View Full Version : Mistä Hi-liftejä?
Rekisteröimätön
01.10.2010, 14:54
Suomessa aika suolasia hintoja ja googlettelin nii törmäsin tämmöseen
http://www.desertrat.com/products/?id=4085
$73.99 hinta
FedEx Ground - $13.68 <- toimituskulut suomeen
Onko parempia vaihtoehtoja?
lepoantti
01.10.2010, 15:06
tuohon kun laskee tullin ja alvin kaiken päälle niin tuleehan tollekkin hintaa, rottakaupan sivuja en sen tarkemmin tutkinut mutta ihmettelen suuresti jos suomeen asti tulisi 13$ fedex ground rahdilla (äärimmäisen suurella todennäköisyydellä maarahti jenkkilässä)
Itte ostin MakeO lta tunkki ja oli halpa ja hyvä.Kannattaa pistä viesti sille ja kysyä jos löytyy varastossa.
Rekisteröimätön
01.10.2010, 15:23
Suomessa aika suolasia hintoja ja googlettelin nii törmäsin tämmöseen
http://www.desertrat.com/products/?id=4085
$73.99 hinta
FedEx Ground - $13.68 <- toimituskulut suomeen
Offroadtarvikkeelle tulee alkuperäisiä Hi-Liftejä parin viikon päästä varastoon. Hinta noin 130,00 kpl
pastirolli
01.10.2010, 15:24
On!
Osta suomesta niin jatkossakin suomessa on offi-krääsää myyviä kauppoja.
On rekkakuskilla pitkiä päiviä edessä kun lähtee liftiä tänne asti tuomaan. Eli rahtihinta ei pidä paikkaansa, todennäköisesti Fedex haluaa tommoisestä pötikästä 200-300 dollaria, jos ei jopa enemmänkin. Muutenkaan mitään kovin painavaa, mikä Suomessa maksaa satasen tai kaksi ei juuri kannata jenkeistä tilata, juurikin tuotteen hintaan nähden korkeiden rahtikulujen takia. Toki rahtihinnat on pienempiä jos käyttää USPS:a kuriirifirmojen sijaan, mutta senkään rahdilla ei yksittäisen liftin ostaminen kannata sitten millään.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7501
Olisko tämmönen vaihtoehto? 1200mm/3,5t/49€
Itellä tää on ainakin pelannu ihan kiitettävästi kunhan muistaa rasvata heti uutena hyvin..
Mulla on joku halppis lifti ja pakko on todeta että kyllä aito Hi-lift on peli.Vaikkas toi oli halpa niin ei se kylläkään ole mikään hyvä,toimii kylläkin jotenkuten mutta ei aidon veronen...Elikkäs on vain yksi Hi-lift ja muut on kopioita!!!
Jep, Ei kannata säästää tunkin hinnassa.... kun saattaa olla oma henki sen varassa.
Just viikolla sen itsekin huomasin, piti kiinanhallitunkilla laskea traktorin perää 1cm alaspäin että saa renkaan paikoilleen...... se tipahtikin sitten samantien kokonaan alas kun vähän kahvaa kääns...... ja toinen käsi jäi samalla kyynärpäätä myöten renkaan ja lokasuojan väliin, Onneks tuosta selvisi tällä kertaa mustelmilla....vaikka aika reilusti oli painoa käden päällä jonkinaikaa ennenkuin sain tunkattua perän takas ylös.
Mulla n. 10v vanha Hi-Lift edelleen käytössä, Kovia se on jo kokenut..... mutta edelleen se toimii todella hyvin.
JeepTrainee
02.10.2010, 08:56
Mulla ei ole jatkuvassa rahapulassa eläneenä kokemusta kuin kiinan maastotunkista, mutta osaako joku kiinanihmettä sekä oikeaa Hi-Liftiä käyttänyt sanoa, että miten ton Hi-liftin kopioiminen on noissa kiinalaisissa sitten ryssitty? Eli mikä tekee kiinalaisista versioista niin toivottoman huonoja tai vaarallisempia? Nämähän nyt on kuitenkin pirun yksinkertaisia laitteita.
Mulla ainakin tollanen farmijaakko on toiminut ihan riittävällä varmuudella ainakin kun ei ole kokemuksia paremmasta / alkuperäisestä Hi-liftistä... Tosin aika harvoin on ylipäätään tarvinnut koko värkkiä vielä käytellä ja laite on pyritty pitämään puhtaana ja rasvattuna.
