View Full Version : MILNER OFF ROAD
Tuli tilattua kyseisestä liikkeestä 4kpl olka-akseleita ja muuta sälää. Olka-akselit osoittautuivat ensisilmäyksellä hengenvaarallisiksi ja mittaus mauserilla vahvisti asian. Varsinainen kuorman kantava olk on 2mm liian pieni. Asennettuna tämmöinen osa pääsee elämään sen 2mm edestaas ylös alas ja sidos pultit on ainoat jotka ottavat liikkeen synnyttämän energian vastaan. Jokainen sen tietää mitä siinä käy kun aikansa siellä akselin päässä nuljuaa. Pultin reikien ulkoseinämä vahvuus on vain 2-3mm mittaus kohdasta riippuen. Alkuperäisessä reikien ulkoreunoihin jää materiaalia 8mm. 8kulmainen ulkokehä on myös 8mm liian pieni.Tilauksen yhteydessä oltiin aktiivisesti yhteydessä sähköpostitse mutta kun laitoin reklamaatiota kyseisistä osista niin yhteyden pito loppui kuin seinään. Tilausta hoiti Laura Bailey niminen henkilö mutta enään en saa kyseiseen henkilöön minkäänlaista yhteyttä.En myöskään kehenkään muuhun vaikka laitoin postia. Osien arvo 312e. Mahtaako olla kuinka yleistä että ulkomaalaiselle myydään mitä sattuu luottaen siihen ettei se mitään mahda.No ei asia vielä tähän jää tuttavat Englannissa alkavat selvimään asiaa. Toinen on alkuperäinen Engelsmanni joten katsotaan miten käy?? Kohdallani tämä on sitte viimeinen kerta kun kyseisetä firmasta mitään tilaan. Kuviakin olisi mutta enpä ossoo liittää.
knucklebone
29.10.2010, 10:54
No on kyllä ollu aikamoiset toleranssit noiden osien valmistuksessa!
Onni onnettomuudessa jos kerta tuttavia on samalla saarella, jos ei muuta niin
otat lennot paikanpäälle (kun halvalla saa sinnepäin) käyt kertomassa että meillä
Suomessa on NOLLAtoleranssi! ...ja varsinkin rottia kohtaan!
Vaan olihan ne osat tilattu oikeaan vuosimalliin yms.?
Perseestähän tuo on, kun teettää aina ylimääräistä hässäkkää, prkl!
Oliko kyseisen osa tälläinen HDJ:hin sopiva?
http://www.milneroffroad.com/img/productImages/11533.jpg
Itse meinasin noita parin tilailla........ Mut jos tosiaan laatu on tuota, niin pitää uudelleen harkita......
Oliko kyseisen osa tälläinen HDJ:hin sopiva?
http://www.milneroffroad.com/img/productImages/11533.jpg
Itse meinasin noita parin tilailla........ Mut jos tosiaan laatu on tuota, niin pitää uudelleen harkita......
No just tuo. Vielä kun on mahdollista harkita, niin jätä väliin.Roodogs4wd australiassa myy tota samaa spindeliä 110e kpl ja kuvassa on orginalin näköinen. Aiemmin siellä asioineena niin ei ole moitteen sijaa osille tai palvelulle.Kuvassakin osa on ihan erimaailmasta kuin Milnerin shitti.Ei vaan tullut mieleen vertailla kuvia,oma vika.Kunhan tämä asia selviää suuntaan tai toiseen niin teen tilauksen spindeleistä Roolle.Kuluja tulee hieman enemmän mutta silti se tulee satoja euroja halvemmaksi kuin Toyotalta Suomesta.Täällä se maksaa muutamaa euroa vaille 500.
