompahan jotain tekemis teilläki ollu ku hakenu tiatoo jostaki. Tervesivaa
kone täsmää :)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/download/file.php?id=497&mode=view
Ja tossa laatkosta,
Laatikon ominaisuuksia (50-40LN AF-22), tuli ilmeisesti markkinoille 1995/6
-neliportainen vaihteisto (ECT-1 Engine Combined Electronically Control)
-sport ohjelma napin painauksella(vaihteisto vaihtaa korkeimmilla kierroksilla)
-taloudellinen ohjelma (vaihteisto vaihtaa alemmilla kierroksilla),normaalisti käytössä
-liikkeelle lähtö liukkaalla napin painauksella (auto lähtee liikkeelle 3-vaihteella)
-automaattinen vapaa-asento Neutral Control (siirtää vaihteiston itse N-asentoon esim.liikennevaloissa kun jarrua painetaan) :D
tepa250d
11.11.2010, 21:05
tuleekos opeliksin merkki autoonkin :D
kone täsmää :)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/download/file.php?id=497&mode=view
Ja tossa laatkosta,
Laatikon ominaisuuksia (50-40LN AF-22), tuli ilmeisesti markkinoille 1995/6
-neliportainen vaihteisto (ECT-1 Engine Combined Electronically Control)
-sport ohjelma napin painauksella(vaihteisto vaihtaa korkeimmilla kierroksilla)
-taloudellinen ohjelma (vaihteisto vaihtaa alemmilla kierroksilla),normaalisti käytössä
-liikkeelle lähtö liukkaalla napin painauksella (auto lähtee liikkeelle 3-vaihteella)
-automaattinen vapaa-asento Neutral Control (siirtää vaihteiston itse N-asentoon esim.liikennevaloissa kun jarrua painetaan) :D
Joo jottai tommos se kertoo tost tekniikast.
tuleekos opeliksin merkki autoonkin :D
Tuskin tulee jollei saa torella hyvää ponssii GM:ltä
Nonnii sit olis motorin sialunelämää tutkittu ja eikä mitään murheita tuntunut näkyvän joten hieman ossii tilaukseen ja koonti päälle. Akselit orottaa erelleen hiekkapuhallukseen pääsyy.
salamanteri
12.11.2010, 18:09
eiks tommonen samanlainen kone oo saapissakin.vai olisko ollu 3 litranen?
eiks tommonen samanlainen kone oo saapissakin.vai olisko ollu 3 litranen?
Joo voipi olla koska ainakin moottirin tilppeist osa on sopivii niin saappii ku opeliinki
Miksi juuri tuo kone? Ei meinaan ole sieltä parhaasta päästä opelin koneita...
Tuonne 2.5litrasen sisään menee sitten muuten 3.0 romut, että kun se on palasina, niin helposti siitä samalla tekee isomman.
Tuolla paljon asiaa ko. moottorin virittämisestä.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=36&t=73176
Miksi juuri tuo kone? Ei meinaan ole sieltä parhaasta päästä opelin koneita...
Tuonne 2.5litrasen sisään menee sitten muuten 3.0 romut, että kun se on palasina, niin helposti siitä samalla tekee isomman.
Tuolla paljon asiaa ko. moottorin virittämisestä.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=36&t=73176
Kyl o tarkotus lähtee iha vakiomoottorilla liikkeel mitä ny sisusta katsastetaan ja uusitaan laakerit ja stevat ettei tuu mittää turhii yllätyksiä sielt suunnast, boksin sääröillä haetaa sit viännöt ja kierrosherkkyys sopivasti kohralle, sit kevväämmällä
Nonnii sit olis ihan vähän viimeistelyä enää, että eiköhän tämä tästä.
Komiat vanteet ;) taitaa olla ihan myytävänä??
kuinkas paljon tulee akseliväliä?
No nyt on jo hommattu myös ajokengät ja komee lätsä!!
Akselitkin näyttävästi saaneet väriä pintaan. Hyvä hyvä.
kuinkas paljon tulee akseliväliä?
kyl kait se siin 2400- 2550mm:in välliin varmaan ossuu, en oo päätöst ihan tarkast akselivälist viäl tehny, katotaan ny ku sovitellaan kamoja siihen väliin ens.
No nyt on jo hommattu myös ajokengät ja komee lätsä!!
Akselitkin näyttävästi saaneet väriä pintaan. Hyvä hyvä.
Joo hiakkapuhallus miäs pisti suajaks jottai punaseen viittaavaa färii pohjaks ettei ihan heti ala ruasteenpunasena hehkumaan. Ja lopullinenki färiki on jo miätitty. Eikä taira olla yllätys mikä se hahtaa olla.
Komiat vanteet ;) taitaa olla ihan myytävänä??
Ostaks, jos kiinnostaa nii eiku tarjouksii vaa tullee. kahren kummin pinta lähes ajamattomat ja toisekkaa iha loppuunajetut.
Tulipa ny si pestyy ja maalailtuu noit ossii et jos vaik viikonloppun saatais hiema konetta kassaa päi ja näkis mimmosen tilan se vaatii et sais motorin/ laatikon paikkaa haettuu. ny tunttuu et par päivää kulluu kyl ton lumihässäkän kans et taitaapi toi rojekti hiema olla seisoksis.
Jaa et hiukan vaan teettä töitä toi lumi ;)
Jaahas sit olis 24 venttiilisen avaustalkoot :) :)
Mallennoksiakin olis hiukan piirustettu...
Jaa et hiukan vaan teettä töitä toi lumi ;)
Jaahas sit olis 24 venttiilisen avaustalkoot :) :)
Mallennoksiakin olis hiukan piirustettu...
tutkitaan niit sit 4.12 12 maissa sit lissä.
Nonnii sit olis ihan vähän viimeistelyä enää, että eiköhän tämä tästä.
KOMIAT ajosaappaat...
Mut vaihrelaatikko saattaa "hiaman" ottaa osumaa tolla asennuskorkeurella:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=15859&d=1290608894
"TESTAROSSA"
Nonnii sit olis ihan vähän viimeistelyä enää, että eiköhän tämä tästä.
jätä kone ja laatikko pois penkkiä vähä alas ni tulee kiviset ja soraset malli :)
Joo saatiimpa hiema rojektia taas etteenpäi ku vietimme lauantaipäivän Teemun kans tallin lämmös. Viikko sitte lauantain ol nii sanottu suunnittelu/tuumaus hetki jolloi löimme ajatukset hieman yhtee et mitä ollaa rakentamass ja mil aikataulul. No tänään saatii sit kone lähes kokonaa kasattuu jote eristyst seki täs, loppuviikol pitäis si olla kone kasas ja sovitettaa siihe perää sit vairelaatikkoo ja nostetaa koko paketti sitte siinne akseleitte vällii et Hippo saapi si mittail ensimmäiste putkie paikkaa. että tästä jatketaa.
... nostetaa koko paketti sitte siinne akseleitte vällii et Hippo saapi si mittail ensimmäiste putkie paikkaa...
Kannattaa muistuttaa jotta KARDAANIN PUTKIA, saattaa muuten olla vähä enemmäki niit putkia sit siel...
Komia moottori, edellenki "testarossa", joten tehoa sit löytyy??? Ikinä vaan ei kuulemma ole tarpeex???:D:D:D
Taas saatiin rojekti hieman eteenpäin, eli nyt kone koottu ja ajotukset kohdallaan ja osa laitteista sijoitettu paikoilleen. Seuraavaksi sitten Hippon vuoro saada rautaputkee taipumaan sopiville mutkille tai kait se putken taivuttaminen jää Harbor Gruiserin Kankun tehtäväksi mutta Hippo saa antaa mitat ja muodot sinne. (KUULITKO HIPPO sinnuu tarvitaan koht tallil). Teemu saa lähtee lomailemaan iha rauhas Lapin lumille koska seuraavaksi Teemuun panosta tarvitaan sitten kun aletaa ripustamaa johtosarjoja paikoilleen ja se ei tapahru ihan ensviikol, kiitos Teemul ny ens alkuu tähänastisest. Ja homma jatkuu......
Saatiin sitten kone nostettua suurinpiirtein siihen hollille mihin se olis tarkoitus sijoittaa.
Saatiin sitten kone nostettua suurinpiirtein siihen hollille mihin se olis tarkoitus sijoittaa.
No eihän se ole edes sinnepäinkään hollilla. Laita kardaani siihen etuaksulaan, niin saat hahmoteltua paljon paremmin sen mjotoorin paikan.
Ja tarkemmin kun kattelen kuvatuksia, niin eihan niissä näy missään mitään MOOTTORIA :D
Ja tarkemmin kun kattelen kuvatuksia, niin eihan niissä näy missään mitään MOOTTORIA :D
No onhan se sentään sinnepäin, eli 3/4 V8!:D
Ja onhan se sentään GM tuoteperheestä..:D;);)
NajaMog projekti toivottaa kaikille projekteille HYVÄÄ JOULUA JA MENESTYKSELLISTÄ UUTTA VUOTTA.
PeteTurku
25.12.2010, 18:40
Saatiin sitten kone nostettua suurinpiirtein siihen hollille mihin se olis tarkoitus sijoittaa.
Saakos tässä versiossa etuakseli voimansa suoraan kampi-akselin etupäästä??:D:D
Saakos tässä versiossa etuakseli voimansa suoraan kampi-akselin etupäästä??:D:D
Ei siin sanottu et kaikki on paikalla vaan koneen paikka on suurinpiirtein siin akseleihin nähden. Ehkä etuperälle ollaan tekemässä jotain että se ei tökkis siihen kampiakseliin.
Hiukan tökkii ku noi tyät (lumentulo) haittaa harrastusta.
