View Full Version : LaaKi
Laatokan kiertäjät ryn ensimmäinen ns Virallinen Venäjän safari toteutetaan yhdessä ja ythtäaikaa Riskiretken kanssa.
Saattaa olla ja onkin varma että riskiretken rengaskokovaatimus jättää ulos montakin halukasta lähtijää,niinpä LaaKin porukka hengailee mukana ja mukaillen mikäli reittivalinta turhan vaativaa ns pikkupyöräisille.Itse lähden 303 volvolla jossa alla 35 renkaat ja muuten vakio.Varjolantimpan kans olin puheessa ja se olis lähdössä mukaan jeepillään.Siis muutkin kiinnostuneet ,mukaan vain rohkeasti.Pistäpä listaan nimeä jos kiinnostaa,kuljetaan hienoilla paikoilla.Viisumiasiassa avustaa Pauli Torvinen East star matkatoimistosta..
Käkisalmi ja siitäpikkasen ylöspäin on meininki.Mukaillen Ladogan kisapätkiä,mm upeita joenylityksiä,Vuoksenrannan kirkko ja kirkontornissakäynti jos huvittaa yms..Kirkkohan on tyhjä,vain seinät ja katto on jäljellä mutta tikkaat vie taivaaseen!!!
Jeep-A-Holic
26.10.2010, 15:50
Jeps joo... Lomat olis anottu ja jollain ihmeen kaupalla myöskin saatu, 4 ja 5 päivä, mutta myöskin koko seuraava viikko... :D
ainut probleema makaa tossa pihalla... jos en nelikkoa saa pykälään, niin vaikka tulisin jollekin repsikkaan sitten... mutta väännetään tota nyt vielä, nelikon vipu ei liiku mihinkään.. PRKL..
Ehkä vois lähtee pööpöilemään matkaan. Saa nyt nähä, ainakaan chromot ei ehi tulla vielä tuohon ja se tarkottaa murrosjumppaa jos vähänkään pahempia paikkoja on..Täältäpäin ei ainaka muita tuntunu kiinnostavan matkailu ni saa nähä jaksaako sitä sit yksinään rullailla etelään.
Ehkä vois lähtee pööpöilemään matkaan. Saa nyt nähä, ainakaan chromot ei ehi tulla vielä tuohon ja se tarkottaa murrosjumppaa jos vähänkään pahempia paikkoja on..Täältäpäin ei ainaka muita tuntunu kiinnostavan matkailu ni saa nähä jaksaako sitä sit yksinään rullailla etelään.
Nyt on Kämpin Hatekin varma lähtijä,lähtee rangellaan ja puhuttiin ja sovittiin ettei me mennä m ihkään poskettomaan mestaan rikkomaan autoja,mikäli tulee Rr porukalle meidän mielestä turhan pahaa me kierretään ja katsotaan muita reittejä eli ne normi osatkin voipi kestää..Varjolan Timppakin soitti ja neliveto löytyi sen jeeppiin eli sekin on varma lähtijä.Haten viisumi me koukataan mennessä Lappeenrannasta joten rajanylityspaikka on Nuijainmaa...
Majoituksena on 4x4 tyyppiin eli mitatkin teltasssa samat,siis Ruotsin armeijan ex lääkintäteltta kaminalla,harjakorkeus n2.4m ja liepeiltäkin 1.3 eli heti herättyä voipi oikasta ittensä seisomaan.Teen yhdestä bensa-ilma Wepastosta lämppäripaketin niin ei tarvi välttämäti palella ja toisaalta pääsee vähemmällä polttopuu touhulla..Akku,tankki ja lämppäri samaan runkoon ja tubiputkella lämmönjako...Munakello joka toimittaa ajastusta varmasti toimivin ratkaisu..Voitas muuten käydä vanhassa n 10 v pois käytöstä olleessa Ohjustukikohdassa...
Mukaan otan myös ns pirttikaluston el pöytä ja pitkät penkit,kokoontaittuvaa mallia niin kivempi kokkailla...