Tuolta löytyy kans jotain
http://www.euro4x4parts.com/toyota_parts/landcruiser_serie_8/hdj80_12s_01_1995/
Ranskassa ja Espanjassa puljut
onks kuvaa siitä epäkelvosta ?
tossa just purettiin hj61sen etunapa ja jos meinaat väljyyttä joka jää ton ja murroksen väliin ni siinehhän kuuluu ainaki hj:iissä pronssiholkki sisälle muualla siis ulkopäässä on just tuo 2-3mm väljää
tossa just purettiin hj61sen etunapa ja jos meinaat väljyyttä joka jää ton ja murroksen väliin ni siinehhän kuuluu ainaki hj:iissä pronssiholkki sisälle muualla siis ulkopäässä on just tuo 2-3mm väljää
AVA meinaa varmaankin sitä olaketta mikä menee kääntöpään sisään, eli kuvan osan kiinnitysreikien vieressa takapuolella oleva olake.
hpotteri
29.10.2010, 20:07
Yrittävät vissiin myydä hj/hilux olka-akselia hdj pulttijaolla! se selittäs noi mittaheitot!? Vai oonko ihan metässä?
AVA meinaa varmaankin sitä olaketta mikä menee kääntöpään sisään, eli kuvan osan kiinnitysreikien vieressa takapuolella oleva olake.
niinpä joo sori
onks kuvaa siitä epäkelvosta ?
Joo, kuvat on koneella ja laitan ne esille kunhan Tiipe kerkeää jelppimään.
hpotteri epäili että yrittävät myydä hilun osaa hdj:n jaolla. En tiedä mitä yrittävät, mutta en kyseisiä osia laittaisi mihinkään autoon. Luulen että ovat ostaneet paska satsin ja niistä pitää päästä eroon tavalla tai toisella. Mikäs sen helpompaa kuin dumpata ne saarivaltakunnan ulkopuolelle jos ei ihan niin paljon tulisi sanomista.
Rekisteröimätön
30.10.2010, 09:06
Tuli taas sitten ostettua paskaa. Köyhällä ei ole varaa ostaa aina sitä halpaa..
Käyttäkäähän kotimaisia toimittajia, niin noi takuujututkin on helpompi hoitaa.
Ja jää verorahat Suomeen.
Tuli taas sitten ostettua paskaa. Köyhällä ei ole varaa ostaa aina sitä halpaa..
Käyttäkäähän kotimaisia toimittajia, niin noi takuujututkin on helpompi hoitaa.
Ja jää verorahat Suomeen.
Täysin samaa mieltä.Hölmö kun on niin käy näin:)
Milnerin osat on yleensä näitä perus-motonet-laatua eli kiinanpaskaa aina välillä. Takuuasioista ko. firman kans hyviä kokemuksia, laitoin vain sähköpostilla kuvan että viestin että katos kun on hihnankiristäjän lakrusta lentänyt rasvat ulos muutaman tuhannen ajon jälkeen ja asia oli sillä selvä, palauttivat rahat tilille. Ei tarvinnut lähetellä mihinkään eikä soittaa minnekkään.
Ostan varmasti vielä kaikenlaista ko. firmasta, mutta en kriittisiin paikkoihin tulevia osia.
eli tälläisiä olka-akseleita tuli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=160&pictureid=69733
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=160&pictureid=69734
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=160&pictureid=69735
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=160&pictureid=69732
Periaatteessa,jos tuo olake mikä tulee kääntöpäähän on oikeassa mitassa niin tuolla reiän reunan paksuudella ei ole juurikaan merkitystä.Mutta aika karua jälkeä muutenkin.
Periaatteessa,jos tuo olake mikä tulee kääntöpäähän on oikeassa mitassa niin tuolla reiän reunan paksuudella ei ole juurikaan merkitystä.Mutta aika karua jälkeä muutenkin.
Tossahan oli just se olakekkin parimilliä liian pieni.
oonks mie niin kännissä, et silmät harittaa, vai miks tuo näyttää, niinku ois reiätki porattu miten sattuu?
Nii, ja laakerikoolit oli väljät akselille?
Tolla kuvissa esitetyllä reunuksen erolla ei oo mitään vaikutusta mihinkään.
oonks mie niin kännissä, et silmät harittaa, vai miks tuo näyttää, niinku ois reiätki porattu miten sattuu?