Taas saatii hiama tehtyy projektii eteepäin eli etuaksulasta tuli sit siirrettyy toi kartaani linja yhteneväiseksi vaihelaatikon kans. Etuakselista toiselta pualelta otettii pala välistä pois ja lisättii toiselle puolelle, seuraavaks sit varmaan käynti karpiolan sorvaamoon teettämään uusi ja pitempi vetari vasemmalle pualelle.Tyät erellee hirastaa rakentelua ja taitaa toi hieman vilponen talliki eresauttaa rakentelun vaiheisiin. Mutta tästä jatketaan
Kyl sais jo toi lumen tulo hieman vähentyy ku ei oo tallil ehtiny oikeen mittää saanu aikaseks ja kevät lähestyy. tarttisko jo painaa panikkinappulaa.
Kyl sais jo toi lumen tulo hieman vähentyy ku ei oo tallil ehtiny oikeen mittää saanu aikaseks ja kevät lähestyy. tarttisko jo painaa panikkinappulaa.
Onks sen paniikki nappulan nimi Hippo:D:D:D:D:D:D:D:D
Onks sen paniikki nappulan nimi Hippo:D:D:D:D:D:D:D:D
Doh ;) ;) opelixit kun nipussa ja tilaa pari neliöön Eiköhän se tappi ala vääntyä :)
Nonii taas ollaan saatu jottain kehitettyy tai oikkeastaan Hippo o saan hiema kaarisapluunaa tehtyy 10millisest pyäröpuikos, kyllähä siinki toi seinämävahvuus olis rittävä mut ei oikkee toi ympäryysmitta, no täytyhä munki hieman jottai Hipon kiusaks saara aikasek eli tehtiimpä sit 15 vaneris pyäränmallii et Hippo suopi taivuteltuu kaarimallit siihen uskoon et kummitki mahtuis pyärimää ihan niinku vappaasti. Ei tää talvi oikkee oo suasinu auton rakenteluu ku tyät o häirinny ens ja sit kauhiat pakkaset et tallis ei oikkee tahro tarkentuu, mut eiköhä se siit ala etenee. Tossa kuvas hiama kaarisuunnitelmaa jo näkkyy jote eiku toisellekki pualel sit vaa puikkoo sopivaan muatoon ,vai mitä Hippo? Ei muute mut saaraan Kankullekki jottai tekemist.
Nonii taas ollaan saatu jottain kehitettyy tai oikkeastaan Hippo o saan hiema kaarisapluunaa tehtyy 10millisest pyäröpuikos, kyllähä siinki toi seinämävahvuus olis rittävä mut ei oikkee toi ympäryysmitta, no täytyhä munki hieman jottai Hipon kiusaks saara aikasek eli tehtiimpä sit 15 vaneris pyäränmallii et Hippo suopi taivuteltuu kaarimallit siihen uskoon et kummitki mahtuis pyärimää ihan niinku vappaasti. Ei tää talvi oikkee oo suasinu auton rakenteluu ku tyät o häirinny ens ja sit kauhiat pakkaset et tallis ei oikkee tahro tarkentuu, mut eiköhä se siit ala etenee. Tossa kuvas hiama kaarisuunnitelmaa jo näkkyy jote eiku toisellekki pualel sit vaa puikkoo sopivaan muatoon ,vai mitä Hippo? Ei muute mut saaraan Kankullekki jottai tekemist.
Ai siihen tuloo tommoset irokit:D Mut miten sää reima meinaat taipua tosta oviaukosta sisään ja ulos:confused: Näyttää ainaki kuvassa kovin ahtaalta aukolta;)
Ai siihen tuloo tommoset irokit:D Mut miten sää reima meinaat taipua tosta oviaukosta sisään ja ulos:confused: Näyttää ainaki kuvassa kovin ahtaalta aukolta;)
kyllä tää on jo ajateltu
harborleaks paljastaa kuvan salaisesta koe tilaisuudesta :D
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSYcxQPZ5beTiLwysj_L1ulwXxCEPVj1 UEb7sRB9HQ9W3j6ynyIiQ
Ai siihen tuloo tommoset irokit:D Mut miten sää reima meinaat taipua tosta oviaukosta sisään ja ulos:confused: Näyttää ainaki kuvassa kovin ahtaalta aukolta;)
Kuules Jare ulkonäkö pettää, olen paljon pienempi ku miltä näytän ja notkea ku ratakisko, ja tuleehan siihen sellanen invahissi joka nostaa meidät vanhukset istuimille.
t.haapala
25.02.2011, 18:49
Eiks ton akselin kuuluis olla runkopalkkien alapuolel :eek::D
oloisko jollain antaa yksi 39 tai 40 tuumasta renkasta mogin vanteella lainaks kunnolla ei välii,i että saatais homma etenemään.ihan sovitus renkaaksi vaan, ku tuntuu olevan ton kokoset uudet renkaat kiven alla tässä maassa.
Terv. Reima
0405442500
mauriala
04.03.2011, 21:19
Mull on monen kokosia tuu hakeen vaan
löytys lainaksi renkas. kiitos
Rekisteröimätön
19.03.2011, 20:45
joko pian tarttet paniikkinappulaa, ei muuten mut ilmoittelet testipäivää vappuaatoksi, meinaatko et on silloin testikunnossa.
joko pian tarttet paniikkinappulaa, ei muuten mut ilmoittelet testipäivää vappuaatoksi, meinaatko et on silloin testikunnossa.
Jaaha vai alkaa joku muukin epäilemään rojektin valmistumista, älkää olko yksinänne huolissanne sillä mieki alan olemaan huolissani sillä laiva lähtee 29.7 2011 Helsinkist Tallinnaa ja siält matkan pitäis jatkuu Liettuan ja Pualan kautta sinne Tsekkeihi ja ei oikeen kiinnostai kisapaikal tehrä mitään suurempii loppuasennuksii. katsotaan ny kuis täs oikkee käy.
No onhan ny ainaski kummit ja vanteet tilaukses ja niiren pitäis sentään tulla 2-4 viikon sisäl Suamee ja tallin lattial kaikennäköist kamaa jota vois riipustaa siihen ympälil jos olis vaa mihi ripustais.
Jaaha vai alkaa joku muukin epäilemään rojektin valmistumista, älkää olko yksinänne huolissanne sillä mieki alan olemaan huolissani sillä laiva lähtee 29.7 2011 Helsinkist Tallinnaa ja siält matkan pitäis jatkuu Liettuan ja Pualan kautta sinne Tsekkeihi ja ei oikeen kiinnostai kisapaikal tehrä mitään suurempii loppuasennuksii. katsotaan ny kuis täs oikkee käy.
No onhan ny ainaski kummit ja vanteet tilaukses ja niiren pitäis sentään tulla 2-4 viikon sisäl Suamee ja tallin lattial kaikennäköist kamaa jota vois riipustaa siihen ympälil jos olis vaa mihi ripustais.
jaa tarkoitatko sitä putkinippua meitin pajan pihalla?:p joskos likisteltäis niitä tiistaina?
jaa tarkoitatko sitä putkinippua meitin pajan pihalla?:p joskos likisteltäis niitä tiistaina?
sopii kyllä vaikka en sitä ihan tarkoittanut
espen 66
21.03.2011, 16:43
Jaaha vai alkaa joku muukin epäilemään rojektin valmistumista, älkää olko yksinänne huolissanne sillä mieki alan olemaan huolissani sillä laiva lähtee 29.7 2011 Helsinkist Tallinnaa ja siält matkan pitäis jatkuu Liettuan ja Pualan kautta sinne Tsekkeihi ja ei oikeen kiinnostai kisapaikal tehrä mitään suurempii loppuasennuksii. katsotaan ny kuis täs oikkee käy.
No onhan ny ainaski kummit ja vanteet tilaukses ja niiren pitäis sentään tulla 2-4 viikon sisäl Suamee ja tallin lattial kaikennäköist kamaa jota vois riipustaa siihen ympälil jos olis vaa mihi ripustais.
Reima , ;) onhan sulla kokemusta pelipaikoilla ruuvaamisesta
,ainakin mun laitteesta jota ei täälä Suomessa saatu kasaan :D
Täytyyhän se loppu viimeistely tehdä siellä paikan päällä ;) :) :)
Reima , ;) onhan sulla kokemusta pelipaikoilla ruuvaamisesta
,ainakin mun laitteesta jota ei täälä Suomessa saatu kasaan :D
Täytyyhän se loppu viimeistely tehdä siellä paikan päällä ;) :) :)
No mutta ajattele jos mun laite on keskeneräinen niin miten mie ehrin sitten viimeistelee siun laitteen tulipeltejä ja jarruja ym. ajattele myäs tätä puolta asiasta.
No mutta ajattele jos mun laite on keskeneräinen niin miten mie ehrin sitten viimeistelee siun laitteen tulipeltejä ja jarruja ym. ajattele myäs tätä puolta asiasta.
Muahahhaahhahhaaaaa:D:D:D:D:D:D:D
vaihteeksi homma hieman eteni kun saatiin turvakaarikehikko melkein tehtyy tänään. mukana talkoissa Kankun pajalla oli nuorempi putkentaivuttaja Hippo ja vanhempi luokkahitsari Jyrki ja mie sit häärinki vaan konteis. viäl yks ehtoo nii kaaret olis asennusvaiheessa. Kiitos tämän päivän panoksesta mukana olleille.
PeteTurku
06.04.2011, 03:22
vaihteeksi homma hieman eteni kun saatiin turvakaarikehikko melkein tehtyy tänään. mukana talkoissa Kankun pajalla oli nuorempi putkentaivuttaja Hippo ja vanhempi luokkahitsari Jyrki ja mie sit häärinki vaan konteis. viäl yks ehtoo nii kaaret olis asennusvaiheessa. Kiitos tämän päivän panoksesta mukana olleille.
Ja mää keitin kahvii.
Ja mää keitin kahvii.
Ja mää join sitä.