Nyt on Kämpin Hatekin varma lähtijä,lähtee rangellaan ja puhuttiin ja sovittiin ettei me mennä m ihkään poskettomaan mestaan rikkomaan autoja,mikäli tulee Rr porukalle meidän mielestä turhan pahaa me kierretään ja katsotaan muita reittejä eli ne normi osatkin voipi kestää..Varjolan Timppakin soitti ja neliveto löytyi sen jeeppiin eli sekin on varma lähtijä.Haten viisumi me koukataan mennessä Lappeenrannasta joten rajanylityspaikka on Nuijainmaa...
Majoituksena on 4x4 tyyppiin eli mitatkin teltasssa samat,siis Ruotsin armeijan ex lääkintäteltta kaminalla,harjakorkeus n2.4m ja liepeiltäkin 1.3 eli heti herättyä voipi oikasta ittensä seisomaan.Teen yhdestä bensa-ilma Wepastosta lämppäripaketin niin ei tarvi välttämäti palella ja toisaalta pääsee vähemmällä polttopuu touhulla..Akku,tankki ja lämppäri samaan runkoon ja tubiputkella lämmönjako...Munakello joka toimittaa ajastusta varmasti toimivin ratkaisu..Voitas muuten käydä vanhassa n 10 v pois käytöstä olleessa Ohjustukikohdassa...
Mukaan otan myös ns pirttikaluston el pöytä ja pitkät penkit,kokoontaittuvaa mallia niin kivempi kokkailla...
Näinköhän tuossa überteltassa ois sit nukkumapaikka jos intoutuu lähtemään?
Näinköhän tuossa überteltassa ois sit nukkumapaikka jos intoutuu lähtemään?
Joo tottakai on tilaa,siin on aikalailla oikeasti sellai yyperi olo kun voi aukasta molemmat päät,pystyy ruokailee ja kokkailee siellä ym mukavuutta.Pystytykseen menee joku 5min ja kasaukseen enempi jos haluaa kankaan napakkaan nippuun..
Eli paavolan tukikohtaan kääntymään
Kuvia avajaistilaisuudesta. -
-Kerhon siunaustilausuus
-Juhla ateria ja kahvit
-Paikallinen ABC
Kuvia avajaistilaisuudesta. -
-Kerhon siunaustilausuus
-Juhla ateria ja kahvit
-Paikallinen ABC
Ollessamme Käkisalmen huoltsikalla rupesi paikallinen väestö kieppumaan Volvon ympärillä,kumartelivat ja katselivat auton akseleita yms.Eräässä autossa olikin mukana tuollainen partasuu munkki joka myös tuli Volvon luo ja kehuskeli harasoo masiina ja muuta sellaista,kysyin voinko ottaa kuvan Miehestä ja Volvosta kun yksi muu heppu tuli ja näytti että yhdessä volvonluo ja kuvia hänen ottamanaan ja kättelyä ym..Samalla saimme siis siunauksen Laatokan kiertäjien toimintaan!!!
Paistelimme lättyjä,siis Teinivaari paistoi kun on melko haka elikkäs mestari kiehisissä ja letuissa,saunoimme samanpäivän iltana kun oli päivällä käyty uimassa ns Ladoga putouksessa..
Kävimme myös esittäytymässä maailman ensimmäisellä ABC asemalla-joka olikin kiinni...
Tossa Hiitolan ABCllä muutenkin huonosti pensaa. Monta kertaa pensakrematoriot joutuneet suorittamaan Kurkijoen mutkaisen hiekkatien seuraavalle asemalle jolle matkaa noin 12km linnuntietä.
No herrat sitä ossaa ottaa rennosti:)
Funky Maruschka, legendaarista. Harmi ettei itse päässyt koskaan käymään.
Tuossahan olis parempi nimi autolle kun joku LK1;)
Jaaha, rupeis näyttämään siltä, että mukana ollaan reissuumassa. Apparikin innostu, eli kait telttaa kaks pientä pyllyä mahtuu? Perjantaina päästäs lähtemään puoliltapäivin, muu porukka on varmaan sillon jo jossainpäin kannaksella? Voitas yrittää liittyä jostain sopivasta kohti mukaan sit.