Nii, ja laakerikoolit oli väljät akselille?
Tolla kuvissa esitetyllä reunuksen erolla ei oo mitään vaikutusta mihinkään.
Näyttäis yläreikä olevan jossain siellä päin
BJ-40/76
01.11.2010, 23:31
Eivät (mielestäni) aiheuta mitään muuta, kuin epäilyn muiden suunnittelu/valmistus prosessien
täsmällisyydestä. tuo tukevuus napaan kärsii varmaan prosentteja...
Toki tuo valu.....
P.S onko kuinka monta olka-akselia vääntynyt "normaali käytössä", ilman että nuutakin olisi mennyt?
Tokihan tuo milner on sumujen saasten motonet, mutta on siellä paljon hyvääkin.
ja puolestaan täyttä xxxxxx!
Mun pitää kyl nyt kysyä, että onks tää osa tosiaan nykyään nimeltää olka-akseli? Eikös tämä osa ole niinku napatappi/napa-akseli nimeltään?
Ja munkin silmien harituksen mukaan tossa yhdessä olis reiät porattu vähän miten sattuu, enkä tiettävästi ole kännissä just nyt:D:D:D:D
Gary Grand
02.11.2010, 09:22
Pyöräytät mielessäs jompaa kumpaa 120 astetta, niin jaot täsmää:)
Reiät ei ole kummassakaan tasajaolla.
no jos se istuu paikoilleen, niin mikäs tuossa sitten on se ongelma? Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa!
Mun pitää kyl nyt kysyä, että onks tää osa tosiaan nykyään nimeltää olka-akseli? Eikös tämä osa ole niinku napatappi/napa-akseli nimeltään?
Ja munkin silmien harituksen mukaan tossa yhdessä olis reiät porattu vähän miten sattuu, enkä tiettävästi ole kännissä just nyt:D:D:D:D
Juu saattaahan se olla napatappi/napa-akseli myös.Tunnetaan myös nimellä spindle (kara) Kuullut jonkun vaan sanovan kys.nimellä.Hyvä kun selvisi oikea nimikin.Mutta ongelma käy selville ensimmäisessä kirjoituksessa.
"kuorman kantava olka" eli siis laakerikoolit on liian väljät akselille? Eihän siellä kuu kanna kuormaa. Minen kyllä käsitä, miten sen saa nuljamaan pulttien varassa? Takapuolella oleleva sorvaamaton osa ei kyllä osallistu kuorman kantamiseen, vaan toi spinle pysyy paikoillaan sen sorvatun osan ja vastapuolen väliin syntyvän kitkan voimalla, kun pultit kiristetään. Samalla tavalla siis, kuten vanteet navassa.
"kuorman kantava olka" eli siis laakerikoolit on liian väljät akselille? Eihän siellä kuu kanna kuormaa. Minen kyllä käsitä, miten sen saa nuljamaan pulttien varassa? Takapuolella oleleva sorvaamaton osa ei kyllä osallistu kuorman kantamiseen, vaan toi spinle pysyy paikoillaan sen sorvatun osan ja vastapuolen väliin syntyvän kitkan voimalla, kun pultit kiristetään. Samalla tavalla siis, kuten vanteet navassa.
Ei laakerikoolit ole väljiä. Juuri siellä takapuolella oleva sorvattu "olka"on liian pieni alkuperäseen verrattuna.Kun asetat alkuperäisen paikalleen niin sehän kestää akseliputken päässä omineen koska se on tehty niin jämptiksi.Pulteilla se vain "sidotaan" akseliputkeen.Ja tämä olkahan on se joka kuorman kantaa, ei pelkät pultit.Ellei olkaa olisi lainkaa kaikki rasitus tulisi pelkille pulteille.