Ja mää join sitä.
ja määkin:p:p myös join sitä
Ja mää en edes tiänny :( ois mulleki kaffe maistunu ;)
Ja mää en edes tiänny :( ois mulleki kaffe maistunu ;)
mää en saanut enää kuin puoli kuppia:confused:
Rekisteröimätön
06.04.2011, 19:58
mää en saanut enää kuin puoli kuppia:confused:
Kai konjakkia sentäs riitti kaikille???
T: Tero S team Offipower Hämeenlinna.
Kai konjakkia sentäs riitti kaikille???
T: Tero S team Offipower Hämeenlinna.
Konjakit sitten vasta ku on jotain torella valmista eli sauhuu tulee ja liikkuu omin voimin.
Rekisteröimätön
07.04.2011, 20:28
Konjakit sitten vasta ku on jotain torella valmista eli sauhuu tulee ja liikkuu omin voimin.
No eiks vieläkään???
No me otetaan sunkin puolest. onko najamokki vappuna baanalla?
T:Tero S Team offipower
No eiks vieläkään???
No me otetaan sunkin puolest. onko najamokki vappuna baanalla?
T:Tero S Team offipower
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rekisteröimätön
09.04.2011, 06:21
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NO JOKO?
T:Tero S Team Offipower Hämeenlinna
PS (hyvin hiillostettuna alkaa tapahtumaan...)
jättäkää vaan ne konjakit myöhemmäksi, se on Teron sabotaasi suunitelmaa tuleville kilpailu"vihollisille":D:D:D:D:D
lisää projekti kuvia!
jättäkää vaan ne konjakit myöhemmäksi, se on Teron sabotaasi suunitelmaa tuleville kilpailu"vihollisille":D:D:D:D:D
lisää projekti kuvia!
milläs laitat ku ei oo mitään uutta mitä olis kuvannu.
No jotakin saatin viimeksi kahvinjuonnin lisäksi aikaan. Kuten huomaatte muistettiin hitsata kulmat kiinni ennen kuin hepattiin vaakaputket.
kuva 1 Hippoahan siinä miettii mitä seuraavaksi.
kuva 2 Jyrki sihtaa ja Hippo vetää meinaan ihan millilleen
kuva 3 Ja taas asennettiin
kuva 4 Muistettiin hitsata kulmat ennen vaakaputkia
Rekisteröimätön
09.04.2011, 19:14
milläs laitat ku ei oo mitään uutta mitä olis kuvannu.
Ja hyvin on muuten sabotaaasi toiminut kun katto Jormalaisen kuntoa tänä aamuna Raisio/turku valloituksen jäljiltä..............
buhahahaaaaaaa
T: Tero S
Ja hyvin on muuten sabotaaasi toiminut kun katto Jormalaisen kuntoa tänä aamuna Raisio/turku valloituksen jäljiltä..............
buhahahaaaaaaa
T: Tero S
Mie oon syytön, enhän mie tarjonu ku pari tai enemmän olutta ja ihan reippaana ne lähti kohti Tervakoskea.
OFFIDIRTY
13.04.2011, 10:51
Joo ei se kunto REIMASTA eikä JARSKISTA johtunu..
Ihan hima kulmien johdosta..;)
Ja eihän kunto ollu edes mikään paha.. Lievää loivennusta..:D
Kankun pajalla jälleen ja jotain saatiin aikaseksikin, eli nuorempi putkentaivuttaja Hippo silmä tarkkana ja vanhempi luokkahitsari Jyrki veti saumaa löysin rantein, no ei ne putket oo ko pienissä hepeissä vast mut eiköhän ne koht oo oikein nipussa kunnolla. Jatkuu ....
Kankun pajalla jälleen ja jotain saatiin aikaseksikin, eli nuorempi putkentaivuttaja Hippo silmä tarkkana ja vanhempi luokkahitsari Jyrki veti saumaa löysin rantein, no ei ne putket oo ko pienissä hepeissä vast mut eiköhän ne koht oo oikein nipussa kunnolla. Jatkuu ....
ja nyt oli mun vuoro keittää kaffet :cool:
Tänään tuli tallilla vietettyä aikaa Jyrkin kanssa, no Jyrki sai kaaret hitsattua lähes valmiiksi tai olis saanut ihan valmiiksi mutta mie en viittiny enää tehdä yhtä kattoputkea joten hieman kesken jäi kaaret vielä. Tulossa olis Karpiolalta vetoakseli, renkaat tarvikkeineen, speiserit ollu tekosalla koht 3viikkoo, joten tavaraa olis koht tallin lattialla. No seuraavaksi olis sit runkon ym pakollisten rakenteiden suunnittele/teko. tästä jatketaan.
kaaret olis sit hitsattu kasaan joten sitten aletaan orottamaan josko jonkunmoista runkoa/koneen ja vaihdelaatikon kannaketta Hippo sais suunniteltuu ja väännettyy malli pikkuraurasta.
Tänään tuli taas tallil hieman askarreltua eli sain takapään porttaalien hammaspyärät vaihdettua puolelta toiselle että hammastus olisi hieman pitävämpi. Turvakaaret sain tossa menneviikol pohjamaalattuu, American Car Show reissun tuliaisina oli jotain nahkaa ja sisärenkait eli tulispa ne kummit ny siält ruattin pualelt et sais neki kasattuu. Tarjouspyynnön tännään pistin liikkeel jarrusatuloist jos vaikka ne speiserit tulis jossain vaihees nii pääsis jarruja sovittele. Hitaasti hyvää tulee, mut koskahan niin tulee valmista?
Jep, taas hieman eteenpäin, eli kaaret nostettiin lähes sinne minne se pitäis jäädäkki, eli meidän suojaksi. Ja nyt orotellaan että alkais tapahtumaan jottain.
Vähä päivitystä eli ossii on tehty ja saatu ja teetetty. Ruattist tuli tiatoo et kummit olis siel ja lähössä kohti Turkkuu
Ja rakennus ryhmäs o tapahtunu pient liikehrintää eli pääsuunnittelija o siirtyny muihi tehtävii ja projektil o uus suunittelija.
Kuva 1 speserin malli ja aihio
Kuva 2 ja tuossa lopputulos
kuva 3 perässä oli jotain pient välyyttä joten hieman tiftimmäksi lkaittoo
Kuva 4 speiseri ja tuleva jarrulaikka
uus suunnittelija......kukas ny on astunu mukaan remmiin???
uus suunnittelija......kukas ny on astunu mukaan remmiin???
tekijänoikeuksia suojellen jätän mainitsematta ken tuo henkilö on.
Jaa et hiukan vaan teettä töitä toi lumi ;)
Jaahas sit olis 24 venttiilisen avaustalkoot :) :)
Mallennoksiakin olis hiukan piirustettu...
mitä on piirretty
Doh ;) ;) opelixit kun nipussa ja tilaa pari neliöön Eiköhän se tappi ala vääntyä :)
menihän siihen kolme kuukautta ja sit ei mittää
Sit ne tuli pitkän orotuksen jälkkee meinaa ne kummit tualt ameriikan maalt, jarruosatki suurinmaks osaks jo tallin hyllyl ny si tarttis alottaa kummien vääntö vanteel ja orotella ameriikan maalt lissä ossii jotka tais eile lähtee siält koht Turkkuu. Hiema tos asettelin tota kummii kans hollille et näkis suuntaa mihi ollaa menos ja ajankuluks kaarien aukkoja hiema peittelin ja kaariväriä kokeilin kontrastiksi touhuteipin kans. No tästä jatketaan.
Sit ne tuli pitkän orotuksen jälkkee meinaa ne kummit tualt ameriikan maalt, jarruosatki suurinmaks osaks jo tallin hyllyl ny si tarttis alottaa kummien vääntö vanteel ja orotella ameriikan maalt lissä ossii jotka tais eile lähtee siält koht Turkkuu. Hiema tos asettelin tota kummii kans hollille et näkis suuntaa mihi ollaa menos ja ajankuluks kaarien aukkoja hiema peittelin ja kaariväriä kokeilin kontrastiksi touhuteipin kans. No tästä jatketaan.
jokos sait tukivarret koneistukseen?
jokos sait tukivarret koneistukseen?
Ei niil viäl mittää oo tehty mut huamenna pitäis saara osviittaa niirenki pituuresta ja paikoist ku tiätävää apua saapuu tallil aamusel.
Hienosti oli komposiitti levyä ilmaantunu putkien väliin tukkeeksi.
Hienosti oli komposiitti levyä ilmaantunu putkien väliin tukkeeksi.
joo ja homma eteni tänään pitkin askelin ku saatii uurelt suunnittelijalt tiatoo ja ohjeit torella paljo, ny näyttää taas silt et täst hommast tuleeki jottai viäl tänä kesän, ja onhan eurotrialiin lähtöön viäl yli kaks kuukautta.
Taas sain hiema materiaalii tallin nurkkaan ja tiätysti het sovittelemaa ja mallaamaa sitä kohilleen, samal reissul tuli sit laatikolline unipalleja ym kamaa joten eiköhön jossai vaihees saara niit hiema kiinnikki toho rojektii.
tos ens olis pohjapanssarin sovitusta hiema o viäl sovittelemist ku o hiama iso mut eiköhä,
sit ohjauslaitteen osa sekä iskarit jotka olis tarkotus myäs laittaa. Koht alkaa olla materiaalii rojektin ympäril sen verra et tarttis saara välil ne asennettuuki.
