PDA

View Full Version : Datsun Patrol -83


Mika28
07.10.2010, 10:58
Morot kaikille.

Uusi harrastaja esittäytyy.Autona toimii 3,3d vapaasti hengittävä jo valmiiksi korotettu patikka.
Soa tehty sekä erillinen alustan korotus 70mm.

Noilla 35" mitattuna maavara oli n.68-70cm riippuen lastista.Auto on rekisteröity pakuksi.

Nyt olen aloittanut auton purkamisen ja kerennytkin massata pohjat,kaaret,sisätilan pellit käydä läpite.
Alkaa olla valmiina maalia varten.Telalla ajattelin sipaista kun mielenkiinnolla lukenut näitä Temalac ja Miranol keskusteluja.

Tässä kuvatusta

http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/P9060120.jpg

Mika28
07.10.2010, 11:01
Penkkejä kaipailisi ja kai se vinssikin pitää hommata myös työvalojen lisäksi.
Aurinkolippaa en laita enkä välttämättä telineitä takaisin.

Suositelkaahan muuten ääneneristykseen paras hinta ja laatusuhteeltaan oleva materiaali.
En ainakaan huopaa käytä kun entisekin oli kohtalaisen kosteat.
Oviinkin oli tarkoitus eristystä laittaa.

http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/P9060122.jpg

-Epeli
07.10.2010, 11:22
No bilteman liimattava alumiinipintainen eristematto on hyvää sisälle joka väliiin, eristää mukavasti mutta ei oikeen tykkää kosteudesta ja maksaa paljon jos paljon kuluttaa...

Bitumimatto on sitten halvempaa mutta asentaminen taas sitten vaikeampaa, en osaa sanoa että saako pysymään jollain patrollin ovissa kiinni?

Calmari
07.10.2010, 11:46
Ite joskus suunnittelin tota pohjan äänieristystä ihan pikikannulla mutta voi olla vähän liian raju

Mika28
07.10.2010, 13:13
Mitenkä muuten noihin oviin?!Onko kukaan ikinä massannut niitä?

Nyt täytyy lähteä siirtämään maasturi halliin ja sitten maalia pintaan.Väri on perusmatta Miranol20.
En halunnut kiiltoa ollenkaan.

MakeG
08.10.2010, 18:12
Tohon mun KC:hen koitin ainakin motonetin bitumimattoa konehuoneeseen ja pohjaan. Ihan hyvin tuntu tarttuvan ja pysyvän kiinni. Mitään eroa ei meteliin tullut tosin. Suurin vaikutus oli saman firman pakosarjan lämpöeristysnauhalla. Sillä kääräsin pakosarjan ja pakoputken pakettiin aina sinne vaakasuoralle osuudelle asti ja se hiljensi pärinöitä ihan huomattavasti. Se kannattaa tehdä jos vähän jaksaa näprätä. :)

Larsanjus
08.10.2010, 18:42
Ite harrastelin pajeroon vähän jokapuolelle bitumimassaa ohennettuna bensalla, tuli kätsästi massaruiskusta läpi ja jopa kuivui joskus, perusmassa kun tuntuu olevan vielä vuodenkin päästä "märkää".
Takakontin(huoltoauto) pohjan massauksella oli yllättävän iso vaikutus. Samaten kun huiskin kaikki ovet/kylkipellit takakautta massaan..
Ei tosin sovi tupakoiville ihmiselle tuon ruiskiminen, eikä välttämättä muutenkaan fiksua sisätiloissa.

Mika28
19.10.2010, 20:30
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/PA190197.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/PA190195.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/PA190189.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/PA190191.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/PA190187.jpg

Vielä olis lisävalot asennusta vailla,helmapalkit,kattoteline työvaloille,kromilistat toisellekkin puolelle.

Tuli käytyä auto kokonaisuudessaan muuten läpite mutta moottoria ei nostettu.Eikä tarvitse jos edelliseen omistajaan on uskominen ja eiköhän tuo ole.Pohja oli kaikinpuolin terve.Sisustan kun irroitin kokonaan pellille oli se sieltä terve ja jokusen aikaa sitten ilmeisesti käytykkin läpite.
Runko on siisti.Massasin siis pohjan,kaaret,sisäpuolen pohjan.

Miranolilla vetelin ja siis telalla koko pirssin.Koe laudan maalasin mustaksi.Entinen sininen tympi sen verta.
Pari päivää uhrasin pohjien tekoon.
Kokonaisuudessaan himpun verran yli viikko meni että purin osiksi ja maalasin.

Mika28
19.10.2010, 20:31
Myös penkkejä tässä kaavaillu mutta sopiva ei oikein ole löytynyt.Vielä..:p