Gary Grand
02.11.2010, 14:48
Juuri siellä takapuolella oleva sorvattu "olka"on liian pieni alkuperäseen verrattuna.Kun asetat alkuperäisen paikalleen niin sehän kestää akseliputken päässä omineen koska se on tehty niin jämptiksi.Pulteilla se vain "sidotaan" akseliputkeen.Ja tämä olkahan on se joka kuorman kantaa, ei pelkät pultit.Ellei olkaa olisi lainkaa kaikki rasitus tulisi pelkille pulteille.
Totta, osa pysyy tiukasti paikallaan ilman ruuvejakin. vaatii jonkinverran edestakas naputtelua ennenkuin putoaa..
Eivät (mielestäni) aiheuta mitään muuta, kuin epäilyn muiden suunnittelu/valmistus prosessien
täsmällisyydestä. tuo tukevuus napaan kärsii varmaan prosentteja...
Toki tuo valu.....
P.S onko kuinka monta olka-akselia vääntynyt "normaali käytössä", ilman että nuutakin olisi mennyt?
Tokihan tuo milner on sumujen saasten motonet, mutta on siellä paljon hyvääkin.
ja puolestaan täyttä xxxxxx!
Sorry for the delay but I have been checking with the technical dept.The stock we have left all seems to be of the same quality,it seems we are having a few issues with quality control.We are very sorry for any problems caused.The only real option is to collect the Stub axles and give you a full refund.Can you package up the stub axles in one box and get me the measurments so I can book in the collection. Siinä suora lainaus Lauran laittamasta postista. Näyttää siltä että rahat tulee tilille ja osat lähtee takaisin.Tosin en ole vielä saanut heidän sopimusnumeroaan DHL:ään. Jos omineen sen laitat DHL kautta hinta on 230e Kyselin numeroa ja odottelen vastausta.
Milnerin osat on yleensä näitä perus-motonet-laatua eli kiinanpaskaa aina välillä. Takuuasioista ko. firman kans hyviä kokemuksia, laitoin vain sähköpostilla kuvan että viestin että katos kun on hihnankiristäjän lakrusta lentänyt rasvat ulos muutaman tuhannen ajon jälkeen ja asia oli sillä selvä, palauttivat rahat tilille. Ei tarvinnut lähetellä mihinkään eikä soittaa minnekkään.
Ostan varmasti vielä kaikenlaista ko. firmasta, mutta en kriittisiin paikkoihin tulevia osia.
No niin, asia on hoidettu.Milner ottaa osat takaisin ja palauttaa rahat tilille.Takuu asiat tuntuu hoituvan niin kuin Matti aiemmin toi esille.DHL hakee osat huomenna.Ainoa mitä halusivat oli laatikon mitat DHL:ää varten.Miksi yhteyden otossa meni näin kauan sitä en tiedä? Loppuun asti asia on käsitelty silloin, kun rahat on tilillä.Uskon kuitenkin, että hoitavat asian mallikkaasti loppuun asti.
Mun pitää kyl nyt kysyä, että onks tää osa tosiaan nykyään nimeltää olka-akseli? Eikös tämä osa ole niinku napatappi/napa-akseli nimeltään?
Ja munkin silmien harituksen mukaan tossa yhdessä olis reiät porattu vähän miten sattuu, enkä tiettävästi ole kännissä just nyt:D:D:D:D
Juu saattaahan se olla napatappi/napa-akseli myös.Tunnetaan myös nimellä spindle (kara) Kuullut jonkun vaan sanovan kys.nimellä.Hyvä kun selvisi oikea nimikin.Mutta ongelma käy selville ensimmäisessä kirjoituksessa.
Ja tuo "olka-akseli" nimitys on ihan oikea tuolle osalle, ainakin sama osa on nimetty suomenkielisessä Rangen korjausohjekirjassa just noin.
Englanninkielisessä varaosakirjassa nimi on Stub axle (tumppi akseli?)
Taka-akselilla se taas on vain "takanavan akseliputki" (semifloatterissa ei tällaista ole)
Kyllä tuosta aina oon kuullu just olka-akselina puhuttavan.
