View Full Version : Äetsän Kämmäkässä perinteinen rymyttely 27.11.2010
Olisiko kiinnostusta lähteä pitkästä aikaa rymyttelemään Äetsän Kämmäkkään?
Juha soitteli yks päivä ja toivoi että porukat tulisivat isolla joukolla ja laittaisivat kalliot raikaamaan.:)
Aloitus klo 11.00. JRPowerin aikoinaan tekemä ajo-ohje toimii edelleen:
Kun Huittisista päin lykkää pitkin valtatie 12.sta niin tulee risteys josta oikeelle kämmäkkä ja vasuriin äetsä niin siittä sitten käännös oikeaan PÄIN ja selkätietä pitkin n.5-6km tulee vasuriin kanteenmaan tie niin olet ohittanut ajoalueen n.100 metriä sitten ,eli alue on heti tien vieressä kallion kupeessa ei pitäis ihan helpolla ohi ajaa kun kallion alla on tasotettu plaanikin.
Nii juu ja tampereelta päin lykätessä voi kannattaa kääntyy 12 tieltä kuitenkin vasuriin niin löytänee helpommin perille (:
Oma navi näytti sisään tulon kohdalla osoitetta Selkätie 472,sillä osuu ainakin lähelle :)
Koska sateet ovat liukastaneet sammaleet ja kalliot, alueelle nousu muodostuu todennäköisesti jonkinlaiseksi miehuuskokeeksi jälleen kerran.:D
Ossi tulee Mitsulla ja ainakin vinssin avulla pääsee ylös. Muut tulevat sitten saamaan "köysirata" kyydin ellei omin avuin nouse. Alaspäin toimii sama homma, eli Mitsu voi olla ankkurina jos arvelluttaa lasketella alaspäin.:D
TÄSSÄ KOHTAA VOISI HEITTÄÄ HAASTEEN KEHIIN. Alueelle on mahdollista nousta kahdesta eri kohtaa. Toinen on tämä hieman helpompi ja käytetympi, toinen vain koville kuskeille.:D
TULKAA ISOIN JOUKOIN NÄYTTÄMÄÄN MITEN AJOALUEELLE NOUSTAAN OMIN AVUIN. Jos helpompi on liian helppo, tosimiesten reitti odottaa seuraavana.:p
Tuttuun tyyliin Eeron pihalle voi viedä kuljetuskaluston, mikäli se ei mahdu Juhan tekemälle parkkipaikalle. Tarkemmat ohjeet annetaan paikan päällä.
Jaa kiinnostaako. No totta maar!
Eli tulossa mikäli ei ole työpäivä ja laite laulaa.
Jaa kiinnostaako. No totta maar!
Eli tulossa mikäli ei ole työpäivä ja laite laulaa.
Hyvä.:)
Toivottavasti porukka innostuu. Katsotaan kuka on kukkulan kunkku.:p Tai ainakin kellä on paras tyyli sitä titteliä tavoitellessaan.:p
elhapero
20.10.2010, 18:49
Jos jostain saan kuljetus kaluston lainaan niin tullaan.
jos kerkee kannentiivisteet vaihtamaa, ni mukana ollaan.
Nyt kuulostaa hyvältä. Juha on mielissään jos jengiä tulee kunnolla.
Ja Jesse, aikaa onneksi on. Tosin sulla taisi tuo isänmaanvelvoite haitata harrastuksia.:D
Girlpower
21.10.2010, 15:30
Jos Sussun saa siihen mennessä kuntoon, niin ilman muuta tullaan...jos ei nii koitetaan sit vaikka jos troopperi pysyis viel yhden reissun nipussa :)
jos volvo tulee kuntoon, niin tulossa ollaan.
:) Ihan kuin jokaisella olisi jotain ongelmia tekniikan kanssa.:rolleyes: Omituista.:D
Ei se Ossin Mitsukaan ihan vielä ole toimintavalmiina, mutta ehtii kuulemma korjaantuun määräaikaan mennessä.:D
Tullaan jos ehtii tekemään uuden panhartin ja jos saa eukolta luvan.
Jos saan taka jortaanin kuntoon ja olen selvin päin ni tullaan.
Tullaan jos ehtii tekemään uuden panhartin ja jos saa eukolta luvan.