Taas taliil hiama touhuttu ja hieman myäs tual aliurakoitsijoilla. Lopultakin noi jarrulevyt tuli sorvaril ja päästiin niit hieman tyästämää ennen asennusta, samalla iltapäiväl tuli noi nelilinkin tankot jenkauksesta, sorvari kehus et olipa kovaa ainesta ku sorvin terät senkun paukku vaa mut saivatpahan ne tehtyy, pitäis kyl kestää ku ne on vaunuporakoneen poran varsia jotka on jonkin verran kovaa ainetta, tais olla sopivat jenkaöljyt lähettyvil sorvari. huomenna olis tarkotus asennella nelilinkkien tankoja suunniteltuihin paikkoihin. juu ja sain noi ohjauksen välitankot myäs joten asennustarpeita olis. Eilen saatiin pohjapanssari passattuu kohillee.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=19286&stc=1&thumb=1&d=1306950441
Kun en nyt muuta moitittavaa keksi tähän, niin valitetaan huonosta kuvasta, sammuta noi ulkovalot (aurinko) tai vedät verhot ikkunan eteen ennen seuraavaa kuvien ottoa. :D
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=19286&stc=1&thumb=1&d=1306950441
Kun en nyt muuta moitittavaa keksi tähän, niin valitetaan huonosta kuvasta, sammuta noi ulkovalot (aurinko) tai vedät verhot ikkunan eteen ennen seuraavaa kuvien ottoa. :D
ei ne ulkovaloja oo eikä eres aurinko (ikkunan eressä hyllyillä nii paljo kamaa) vaan tallin tyävalot neonputkista, koitan sammutella valoja ennen kuvien ottoa täst lähtie.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=19286&stc=1&thumb=1&d=1306950441
Kun en nyt muuta moitittavaa keksi tähän, niin valitetaan huonosta kuvasta, sammuta noi ulkovalot (aurinko) tai vedät verhot ikkunan eteen ennen seuraavaa kuvien ottoa. :D
Täs sul nyt Pauli kuva ku aurinko sammutettu ja valot verhontakana ja kameran salama ei toimi. ;-))
IironSika
02.06.2011, 19:03
Täs sul nyt Pauli kuva ku aurinko sammutettu ja valot verhontakana ja kameran salama ei toimi. ;-))
Sitä saa mitä tilaa. :D
Taas ollaan saatu hieman tehtyy joten rojekti etenee hieman.
Jarruille ollaan tehty kiinnityksii ja satulatkin saatiin sullottuu niihin kiinni.
Linkit olis jo siäl päin ja ohjaussylintereiden paikkoja haeskellaan.
Meni tuossa muutama päivä rakentamisen osalta vähä ketuille ku olin tuol pohjooses ajelemas mönkkäril ja itikoitten syätävänä, mutta Jyrki piti tallia pystyssä ja eteennytti hommia sillä aikaa.
Meni tuossa muutama päivä rakentamisen osalta vähä ketuille ku olin tuol pohjooses ajelemas mönkkäril ja itikoitten syätävänä, mutta Jyrki piti tallia pystyssä ja eteennytti hommia sillä aikaa.
Ei ne itikat, mutta mäkäräiset vasta harmitti, terveisin seurueessa ollut polaris kuski.
Kun joku olisi meilläkin noita välissä tehnyt valmiiksi, niin olisi joutanut olla vaikka pitempäänkin ajelemassa..
Ja taas Jyrkin taidetakomosta hieman uusia sovelluksia, tässä käsijarrun kiinnitysteline viimeistelettömänä.
Viikonloppu tuli taas vietettyy melko ahkerasti tallin nurkissa näpertelemässä ja jotain sain aikaankin, linkit haki paikkansa ja ohjaussylinteritkin kiinnitystaä vaille paikallaan. Kohta päästään kiinnittämään konetta ja vaihteistoa johonkin sopivaan kohtaan. Meillä omat vaikeudet saada tehtyä noit leikkuutöitä kun kaikki mitä on teetetty ulkopuolella tallin seinien niin toimitusaika tuntuu venyvän pariin kolmeen viikkoon, mitä nyt vetarin teko on jo kestänyt 7 viikkoo no se on taas luvattu toimittaa juhannukseksi saa nähdä. siis melko paljon rautaa on tyästetty polttopillin ja rälläkän kanssa joten voidaan hyvällä mielellä sanoa että rojekti on hand made. Sen verran ollaan jo tinkitty suunnitelmista että hydrauliikkan ja kääntöjarrujen osalta jätetään osa tekemättä ja tehdään sit ens talvena.
Joo taas hieman eretty tekemisessä, saatiin sovitettua noi ristijoustot kohalleen takapäähän suorajoustoja jourutaan ehkä hiaman rajoittamaan, nyt olis sit kymppimillisest tehty airshokkien
kiinnitys putket malliin ja seuraavaks tarttis sit varmaan saara väännettyykki ne.
tänää saatii airshokit takapäähän passattuu paikalle mitä ny hiema tukia viäl tekemät mut ehkä huamen sit taas jatkan tekkee niit ja saan kait hepattuu paikoilleen, hitsari läht viikonloppuu viättämää joten maanantain sit nekin kait o liimattu sähköliiman kans kii.
siis takashokit saivat tukiputkia ympärilleen seuraavaksi etupään vuoro.
Hyvältä näyttää!!! Koskas laiva lähtee kohti Eurooppaa ja Tsekkien EuroTrialia??????????
noin 30 päivää katsastukseen eli pitkiä talli-iltoja tiedossa kun tosta ottaa vielä matka päivät pois.
Koittakaa jaksaa!!!
Joo onnistumisia ja pitkiä talli iltoja täältäkin suunnalta...
Hyvältä näyttää!!! Koskas laiva lähtee kohti Eurooppaa ja Tsekkien EuroTrialia??????????
Puatti lähtee 02.08.2011 klo11.30 Helssinkis koht Tallinnaa ja puattiin mennään oli auto kyytis tai sit ei, jos ei autoa ole mukan niin ompaha pari putelia konjakkii enemmä koska sillo voi ottaa kostean paikan leirin myäs perjantain ja lauantain. Viäl ei periks oo annettu vaik pahalt näyttää,Jyrki ja mie ollaa illat tallil viätetty ja päivisin on Pertti ollu jelppimässä kans.eli kkiirusta pukkaa.
Taitan taas tulla antamaan "viisaita" neuvoja ;) Sais nyt tän muuton loppuun ja kesiksen alkamaan.
Joo tuli se pumis antamaan torella järjettömii neuvoi ja sen jälkkee en sit saanukka mittää tehtyy mut onneks sitä ennen hieman askertelu tulosta sain aikaan, eli noit etujousituksen putkii viäntelin ja asettelin paikalle pikku hepeillä kun toi mun hitsuutaito on sitä sun tätä että antaapi Luokkahitsari Jyrkin verellä saumat. Sit inostuin pilhomaan konepellin aihiota tohon keulalle ja huamenna asennus jatkuu.
Jaa että, kun Pumis tulee tallille ni on parempi kun ei tulis ollenkaan ;)
Jaa että, kun Pumis tulee tallille ni on parempi kun ei tulis ollenkaan ;)
Älä mee häiritsee harrastuksia:D:D:D
Täytyy mennä että kundit saa naureskella välillä ;)
No lopulta se sit saatiin pyärilleen, eli pyäräjäiset pidettiin kyllä päivää aikaisemmin HybridiHipon kartturin häissä eli Jippo astui onnellisesti avioliiton seesteiseen satamaan, me kyl sit sunnuntaina Jyrkin kanssa tultiin tallille uskollisesti ja saatiin NajaMog pudotettua lattialle niin että pyärät oikein kosketti lattiaa.
1- Jippo ja Tiina ne onnelliset
2-5 vihdoinkin pyärillään
Do diin kas kun en ollut tallilla häirittemässä niin tuli paljon aikaiseksi.
Byrocrat
27.07.2011, 18:59
[QUOTE=RJCOBRA;783047]No lopulta se sit saatiin pyärilleen, sunnuntaina Jyrkin kanssa tultiin tallille ja saatiin NajaMog pudotettua lattialle niin että pyärät oikein kosketti lattiaa.
No siihenkös se inspis sitten sammui kun huhu kertoo ettei ainakaan Tsekkeihin ihan ehdi valmistumaan. :eek: No tuleehan sitten ainakin paremmin tehdyksi seuraavaan Euro-Trialiin :)
[QUOTE=RJCOBRA;783047]No lopulta se sit saatiin pyärilleen, sunnuntaina Jyrkin kanssa tultiin tallille ja saatiin NajaMog pudotettua lattialle niin että pyärät oikein kosketti lattiaa.
No siihenkös se inspis sitten sammui kun huhu kertoo ettei ainakaan Tsekkeihin ihan ehdi valmistumaan. :eek: No tuleehan sitten ainakin paremmin tehdyksi seuraavaan Euro-Trialiin :)
Pakko oli nostaa käret ylös realiteetin eressä eli aika loppus kesken eikä haluttu kuitenkaan hosumalla eres yrittää, mutta turistina lähretään kannustamaan Suamen Offareit. tulleehan noit kisoi viäl jos ei muuten nii tarttee itte järjestää vaik Raisssios.
offroadjouni
28.07.2011, 06:59
Tulee ehkä vähän myöhässä kun ilmatikut on jo paikallaan... Mutta yleensä niitä suositellaan asennettavaksi vähän vinoon koska se vakauttaa autoa. Suoraan pystyssä olevat (ilma)jouset aiheuttaa että autosta tulee kiikkerämpi. Siirtäisin siis tikkujen alapään niin ulkolaitaan akselissä kuin mahdollista.
No tuota, kyllä ne on kallellaan vaikka ehkä ei kuvista näy.
Mikäs tän auton nykytilanne on? Nähdäänkö tositoimissa TMK trialissa? Stadion trialissa?
Mikäs tän auton nykytilanne on? Nähdäänkö tositoimissa TMK trialissa? Stadion trialissa?
Katos Jare se on niin et kilpailun päätoimihenkilöt ei saa osallistua itse kilpailuun kilpailijana, ja sit taas ahvenistolla oli huutava puute jaksotuomareista ja lupauduin sinne töihin.