Tuossahan sanottiin, että kesti siksi ku oli yhteydessä tekniseen osastoon, ja tutkivat että varastossa on kuraa tältä osin. Ois toki voinu heti vastata, että "oho, selvitän asiaa, anteeksi."
EDIT: Pääasia että homma tulee kuntoon.
Mites sit tässä tapauksessa tuo caster, eli olka-akselin takakallistuma selitetään, mikäli tuo spindle osan suomennos on olka-akseli;)
Caster pitäs kai olla suomennettuna olkatapin takakallistus. Kun mietitte tuommosta vanhaa kuorkkia jäykällä etuakselilla, niin eikös se tappi, jonka varassa eturengas kääntyilee, ole nimeltään olkatappi? Ja se tumppi, johon laakerit kiristetään ole nimeltää sitten olka-akseli?
Vähän sama, et raidetanko on tie rod, mut onko drag bar sitten suomeksi vetotanko, vai ihan vaan "no se tanko, joka tulee sieltä simpukalta sinne olkavarrelle"
Niin ja sitten englanninkielissä on vielä eri nimitykset brittienglannissa ja amerikanenglannissa joillekkin osille :/
onko kellään kokemuksia noista milnerin hj:n jousista eli ovatko korottavat ja jos ni minkä verran suurin piirtein?laatu kans kiinnostas eli pysyykö noilla ryhti vai lässähtävätkö heti kohta alle laiton jälkeen?hintahan noilla ei päätä huimaa kyllä...
onko kellään kokemuksia noista milnerin hj:n jousista eli ovatko korottavat ja jos ni minkä verran suurin piirtein?laatu kans kiinnostas eli pysyykö noilla ryhti vai lässähtävätkö heti kohta alle laiton jälkeen?hintahan noilla ei päätä huimaa kyllä...
Pari kuukautta ollu alla ja nuohan on vakiojouset ei korottavat, ei oo vielä lässähtäny mutta aika näyttää
Minulle tuli Milneriltä kans satsi vääriä osia ja samalla tavalla pyysivät pakkaamaan paketin takaisin lähetystä varten. Samaan aikaan lähettivät oikeat osat mutta laskuttivat ne uudelleen, kun palautus paketti meni perille niin rahat tuli takaisin minun tilille ihan ok. Joten ihan hyvät kokemukset tässä vaiheessa, takuuasioista en sitten tiedä, vielä :) Laura oli minullakin yhteyshenkilönä.
Oiskohan kellään tietoo, että kenen valmistajan männänrenkaita näillä on noihin Mitsuihin ja Nissanin moottoreihin tarjolla? Entäs sit tiivisteet näihin? Männänrenkaat 60% halvemmat ku kotomaassa ja vaik saan korjaamoalet niin silti näin etua saarelle kertyy...
Reippaan viikon päästä löytyy tieto minkämerkkistä rinkulaa ja tiivistettä myyvät mitsun 4d56seen, on melkonen paketti tuloillaan. :D
Reippaan viikon päästä löytyy tieto minkämerkkistä rinkulaa ja tiivistettä myyvät mitsun 4d56seen, on melkonen paketti tuloillaan. :D
Hyvä juttu, että jossain välissä tulee tietoo... Itellä kk-laakereita kaks settiä vakiokoossa valmiina... Renkaat ja tiivisteet lähinnä mielessä sieltä, kun siellä mitä täällä kustantas ja ois.
Otiko ihan täydellisen korjaus setin? Eli sen rebuilt kitin, vai keräsitkö irtosta kaikki?
Ei oo rebuild-kitti, vaan sekalaista osaa tulossa.