Kysy enste siltä eukolta ja mieti panhartteja vasta sen jälkeen.. ;) Säästyy vaiva.. :D
Hoojiista etuakseli täysin purettuna, uusi vesipumppu asentamatta ja tehostimen stefa uupuu... Eeei tainnu keretä ajamaan, katotaan jos remontilta ehtii vinssiapinoimaan!
mauriala
21.10.2010, 21:11
On jmckin vielä vaiheessa tarkkojen mittailujen jälkeenkin etuakseli tuli 20 cm liian pitkälle.Tarttee varmaan tehä jottain.Taka akseli vahetettin semmosenaan
kyl me jollain tullaan iha varmasti!!! :)
mersuana
21.10.2010, 22:07
yritetään tulla, kaikki rikki vielä.
On jmckin vielä vaiheessa tarkkojen mittailujen jälkeenkin etuakseli tuli 20 cm liian pitkälle.Tarttee varmaan tehä jottain.Taka akseli vahetettin semmosenaan
Laitetaan nyt kuva tästä LIMUSIINISTA, vaikka en kyllä olisi kehdannut ottaa puheeksi koko asiaa.:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=69156
Ei ihan tyypillinen virhe tältä kaverilta. Yleensä ongelmat ovat tulleet vastaan tekniikan puolella ja eritoten bensatekniikan. Tyyliin: miksi tämä ei käynnisty, mikä remmi tonne kuusenlatvaan lensi, miksi lämmöt on tapissa.... Mutta että mittavirhe!!!
Tälle täytyy olla vain yksi selitys: autosta kun puolet on saksalaista hai tekkia ja puolet koottuja jenkki virityksiä, mittanauhaakin on osattava lukea molemmista reunoista. Jossain vaiheessa on tuumat ja sentit mennyt sekaisin, joko muuntovaiheessa tai sitten vaan unohtu oliko otettu mitta cm vai tuuma.
Ihan hieno idea sinänsä kasata akselit ensin valmiiksi irto-osina ja pultata valmiit paketit suoraan auton alustaan. Turha kikkailu voi vaan kostautua jos ei keskity tarpeeksi.:mad:
Ei muuta kuin renkaat alle ja pujottelemaan Kämmäkän metsiin. :D Etupyörät tulee olemaan aika ottavan näköiset.:D Mutta eikös Bälän Lepakkokin ole aika pitkä rojo, voisimme ottaa mittaa toisistamme.:D
Kuis pitkä akseliväli tossa on nyt?
Muistelis et suikassa on jotain 285 ja sekin alkaa olla jo liian pitkä..
Mieli tekis rymyttelemään mutku kuljetuskalusto tökkii..
Kuis pitkä akseliväli tossa on nyt?
Muistelis et suikassa on jotain 285 ja sekin alkaa olla jo liian pitkä..
Mieli tekis rymyttelemään mutku kuljetuskalusto tökkii..
Akselivälin mittaus näytti lukeman 300 tasan ja lukema katsottu mittanauhan senttireunasta.:D
Ei se noinkaan paha ole, mutta hyttaa voisi jatkaa tai jotain. Näyttää epäsuhtalta.:p
Älä anna kuljetuskaluston tökkiä. Rymyttelemään vaan.:)
tulossa katsomaan kuvaamaan ym.. tämäkin saattaa tulle äetsän poluille!
Täsmennetään sen verran, ettei kuljetuskalusto varsinaisesti voi edes tökkiä, sitäkun ei ole!
Muutta jos nakkilan kirkonvaiheilt on joku tulossa niin isolla autolla et kyytiin mahtuu kaks ajokkia niin..
tämäkin saattaa tulle äetsän poluille!
