View Full Version : HJ:n LATURI BJ-40:en KIIRE!!!!!
ELI onnistuuko laittaa HJ:n laturi BJ:en? Ei taida ainakaan olla sit BJ:n öljypumppua siinä laturin yhteydessä HJ:ssa? Jos jollain myydä BJ:n EHJÄ laturi niin ottakaa yhteyttä YV:llä!!
Onnistuu ja menee vaikka hj-61 laturi sisäisellä säätimellä bjseen kun vähän virittelee. Hitto mulla olis varmaan 4 bertan laturia hyllyssä mutta miten testaisin kunnon. Kaikki "pitäisi" olla kunnossa mutta vannomaan en mene.
Onnistuu ja menee vaikka hj-61 laturi sisäisellä säätimellä bjseen kun vähän virittelee. Hitto mulla olis varmaan 4 bertan laturia hyllyssä mutta miten testaisin kunnon. Kaikki "pitäisi" olla kunnossa mutta vannomaan en mene.
Hyvä tietää. No tuli jo tilattua uusi, kun sain alennettuun hintaan sieltä liikkeestä. Noi kaikki sähkövermeet kun on käytettynä aina vähän niin ja näin. mutta kiitos nyt kumminkin! :)
Minkäs laturin minä viritin BeeJiihin, kun tartti hiukka typistää sitä kiinnitystä? Luulin laittaneeni HooJiin laturin. BeeJii on vuodelta 1980.
Tässähän olikin sopiva topikki.
Piiparilla on HJ:n laturi sovitettuna berttaan niin, että alakiinnityksessä on 5cm jatkopalikat ja sitten muutamalla holkilla on säädetty laturin paikka kohdilleen. Eli kiinityksiin käy BJ:n ja HJ:n laturit.
Tänään vaihdettiin sitten 61:n laturi sisäisellä säätimellä vanhan 60:n ulkoisella säätimellä olleen laturin tilalle, ja mikjussiltakin kerettiin kysellä kytkentäohjeita.
eli kun sitä vihreetä liitintä katsotaan sieltä "avonaisesta" päästä niin, että ylimpänä on yksi vaakatasossa oleva liitin ja alla kaksi samansuuntaista, niin se säätimen lenkki (takaisinkytkentä latausnastasta) tuli siihen vasemmanpuoleiseen nastaan niistä samansuuntaisista.
Muihin ei kytketty mitään, mutta mittailtiin, että siihen poikittain olevaan liittimeen tulee auton käydessä latausjännite, sammuksissa jännitteetön. Saattais olla merkkivalo?. Sitten se oikeenpuoleinen taas anto jotain hassua pomppivaa jännitettä. Ehkä joku kierroslukusignaali.
Tässähän olikin sopiva topikki.
Piiparilla on HJ:n laturi sovitettuna berttaan niin, että alakiinnityksessä on 5cm jatkopalikat ja sitten muutamalla holkilla on säädetty laturin paikka kohdilleen. Eli kiinityksiin käy BJ:n ja HJ:n laturit.
Tänään vaihdettiin sitten 61:n laturi sisäisellä säätimellä vanhan 60:n ulkoisella säätimellä olleen laturin tilalle, ja mikjussiltakin kerettiin kysellä kytkentäohjeita.
eli kun sitä vihreetä liitintä katsotaan sieltä "avonaisesta" päästä niin, että ylimpänä on yksi vaakatasossa oleva liitin ja alla kaksi samansuuntaista, niin se säätimen lenkki (takaisinkytkentä latausnastasta) tuli siihen vasemmanpuoleiseen nastaan niistä samansuuntaisista.
Muihin ei kytketty mitään, mutta mittailtiin, että siihen poikittain olevaan liittimeen tulee auton käydessä latausjännite, sammuksissa jännitteetön. Saattais olla merkkivalo?. Sitten se oikeenpuoleinen taas anto jotain hassua pomppivaa jännitettä. Ehkä joku kierroslukusignaali.
Tulipa muuten mieleen vielä, että tuolla 61 laturilla ois varmaan ihan hyvä olla joku relehässäkkä katkasemassa sähköt laturilta, muuten se raukka luulee moottorin ollessa pysähyksissä että pitäs ladata lisää ja ohjaa magnetointia päälle ja syö akut tyhjäks...Ei varmaa tietoa mutta pitää mittailla kohan jaksaa, nyt aukes jo olut ja sauna on tulessa.