Ainakin koko moottorin tiivistepaketti ja männänrengassatsia ja kampuran laakereita on tulollaan, edes kaikkea muista kun kimpassa tilailtiin. Vaikka tuli satkun rahtikulut niin suomen hintoihin verrattuna kannatti, jos vaan sais edes motonet laadun kampetta.:D
Ok. Ajattelin sillä niiden männänrenkaiden valmistajaa, kun Cofabintekeleit en laita ikuna käyttiksiin. Ainoostaa ratakinnereihin, kun niissä ei kestävyyttä tarvi oola. Ei huvitta yhtään 10tkm jlest taas aukoo mosaa ja korjata kädet mustana... Cofabit sellasia ollu mitä ollut tässä pari settiä niit... Göetzlet meni seuraavassa kasauksessa pyttyihin...
Mut kuullostellaan... Ja tilataan ite sit ku tiedämme mitä tulee...
Infernaalinen
16.07.2012, 00:18
Onko kukaan tilannut tuolta bertan jousipakkoja http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/bj40-3-0d-1980-1985/bj40-suspension/bj40-suspension-leaf-spring-front? Hieman epäselvää on ainakin itselle onko nuo bj40:n vai bj42:n jouset. Tuotenimessä mainitaan bj40, mutta vuosimallit (1980-1985) viittais paremmin bj42:een. Kenelläkään moisista käppyröistä kokemusta? Tekeekö noilla mitään ja säilyttävätkö ryhtinsä? Hinnallahan nuo ei todellakaan ole pilattu.
BJ-40/76
16.07.2012, 22:57
Onko kukaan tilannut tuolta bertan jousipakkoja http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/bj40-3-0d-1980-1985/bj40-suspension/bj40-suspension-leaf-spring-front? Hieman epäselvää on ainakin itselle onko nuo bj40:n vai bj42:n jouset. Tuotenimessä mainitaan bj40, mutta vuosimallit (1980-1985) viittais paremmin bj42:een. Kenelläkään moisista käppyröistä kokemusta? Tekeekö noilla mitään ja säilyttävätkö ryhtinsä? Hinnallahan nuo ei todellakaan ole pilattu.
Tuohon sopivuuteen en ota kantaa, mutta ainakin taannoin rahti oli sikakallis.
olisi pitänyt osta koko kylän autoihin jousipakat, että kulut olisi ollut kohtuulliset. tämä siis muutama vuosi sitten, nykyinen jousipakkojen toimitus arvoitus.
Ja noista jousipakoista ei ole kokemusta; voivat olla hyvätkin:confused:
p.s joskus esim. stefat on niin kyseenalaisia, että minä en pistä niitä ainakaan omaan autoon:( -> hdj-80 etuvetarin ja perien pinjoniakseli stefoja ylijäämänä), pakastuksen jälkeen; toki täytyy myöntää että noita pari tuoppia halvempia stefoja tuli käytettyä.... mutta jos alkuperäinen kestää kuukausina kolminumeroisen määrän, ja joku toinen saman tunteina, ja tämä ennustus ulkomailta...
Siis hatusta vedettynä: bj-hj-hdj halvimmat etuvetoakselin stefat maksaa 10-20e vähemmän kuin marmoritiskillä, ja ulkonäkö,laatu jne on erit.
Ja kaikkein suurin ero, tarviketuotteen ja alkuperäisen väliillä, on ollut HDJ-80 etunavan "pronssipuslassa"; Kotimaisen puljun puslia tuli kokeiltua,hiottua,jne Ja kun ne lähti hilseilemään, hirttämään kiinni jne. niin silloin päätin, että noita palasia pitää ostaa marmoritiskiltä:(yksikään noista marmoritiskin holkeista ei hylkinyt noita tarviketoimittajan niveliä, ainut vittuuntunut nivel paloi, kun oli kuulemma pakko ajaa... ja vetoakselikin sai osansa)
BENJAMIN
21.01.2013, 19:10
Onko kukaan tilannut tuolta bertan jousipakkoja http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/bj40-3-0d-1980-1985/bj40-suspension/bj40-suspension-leaf-spring-front? Hieman epäselvää on ainakin itselle onko nuo bj40:n vai bj42:n jouset. Tuotenimessä mainitaan bj40, mutta vuosimallit (1980-1985) viittais paremmin bj42:een. Kenelläkään moisista käppyröistä kokemusta? Tekeekö noilla mitään ja säilyttävätkö ryhtinsä? Hinnallahan nuo ei todellakaan ole pilattu.