Niin ja kun noita kiinanihmeitä saa alkuperäisen Hi-Liftin hinnalla melkein 3 niin onko toimivuudessa tosiaan niiiiiiin suuri ero? H*lvetin varovainenhan kummankin laitteen kanssa saa kuitenkin aina olla, ettei kampi lipeä päähän tai näpeille, tulkki uppoa maahan tai muuten vaan käy joku lipsahdus kun välillä suurikin paino on tollaisen kapean metallivarren varassa keikkumassa.
young n dum
02.10.2010, 09:14
miul on sellane tml kiinan 60" tunkki. koneisto pelittää ihan hyvi ku muistaa rasvata.
jokseenkin lerppu varsi siin on ku pulla uazia tunkattii keulasta sen verra et saatii keula pois urista (talvella) ni väänty banaaniks.
seuraava tunkki on aito high lifti
pastirolli
02.10.2010, 09:21
Löytyy myös sellainen halpa farmi-jaakko. Pikkuisen on mennyt banaaniksi ja vipuvarsi irtosi hitsauksista. Kyllä sillä vielä suikkia nostelee mutta ei sitä uskalla isomman auton alle laittaa. Seuraavaksi ostan hi-liftin.
Olikos Rytarilla joskus kuva hajonneesta kiinan tunkista? Oli vissiin hieman vaarallinen tilanne kun tunkki petti.
pastirolli
02.10.2010, 09:40
Tuolta etsimällä löytyy kuva farmi-jaakosta. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=3735&highlight=maastotunkki
No , mulla on ainakin haljennut tuollanen " Farmi-jaakko " ...
Onneksi tuli laitettua irrotettu pyörä helman alle , ei tullu 75:n kokonaan niskaan !!!
Farmi-Jaakko kyllä kesti hyvin siihen asti suoraa nostoa , mutta tässä kohtaa tunkkiin kohdistui lievää sivuttaista vääntöä ...
POKS ! tunkkihalki ja auto "Free ride" alas ...onneksi sen renkaan varaan .
Oli pirummoinen onni että olin takaloosterilla hakemassa varaosia , eikä kukaan ollut pyöränkotelossa päällään !!!
Toki koskaan ei saa mennä pelkästään tunkin varassa olevan auton alle ...EIHÄN ?
Piru kun en ottanu kuvaa siitä tunkista ...ja itse Jaakkokin tuli survottua siihen läheiseen suo-ojaan ...aattelin noita tulevia arkkeologeja , saavat tuhannen vuoden päästä ihmetellä että mikähän tääkin alkukantainen työkalu oikeen on ...ja vielä paskanakin nöyttää olevan :)
Seuraavaksi ostan aidon Hailiftin ....maksakoon vaikka tuhansia
Eurolla ei saa tonnin tavaraa ...
Jänkhäsatv
02.10.2010, 12:42
Mulla ei ole jatkuvassa rahapulassa eläneenä kokemusta kuin kiinan maastotunkista, mutta osaako joku kiinanihmettä sekä oikeaa Hi-Liftiä käyttänyt sanoa, että miten ton Hi-liftin kopioiminen on noissa kiinalaisissa sitten ryssitty? Eli mikä tekee kiinalaisista versioista niin toivottoman huonoja tai vaarallisempia? Nämähän nyt on kuitenkin pirun yksinkertaisia laitteita.
Mulla ainakin tollanen farmijaakko on toiminut ihan riittävällä varmuudella ainakin kun ei ole kokemuksia paremmasta / alkuperäisestä Hi-liftistä... Tosin aika harvoin on ylipäätään tarvinnut koko värkkiä vielä käytellä ja laite on pyritty pitämään puhtaana ja rasvattuna.
Niin ja kun noita kiinanihmeitä saa alkuperäisen Hi-Liftin hinnalla melkein 3 niin onko toimivuudessa tosiaan niiiiiiin suuri ero? H*lvetin varovainenhan kummankin laitteen kanssa saa kuitenkin aina olla, ettei kampi lipeä päähän tai näpeille, tulkki uppoa maahan tai muuten vaan käy joku lipsahdus kun välillä suurikin paino on tollaisen kapean metallivarren varassa keikkumassa.