Funky Maruschka, legendaarista. Harmi ettei itse päässyt koskaan käymään.
Tuossahan olis parempi nimi autolle kun joku LK1;)
Mä olin Funkissa jopa pokena..Katoitpa kuvan tarkasti!!!Katopa kättelyssä mun kättä kuinka kirkonmies rutistaa,ihan liiskana-Otti otteen kuin joku kädenvääntömestari Höppänä!!!Kun sitä olalle taputin niin allahan olikin melkosen vahvatekonen ukko!!!
Tarviikin miettiä tota nimiasiaa,se että lukee Laatokakiertäjät 1 johtuu mun Tuupovaaran kamuista,ne vaati että se on oltava.
Tilasin muuten just tänään LaaKi tarroja ensviikon retkeävarten....
Uokin profiilissa oleva puhelinnumero johtaa johonkin myymälään, mukavan kuulonen tyty oli. :)
Koitin varovasti tiedustella, että onko tiedossa suurinpiirtein minkälaista reittii pitkin ajellaan ja missä ois maholliset yöpymispaikat? Lähinnä kiinnostais siks, että tosiaan jos joskus perjantaina iltapuolella ollaan pelipaikoilla ni pitäs löytää muu porukka. Pistin just tulemaan rxtx-tuotteelta uuden piiskan ja 2-suuntasen vahvistimen, ni pitäis kuulua vähän kauempaakin huutelut. Ootteko millä kanavalla? Löytyykö alueelta ozin tajuavia reittipisteitä ja karttoja? Itelläkin on jotain karttaa sieltä, mut en tiiä miten hyvin pitää paikkaansa ku ei oo tullu aikasemmin käytyy siellä etelässä.
Team Lypsikki
01.11.2010, 11:50
Mulle kans tarroja! Uokki tietää osoitteen
Uokin profiilissa oleva puhelinnumero johtaa johonkin myymälään, mukavan kuulonen tyty oli. :)
Koitin varovasti tiedustella, että onko tiedossa suurinpiirtein minkälaista reittii pitkin ajellaan ja missä ois maholliset yöpymispaikat? Lähinnä kiinnostais siks, että tosiaan jos joskus perjantaina iltapuolella ollaan pelipaikoilla ni pitäs löytää muu porukka. Pistin just tulemaan rxtx-tuotteelta uuden piiskan ja 2-suuntasen vahvistimen, ni pitäis kuulua vähän kauempaakin huutelut. Ootteko millä kanavalla? Löytyykö alueelta ozin tajuavia reittipisteitä ja karttoja? Itelläkin on jotain karttaa sieltä, mut en tiiä miten hyvin pitää paikkaansa ku ei oo tullu aikasemmin käytyy siellä etelässä.
0400369489 on oikea nro,soita tai meilaa..
Jeep-A-Holic
02.11.2010, 19:56
Eka leiri olis paikallistettu kartalta.. Ja suunnitelmis saapua leiriin torstaiaamuna sillai sopivast aamupalalle... ;) nyt vaan kun tietäis mihin aikaan liikkeellelähtö suurinpiirtein tapahtuu.. Apparikin on ihan intopinkeenä kun ei ikuna ole viipurii kauempana käyny.. Puheidenmukaa pakannu puol kotiaa messii, saas nähä kuis paljon niist tavaroist wrankkuu mahtuu!! :DD
Eka leiri olis paikallistettu kartalta.. Ja suunnitelmis saapua leiriin torstaiaamuna sillai sopivast aamupalalle... ;) nyt vaan kun tietäis mihin aikaan liikkeellelähtö suurinpiirtein tapahtuu.. Apparikin on ihan intopinkeenä kun ei ikuna ole viipurii kauempana käyny.. Puheidenmukaa pakannu puol kotiaa messii, saas nähä kuis paljon niist tavaroist wrankkuu mahtuu!! :DD
Jos meinasit RR ekaa leiriä, niin herätys klo: 6.50
aamupala-aika klo: 7.20-7.50
Startti ekalle siirtymälle/pätkälle klo: 8.10
Tere tulemast sillai sopivast aamupalalle :O)
Nyt alkaa olemaan herätykset siellä missä kuuluu näin hämärän rajamailla okeaan suuntaan menossa .
