PDA

View Full Version : Myydään / Vaihdetaan vm 2000 2.5TDI Caravellen purettu automaattilaatikko


Kartse1
28.10.2010, 15:52
Säästääkseni näppäimistöä, kopioin tekstin täältä tekniikkaosiosta:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69804


Kyse on vm 2000 2.5TDI Caravellen puretusta automaattilaatikosta.
Samaa laatikkoa käytetään monissa muissakin VW -konsernin autoissa.
Bensaversiossa ja henkilöautoissa on vähän erilainen perän välityssuhde.

Sitten itse asian ytimeen:

"Auto pelittää taas ihan OK.

Purettiin palasille toi 220tkm ajettu laatikko ja sieltä löytyi tällaista:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1923&pictureid=69665

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1923&pictureid=69666


Eli laatikon päätykannen alta löytyi hajonnut laakeri.
Koska autolla oli ajettu muutama sata metriä sivuäänien alkamisen jälkeen,
niin ne laakerien palaset ovat murjoneet tuota laakerin ulkokoolin takareunaa uuteen uskoon.

Laatikkoexpertin tuomio oli, että hän ei ala tuota kuorta korjaamaan.
Onhan se ihan ymmärrettävää, että yrittäjä ei halua niskoilleen mitään takuuvastuita epämääräisistä korjauksista.

Tuo murjoontunut osa on laakerin ulkokoolin "topparin" kaulusosa.
Se vain estää ulkokoolin karkaamisen liian syvälle laatikon sisään.
Sitä ehjää kaulusosaa on vielä riittävästi jäljellä, että uusi laakeri pysyy paikallaan.
Jos vähänkään epäilyttää, niin ainahan voi hitsata lisää täytettä ja vingulla pyyhkäistä ylimääräiset pärsät pois.

Tästä laatikosta saisi vielä joku Turaa-Se-Itse -seppä hyviä osia omaan laatikkoprojektiin,
tai saisihan tämänkin korjattua suht. pikkuvaivalla.
Turbiini ja vaihteet pelasivat ihan hyvin tuohon rikkoontumiseen asti.
Turbiinissa ja venttiilikoneistossa on varmaan tuota metallimujua, mutta kaikkihan ne on pestävissä/huuhdeltavissa.
Pakat ja levyt ovat ihan hyvässä kunnossa.

Perävälitys on se vakio dieselipakun 3.8?, en nyt muista ihan tarkkaan, että oliko se 3.83 vai 3.88. Tyyppi on tuo EQG.


Purettu laatikkopaketti joutaisi jo maailmalle, pois tulevan muuton alta.

Käteisellä sen saa hintaan 300€. Ehjä käytetty maksoi 1.600€.
Turbiini tietysti tulee mukaan. Anturit ja lauhdutin + vetarin tumppi otettiin siihen uuteen laatikkoon."

Vaihdossa käy vanhakoppaiseen Patrolliin sopivat:

- tekniikan osat
- turbo. Alkuperäinen Hitachi tai vähintään vastaava tai kohtuullisesti suurempi, mielellään T3 laipalla.
- 8 tai 10 x 15" tai 16" vannepaketti -20...-40 ET:llä (jako 6x139,7)
- 33 x 12,5 x 15" tai 16" rengassarja. Vähintään MT -karkeusluokkaa. Myös em. kokoluokkaa olevat nastarenkaat kelpaa.
- Hydraulisylinterit auraprojektiin: - 2kpl n. 100mm iskulla ja 2kpl n. 200 - 250mm iskulla.
- Muuta hydrauliikkaosaa: -pumppu, letkuja, liittimiä, mahdollisesti sähköhydrauliikkayksikkö,...
- projektikone
- projektikansi
- projekti laatikkopaketti
- 24V sähkövinssi. Myös kunnostuskelpoiset huomioidaan.
- ... Mitä muuta olisi tarjolla?

- Pojan -95 V6 A-Vectraan nastarenkaat vanteineen (5x110 jaolla)
- Audi 200 Turbo -90 nastarenkaat (5x112 jaolla)
- Audi 200 Turbo -90 ehjä mittaristo 7:llä mittarilla ja ajotietokoneella varustettuna. Myös korin ja sisustan osia tarvitaan.


Tarjouksia voi heittää myös suoraan privalla, mielellään kuvien kanssa.

Kari Koski
Lempäälä
o4o- 748 47 87
kko at luukku . com