Tosiasia on että jakoavain on karoksissa että ei voi ruuvata muttereit ollenkkaa. eli kun eurotrialiin nostettiin käret ylös ku ei haluttu hosua ja tehrä turhaa tyät hosumalla hävis samalla inspiraatio, nyt kuukauren verran kun jourun tyäni pualest käymään tallil niin lepotualiki o käännetty siten et selkänoja on rojektia kohden ettei tartte katella sitä, mutta valoa on jo näkyvissä olen pari kertaa jo vilkassu olkani yli joten katsotaan mitä saaraan aikaseksi mutta kyllä se viäl aikaa viä ku ny ei oo mitään kiiret. kyl mä si ilmotan ku inspiraatio palaa ja käännän tualin autoo kohti ei se silti tarkota et inspiraatio tulis.
Katos Jare se on niin et kilpailun päätoimihenkilöt ei saa osallistua itse kilpailuun kilpailijana, ja sit taas ahvenistolla oli huutava puute jaksotuomareista ja lupauduin sinne töihin.
Tosiasia on että jakoavain on karoksissa että ei voi ruuvata muttereit ollenkkaa. eli kun eurotrialiin nostettiin käret ylös ku ei haluttu hosua ja tehrä turhaa tyät hosumalla hävis samalla inspiraatio, nyt kuukauren verran kun jourun tyäni pualest käymään tallil niin lepotualiki o käännetty siten et selkänoja on rojektia kohden ettei tartte katella sitä, mutta valoa on jo näkyvissä olen pari kertaa jo vilkassu olkani yli joten katsotaan mitä saaraan aikaseksi mutta kyllä se viäl aikaa viä ku ny ei oo mitään kiiret. kyl mä si ilmotan ku inspiraatio palaa ja käännän tualin autoo kohti ei se silti tarkota et inspiraatio tulis.
:D:D:D:D:D:D:D:D
ps. kuulostaa todella tutulta. Aikanaan Alfaster ja sen "synnytys" koki samanlaista touhua.
:D:D:D:D:D:D:D:D
ps. kuulostaa todella tutulta. Aikanaan Alfaster ja sen "synnytys" koki samanlaista touhua.
Tänään on sit jo hieman inspiraatiota löytynyt kun toi tallinsiivous/tyhjennys alkaa olla loppusuoralla, vietin rojektin kimpus jo muutaman tunnin että eiköhän se taas ala eretä.
Tänään on sit jo hieman inspiraatiota löytynyt kun toi tallinsiivous/tyhjennys alkaa olla loppusuoralla, vietin rojektin kimpus jo muutaman tunnin että eiköhän se taas ala eretä.
Hyvä hyvä!!! Ei muuta kuin nyt vaan tasaisen tappavaa rakentamista, niin tääkin olis hyvissä ajoin valmis ennen kesän koitoksia.
Olis sitte 16.6.2012 Raisiossa "totuuden hetki"???:D:D:D
Tullaan Matin kans torstaina kattelee ja juomaa kaljaa:D Yks nainen lupas ajaa ainakin laivaa:D:D:D
Tullaan Matin kans torstaina kattelee ja juomaa kaljaa:D Yks nainen lupas ajaa ainakin laivaa:D:D:D
Lällislää, mää kävinki jo tänään "neuvomassa"....:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2065&pictureid=92351
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2065&pictureid=92350
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2065&pictureid=92349
Tullaan Matin kans torstaina kattelee ja juomaa kaljaa:D Yks nainen lupas ajaa ainakin laivaa:D:D:D
tervetulloo vaa, taitaa viäl olla olusia jäljel.
Tullaan Matin kans torstaina kattelee ja juomaa kaljaa:D Yks nainen lupas ajaa ainakin laivaa:D:D:D
Jaahas, takapenkkibileet on jo alkaneet... Se on seuraavana aamuna 5 pientä ankkaa kun taapertaa peräjälkeen puhaltamaan... Ja lopputulos: Volvo työnnetään Tukholmaan.
Tullaan Matin kans torstaina kattelee ja juomaa kaljaa:D Yks nainen lupas ajaa ainakin laivaa:D:D:D
tervetuloa vaa, olutta on minä tarjoan.
Jaahas, takapenkkibileet on jo alkaneet... Se on seuraavana aamuna 5 pientä ankkaa kun taapertaa peräjälkeen puhaltamaan... Ja lopputulos: Volvo työnnetään Tukholmaan.
meneehän se viikonloppu Turussakin ;-))
Käviväten sit tallil kaljalla ja antamas hyvvii neuvoi., ja sit matka jatkuki kohti Turun satamaa ja sillinkin kanssa kohti Ruattii ja siält sit jerstadiin. kukahan mahtaa ajaa aamulla ???
Hommia on taas aloteltu kun noi syssyiset tyäkiireetki alkaa olla ohi, elikkä hakusessa ny alustan geometrin haku et noi kartaanit saatais kulkemaan hieman sellaista rataa et kartaanei ei alkais harmittamaan, katotaan saanko jotain aikaseksi.
tulipa tos tännään hiema venyteltyy ulottuvuuksia ja kylhä niit hiema löyty, ehkä hiama liikaki saa nährä tartteeko rajoitella ulosjoustoja.
Joo ja pistä Pauli silmät kiinni ettet häikästy valoista ;)
tulipa tos tännään hiema venyteltyy ulottuvuuksia ja kylhä niit hiema löyty, ehkä hiama liikaki saa nährä tartteeko rajoitella ulosjoustoja.
Melko korkeeks venyy......minkäs korkuinen toi on niinku normaalissa korkeudessaan?
Melko korkeeks venyy......minkäs korkuinen toi on niinku normaalissa korkeudessaan?
Ny korkeus pohjapanssarin pohjaan 92cm ja 16" airshokit pitkänä jos siit poistaa noin 12" niin siin olis normaali ajokorkeus. ungefäär
no niin taas saatiin hieman tapahtumaa tallille kun saatiin pinjonin geometria sellaiseksi että on toivoo että kardaanit kestäis ja pyäris. Suaraa ulosjoustoa joudutaan rajoittamaan n. 10 cm. Tämän iltaisessa sessiossa mukana Jyrki vetämässä hitsi saumaa ja Jarski apupoikana, aika yllättävää silt ei tänään tullu mitään afosfäärejä hipovia ehdotuksia.Tästä jatketaan.
tänään otin sit koneen pois paikaltaan että saaraan alusta hitsuuteltuu kunnolla kasaan. meil o Jyrkin kans vähä sellanen sopimus et mää voin hitsata sellaisista paikoista jossa määrä korvaa laadun ja mikä ei jää näkyvii ja Jyrki sit näkyvät osat laadukkaasti. tästä yritetään taas jatkaa.
no joo nyt sit alusta olis suurinpiirtein hitsuuteltu ja eressä olis toin hytikkapumpun paikan haku ja sille vielä kestävän telineen tekeminen, hieman sain alkuu tehtyy tänään ja ehkä piankin saaraan asettaa kone taas vaihteeksi paikooilleen ja ruveta suunnittelemaan noit kartaaneja, jarrulinjoja, hytikkalinjoja ym.ym.ym.ym.ym. lähes loputtomiin asti. eiköhän se tästä vielä. Lauantaina tallil o perinteinen tallinpikkujoulu tapahtuma jolloin koko rakentelu/suunnittelu team kokontuu tallil hieman syämään ja ehkä nauttimaan muutaman oluenkin ja sen jälkeen siirrytään meille kotio saunomaan ja juttelemaan varmaankin euroalueen velkaantumisesta tai sit ei.
Off Road Team Najamog piti tossa lauantaina sellase pikkumuotoisen pikkujoulutallitapahtuman ensin nautittiin keskustelusta bja maittavasta ruuasta, Pertti toimi tälläkertaa rillimestaajana ku toi pumis o hiema menettäny kosketuksen kokkaamiseen eli hänen miälest perunat kypsyy 6 minuutissa jos niitä keittä täydellä teholla eli 6sella. Ruuat tuli nautittua ja sittten siirryttiin meille kotio saunomaan ja nauttimaan k........a ja v....ä ja o.....a ja l.......k ja ym. saunomisen ja nauttimisen välissä kuuntelimme jarskin torella rakentavia suunnitelmia miten tallilla jatketaan tästä eteenpäin, meidän muiden yhteinen toteamus oli että jos ne kaikki jarskin suunnitelmat pistettäis paperille nii Kalle Päätalon Iijokisarja 11 osaa ja kussakin kirjassa noin 560 sivuu olis pelkkä takupokkari jarskin suunnitelmien rinnalla. Kiitos mukanaolijoille. Jarski ehkä lisää kuvia eilisen projektin alkuvaiheesta eli klo 11.10 - 16.00. se siitä ja kiitos.
Joo hauskaa taisi taas olla ;) ja iso kiitos Reimalle sapuskoista ja juomista sekä muille tallille saapuneille kavereille mukavasta illasta. Tuossa muutama kuva.
No nii sit olis alusta hitsattu kasaan ja tukivarret löytäneet paikkansa. Tänään sitten kone takas omalle paikalleen ja kokeillemaan sopiiko toi hytikkapumppu (lisä kannutus tulee johonkin) tuohon paikkaan ja näillä näkymillä sen paikka olis tossa, tarttihan sitä asentaa lattia ja penkitkin paikalle että voipi hahmotella mitää tilaa on jäljellä ja mihin sopii loput tilpehöörit. Ja homma jatkuu.
Byrocrat
20.12.2011, 23:24
tarttihan sitä asentaa lattia ja penkitkin paikalle että voipi hahmotella mitää tilaa on jäljellä ja mihin sopii loput tilpehöörit. Ja homma jatkuu.
Onko toi kabiini matala vai näyttääks vaan :rolleyes: Meinaan, että onko riittävästi tilaa kaariin kypärä päässäkin :eek:
Onko toi kabiini matala vai näyttääks vaan :rolleyes: Meinaan, että onko riittävästi tilaa kaariin kypärä päässäkin :eek:
kyllä sinne jää tillaa ku ollaan niin piäniäki.