Jos meinasit RR ekaa leiriä, niin herätys klo: 6.50
aamupala-aika klo: 7.20-7.50
Startti ekalle siirtymälle/pätkälle klo: 8.10
Tere tulemast sillai sopivast aamupalalle :O)
Se eka leiripaikka on miltei neitseellinen ja suojainen mesta,toki jotkut aboriginaalit pikkasen on rojuja keränny rannassa kivien juureen mutta muuten saadaan upea leiripaikka ja ns helposta ajosta.Vahingossa löydettiin kunetsittiin jotain rantamestaa ja kivaa leiripaikkaa..
Haten kanssa joskus illalla kulmilla jollen pahasti öksy...
Pikkasta lähtöstressiä,auto on pakkaamatta mutta se on pieni riesa kun yksin lähden Vulvalla tai kuten laalaa sanoi FMllä mut oikeasti LK1 niin kamathan mahtuu upeasti.Mukaan mulle tulee :Ruotsin armeijan lääkintäteltta 4x4m,pirttikalusto,rinsessasänky,vesilämmitin hormiin,nestekaasu keitin..Noitten kamojen yhteispaino jo n 200kg..Toki tekee hyvää Vulvan painojakaumalle kun painava kama taakse...
Aamupv viel yks katsastus ja systerin haku mökiltä,katsastettavaan viel pientä...
Team Lypsikki
03.11.2010, 18:50
Funky Maruschka teki funkyt ja räjäytti renkaan 40km ajon jälkeen Jaalan seutuvilla... Seuraavalle reissulle Uokki pakkaakin kaikkien telttojen yms. lisäksi rengaskoneen :)
Varjolan jeeppi oli sukeltanut passit ym oli kelluneet autossa Kämpin roverin startti oikuttelee kyselivät uutta käynnistin laitetta muttei kyliltä löytynyt varaosa putkista niin ei voi viedä mennessään huomenna .
Varjolan jeeppi oli sukeltanut passit ym oli kelluneet autossa Kämpin roverin startti oikuttelee kyselivät uutta käynnistin laitetta muttei kyliltä löytynyt varaosa putkista niin ei voi viedä mennessään huomenna .
Oiskohan Joensuussa, mikä vekotin siis tarkalleen kyseessä, käynkö kyselemässä?
Ei tullut kun viesti että vm 88 range starttia tarttis kysäses uolamolta onko homma hoidossa pistä viestiä sille 0400369489.
Team Lypsikki
05.11.2010, 20:31
Rangeen saatu uus startti kastumisen jälkeen, mut käynti loppuu aina välillä. Rangea hinattu 100km. Pitäis olla patrolli...
Jep, viime hetkien kuulumisia. Piipari saapunu pelipaikoille. Range hinattu Svetoon, korjattu ja lähdetty takas ja jälleen lähdetty hinaamaan takasin Svetoon, Piipari räppää laatokan hiekkasärkillä mahdollisen leiripaikan liepeillä...
Rekisteröimätön
05.11.2010, 22:28
Rangeen saatu uus startti kastumisen jälkeen, mut käynti loppuu aina välillä. Rangea hinattu 100km. Pitäis olla patrolli...
ihan yhtä kiva on patrollia hinata pitäs olla toyota.
Porukka matkalla leiriin polttopuiden kanssa, rankkukin nähtävästi puhallettu henkiin, Piipari Räppää edelleen keskenään laatokan rannalla:D
ja aamulla varmaan uutisia: piipari ja neksu rakentaa alasti hiekkalinnoja laatokalla, muu porukka luovutti pakkasen ja lumisateen vuoksi...
hiluvitkutin
06.11.2010, 11:26
ja aamulla varmaan uutisia: piipari ja neksu rakentaa alasti hiekkalinnoja laatokalla, muu porukka luovutti pakkasen ja lumisateen vuoksi...
kannattas sun viipo kirjottaa sitä unipäiväkirjaa kynällä paperille.
ettei käy näin että olikin palstalla eikä jossain muistikirjassa...
kannattas sun viipo kirjottaa sitä unipäiväkirjaa kynällä paperille.
ettei käy näin että olikin palstalla eikä jossain muistikirjassa...
ai perhana, eikse tää ollukkaan se mun salainen päiväkirja?
