Kirjaudu sisään

View Full Version : Samurai 86-88 ja SJ410 81-85 eroja


NHuttunen
13.10.2010, 11:50
Terve,

Tuossa kun kattelin calminin alustoja suzukeihin niin huomasin että siellä on erikseen merkattu samurai 86-88 ja sitten SJ410 81-85 , mutta onko näissä vuosimallien alustoissa mitään suurempia eroja? Eli mahtaako sopia ilman mitään sen suurempia huolia 88 vuoden samurain osat 85 vuoden SJ410:n?

artsi777
13.10.2010, 18:44
Terve,

Tuossa kun kattelin calminin alustoja suzukeihin niin huomasin että siellä on erikseen merkattu samurai 86-88 ja sitten SJ410 81-85 , mutta onko näissä vuosimallien alustoissa mitään suurempia eroja? Eli mahtaako sopia ilman mitään sen suurempia huolia 88 vuoden samurain osat 85 vuoden SJ410:n?

Eipä niissä ole juuri mitään muuta samaa ,kuin ulkonäkö

MF356
13.10.2010, 18:50
Eiköhän ne jouset kuitenkin sovi samat molempiin, ainakin Trail-gearin 3" samurain satsia on menestyksekkäästi laiteltu useampaankin 410:aan. Samurain sarjoissa saattaa olla jotain kallistelunvakaajan siirto rautoja mukana. Soita kauppiaalle, sieltä luulis selviävän ainakin.

artsi777
13.10.2010, 19:39
Samurain takajouset on pidemmät kuin 410/413, etujouset käy pituuden puolesta. 10 akseli putki on myös ohuempi, kuin samurain joten kannattaa ainkin tilata 10 uu pultit :)

NHuttunen
13.10.2010, 22:10
Samurain takajouset on pidemmät kuin 410/413, etujouset käy pituuden puolesta. 10 akseli putki on myös ohuempi, kuin samurain joten kannattaa ainkin tilata 10 uu pultit :)

Joo, eli jos nyt tuossa tulee perjantaina haettua SJ410 ja laittais tuolta tälläsen tilaukseen -> http://www.jeep4x4center.com/suzuki-samurai-lift-kits/calmini/5inch-lift-kits.htm <- niin ei pitäisi kauheasti tulla sen suurempia ongelmia? U-pultteja ynnä muuta roinaa saattaapi löytyä vielä jostai vaikka viimeisin SJ410 tuli hävitettyä reilu vuosi sitten. :D Cross4wd näyttäisi myös myyvän näitä calminin settejä mutta tuohon hintaa saa tilattua melkein kaksi kierrosta alustoja jenkkilästä suoraan. o:

Palex
14.10.2010, 14:16
Kannattaisi ehkä ennemmin käyttää nuokin rahat kierrejousituksen tekemiseen... :rolleyes:

NHuttunen
14.10.2010, 19:50
Kannattaisi ehkä ennemmin käyttää nuokin rahat kierrejousituksen tekemiseen... :rolleyes:

No mikä ettei, jos saisi vain katulailliseksi. ;)

EDIT: Ohhoh, mistä lähtien porlanpajan setin on katulailliseksi saanut?! Huh, taitaapi mennä suunnitelmat uusiksi.

Palex
14.10.2010, 20:15
No mikä ettei, jos saisi vain katulailliseksi. ;)

EDIT: Ohhoh, mistä lähtien porlanpajan setin on katulailliseksi saanut?! Huh, taitaapi mennä suunnitelmat uusiksi.

Kaverin autoon keväällä tuon sarjan asensin, ja kävin katsastamassakin ongelmitta, joten ei muuta kuin vieteriä alle! ;)

Sarjan asennus ei kyllä ollut ihan niin yksinkertaista kuin olisi "valmiilta" sarjalta voinut odottaa... Mutta vastailen kyllä kysymyksiin jos jollain on tuon sarjan kanssa asennusongelmia.

NHuttunen
14.10.2010, 22:16
Kaverin autoon keväällä tuon sarjan asensin, ja kävin katsastamassakin ongelmitta, joten ei muuta kuin vieteriä alle! ;)

Sarjan asennus ei kyllä ollut ihan niin yksinkertaista kuin olisi "valmiilta" sarjalta voinut odottaa... Mutta vastailen kyllä kysymyksiin jos jollain on tuon sarjan kanssa asennusongelmia.

Joo, itteäni mietityttää että löytyykö kyseisestä setistä kaikki tarvittavat hitsattavat kiinnikkeet ym. Entä mites esim vaikka tuo ohjausvarsi? tuskin alkuperäinen kelpaa enään? Olisko sulla kuvia kyseisestä operaatiosta? (:

Tuliko vastaan mitään sen suurempia ongelmia?

Palex
15.10.2010, 11:26
Joo, itteäni mietityttää että löytyykö kyseisestä setistä kaikki tarvittavat hitsattavat kiinnikkeet ym. Entä mites esim vaikka tuo ohjausvarsi? tuskin alkuperäinen kelpaa enään? Olisko sulla kuvia kyseisestä operaatiosta? (:

Tuliko vastaan mitään sen suurempia ongelmia?

Kaikki kiinnikkeet sisältyy pakettiin, mutta itse ainakin jouduin useampaa osaa hiukan soveltelemaan että sai sopimaan, mutta niistäkin ongelmista osa johtui siitä, että asensin samalla 413:sta akselit, kun taas sarja on tarkoitettu 410:n ohuemmille akseleille.