Tänä vuonnako? :p:p:p
Sun pitää käydä useammin laittamassa vauhtia projektiin, niin voisi olla edes jotain pientä toivoa.:D
Kämmäkän oma show mies Eero soitteli ja kertoi ostaneensa G-mesen. :) Entuudestaan niitä hällä taitaa olla jo useampikin, mutta tämä on hankittu nimenomaan "tuhottavaksi". Hinnasta päätellen siitä on jo vuosien saatossa otettu kaikki irti moneen otteeseen, mutta eipä tarvitse sääliä.:p Ja Eerohan ei tunnetusti kalustoa säästele!:p Nähtäväksi jää tuoko hän tällä kertaa ainuttakaan idän ihmettä paikalle. Aika saattaa kulua riittävän hyvin saksalaisen huipputeknologian parissa, ja koska mersu kestää ja edustaa täyttä AAA-laatua, kuka kaipaa enää idän oikukkaita epäkäytännöllisiä rohjojal.:p
Mut eihän ne ajot oo mitään jos ZILI ei oo mukana :)
Mut eihän ne ajot oo mitään jos ZILI ei oo mukana :)
:p Eikös siinä zilissä ollut viimeksi käyntihäiriöitä? Jos sitä ei vaan yksinkertaisesti saa kallion päälle.:p
Eero on ottanut haasteen vastaan ja aikoo vielä ajaa Zilin kallion päälle.:p Viikonloppuinen koeajo tosin ei ollut hyvää luvannut, mutta sisu kasvaa ongelmien paisuessa.:D
Moottorin käyntiongelma jatkuu yhä, vaikka Eero oli lisännyt polttoaineen syöttöäkin. Tällä hetkellä on menossa sytytyspuolen tutkiminen. Mutta mikä ihme se on jos tuossa iässä ja noinkin paljon palvellut idänihme oikkuilee. Mutta oikkuilee tällä kertaa väärälle miehelle.:p
Luin tänään kirjaa Puolustusvoimien moottoriajoneuvot 1960-2000, kirjoittaja Markku Mäkipirtti. Kannattaa lukaista mikäli hiukankin aihe kiinnostaa. Perusfaktojen lisäksi kirjassa on tositarinoita käyttäjiltä itseltään ja juuri ne tarinat ovat eritoten idänkaluston kohdalla erittäin hauskoja.
Lainaan tässä muutamaa lausetta kohdalta Zil-131:
-Zileissä pitää olla kaksi käynnistäjää talvella: toinen vahtii että konetta lämmittävä avoliekki ei polta koko autoa, ja toinen käynnistää....
-Mutta Zil-131 maastokuorma-autossa oli ainakin jonkinlainen kierrosrajoitin, jonka kuljetuksen pojat jollain salaperäisellä virityksellä saivat pois päältä. Sen jälkeen Zil menikin 120 km/h tykki perässä, tosin oman mittarinsa mukaan. Ei, en tykännyt istua vieressä tuossa vauhdissa - vehkeen jousitus kun tuntui olevan pääosin penkissä.
-Niin, Zilissä tuo pensamittari hyppii tyhjäkäynnilläkin mitta-alueen päästä päähän... Siitä on hieno päätellä mikä on oikea pensatilanne.
-Venäläisillähän ajaa ihan kummasti jossain tositilanteessa kun uudet sisut seisovat parkissa kun on liikaa pakkasta ja laatikko ei kytke vaihteita. Puolustusvoimissa täytyy kuitenkin aina ajatella kriisiaikaa eikä sitä että onko varusmiehillä Webasto käytettävissä ettei tule talvella kylmä... Poikkeuksia tosin on... Mut kyllä jos sota tulisi niin ehdottomasti joku venäläinen alle... Kuolee sitä kuitenkin...
-Ilmavoimien Zil vei maantiellä n. 100 l ja maastossa kengitettynä 170-200 l bensaa eikä kukaan muu valittanut kuin polttoaineenjakaja, joutui pumppaan nääs käsipelillä polttikset...
-Zil maastokuorma autossa oli ihan oma systeemi avotuli lämmitykselle. Siellä koneen alla köllöttelee
sellainen vokkipannun oloinen kaukalo johon laskettiin sytytysnestettä omasta bensasäiliöstä. Sitten hiplattiin nappia joka sai pannun pohjalla olevan vastuksen punaiseksi. Ja humps, avotuli lämmitti kivasti lohkoa. Voitte arvata millaisen savun se sai aikaiseksi kun koko kesän kaikki öljyt ja kurat paloivat pohjasta pois. Varmaan olisi MIR-asemalta asti voinut tarkkailla suomipojan lämmitysyrityksiä.... Humanitaarisista syistä olisi kyllä voinut jäädä Zilton käynnistymättäkin, oli meinaan niin huono auto ajaa että vieläkin puistattaa.
Tsemppiä Eerolle, odotamme innolla ajonäytöstä Kämmäkän kallioilla.:)
Kyl katteleen tulossa ollaan ku pääsee just sinä viikonlopuks armeijasta lomille ku tars lähtee Rovalle nyt tiistaina ja ol siel 10päivää.