Team Lypsikki
06.11.2010, 19:48
"ihan yhtä kiva on patrollia hinata pitäs olla toyota. "
Auto ku auto, kunhan se ei oo tojota; toyotamuutaetsaa :p
Ei tää niin vakavaa oo. Ei tässä koirien kanssa olla tekemisissä.
Viestiä puukkas rajan takaa, eli Jeepistä menny jordaanin ristikko ja ruvennut sähkölinja pätkällä pitämään rolinaa. Volvosta gummi ruvennu taas vuotaan ja yö saffaarille ei taija lähteä kun Piiparin Bertta...
Edittiä: Piiparilta hävinny lataus, eli yösafari jääny väliin....
Hei hulinaa sano piika ku kirnuu pieras!
Nyt ollan kotona,tai ainakin minä olen..Reisussa opittua että-varapyöriä vanteineen min 2kpl,hyvä kompura,paperikarttoja useita(tietokoneen piuhat kiinteäksi),lisää valoa..
Reisussa todettua-Hyvä seura-parempi mieli,Piipari ja Appari on reissuhemmoja,Hate edelleenkin huippujätkä,Varjola ja appari-Joonas hyvä pari(skunta)ihan sillee ilman kirkosta eroamisia.
Myrsky riesaa oli ihan visusti ja tulee kiusaamaan vielä vuosia,monet hyväksi havaitut ajopätkät aivan kaameassa kunnossa.Lisää juttua seuraavissa numeroissa:eek:
Joo, Team Joensuu myös ollu jo kotona parisen tuntia. Nyt jo saunapuhdas olo. Takaisin tuli ikävä ennenku pääsi ees kotiin asti. :) Reitit oli varsin lupaavia ja porukka aivan loistava! Sairaalateltta toimii oikeasti todella hyvin. Porukka mahtuu väljästi nukkumaan ja aamulla sai lämpimässä pitää aamuhartauden. Tästäkin kiitokset uokille. Leiripaikat ja maisemat oli upeita ja meikäläinenkin pääs ekaa kertaa käymään laatokan rannalla. Laatokassa vesi oli lillulämmintä ja siellä polskittiinkin oikein urakalla. ;)
Harmi, että sukellusvene -palkinnot jaettiin torstaina ja me päästiin pelipaikoille vasta perjantaina. Reitit oli varsin lupaavia, mut enpä ois uskonu ennen tätä miten paljon myrsky voi pientä offaria haitata. Meidän osalta perjantaina matkattiin värtsilästä venäjän puolta leiripaikkaan riiskanlahteen ja harrastettiin siellä kevyttä räppäilyä kunnes muukin porukka pääsi huoltohommista takaisin. "Kevyet safari hinaukset kätevästi" -volvo työllistyi ja tienasi hyvät rahat, kun range kärsi keskisuuresta vesivahingosta ruiskunohjauksen sisäisesti. Lauantaina aamupäivällä lähdettiin rantaa pitkin pienen kivikon läpi kattelemaan vaihtoehtoreittiä isommalle tielle. Kivikossa jeepin takakardaanin ristikko otti ilmeisesti pienehkön kosketuksen ja lopetti yhteistyö- ja avunantosopimuksen. Me käytiin uokin kanssa tunnustelemassa jatkoa, kun muut jäi vaihtamaan ristikkoo. Urat oli täynnä kaatunutta puuta, joten ajettiin takaisin ja siitä pienen maantiesiirtymän jälkeen seuraavaa puuhareittiä pitkin kohti käkisalmea. Taas pitkähkön ajelun jälkeen matka pysähtyi valtavaan määrään myrskytuhoja. Suunnattiin sit takasin ja helpointa reittiä käkisalmelle, että range saa polttoainetta (melko janoinen toveri muuten. :D ). Syötiin, juotiin ja ajettiin panssarivaunulla käkisalmella, josta suunnattiin sähkölinjapätkälle. Jeeppi jätettiin pätkän alkuun voimistuneen vaihdelaatikon tienoolta kuuluvan rusahtelun johdosta. Sähkölinjan alue oli ihan mukavassa