Rakas joulupukki. Tierän että aikasi on kortilla mutta olis mulla pieniä toivomuksia mitä tulee Najamogin rakentamiseen, ohjaspyörä tarttis saara ja sitten vielä hieman hydrauliikkaosia ja tankkiki tarttis saara ja jarrutka ei viäl toimi sähköistä puhumattakaa ja sit viäl kaikenmoist viimeistelytarvikkeit. Jos kuarmaan ei mahru nii voit toimittaa ne vuarenvaihteen jälkeenki.
OFF ROAD TEAM NAJAMOG Toivottaa kaikille harrastajille hyvää ja rauhallista Joulun aikaa ja vauhtia vuoden 2012 aikana valmistuville Projekteille.
Terv. Reima, Jyrki, Teemu, Pertti ja tiätysti ideanikkari Jarski
Maastovaari
22.12.2011, 19:27
Hyvää joulua vaan teille kaikille toivottelen minäkin, kyllä se siitä...
Taas saatu jottain tehtyy tai ainaskin annettu ittelle mahrollisuus tehrä jottai, kun saatii toi kone laitettuu paikal ja hydraulipumppu asennettu myäs sinne ko nepellin alle niin kait o aika ruveta askaroimaa noitten vetovehkeren kans eli kartaaneja tossa aletaa suunnittelee, takksehan jourumme hommaamaan sellasen kartaanin mis o tukilaaleri tos lähel vaihteistoo et saaraa kartaani menee sellast linjaa takaperään et soppiipi taipuilemaan sopivasti. nyt pikku kymysys, saako sellasii kartaanei jostain päin Suamee vai tarteeko jenkkiläst noiki tilata. Etukartaani ei tartte mitään mutkii mut kuiteski sellaset tuplaristikkoiset nivelet kuiteski, vihjeit niirenkin saatavuurest kaivataan. Nyt hiaman veto pois ku tais iskee tosi kova lunssa tähän rojektiin ja aivasteltukki nihan siihen tahtii et "vatsalihakset" tosi kippeet. mut koitetaan jatkaa voimie mukkaa.
jos ahdasta pumppujen kanssa ni noita yhdistin adapterita löytyy paljon ohkasempi, ettei tartte tukilaakerilla yhdistää se välipala on 19mm jota hytar myy
moro!jos hj tuplanivel etukardaani kelpaa aihioksi niin sen saa ihan noutohintaan :) tai voin toimitella tumpille tms? mxä 0414719151
Kävimpä eilen hakemassa Päivin mulle ostaman joululahjan, ja maanantaina tarttee varmaan käyrä bauhausista ostamaan pyäreitä puuklapei ja alkaa opettelee sorvaamista, tulee kuulema vähemmä tuhoo puulla ku opettelis rauran kanssa.
Railakasta Uutta Vuotta ja onnea Vuorelle 2012
T. Team Najamog
tepa250d
31.12.2011, 19:24
se tuli kotio pystyssä:eek::D
se tuli kotio pystyssä:eek::D
joo kyl se pystys pysy koko matkan, jouruttii tekee hiema sähköhommii ku siäl päi o semmost sähköö et ku tääl pani johron seinään nii roput palo, mut johrot uuteen järjestyksee nii se oli siin sit ja toimii.
Tulihan sitä vanhan vuoden puolella hankittuu tohon tyäautoonki (kzj73 3.0 VX ) uurempaa voimanlährettä,l ja siit olin tänään hieman riisumassa sähköjä pois ja pistämässä noit pakokaasun kierrätysreikii umpeen, toi konehan on sähköisellä ruiskunohjauksella mutta senhän joutuu purkamaan pois ku johtosarjoja ei ole ym kamoja, ja asentamaan vanhan VXän ruiskupunpun paikalle, että siinä hieman lisäharrastetta.
sitten tuli loppiainen viätettyy tyäauton moottorin vaihron kimpussa Teemun Ja Jyrkin kanssa. Elikkä Torstaina Teemun kanssa VXän vanhan koneen pois otto alettiin kahdenmaissa iltapäivällä kuuren maissa se oli norsun nokassa jo hieman purettuna.Perjantai aamulla Teemun unohti että herätyskelloki on keksitty tuli sit jonkun verran myähempää kuin piti mutta jatkettiin siitä mihin torstaina jäätii eli vanhast koneest pakollisten tekniikkojen siirto tohon uurempaan eli imusarja muutokset ja ruiskupumpun vaihto vanhasta uuteen ja sitten koneen asennus paikalle ja iltasella kuuren maissa sauhut ulos ja viimneistely, kahreksan aikaa iltasella kotio ja lauantai aamulla aura nokalle ja lumitöihi, tänään pikku tarkistuksia ja sen verran osan vaihtoo et yks alipaineventtiilin vaihto et sai neliveronki päälle. Suuri kiitos taas koko porukalle.
No niin taas päästy tyäkiireitten lomassa tämänkin projektin kimppuun, tossa hieman suoritettiin jumppavenytys liikkeitä saaraksemme kartaanikulmia ja suuntia mitattuu ja huamenna jatketaan ihan tosissaan niiren kimpussa. Kuten kuvissaki näkyy nii etuakselin jousto on akreessiivisempi kuin taka-akselin saa nähdä miten tulee toimimaan.
Tänään taas tuli tallilla touhuttua sorvin kimpussa ja tehtyä kartaanin lähröt vaihrelaatikosta, ja perään tulevaa laippaa sorvailin sopivamman kokoiseksi, samalla huamasin et puutelistalla on 4 kpl Toyotan jakolaatikosta lähteviä kartaanin laippoja ne joissa on pultit ja pulttiväli 60 mm elikkä jos jollai o sellaisia nurkissa pyärimässä joutilaana niin ottakaapa yhteyttä joko yvnä tai soittaakki voi 040 5442500 niin tehrään kauppaa niist.
Ja taas tyäkiireilt olen hiema kerenny tallilaki touhuumaan. elikkä noit kartaaneit olen tuhtaillu toi mikä o sorvis kiin orottaa huamista ja hitsarii ja toinen sen jälkeen mittaukseen/sovitukseen ja hitsaukseen. sit saatais lattia taas paikal ja penkit istutettuu paikoillee ja sen jälkkee Jarski saa tehrä kotelon penkkie vällii jonne taas Teemu yrittää sulloo sähköt.
Etukaartaani saatii lopulta tehtyy ku juukalt tulleet ristinivelet saatii puristettuu ja kartaani koottuu, aikas ahtaalt vaikutti mut ku autoo aikas vääntelin joka kulmast vähä joka suuntaa nii eipäs ottanu mihinkää kii eli se on siin, nyt orottelen et takakartaani ja tukiilaakeri tullee nii sit sekin olis siin. Sit saiski jo Jarski valmistautumaan penkinvälikonsolin tekoon et Teemu sais sinne sit sähköt sullottuu. ja eiku eteenpäin
Nonii tyäkiireet taitaa hieman rauhoittua ja tallillaki on hieman touhuttu, elikkä takakartaani tuki laakereineen alkaa hakea paikkaansa kunhan jyrki vaan tullee tual enklantista koiranäyttelys takasi nii saapi hitsuutella sen kiinni. viikonlopun aikana tuli haettua noit hydrauliikkaosia hovihankkijaltani joten niiren sovittaminen taitaa alkaa. nii ja Jarskiki jottai tekemisiään suunnittelee. no takaiskuna taas toi meirän sähköseppä tenttii vaille insinööri lähti Geneveen johonkin pikku autonäyttelyyn mut kait se siäl aikanaan tulee. Nii ja Dirtylle pikku kysymys joko se pikku suunnittelu/valmistus homma alkaa olla piirustuslauralla.
OFFIDIRTY
11.03.2012, 20:10
Nonii tyäkiireet taitaa hieman rauhoittua ja tallillaki on hieman touhuttu, elikkä takakartaani tuki laakereineen alkaa hakea paikkaansa kunhan jyrki vaan tullee tual enklantista koiranäyttelys takasi nii saapi hitsuutella sen kiinni. viikonlopun aikana tuli haettua noit hydrauliikkaosia hovihankkijaltani joten niiren sovittaminen taitaa alkaa. nii ja Jarskiki jottai tekemisiään suunnittelee. no takaiskuna taas toi meirän sähköseppä tenttii vaille insinööri lähti Geneveen johonkin pikku autonäyttelyyn mut kait se siäl aikanaan tulee. Nii ja Dirtylle pikku kysymys joko se pikku suunnittelu/valmistus homma alkaa olla piirustuslauralla.
Joo on.. odotellaan että hitsarin käsi vakaantuu ettei tuu liian leveetä saumaa...;)
taas eteenpäin elikkä peltihommia tuolla takaseinän suunnalla ja sit viäl tolle kartaanille pikku liikkumatila, huamenna olis sit tarkotus toi kartaani piilottaa jonkunmoiseen kartaanitunneliin. Jaajuu ja Jarskilt pitäis huamisella tulla bensa- ja hydrauliikkasäiliön palapeli eli mittaan leikatut alumiinipelti levyt, sit tarttis jostain löytää joku hitsuuttaja ku meil ei oo noit alumiiniin soveltuvaa hitsauskonetta, no sitä ennen viäl hakkee kumpaankin lähtö ja paluuputkinipat sekä korkit.
taas eteenpäin elikkä peltihommia tuolla takaseinän suunnalla ja sit viäl tolle kartaanille pikku liikkumatila, huamenna olis sit tarkotus toi kartaani piilottaa jonkunmoiseen kartaanitunneliin. Jaajuu ja Jarskilt pitäis huamisella tulla bensa- ja hydrauliikkasäiliön palapeli eli mittaan leikatut alumiinipelti levyt, sit tarttis jostain löytää joku hitsuuttaja ku meil ei oo noit alumiiniin soveltuvaa hitsauskonetta, no sitä ennen viäl hakkee kumpaankin lähtö ja paluuputkinipat sekä korkit.
tarviiks pelkän koneen vai myös hitsarin?
tarviiks pelkän koneen vai myös hitsarin?
pelkkä konekin varmaan riittää
Köykämiiniumin palaset löysi tiensä tallin pöydälle. Teippailin toisen tankin kasaan malliksi, jos tuosta nyt joku selvän ottaa. Painoa kertyy 4,5 kg/kpl.
pelkkä konekin varmaan riittää
jaa sä soitta mulle
tepa250d
15.03.2012, 07:30
täytyy taas tulla poikkeilee.