Kiinan tunkista tekee varmasti huonon materiaali mistä tunkki valmistettu, tunkissa ja niin monessa muussa "kopioidussa" tuotteessa ei yleensä mätä mikään muu kuin materiaali.
Kiinasta saa toki myös laatua, mutta se maksaa.
Esim. jos tämä kopiotunkki valmistettaisiin Kiinassa, mutta ulkoa tuodusta materiaalista olisi kestävyys aivan toinen ja myös hinta.
karjalai
02.10.2010, 13:00
Ite onnistuin vääntämään kiinantunkin 90 asteen kulmaan :D Toki omaakin tyhmyyttä oli mukana, mutta aika pehmeätä tavaraa tuo reikätanko tuntuu näissä olevan..
Löytyy myös sellainen halpa farmi-jaakko. Pikkuisen on mennyt banaaniksi ja vipuvarsi irtosi hitsauksista. Kyllä sillä vielä suikkia nostelee mutta ei sitä uskalla isomman auton alle laittaa. Seuraavaksi ostan hi-liftin.
Olikos Rytarilla joskus kuva hajonneesta kiinan tunkista? Oli vissiin hieman vaarallinen tilanne kun tunkki petti.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Rytari-V0718.JPG
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Rytari-PC091357.JPG
toisesta katkes nokka bj:n takapäätä tunkatessa (hiekkaharjulla, pinjoni poikki ja ilman takapyöriä
ja toisessa nokka jäi vinssaushommissa keulaa kevennettäessä puskuriputkien väliin ja ajoin blazen etupyörällä varresta ylitse kun en tiennyt sen tunkin siellä olevan, varren sai oiottua prässillä, nokkaa en kummastakaan ole raaskinnut yrittää korjata.)
kiinalainen oli aina vähän epävarma vaikka oli kuinka rasvassa,yhtään ei sietänyt esim kaataa maahan kun pienikin määrä likaa ja se ei enää nostanut jossei itte toisella kädellä tökkinyt tappeja vuorotellen pohjaan. alaslasku blazen painoisella autolla ei väliin toiminut ollenkaan, tapit ei vaan suostuneet liikkumaan ilman jotain työkalua, ja jos se sattui toimimaan niin kesken kaiken yleensä rojahti yhtäkkiä vapaasti alas asti.
hi-lifti toimii vielä jotenkin, vaikka se olsi vähä hiekassa tai turpeessa kunhan senkin on mustanut rasvata
Porvoon Hilma
17.06.2012, 12:33
Katselin hiukka ja kuulostaa siltä, että olisi Tukesilla aihetta puuttua tohon asiaan. Tuollaisia tapauksia ei saa tapahtua sellaisille tuotteille, joiden väitetään täyttävän turvallisuusvaatimukset. Kyllä noista maahantuojan ainakin saa vastuuseen. Jos kukaan ei noihin puutu, niin kiinanpaskatauti leviää joka paikkaan, eikä mikään enää toimi.:p
Tukesin mukaan varmin nostoväline on niin sanottu hallitunkki, josta löytyy standardimerkintä SFS-EN 1494.
Mä voisin hiukka kysellä tuota juttua ja laittaa taas vastauksen tänne :)
Tosta lähtee prosessi liikkeelle tarvittaessa:
http://tukes.fi/fi/Kuluttajille/Vaarallinen-tavara---palvelu/
_hornet_
17.06.2012, 12:47
mulla on kokemuksia noista tml tunkeista ja minusta ovat toimineet hyvin noissa talli/safari hommissa. on mulla tuossa kisaraaserissa kyllä aito lifti 8v toiminu moitteitta. kaikkihan hajuaa aikanaan tai kun tarpeeksi väärinkäyttää..:D:D ja kyllä kannattaa käyttää kotimaisia offikauppoja kun niitä vielä on. ja esim lipposella on erittänkin hyvä takuu sydeemi. sitä tuskin tarjotaan amerikasta tai kiinasta.