Onko jollain kokemuksia Milnerin lehtijousista ?
Mites kun Milnerin lähetys saapuu kotipihaan niin täytyykö sitä olla vastassa vai osaavatko jättää ilman kuittailuja,soittelevatko kun ovat lähitienoolla??
Mites kun Milnerin lähetys saapuu kotipihaan niin täytyykö sitä olla vastassa vai osaavatko jättää ilman kuittailuja,soittelevatko kun ovat lähitienoolla??
Kylläpä pitäs olla vastassa, viimeks soittelivat kun olivat pihassa. Sain sovittua että naapurille veivät kun eivät suostuneet jättämään ilman kuittausta, kerran hakenut sitten suoraan terminaalilta.
Kylläpä pitäs olla vastassa, viimeks soittelivat kun olivat pihassa. Sain sovittua että naapurille veivät kun eivät suostuneet jättämään ilman kuittausta, kerran hakenut sitten suoraan terminaalilta.
Just,että eivät sitten ilmoittele yhtään aikaisemmin... Lauantaina lähti romut tulemaan tänne päin niin kuinkahan kauan tässä pihassa täytyy olla vartiossa,veikkauksia? Ja dhl tais olla romujen kuskaaja?
Taitaa sitten vaihdella tuo rahtifirma, ja varmaan käytäntökin. En nyt muista mikä firma se oli kun paketin toi, muttei kuitenkaan ups. Meillä ainakin firmassa tapana soittaa yksityishenkilöille ennen kun tavaraa lähdetään viemään, ne penteleet kun tuppaa olemaan töissä:D
lepoantti
15.04.2013, 16:39
mulle tuli viimeisin milnerin paketti itellan jakelemana, ja soittivat hyvissä ajoin ennen toimitusta jaa vastaanottamisen siirto työpaikalleni onnistui ilman ongelmia.
Ei tarvittu pari viikkoa sitten kuittauksia, paikallinen kuljetusliike toimitti perille. Seuraavalla viikolla taisi olla vähän nimet ja osoitteet sekaisin kun tuli extrapaketti, mutta siitäkin selvittiin minimaalisin vaurioin :eek::).
Arska-tehtaalta
27.10.2013, 11:08
Tilasin Millneriltä kytkin paketin ja aika mukava ylläri, että paketista kuoriutu exedy kytkin,eikä mitään kiinalaista halpiskeidaa. Tuotteen descriptionissa ei ollut tuotteesta mainintaa...
Muutenkin kaikki tilaamani tuotteet olleet asiallisia (yksi laatikko tosin vielä avaamatta ;) )
Minä olen vauhtipyörän hammaskehää tässä kuukauden päivt odotellut, samassa paketisa tulee uusi kytkinkin.
Mitä tässä on kirjeenvaihtoa käyty niin lupasivat reilun alennuksen odottamisen vaivasta.
Aika näyttää
IironSika
27.10.2013, 14:47
Vajaassa viikossa tuli Rockyn kampuran stefa ja jakohihna. Ainoa miinus oikeastaan se, että näissä pienemmissä tilauksissa on postimaksut suhteettoman suuret. Nuo edellä mainitut tulivat noin 30x30x50 cm pahvilaatikossa, vaikka olisivat tulleet ihan helposti vaikkapa kirjepostina.
LöpöLassi
03.11.2013, 14:07
Onko kukaan tilannu tuolta jousi pakkoja että tietäs suunnillee paljo rahtia tulee.?
Ja onkohan nuo korottavia vai ei..?