Tossa varmaan hieman selvittämissä vaik Jarski tais jo hiema aloitella, mulla on noitten tyäkalujen käyttökielto aina silloin kun kyse on auton sähköjohdoista, Jarski kait on Teemult saanut lupa käsitellä moisia tyäkaluja kun on kyse mun auton sähköistä vaik Jarskin mielestä mitä vähemmän johtoja sitä vähemmän sähkövikoja.
Tehän jo saatte koht meitit kiinni tuos rakentamises.... Huomen aletaan purkaa maalausta varten... Kuis teitil ???
Wittu mikä pehko:eek: Meinaan sähköjohtoja:D Kyl noo sivuleikkurit tosin auttaa pääseen eroon johdoista, mut kyl kai sinne joitakin pitäs vielä jättää jäljellekkin. Noh joko se kohta käy??????
OFFIDIRTY
25.03.2012, 10:06
Tossa varmaan hieman selvittämissä vaik Jarski tais jo hiema aloitella, mulla on noitten tyäkalujen käyttökielto aina silloin kun kyse on auton sähköjohdoista, Jarski kait on Teemult saanut lupa käsitellä moisia tyäkaluja kun on kyse mun auton sähköistä vaik Jarskin mielestä mitä vähemmän johtoja sitä vähemmän sähkövikoja.
Jos on "rautaset" tulpanjohdot niin sähköt on aika minimissä..;)
Tehän jo saatte koht meitit kiinni tuos rakentamises.... Huomen aletaan purkaa maalausta varten... Kuis teitil ???
ei viäl ajatuksissakaan.
Wittu mikä pehko:eek: Meinaan sähköjohtoja:D Kyl noo sivuleikkurit tosin auttaa pääseen eroon johdoista, mut kyl kai sinne joitakin pitäs vielä jättää jäljellekkin. Noh joko se kohta käy??????
nii ja ku siäl alla o ne paksut niput noi o vaan niit pikkujohtoja mitkä ei ollu niputettu
Teemu poika se tänään levitteli sitä johtokasaa ja ihmetteli taitaa kait pikkuhiljaa käyrä toimeen, no niin me Jarskin kanssaki ihmeteltiin sitä johtokasaa.
tänään aloittelin vetelee hieman paksumpia johtoja joissa pitäis kulkee jossain vaihees paineellista öljyy, kuvat vain jäi ottamatta mutta ehkä huamenna.
joo hydrauliikan veto jatkui tänään mut muutamaa liitintä jäi uupumaan mut niit saa sit maanantaki lissää, toi ensimmäisen kuvan hytikka jakotuki on moottoritilassa pumppujen yläpualella saa varmaan huamenna jonkun kiinnityslevyn sit varmaan pätkitään ne oikean mittaisiksi, toinen jakotukki on sit lattian alla kuskin alapualella, ja tuli sitä tehtyy tolle laturi vesipumppu hihnalla yks välirissa ilmastoinnin (jätettiin pois) rullan tilalle että saaraan vesipumppu pyärimään oikein päin, kuin myäs sain etujarrusatulat siirrettyy etupualelle että saaraan tolle ohjaukselle hiama tukea. Hitsaria orottelen sulattelee hieman lankaa ja puikkoa ja sähkäriki vois johtoi hieman levitellä mut sil taitaa olla toi rakkaus elämä aika hektisessä tilassa ku sen pitäis 14 pvä sannoo tytiystävälle tahron palvella sinnuu lopun elämää niincylä kuin alamäessäki.
Ja sitten Sähköseppä Teemu kävi sen sähkötuheron kimppuun ja poistuihan sieltä jo aika kasa "kait turhia" johtoja ja muutama oho ei tota, se epämääränen kasa on niit "turhii" kai. Itse sain hydrauliikkaletkut vedettyy suurinpiirtein sinne missä niiren paikka pitäis ollakki nyt viel pätkii ne oikean pituisiksi, samalla lauhruttajat haki paikkansa takaa, tankkien suunnittelu jatkuu viäl ja ehkä pääsiäisen jälkeen hitsaukseen.
Seuraavaksi sitten jarruputkituksen kimppuun ja sit ja sit ja sit ja sit ja sit
mites niiden köykämiinien tinaus joko sait hoidettua vai onko vieläkin vaiheessa?
suunnitteluvaiheessa viäl, eli lähtöjen paikat sekä paluupualen tulot ja kiinnitykset ja piäntä viilausta ym. viäl
Tallil ei muutamaan päivään mitään erikoista tapahtumaa kun on noit muitaki hommii, no kuiteki noit ohjauslaitteit on tullu vahvisteltuu ja hydrauliikkaa sovitellaan sekä seuraavaksi nsit jarruputkien kimppuun. Meirän sähköseppäki (Teemu) sit meni ja nosti käret ylös ja nyt huushollissa on myäs Rouva Levo, onneksi tuli kysyttyy uurelt rouvalt et eihän se sano koskaan et kyl Teemu saa tulla mut ei se haluu ja toristajien kuullessa sano et ei tuu sanomaan eli taitaa sähköhommat jatkuu jo tulevalla viikolla.
Juu, vapaapäiviä ollut ja työtkin haitannu harrastusta. Mutta muutama kuva Herra ja Rouva Levon Hääjuhlasta
Joo sain sit noi ohjauslaitteet vahvistettuu ja bensa/hytikkatankit olis hitsauksessa eli kun ne tullee takas nii niiren sovitusta ja letkulähtöjen sovittelua. sähköseppä on viäl onnen huumas ku ei oo johtoi nyhtään menny solmuun.
no vähä aikaansaannoksii taas, väriä elämään ja letkut ojennukseen ainaki jos teemun jotoihin vertaa, mut eiköhän nekin siält paikkans löyrä ko nu jo melkkei 80% rosentti niis o heitetty mäjelle. huamenissa hiaman merkkailemaan ens viikolopun ratoi toisaalta pääsyylline niihi o täl kertta Jarski. Karavaani jatkaa kulkuaan ja homma toivottavasti eristyy.
Ja tuliha siel tallil jotai valmistaki...
"lainateipit" muuten kesti hemmetin hienosti, mutta EN yritä liikaa ja tulla ensviikonloppuna samalla virityksellä takas!
Kiitos Reima avunannosta erittäin paljon!!!
Taas hieman eteenpäin saatu, hydrauli- ja pensatankki sai paikkansa samoin hydrauli- ja vaihteisto lauhduttajat löysi paikkansa tua letkukasa huamenna Lind teckiin puristettavaksi pensapumppu sai paikkansa tänään ja samoin käsijarrun sylinteri seuraavaksi taitaa olla koneen ja vaihrelaatikon pois nosto ja sit en ihan viäl tiäräkkä mut kuitenkin homma jatkuu.
Täytyyhän sitä välillä purkaakki et saa sit taas koota.
Taas töitten lomassa hiaman harrastettu, elikkä suurimmat hitsaukset olis takana ja kohta koittaa maalauksen aika, sillä aikaa ku Jyrki hitsaili nii mie kiillottelin Hipon mulle teettämiä BlingBling speisereitä. Huamenna jatketaan.
Byrocrat
01.06.2012, 19:15
Taas töitten lomassa hiaman harrastettu, elikkä suurimmat hitsaukset olis takana ja kohta koittaa maalauksen aika, sillä aikaa ku Jyrki hitsaili nii mie kiillottelin Hipon mulle teettämiä BlingBling speisereitä. Huamenna jatketaan.
Jokos pääsee juhannustrialiin kisaolosuhteissa testaamaan laitetta Euro-Trialia varten :eek:
Jokos pääsee juhannustrialiin kisaolosuhteissa testaamaan laitetta Euro-Trialia varten :eek:
tuskimpa
ja nyt pohjafärit olis ruiskuteltu, ja kova yritys josko ennen foffikisaa sais pintavärinki ruiskuteltuu.
Joopa joo tyät anto periksi ja väriä sain Najamogin pintaan, nyt voi hyvillä mielin keskittyä foffi kisaan ja rentoutua viikonloppu.
ja sitten alko tämän tapauksen kokoaminen sen minkä tyät antaa periksi. No jarrut taakse ja muut helyt takapäähän alkoi hakea paikkansa. kyl puhretta o viäl paljo mut eiköhän se siitä.
lisää tavaraa sain riipustettuu paikalleen, mutta hieman takaiskuakin tuli kun etulukkoa kokeilin niin ilma pihisi hieman läpi ja lukko ei kytkeytyny kiinni joten purkuhommiks meni.
Dirtyn tairetakomosta toimitettiin moinen kyltti.
Viimekerrasta sitten homma erenny taas, etulukko tuli korjattuu kun varaperässä oli ehjä tiiviste, hydrauliikka pumpun hammashihnan kävin viikko sit perjantaina tilaamassa ku eihä sopivan mittasta turuust löytyny, no Tekniikka Center lupasi tilata sellasen ja maanantaina pitäis olla no ei maanantaina ei tiistaina ei keskiviikkona no lopulta torstaina oli hihna käressä ja saatii koneen etuosa kasattua. Nyt lauantain ja sunnuntain saatii kone asennettuu nokalle takas ja hydrauliikkaletkuja paikalle huamenna loppujen letkujen päiren rutistaminen ja paikalleen. Sähköseppä Teemu alkaa sit selvittelee onko hänen tullut riisuttuu liikaa johtoja bpois vai saako lopuista jotain tolkkuu. Tästä jatketaan.