kunnossa ja päästiin metsätaipaleen alkuun, jossa todettiin taas kerran myrskytuhot. Volvon rengas alkoi kiukuttelemaan vuotamalla ilmat pihalle. Muut jäi harrastamaan rengasjumppaa ja me neksun kanssa päätettiin kokeilla raivata myrskytuhoja. Parin tankillisen sahauksen jälkeen julistettiin tilanne "Metsä 3 - Metsurit 0" ja ajettiin taas omia hajuja pitkin takaisin ja leiri pystyyn. Päätettiin vielä apparin kanssa lähteä tykönään yösafarille kattelemaan missä kunnossa se reitin toinen pää ois, jos ois sahannu sen loppuun. Todettiin tilanteen vakavuus ja kateltiin muutama muukin reitin alku, joissa kaikissa sama homma. Sit bertta päättikin ykskaks-yllättäen lopettaa lataamisen ja ajettiin leiriin. Sunnuntaina aamulla selvis ettei mitään vikaa ollukkaan, piti vaan antaa rakkautta laturin integroidulle lataussäätimelle. Lähdettiin vielä leiripaikalta mukavaa puuhareittiä pitkin kohti svetogorskia ja jokusen kymmenen rungon jälkeen jouduttiin taas kääntymään takaisin. Koska mukana oli sertifioitu hinauspalvelu, laitettiin jeeppi volvon perään takaisintullessa ettei rutina muutu äänettömyydeksi...Jotenkin mystisesti hinauksen aikana jeepistä tippui koko takakardaani matkalle ja sinne myös jäi. Jeepin jakolaatikkoon tehtiin limpparipullosta nippusiteiden ja jeppeteipin avustuksella tulppa, ettei öljyt karkaa ja ajeltiin svetoon. Kotiinpäin ajellessa iski talvi päälle, mut onneks kuluneessa mutsillassa on huippuhyvä pito jäällä. :D
Siinäpä mitä tuli mieleen. Ei varmaan oo immeisillä mitään sitä vastaan, että laitetaan kuvia ja videoo näkyville?
Tollanen rytmiryhmä oli tällä kertaa liikekannalla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3510&pictureid=70437
Joo, Team Joensuu myös ollu jo kotona parisen tuntia. Nyt jo saunapuhdas olo. Takaisin tuli ikävä ennenku pääsi ees kotiin asti. :) Reitit oli varsin lupaavia ja porukka aivan loistava! Sairaalateltta toimii oikeasti todella hyvin. Porukka mahtuu väljästi nukkumaan ja aamulla sai lämpimässä pitää aamuhartauden. Tästäkin kiitokset uokille. Leiripaikat ja maisemat oli upeita ja meikäläinenkin pääs ekaa kertaa käymään laatokan rannalla. Laatokassa vesi oli lillulämmintä ja siellä polskittiinkin oikein urakalla. ;)
Harmi, että sukellusvene -palkinnot jaettiin torstaina ja me päästiin pelipaikoille vasta perjantaina. Reitit oli varsin lupaavia, mut enpä ois uskonu ennen tätä miten paljon myrsky voi pientä offaria haitata. Meidän osalta perjantaina matkattiin värtsilästä venäjän puolta leiripaikkaan riiskanlahteen ja harrastettiin siellä kevyttä räppäilyä kunnes muukin porukka pääsi huoltohommista takaisin. "Kevyet safari hinaukset kätevästi" -volvo työllistyi ja tienasi hyvät rahat, kun range kärsi keskisuuresta vesivahingosta ruiskunohjauksen sisäisesti. Lauantaina aamupäivällä lähdettiin rantaa pitkin pienen kivikon läpi kattelemaan vaihtoehtoreittiä isommalle tielle. Kivikossa jeepin takakardaanin ristikko otti ilmeisesti pienehkön kosketuksen ja lopetti yhteistyö- ja avunantosopimuksen. Me käytiin uokin kanssa tunnustelemassa