Muistutellaas vähän tästäkin. Hyytävää pakkassäätä on luvattu mutta olemme silti menossa rymyttelemään. Toivottavasti mukaan tulee mahdollisimman paljon muitakin.:)
Kallion päällä on makkaranpaistopaikka ja juomat pysyvät varmaankin sopivan kylminä ihan luonnostaan.
Ei pääse tulemaan kun työpäivän pukkas. :(
helmapelti
25.11.2010, 21:20
Taidan tulla katsomaan mutta löytyiskö kohtuuhintaista kuljetusta vammalaan jos innostuis ajelemaan ja rousku hajoaa!?:D
Taidan tulla katsomaan mutta löytyiskö kohtuuhintaista kuljetusta vammalaan jos innostuis ajelemaan ja rousku hajoaa!?:D
Onnistuu,jos tarve vaatii :)
Tulossa ollaan.Voidaan kuskata muittenkin särkyneitä pois...
Hyvä että porukkaa on tulossa.:) Ovat näemmä tuolla pääkaupunkiseudulla ajonsa peruneet lauantailta, mutta näytetään me täällä landella mistä kovat offi kuskit on tehty!:D:D:D
Sellainen muutos suunnitelmiin, että Ossi ei tarjoakkaan köysiratakyytiä mäen laelle. Tullaan kahdella häksättimellä joiden muiden auttamiskyky on heikko. Mutta ei hätää. Eero on ajanut Zilin jo valmiiksi kallion päälle ja on luvannut tarjota vetokyydin jokaiselle joka ei omin avuin pääse ylös.:)
Kyyti on varmana yhtä räväkkää kuin olisi ollut Ossinkin tarjoama, eli kannattaa varmistaa että ehtii istahtaan kuskin paikalle ajoissa ja että pysyy ohjauksen puolesta vauhdissa mukana.:p
mersuana
26.11.2010, 15:47
Mä en pääsekkään tulemaan kun laite on vielä tallin lattialla leväällään.
Höh, tuli suunnitelmiin muutosta, pikkujouluu pukkaa. Toisella kertaa sitten.
Väliin jäi tällä kertaa... No eipä sitä kauaa olisi jaksanut pakkasessa seisoskella kun auto on paloina edelleen.
Hienoa oli taas ja pehmeitä kohtiakin löyty ja oltiin oikein kunnolla kiinnikkin. Renkaat ei vaan tahtonu pysyä vanteella ja murrostakin meni vähän rikki. Jokunen kuva tapahtumasta profiilissa.
Kiitokset kaikille mukana olijoille. Ilma oli ihan sopiva, pikku pakkanen ei haitannut ollenkaan.
Ajoalueelle nousu ei sitten kelien puolesta ollutkaan niin haastava ja kaikki pääsivät ylös omin avuin, kukin omalla tyylillään.
Totsi oli paikalla kuvaamassa ja laitan omia videoitamme vasta sitten jos löytyy vielä jotain mitä hän ei ole kuvannut. Joten innolla odotamme hänen videomateriaalia.
Reippaan oloista meininkiä ja keskualueen prutakkokin tuli tutuksi muutamalle rohkealle kuskille. Tosin omin avuin sieltä ei kukaan pois noussut.:p
Rokkari oli kovassa iskussa lukuunottamatta alussa ilmennyttä lukkojen jäätymistä. Mutta lopulta nekin alkoivat toimimaan ja loppu oli sitten kuskista kiinni. Ossin joka toinen sana oli PAINA KAASUA! Mutta kovasti varovaisesti Genobi päästeli menemään. Taitaa olla tuoreessa muistissa Punkan kattokerho kokemus ja kun ei ole oma autokaan.:D
Ossin piti näyttää mallia Genobille, mutta sitten alkoi JMC:n suunnalla tapahtumaan. Ensi irtosi ohjaustehostimen pumpun hihna. Kun se oli paikoillaan, vähän ajan päästä lähti eturengas vanteelta.:mad: Hauska tilanne sinänsä: yritin nousta yhtä kiviporrasta ja tajusin että joku mättää. Ei tunnu etenevän. Yleisössä ei ollut ainuttakaan aktiiviharrastajaa ja se yksi käsimerkki jonka sain huudon siivittämänä ei kertonut mulle mitään. Käsimerkin tulkitsin lähinnä niin, että rengas osuu jotain suoraan päin ja huutoa en kuullut. Joten pakkia ja uusi yritys. Sama juttu ei mihinkään ja sama käsimerkki yleisöstä. Olin yrittämässä jo kolmannen kerran kun oli pakko hypätä kajuutasta pois ja katsoa mikä siellä renkaan edessä muka voi olla. Siina kohtaa hieman hävetti kun rengas oli irti sisäreunalta.:p
Yritystä vanteelle saamiseksi oli. Ensin omalla ilmantuotolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=71287
Tuosta omasta kompurasta ei ilmaa tullut riittävästi, joten paikalle piti hakea Zil. Zilin akku oli päässyt tyhjäksi, joten Rokkarin piti antaa apuvirtaa.
