View Full Version : Ostettu D60 akselit.
Otsikonmukaiset akselit mieluiten parina. ARBista ja 4,88 tai tiheämmästä välityksestäkään ei ole haittaa.
Otsikonmukaiset akselit mieluiten parina. ARBista ja 4,88 tai tiheämmästä välityksestäkään ei ole haittaa.
0 440 427 454
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59381
Kelpaiskos noi???
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59381
Kelpaiskos noi???
Edessä murikka väärällä puolella :( lisätääs kriteereihin tuon unohtunut asia, eli etumurikka tulisi olla kuskinpuolella. Ohjausvarret ja kardaanitkin kelpaisi.
Ja täältähän sitten kannattaisi katsoa mitä oikeastaan etsit, jollet ole jo katsonut :)
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/60_front/
Eli käytännössä siis etsit akselia Fordin 350- sarjan pickupista (joissain harvoissa 250:ssä myös) ja mieluiten vanhyempia. Jos oiekasti hyvän D60 akselin haluat niin tarttisi olla kingpin- akseli. Naittamalla Fordin ja Chevyn D60 akseleita keskenään saisit parhaan paketin. Noi Fordin akselit on ihan tuskaisia löytää tästä maasta, kun tuntuu ettei koko Euroopasta löydy järkevällä tavalla.
Dodgen perät kannattaa unohtaa, ne ei ole high pinion akseleita. Lisäksi saattaa olla D61 aksaeli mitä kannattaa vältää, en vain enää edes muista mitkä siinä oli ne huonoimmat puolet :D
edit: Tosin jos laitat doublerin niin ei teoriassa ole haittaa repsikan puolen murikastakaan. Täytyy itekkin katsoa mitä sitä keksii, kun mulla on ihan sama etsintä käynnissä... Pitäisköhän laittaa yhdessä jenkeistä tilaus vetämään?
Mites noi Dana70:set sopis alle???
Semmoset vois olla tiedossa...
Ja täältähän sitten kannattaisi katsoa mitä oikeastaan etsit, jollet ole jo katsonut :)
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/60_front/
Eli käytännössä siis etsit akselia Fordin 350- sarjan pickupista (joissain harvoissa 250:ssä myös) ja mieluiten vanhyempia. Jos oiekasti hyvän D60 akselin haluat niin tarttisi olla kingpin- akseli. Naittamalla Fordin ja Chevyn D60 akseleita keskenään saisit parhaan paketin. Noi Fordin akselit on ihan tuskaisia löytää tästä maasta, kun tuntuu ettei koko Euroopasta löydy järkevällä tavalla.
Dodgen perät kannattaa unohtaa, ne ei ole high pinion akseleita. Lisäksi saattaa olla D61 aksaeli mitä kannattaa vältää, en vain enää edes muista mitkä siinä oli ne huonoimmat puolet :D
edit: Tosin jos laitat doublerin niin ei teoriassa ole haittaa repsikan puolen murikastakaan. Täytyy itekkin katsoa mitä sitä keksii, kun mulla on ihan sama etsintä käynnissä... Pitäisköhän laittaa yhdessä jenkeistä tilaus vetämään?
Miks Dodgen akselit olis huonot? Eikö tollainen http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DANA-60-FRONT-AXLE-PULLING-TRUCK-ROCK-MUD-RACE-TRUCK-/140424888612?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20b1f9c124 käy ihan hyvin aihioksi jos laittaa jotkut vahvemmat vetarit?
Tai sitten myyt miulle sen Ford 8.8 ja rakennan etusen D44 akselista. Siulle jää kaikki Suomessa myynnissä olevat D60 akselit :) ;)
Miks Dodgen akselit olis huonot? Eikö tollainen http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DANA-60-FRONT-AXLE-PULLING-TRUCK-ROCK-MUD-RACE-TRUCK-/140424888612?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20b1f9c124 käy ihan hyvin aihioksi jos laittaa jotkut vahvemmat vetarit?
Tai sitten myyt miulle sen Ford 8.8 ja rakennan etusen D44 akselista. Siulle jää kaikki Suomessa myynnissä olevat D60 akselit :) ;)
Lo pinion akseli edessä = pinioni rasittaa lautaspyörän "väärää" (heikompaa) reunaa eteenpäin mennessä, ja lisäksi kardaani roikkuu turhaan alempana - hi- pinion akseli tuo muutaman sentin lisää tilaa kardaanin alle. Maavaran takia jotkut käyttävät myös takana HP- akseleita, vaikka siellä se onkin LP akselia heikompi.
Toinen mikä noissa Dodgen varsinkin uudemmissa akseleissa on että niissä on unit-bearing navat joita et voi itse huoltaa. Vanhemmissa toki on normaalit kunnon laakerit. Ja lisäksi vielä Dodgeissa on jonkin verran D61 etusia, joissa nyt sitten oli jotain ongelmia, en vain enää muista mitä. Nämä ihan Pirate4x4:n ukkeleiden jutuista luettuna. Tietäen sen porukan autonrakentamis- ja murjomistaidot, niin luotan aika pitkälle siihen sakkiin mielipiteissään :)
Koitinkin soitella että noi mun pikkuakselit taisi jo mennä, tosin rahat ei vielä ole tilillä. En mä tartte kuin yhden D60 etusen, mutta sen löyt'minen kohtuuhinnalla onkin jo isompi urakka :D
Eiköhän se huonoin puoli ole tuo tiheiden välitysten saatavuus. Mutta kaikkee se ihminen keksii ku tarve on suuri: http://eastcoastgearsupply.com/ft-54-dana-60-61tech.html
Entäpä tuosta:
http://losangeles.craigslist.org/sgv/pts/2032035804.html
Olisi lähellä konttauspaikkaa ja tulis samalla kun mullekkii.....
