Kirjaudu sisään

View Full Version : Pajeron öljyvalo

Rekisteröimätön
30.10.2010, 12:47
Pajeron (-88) öljyvalo palaa aina kiihdyttäessä, sammuu jarruttaessa ja alamäessä. Hissuksiin tasasella kaasulla ajaessa valo ei pala. Vapaalla kaasuttaessa ei myöskään pala. Öljymäärä on ok. Onkohan vaan öljypumppu rikki ja millanen työ vaihtaa? Olen kiitollinen jos joku osaa neuvoa!

sisua45
30.10.2010, 22:56
Vähän risti riitaisia nuo tiedot. Itse laittaisin kokeeksi mekaanisen mittarin, ja katsoisin paljonko oikeasti löytyy öljyn paineita.

elhapero
30.10.2010, 23:21
Varmaan johto poikki anturin läheltä tai kontakti häiriö.

elhapero
30.10.2010, 23:24
Jos öljypumpussa tai laakereissa on vikaa niin kyllä se valo palais tai vilkkus tyhjäkäynnillä ja sen kuulee jos kiisselistä hukkuu öljyn paineet,vasara mies herää :)

sumpe
31.10.2010, 07:37
Itse paikallistin tuollaisen vian johto viaksi.

Rekisteröimätön
31.10.2010, 10:13
Täytyy tutkia johtoja. Ajelin nimittäin noin 20 kilsaa 3kymppiä takas tukikohtaan ja kuuntelin moottoria välillä pysähtyenkin ja käyntiääni oli täysin normaali.

Rekisteröimätön
31.10.2010, 19:46
Pitänee paikkanasa että toi anturi sijaitsee öljynsuodattimen alapuolella jossain? Ilmeisesti öljyt joutuu valuttamaan pois jos anturin meinaa vaihtaa?

jyrden
31.10.2010, 21:03
Öljynpainekellon vaihdolle ei tarvi öljyjä laskee... Kyseessä ilmeisesti pätkä, kun ei oo mainintaa mittarista... itsellä pitkää mallia ja paineet katoili mittarista, mutta käynti ei muuttunu mihinkään... Kellon vaihdoin ja pistin johdon oikeaan liittimeen kii... kaks mahdollista paikkaa, ja yks johto... Mut öljyt saa olla sisässä siis.

Rekisteröimätön
01.11.2010, 12:24
Jep, kyseessä pätkä. Täytynee ajaa montulle, pohjapanssarit irti ja ehkäpä ekana johdon ja liitosten tarkastus ja jos ongelma jatkuu ni uutta anturia tilaamaan. Jännä kun tuntuu että valo palais jotenki sen mukaan miten öljy "hölskyy" moottorissa. Jos kiihdytyksen aikana pumppailee jarrua niin valo sammuu jarrun tahdissa. Ilmeisesti ainakaan öljypumppu ei ole rikki.

Rekisteröimätön
01.11.2010, 21:59
Ja niinhän se oli, anturin johto liittimen juuresta poikki ja johdon pää heilu runkoa vasten... Eli olis pitänyt tajuta että johto on ollu koko ajan poikki kun öljyvalo ei palanut sillon kun avaimesta kääns virrat päälle :)