No nii taas hiema päivityst ku tual tallil ollaa touhuttu, elikkä kokoomine o jatkunu pakoputket pistettii viltin al piiloo ettei vakoilijat nää pakokaasuje virtauskanavii jote piiloo, jarru ja ilmalinjoja viimeistellään, huamenna viimoisii hitsauksii tähän kohtaan ja turvavöiren lenkkien paikkojen haku, kartturiki pääsi kokeilemaa jakkaran sopivuutta ja tilan runsautta ja ilme kertoo kaiken. Ja homma jatkuu .....
taas viikonloppu tallin nurkissa touhuttiin joten homma eristyy, Jyrki veteli luokkasaumoja hieman etupäähän että ei tuu mittää turhii vääntymisii, samalla pohjapanssari ja turvavyän lenkit on kiinnitetty. konepeltii sovitettiin jäähryttäjän päälle mutta jäähryttäjää ei saatu viäl paikalleen eli tästä jatketaan, suurimmat hommat viäl olis Teemun harteilla eli sähköt.
Onx toi konepelti niinku "kuitumiinia"???
Alkaa siis näissäkin autoissa toi keventäminen, kuten ratapuolella? :D:D:D
Onx toi konepelti niinku "kuitumiinia"???
Alkaa siis näissäkin autoissa toi keventäminen, kuten ratapuolella? :D:D:D
Ei me mittää kuituu käytetä, jyrkil kaikki alle 6mm on peltii, joten siit lähetää
No kävikö se Teemun aikataulun mukaan ???? Oon meinaan jo koton olunen kädessä... ;-)
No kävikö se Teemun aikataulun mukaan ???? Oon meinaan jo koton olunen kädessä... ;-)
EI !
mikä kuvissa ei oikein täsmää. siinä syy, eihän kone voi oikein hyvin käydä ku se o lattialla.
JUUeikunn
04.07.2012, 06:30
Vähän kalliimman näköinen osa olla pois koneesta starttihetkellä, aikanaan seurasin katseella yhtä kampiakselin hihnapyörää tallinlattialla startin jälkeen kun oli "vähän jääny kiristämättä" pultti. Se kone oli vapaastipyörivä eli riitti ku metsästi pyörän ja kiinnitti uudelleen, tiukemmalle.
Vauriot ois tossa elikkä 2 imuventtiiliä jonka takia uusi kansipahvi ja kansipultit tairettii päästä melko helpolla, onneksi ei lähteny käymään, huamenna osat motonetin hyllyst ja matka jatkuu.
Mites Motonetis oli tarvikkeit???
Hullua ei saa odotuttaa...:confused:
Mites Motonetis oli tarvikkeit???
Hullua ei saa odotuttaa...:confused:
Kaik löytys mjotonetin hyllystä. Tänään koitetaan saada moottori paikalleen.
Taas oltais siin missä oltiin alkuviikost, elikkä kone taas paikallaan ja härpäkkeet kiinni joten savuja orotellessa ...................
Tälläin tänään...
http://youtu.be/KYum-gOEQ1o
sitten päästiin sisustushommiin vaihteenvalitsin löysi paikkansa ja tuo paikka on sit se ainoa jossa sitä voi melko mukavasti käytellä, ilmalijat saatiin tehtyy elikkä sit ne puristettavaksi niin nekin sit olis valmiit. Jarrupääsylinterikintais löytää paikkansa mutta katsotaan huamenna sit paremmi.
http://youtu.be/WJaYRk5aZY0
http://youtu.be/VZq4IqZ5BI4
http://youtu.be/5vyu7C2aZvc
Ja reeima en katsonut edes läpi...
Osa nelonen hävis bitti taivaaseen...
http://www.youtube.com/watch?v=sUAIDqrU5I4&feature=relmfu
Jokohan se käy ?
no ei ku ei oo jottai IMMO emulaattorii mut yritystä o
No nysse rupes savuttamaan. Sit alkokin purkaminen toisesta paikkaa.
No nysse rupes savuttamaan. Sit alkokin purkaminen toisesta paikkaa.
Joo kone alkoi käymään ja viasta ei alkuun hajuakaan, kunnes otettiin omasta siviili vectrasta ajoneston releet ja laitettiin najamoggiin johan alkoi käymään, no koitettiin ne najamogin releet sit pistää siviilivehkeeseen ja sielläki ne toimi ja eiku ne takas ja kone tulille ja kävihän se ihan komeasti,sit alettii tutkii mitä vikaa vaihdelaatikossa ku ei pyäri kartaanit ku yhteen suuntaan, ei muutaku vaihteisto pois koneen perästä ja pikku purku päälle ja vikaki selvis turpiinin keskusta ihan juntturissa ja vaihdepakan laakeri sanonut sopimuksen irti,maanantaina pitäis saada toinen laatikko eli siitä jatketaan.
Eli se käy sittenkin!!!:cool::cool:
Noh, hyvä tietää, koska pikainen puhelu torstaina tuttavalle, joka työmatkalla Sanghaissa ja kyselee siihen sitä emulaattoria... Eipä kysele enempää ny sitte!!
Tarttee tulla käymään ny sit viikolla...
vaihteisto vaihdettu ja huamenna öljyt taas sisälle ja sähköt ripustetaan paikoilleen ja koe käynnistys, ei montaa takaiskuu aikataulu enää kestä. Mutta periksi ei anneta.
vaihteisto vaihdettu ja huamenna öljyt taas sisälle ja sähköt ripustetaan paikoilleen ja koe käynnistys, ei montaa takaiskuu aikataulu enää kestä. Mutta periksi ei anneta. ja sitten tänään oli kohtalon hetki, öljyt sisälle sähköt kiinni no Teemuu oli opeli liikkeen miäs opd mittarin kanssa tutkimassa aivoja ja totesivat että ne komponentit mitkä on autossa paikalla niin ne toimivatkin niin kuin pitääkin, vaihteisto toimi moitteettomasti ainakin pukkien päällä pyärät ilmassa, eli tänään ei mitään takapakkia eikä pahoja yllätyksii. huamenna sit alkaa lopullinen kokoaminen ja torstaina varmaankin varovainen testiajo joko tallissa taikka sit ihan vähän pihalla. No perjantai-iltanahan laiva vasta lähtee eli viälä voi sattua ihan mitä vaan. mutta tästä jatketaan.
vaihteisto vaihdettu ja huamenna öljyt taas sisälle ja sähköt ripustetaan paikoilleen ja koe käynnistys, ei montaa takaiskuu aikataulu enää kestä. Mutta periksi ei anneta. ja sitten tänään oli kohtalon hetki, öljyt sisälle sähköt kiinni no Teemuu oli opeli liikkeen sähkömiäs opd mittarin kanssa tutkimassa aivoja ja totesivat että ne komponentit mitkä on autossa paikalla niin ne toimivatkin niin kuin pitääkin, vaihteisto toimi moitteettomasti ainakin pukkien päällä pyärät ilmassa, eli tänään ei mitään takapakkia eikä pahoja yllätyksii. huamenna sit alkaa lopullinen kokoaminen ja torstaina varmaankin varovainen testiajo joko tallissa taikka sit ihan vähän pihalla. No perjantai-iltanahan laiva vasta lähtee eli viälä voi sattua ihan mitä vaan. mutta tästä jatketaan.
Hyvä hyvä!!! Nyt vaan kaikki tarkasti nippuun ja kisapaikalla vielä auton viimeinen läpikäynti ja eiku kisoihin!!!! Ja ONNEA KISOIHIN!!
No joo, niputuksessa taas pikkasen takapakkia. Laturi kun ei suostunut lataamaan niin ajattelimme sitten vaihtaa uuden ja kas kummaa se uusihan oli sitten väärillä kiinnitys korvakoilla. Perjantaina pitäisi tulla oikeanlainen laturi mutta suunnitelmaa b kyllä jo funtsittiin.
Niin ja olihan se vararenkaan sisuskumikin jo valmiiksi hapero joten lienee jotain rengasjumppaakin matkalla tiedossa.
Huomenissa taas jatketaan kasailua ja jäihän nuo äijät vielä sovittelemaan osia paikoilleen kun omalta osalta piti kotiin lähteä.
Reima sitten taas tiedottelee lisää kuulumisia.
Hovisähköseppä
31.07.2012, 12:48
Saatiin perjantaina 17 jälkeen viimoiset muutokset sähköihin tehtyä ja kärry autoon. Kaiken maailman tarvikkeet bussiin ja porukka matkalle.
Itse en tällä kertaa mukaan päässyt, mutta toivon suuresti että tavoite tulee ylitettyä komeasti. Eli tavoitteena oli 2 pätkää ehjänä Najamogilla, itse luotan autoon kuin itse äiti venäjään ja kestää koko viikonlopun ;)
Pitäkää reissussa lippu korkealla ja tuokaas samannäköistä pokaalia Suomeen kuin Tumppi ja Putkari viime vuonnakin tai vaikka kaksinkappalein, ku kerran molemmat autot mukana :D
Hyvää lomareissua Päivi ja Reima, koittakaa kestää Pumista ja muistakaa laittaa levy 6:selle
tarttis varmaan tehrä jottai et pääsis viäl tänä syksyn opettelee
kyl yritettää taas herätelläku pikku viatki o korjattu "kai" saa nährä sit
kyl yritettää taas herätelläku pikku viatki o korjattu "kai" saa nährä sit
13.10. Punkalle testaileen;)
13.10. Punkalle testaileen;)
sattuu olemaan samana päivänä TMK kilpailuiden kritiikkipalaveri laivaristeilyllä ja miust tuntuu et siäl on oltava miun paikal olin meinaan ainoo oman seuran tekijä kisan pääorkanisaatiosa, muut 5 tuli kisapäivänä ensikertaan projektiin mukkaan.
tänään piti sähköjä tehrä mut tulipa yks vesipumppuvikanen beemari siihe ja siin sit tää ilta meniki, ehkä sit taas joskus jatketaan