Jos löydät tuolta aksulit niin viskaa viesti, voin ostaa ja laittaa kyytiin.
Mites sulla menee nuo maksuhommelit? Rahat ensin tilille ja ostat sitten, vai toisinpäin? Itse etsii akselin ja ilmoittaa sinulle? Paljonko veloitat ostosta- ja rahdeista? Mua ainakin kiinnostaisi D60 etunen kun ei niitä tunnu täältä saavan; mieluiten Fordista mutta kunhan on high pinion akseli. Pitäisi olla kingpin- tyyppinen niin saisi vaihdettua Chevyn kääntyvät osat tarvittaessa.
Jos sopivat löytyy niin voisi pistää konttiin Villelle etu- ja taka-akselin, ja mulle etusen? :)
Voinhan mie ne maksaa itse ja maksatta sitten kun ne tulee mutta maksatte sitten kanssa ettekä ala venkoilee. Rahti maksaa parisataa kuutio, akselit tulee pakata lavoille ja sitoa kiinni, sen sanotte akselien myyjälle. Muuten meidän ukko pakkaa ja ottaa siitä tietenkin korvauksen.
Ok.
Milloinkas sulle on seuraava kontti lähdössä? Maksaminen ei ole ongelma, oikeastaan minulle käy paremmin noin päin niin ei tule kupruja sieltä myyjäpuolelta. Minäpä koitan etsiä ittelleni sopivan akselin, eiköhän Villekin jotain kaipaile..
Lähteekö teillä kontit siis Long Beach/Los Angeles:in satamista? :confused: Parasta varmaan olisi siltä suunnalta etsiä akseleita mistä lähtee laatikot niin ei tule paikalliset rahtikustannuksen niin koviksi?
Kontteja kyllä tulee aika usein. Sieltähän ne kamat saa lähtee joo, tosin nyt myös TX Houstonista ens kuussa ainakin. Siirrytään seuraavaksi puhelinlinjoille kun aihetta on?
Tuosta naapurista yx isäntä vetäs päreeksi letukan 3500 trukin vm.78. Eikö siinä pitäis olla tollaset aksulat? Tsekkaa jostain niin saat siitä .....
Tuosta naapurista yx isäntä vetäs päreeksi letukan 3500 trukin vm.78. Eikö siinä pitäis olla tollaset aksulat? Tsekkaa jostain niin saat siitä .....
Kehtaatko kysäistä mitä noi akselit maksaisi? Saattaa kyllä olla että kokeilen vielä D44 kestävyyttä, ennen kuin siirryn D60 ja isoihin pyöriin. Oliks siulla Timmy D44 akseleita tai osia kaupan?
Kehtaatko kysäistä mitä noi akselit maksaisi? Saattaa kyllä olla että kokeilen vielä D44 kestävyyttä, ennen kuin siirryn D60 ja isoihin pyöriin. Oliks siulla Timmy D44 akseleita tai osia kaupan?
Voinhan mie kysyy, tosin ei se varmaan osaa niitä hinnoitella, luulen niin. Auto sillä meni jokatapauksessa niin rusinaks ettei siitä saa enää kalua.
Kyllä miulla olis yksi 44 kaupan,mutikka kuskinpuolella. mie ostin sen vuosisitten Jeeperiltä kun tarvihtin siitä arpin. Sen jälkeen purin sen ja puhallutin ja maalautin Keslalla ja arvelin että laitan sen tuohon valkeeseen rangleriin kun se siihen kävisi leveytensäpuolesta hyvin. Mutta sitten tuli tuo Ranger ja niinkun saattaa arvata niin on taas kaikki muu jäänyt...... Osia 44.n aika paljon,tikkuja,jarruja,napoja.....
Voinhan mie kysyy, tosin ei se varmaan osaa niitä hinnoitella, luulen niin. Auto sillä meni jokatapauksessa niin rusinaks ettei siitä saa enää kalua.
Kyllä miulla olis yksi 44 kaupan,mutikka kuskinpuolella. mie ostin sen vuosisitten Jeeperiltä kun tarvihtin siitä arpin. Sen jälkeen purin sen ja puhallutin ja maalautin Keslalla ja arvelin että laitan sen tuohon valkeeseen rangleriin kun se siihen kävisi leveytensäpuolesta hyvin. Mutta sitten tuli tuo Ranger ja niinkun saattaa arvata niin on taas kaikki muu jäänyt...... Osia 44.n aika paljon,tikkuja,jarruja,napoja.....
Soitan siulle, kunhan saan viikonloppuna selväksi tuleeko kaupat yhdestä ihan kulmilla olevasta Broncosta, josta sais akseliaihion.