Ohjausvarsi kyllä kelpaa, koska kierrejousien kanssa ei tarvitse mitään jousipakkoja väistellä, niin mahtuu vakio varsi olemaan ihan normaalisti.

Kuvia ei kyllä tullut otettua, valitettavasti...:(

NHuttunen
15.10.2010, 15:48
Kaikki kiinnikkeet sisältyy pakettiin, mutta itse ainakin jouduin useampaa osaa hiukan soveltelemaan että sai sopimaan, mutta niistäkin ongelmista osa johtui siitä, että asensin samalla 413:sta akselit, kun taas sarja on tarkoitettu 410:n ohuemmille akseleille.

Ohjausvarsi kyllä kelpaa, koska kierrejousien kanssa ei tarvitse mitään jousipakkoja väistellä, niin mahtuu vakio varsi olemaan ihan normaalisti.

Kuvia ei kyllä tullut otettua, valitettavasti...:(

Selvä, pitää tuota sitten ihan oikeasti miettiä josko sellaiset laittaisi tilaukseen nyt ku tuo Suzukikin tuli taas hankittua. ;) Hitusen oli vaan kylmä ajella turusta olkiluotoon kun vähän lattialla veti. :D

EDIT: Aa, joo. vielä piti kysyä että kuinka paljon suurinpiirtein tämä alusta korotti SJ410? Tuolla sivuilla ei ainakaan nopeasti ollut mitää mainintaa. Mahtuu varmaa hyvin joustelee esim vaikka 31"x10,5" insa turboilla jotka ajattelin laittaa -20 et:llä olevilla vanteilla.

Palex
15.10.2010, 16:21
Aa, joo. vielä piti kysyä että kuinka paljon suurinpiirtein tämä alusta korotti SJ410? Tuolla sivuilla ei ainakaan nopeasti ollut mitää mainintaa. Mahtuu varmaa hyvin joustelee esim vaikka 31"x10,5" insa turboilla jotka ajattelin laittaa -20 et:llä olevilla vanteilla.

Korotus on mielestäni hyvin maltillinen, ja ehkä vähän vähemmänkin kuin mitä soa:n kanssa. Mutta hyvin mahtuu 31" liikkumaan kun tekee lokareille perusavarruksen. Ja lisähyötynä etutukivarsissa on mutkat "renkaan väistöön", joten ei ota kääntäessäkään 31" kiinni mihinkään.

Kaverilla on alla 31" fedima siroccot, ja ennen kierrejousisarjaa otti reunanappulat jousipakkaan kiinni aika rajusti tuolla -22 vanteellakin, mutta uuden alustan kanssa ongelman poistui.:)

NHuttunen
23.11.2010, 13:52
Onkos muuten SJ:ssä ja Samuraissa sama runko ja kori?

HRD
23.11.2010, 15:47
Onhan niissä keskinäisiä eroja. Samuraissa on jouset rungossa leveemmällä, koneen ja laatikon korvissa eroja yms. Koreissa ainakin "kosmeettisia" pikku eroavaisuuksia. Korikiinnikkeet ainakin silmä määräsesti samoilla paikoilla risteytystä ajatellen.

NHuttunen
24.11.2010, 18:33
Juujuu, eiku sellaista mietein että olisiko mahdollista käyttää Samuraita verrokkina SJ:hin kun esim vaikka akseleita vaihtelisi ja koittaisi katsastaa? Eli jos SJ:n rakentaisi vastaamaan Samuraita niin olisiko siihen mahdollista laittaa vaikkapa hiluxin akselit kun samuraissa on vakiona raideväli se joku ~1300mm ja vissiin raideväliä saa kasvattaa 100mm?

HRD
24.11.2010, 18:38
Raideväliä ei voi verrata saman mallisarjan sisällä, vaan se +100mm on aina alkuperäisestä. Näin minulle on kerrottu.

NHuttunen
24.11.2010, 20:27
Raideväliä ei voi verrata saman mallisarjan sisällä, vaan se +100mm on aina alkuperäisestä. Näin minulle on kerrottu.

Nii, en kyllä itsekään tiedä tuosta raidevälistä tiedä mutta eikös esim moottoria vaihdettaessa sitä ainakin verrata mallisarjan tehokkaimpaan?

HRD
24.11.2010, 20:50
Nii, en kyllä itsekään tiedä tuosta raidevälistä tiedä mutta eikös esim moottoria vaihdettaessa sitä ainakin verrata mallisarjan tehokkaimpaan?

Moottorin ja muun tekniikan menee noin. Matti osais kertoo painavamman sanan. :)

heikkinen
24.11.2010, 21:55
Mainitaanko samurain valmistenumerossa tai kauppa nimessä että olis SJ mallisarjaa ? vai onko pelkästään samurai meinaan löytyy maahantuojan todistus että kaikki SJ:t on samaa mallisarjaa

HRD
24.11.2010, 23:27
Mainitaanko samurain valmistenumerossa tai kauppa nimessä että olis SJ mallisarjaa ? vai onko pelkästään samurai meinaan löytyy maahantuojan todistus että kaikki SJ:t on samaa mallisarjaa

Samurai on kauppa nimi, valmistenumerossa SJ 50V kun esim sj410 on SJ40V. Samaa malli sarjaa kaikki.

Vilkutin
25.11.2010, 06:52
onkos kukaan laitellut tuota calminin 5" sarjaa? Siinähän kääntyy riiputkin taaksepäin, etteivät törrötä edessä enään. Onkohan minkälainen setti kestämään?