jatkoa, kun muut jäi vaihtamaan ristikkoo. Urat oli täynnä kaatunutta puuta, joten ajettiin takaisin ja siitä pienen maantiesiirtymän jälkeen seuraavaa puuhareittiä pitkin kohti käkisalmea. Taas pitkähkön ajelun jälkeen matka pysähtyi valtavaan määrään myrskytuhoja. Suunnattiin sit takasin ja helpointa reittiä käkisalmelle, että range saa polttoainetta (melko janoinen toveri muuten. :D ). Syötiin, juotiin ja ajettiin panssarivaunulla käkisalmella, josta suunnattiin sähkölinjapätkälle. Jeeppi jätettiin pätkän alkuun voimistuneen vaihdelaatikon tienoolta kuuluvan rusahtelun johdosta. Sähkölinjan alue oli ihan mukavassa kunnossa ja päästiin metsätaipaleen alkuun, jossa todettiin taas kerran myrskytuhot. Volvon rengas alkoi kiukuttelemaan vuotamalla ilmat pihalle. Muut jäi harrastamaan rengasjumppaa ja me neksun kanssa päätettiin kokeilla raivata myrskytuhoja. Parin tankillisen sahauksen jälkeen julistettiin tilanne "Metsä 3 - Metsurit 0" ja ajettiin taas omia hajuja pitkin takaisin ja leiri pystyyn. Päätettiin vielä apparin kanssa lähteä tykönään yösafarille kattelemaan missä kunnossa se reitin toinen pää ois, jos ois sahannu sen loppuun. Todettiin tilanteen vakavuus ja kateltiin muutama muukin reitin alku, joissa kaikissa sama homma. Sit bertta päättikin ykskaks-yllättäen lopettaa lataamisen ja ajettiin leiriin. Sunnuntaina aamulla selvis ettei mitään vikaa ollukkaan, piti vaan antaa rakkautta laturin integroidulle lataussäätimelle. Lähdettiin vielä leiripaikalta mukavaa puuhareittiä pitkin kohti svetogorskia ja jokusen kymmenen rungon jälkeen jouduttiin taas kääntymään takaisin. Koska mukana oli sertifioitu hinauspalvelu, laitettiin jeeppi volvon perään takaisintullessa ettei rutina muutu äänettömyydeksi...Jotenkin mystisesti hinauksen aikana jeepistä tippui koko takakardaani matkalle ja sinne myös jäi. Jeepin jakolaatikkoon tehtiin limpparipullosta nippusiteiden ja jeppeteipin avustuksella tulppa, ettei öljyt karkaa ja ajeltiin svetoon. Kotiinpäin ajellessa iski talvi päälle, mut onneks kuluneessa mutsillassa on huippuhyvä pito jäällä. :D
Siinäpä mitä tuli mieleen. Ei varmaan oo immeisillä mitään sitä vastaan, että laitetaan kuvia ja videoo näkyville?
Tollanen rytmiryhmä oli tällä kertaa liikekannalla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3510&pictureid=70437
Laita vaan kuvaa ja viteoo kun osaat,mä en vielä osaa..
Liimailin yhteen vähän omasta ja muiden kameroista löytyneitä kuvia ja videoita. Koosteen laadusta en ota minkäänlaista vastuuta, ekaa kertaa tollasta tekemässä. :) Maisemat on suurinpiirtein aikajärjestyksessä.
http://www.youtube.com/watch?v=goPgY1jbkio
Liimailin yhteen vähän omasta ja muiden kameroista löytyneitä kuvia ja videoita. Koosteen laadusta en ota minkäänlaista vastuuta, ekaa kertaa tollasta tekemässä. :) Maisemat on suurinpiirtein aikajärjestyksessä.
http://www.youtube.com/watch?v=goPgY1jbkio
Hyvää kuvaa ja viteoo!Varsinkin noi mustavalkokuvat on hyvinkin kuvaavia ja jopa tyylikkäitä,sullahan on ajosilmän lisäksi myös kuvasilmää!