Ifoad6d5qbo
On se vaan HIANO!
zRGJFBmfJzM
Mutta yllätys, Zilistä ei sitten löytynytkään ihan helpolla ilman ulostuloliitintä. Nimittäin se alkuperäinen oli purettu ilmeisesti suomi pojan toimesta ja uutta ei oltu asennettu. Kun lopulta ilmaa olisi alkanut saamaan, Zil tarvitsi jälleen kerran apuvirtaa. Laturi ilmeisesti ei toiminut. Joten lopulta tilanne näytti tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=71288
Eli troopperi antaa virtaa Zilille, josta saadaan ilmaa JMC:n renkaalle.:p Hienoa tämä yhteistyö!
CIvo6RExFa8
Mutta rengas jäi laittamatta vanteelle siitäkin huolimatta että porukassa oli mukana ammattitaitoakin. Tässä vaiheessa ilmeni että takarengaskin on vanteelta irti! Tämä on ikävä piirre Bitt Bulleissa ja nyt alkoi riittämään! Seuraava hankinta on sisärenkaat. Siitä kun Ossi lähti ajamaan varikkoa kohden ilmeni että ohjaussylinteri oli vääntynyt. Se meni varmaan siinä rytäkässä kun ajelin "vanteilla".
Eli ei ollut Team Kutunjuuston tallipäälliköllä helppo päivä. Toisen auton kuskille sai huutaa paina kaasua, ja toisen auton kuskille että älä jumalauta paina sitä kaasua.:p JMC vaatii nyt joko kierroksien lisärajoittamista, nyt rajoitin on 6500 kierrosta, tai sitten vaan lisää vahvempia osia heikkojen tilalle.:p Jäljempi kuullostaa kuljettajan mielestä miellyttävämmältä. Eritoten tuon ohjaustehostimen pumpun hihna ei tahdo pysyä paikoillaan. Syynä varmaankin liian suuri tärinä.
Rengas lähti vanteelta Eeronkin mesestä, mutta sen paikoilleen laitto ei ongelmia tuottanut.
Ajamalla jokainen lopuksi ajoalueelta poistui, joten ylitsepääsemättömiä laiterikkoja ei tänään nähty.
Otetaan uusiksi ensivuonna, mielellään vielä lumikeleillä.:)
Joo kiitoksia vaan ajopäivästä eikun kuvauspäivästa. Sain kyllä eilen jo ladattua videopätkät, joskus puolenyön jälkeen "tuubiin", mutta laitan nyt vasta linkin niihin. Tuli käytyä ensi aamulla juoksulenkillä ja päivällä piti nukkua alkaa nimittäin yövuoroviikko.
http://www.youtube.com/watch?v=fPatZSPI0Fk
Laitan, vaan laiskuuttani yhden linkin muut pätkät löytyy sen myötä.
Ossin ottamista videoista kaksi voisi tässä julkaista. Muut olivatkin samoja tapahtumia kuin Totsinkin, mutta hieman eri näkökulmasta.:D
Yllättävän helpolla se kesä esiin tuli. Toivottaman näköistä rypemistä.:D
1IHSBBoBPD8
Zilin vahvalla vinssillä nousi piukassa oleva Iso Eskokin ilman että kuljettajan tarvitsi auttaa yhtään.:p
8kPxtfbWJ0Y
Aika upeita videoita youtubeen ladattu liittyen Ziliin ja muihin neukkulandian armeijan vihreisiin ylpeyden aiheisiin.
Esim tässä videossa on sitä oikeaa tukkisavotta meininkiä. Apukuski on tarpeen tuossakin lajissa.:p Ikävä kyllä kuvaaja on tainnut napata liian monta vodkapaukkua.:p
a6Kb8qiaTGk