Minulle tuli viimeksi etujouset puslineen ja u-pultteineen Rockyyn pari vuotta sitten. Ensimmäisessä sähköpostiin tulleessa kuitissa rahdin hinnaksi oli merkitty 18 £, mutta perässä tuli sähköpostia, jossa kerrottiin jousien olevan niin painavat, että rahdin hinta oli 38 £ ja haluttiin varmistaa, toimitetaanko silti.
Jouset on tosi jäykät ja nostaa varmaan alkuperäisiin jo vähän uupuneisiin jousiin verrattuna n.55 mm. Auto ei ole enää minulla, mutta ei kuulemma ole vielä parinkaan vuoden jälkeen jouset alkaneet oikein joustamaan. Tarvitsisivat varmaan kunnon maastojumppaa.
Onko kukaan tilannu tuolta jousi pakkoja että tietäs suunnillee paljo rahtia tulee.?
Ja onkohan nuo korottavia vai ei..?
Teet "tilauksen" melkein loppuun asti niin sieltä kyllä näkee rahdin hinnan. Viikkoon tuli minulle pakat ja korotti lässähtäneisiin jousiin verrattuna reilusti. Otinkin heti alkuun kuormalehden pois kun oli aivan tosi jäykät pakat...
hpotteri
05.11.2013, 00:02
Mites sit tässä tapauksessa tuo caster, eli olka-akselin takakallistuma selitetään, mikäli tuo spindle osan suomennos on olka-akseli;)
Caster on olka-akselin nivel linjan kallistuma. Sitä akselii voipi pyöritellä vaikka hurumykky mutta ei siitä casteri muutu.
Minä olen vauhtipyörän hammaskehää tässä kuukauden päivt odotellut, samassa paketisa tulee uusi kytkinkin.
Mitä tässä on kirjeenvaihtoa käyty niin lupasivat reilun alennuksen odottamisen vaivasta.
Aika näyttää
Jee, postilootaan oli tulla tupsahtanut maili, osat on nyt milnerillä ja huomenna lähtee tilaus kohti kotosuomea.
Kovasti pahoitteli kun toimitus venyi kuin jätkän räkä ja samalla kiitteli kärsivällisyydestä.
Lupasi hinnan alennusta tilauksesta ja piti lupauksensa, reilusti yli 80£ putosi laskun loppusumma. En valita.
Odotamma osia ja viemmä auton sepälle kunhan osat tulevat....
Tilasin pari viikkoa sitten mazdarangeriin apusimpukan Milneriltä. Paketti tuli DHL:n kuljettamana vähän reilussa viikossa ja tavara oli sitä mitä piti.
Vähän jänskätti pakettia avatessa sellainen, kun näytti "right hand drive"-osalta, vaikka kuvauksessa ja lähetyslistassa luki "left hand drive". Kun osa tuli, oli se Milnerin "left hand drive"-kuvan mukainen, eli sektorivarsi osoittaa eteen päin, eikä taakse, kuten pitäisi :mad:
http://www.milneroffroad.com/image/cache/data/prods/96be18ab64d795c78eea8594a5765f1f-228x228.jpg
Jostakin kumman syystä ovat tehtaalla koonneet sen niin, että sektorivarsi on 180 astetta eri asennossa kuin miten se on autoon asennettuna. Yllä näkyvä kuvan osa on ihan oikea "left hand drive"-osa, kun vaan vääntää varren toiselle puolen. Milnerin kuvat ei siis olleet ristissä. Varren puolen, eli taakse päin tuleva reikä laipassa on oikeasti alempana kummassakin.
LHD streering idler (http://www.milneroffroad.com/ford/ranger-pickup/er24-ereq-2-5td-12-valve-1999-102007-inc-european-models-0/er24-steering-0/er24-steering-idler-lhd)
RHD streering idler (http://www.milneroffroad.com/ford/ranger-pickup/er24-ereq-2-5td-12-valve-1999-102007-inc-european-models-0/er24-steering-0/er24-steering-idler-rhd-0)
ippemattsson
11.02.2016, 13:14
J60 Land Cruiserin takajouset tulivat tuolta ja ne sopivat paikoilleen.