Jeep-A-Holic
09.11.2010, 15:15
Aika hieno kokoelma, jätkälhän on lahjoja tuommoiseen! Kiitokset vaan juu vielä kerran matkaseurasta kaikille... Hieno reissu vaikka kalustovaurioilta ei vältyttykään.. :)
Tarinaamatkasta!!
Lähdettyämme Tylylästä Kämpin Haten kanssa kahdella autolla kohti ihmemaata, pääsimme n 40 km ongelmitta kun Hate radioon että; sulla takakumi paskaks,autot tiensivuun ja vaihto n 5min ja risa vanteineen piiloon kun ei mahtunu telineeseen kun oli piitlokillinen vanne.Kerittyämme Nuijien kaupunkiin ja ajettuamme tblle hakemaan viisumia, saimmekin havaita jotta vartti aiemmin huoltsikka kiinni..Kopistelua ikkunaan ja ystävällinen naishenkilö avasi oven ja saimme lunastettua passin viisumeineen-Menee sitten klo 18.00 kiinni!!
Raja ylitettiinkin tuskatta ja ripeästi.Pysähdyimme rahanvaihtoon ja tankille,tarkastin kartan ja nokat kohti ekaa leiriä.Ollessamme Pietarintien ja kamiksen risteyksellä kuuluikin radiosta RR porukan ääniä,olinkin Roopelta aiemmin saanut viestiä jotta rajalla kestää.
Ajettuamme puolisen tuntia pysähdyimmekin laskemaan paineita Haten renkaista,hetken kuluttua kuuluikin voimakasta jyrinää ja rengasmelua,tiesimme Riskarien saapuvan,niinpä ajoimme letkassa leiriin..
Leiri olikin n puolisen kilsaa paikasta mitä oli ajateltu,vastaanottona oli jätkänkynttilöitä ja räntäsade sekä ns asiallinen nuotio,mallia normaali-ei mitn pähäma tulia..Parituntia jornuamista ja nukkumaan autoihin,ei viittitty telttaa pystyttää 2hlö varten...Aamulla herätesäni katselin hiljaista ympäristöä ja kieritin yhden osittain palaneen puun joka oli kierinyt miltei Haten rangen alle takaisin nuotion pohjaan ja pöyhin tulenkin hereille.Siinä katselin ympärille kun näinkin että valoja vilkkuu metsästä kohti ja tiesinkin Varjolan-jeepaholikin tulevan.
Aamupalan tekoa yms ja olikin jo syöty kun RR porukka rupesi elämään,Koopee ylös ja iloinen törähtely paineilmatorvella alkoi.
Ajoa kesti n tunti kun tulimme Vuoksenrannan kirkolle jossa me Varjoretkeläiset kuvailimme hetken ja perään isompia kiinni,tietäen mitä edessä on-siis joenylitys joka vie letkan vauhdin.Tarkastelimme hetken tilannetta ja porukalla sovimme ettei meidän tarvi perseitä kastaa ja ajoimme kierron jolla pääsimme RRn letka eteen kun pojat räppäili pikkasen reitin vieressä..Suursuolle oli nokat ja minä Volvolla edessä varovasti tunnustellen,olin Jeepaholikille tarjonnut etuauton paikkaa mutta sain mennä edellä..Mutelikkoon tultuamme ensin Range istui akseleista ja heti perässä jeeppi,R vinssaten n 10 m ja jeepin vinssi rupesi viduilee-antoi vain ulospäin vaijeria.Vedimme vaijerin ulos ja nurinpäin vetoa,jeepin onnistuen irrota.Isotjyrät kun olikin jo urat pehmentäneet sai jeepillä ja 33 renkailla ollakin tarkkana mutta eteni ilman isompia..Alle kilsa ja taas joen ylitys,volvoonkin tuli vedet jalkatilaan,Rangessa tuli sisäpesu ja kone sammui,kuten myös jeeppi..Vetäen ylös ja kuivaus,varoen starttailua ja vot ja votvot,pelit soi,samalla isopyöräiset hitsaili jotain toyn panharttia..