Porvoon Hilma
17.06.2012, 12:48
mulla on kokemuksia noista tml tunkeista ja minusta ovat toimineet hyvin noissa talli/safari hommissa. on mulla tuossa kisaraaserissa kyllä aito lifti 8v toiminu moitteitta. kaikkihan hajuaa aikanaan tai kun tarpeeksi väärinkäyttää..:D:D ja kyllä kannattaa käyttää kotimaisia offikauppoja kun niitä vielä on. ja esim lipposella on erittänkin hyvä takuu sydeemi. sitä tuskin tarjotaan amerikasta tai kiinasta.
Ei paljoa takuut auta jos on pää paskana...:mad:
Toivon, että maahantuojat miettisivät hiukka millaista kamaa tuovat markkinoille. Toisaalta on hyvä ostaa Suomesta, niin on ainakin ihan selvä vastuutaho, jonka puoleen kääntyä noissa ongelmatapauksissa.
Halvan hinnan tuoma mielihyvä on usein huomattavasti lyhyempi kuin huonon laadun aiheuttama mielipaha.
Heikki L
17.06.2012, 13:01
Kyllä tässä nyt ihan offaajat päättää lompakollaan.
Jos kukaan ei tois kiinan paskaa niin ihmiset rupeis tilaan itse kun on niin "kallista"
Niin mullakin ollu noita china tunkkeja varmaan 4kpl kaikki saatu rikki:) EI sinnä päätä kuulu työntää. Lukeehan siinä ohjeessakin että alle mentäessä laitettava aina pukit tms
Porvoon Hilma
17.06.2012, 13:15
Kyllä tässä nyt ihan offaajat päättää lompakollaan.
Jos kukaan ei tois kiinan paskaa niin ihmiset rupeis tilaan itse kun on niin "kallista"
Niin mullakin ollu noita china tunkkeja varmaan 4kpl kaikki saatu rikki:) EI sinnä päätä kuulu työntää. Lukeehan siinä ohjeessakin että alle mentäessä laitettava aina pukit tms
Juu jokainen päättää itse, mutta meillä on jokatapauksessa voimassa kuluttajansuoja sekä direktiivit, joiden perusteella määritellään minimiturvallisuusvaatimukset, eli siis se mitä EUn alueelle tuotavan laitteen tulee kestää. Nimitän kiinanpaskaksi sellaisia tuotteita, jotka eivät noita miminivaatimuksia täytä eli tuotteita, joita ihmiset saattavat luulla turvallisiksi kun niissä on CE-merkki.
Valmistajalla on suuri houkutus tehdä tuote tinkimällä turvallisuudesta ja saada hintakin vastaavasti alemmas. Tämä periaate on syvältä ja sitä tässä vastustan, en sinänsä mitään yksittäistä tuotetta. Mitä kauempana on asiakas, sitä vähemmän asia valmistajaa liikuttaa :mad:
Mitä jos Suomessa olisin tunkin valmistajia, jotka noudattavat turvallisuusmääräyksiä ja sitten markkinoille tulee tuotteita, jotka ovat halpoja, mutta eivät turvallisuuden suhteen samalla viivalla. Reilua ?
Itte saa ittelleen tuoda vaikka minkälaisen häkkyrän eikä siinä sen enempää.
Voihan se olla että noi tunkit on kaikki ihan turvallisia, en tiedä, mutta täällä luetun perusteella on aihetta hieman epäillä tuota.
ImacInnes
17.06.2012, 13:34
Tuolta saa.
http://www.vinssikauppa.fi/product/225/hi-lift-tunkki-60
ja
http://www.atlok.fi/lift-maastotunkki-nostokyky-2113-p-1707.html
ja
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=17600&cid=&path=&lang=
Eikä noi hinnat kauheen kaukana ole ison veden takaa tilatulle. Hinta+rahti+tulli=?
Tosin tuleehan noille kotimaisillekkin rahti hintaa jos ei kaupan vieressä asu.
Ei se Hi-Lfitikään ikuinen ole, tarvii pestä, putsata ja rasvata välillä. Omastani oli yhden Kulman reissun jälkeen lohjennut nosto aisan alta lenkki pois, kaatunut varmaan sopivsti kiviivin?? Nyt hitsatti uusi lenkki valuraudata valupuikolla.
Itse ostaisin suomesta.
t. Ismo Ämmä
No noita tunkkeja tuskin maastossa käytetään ihan ohjeiden ja rajojen mukaan koskaan.
Oma lifti on ainakin saanu rajua käyttöö varsikin taittunut 90 asteen kulmaan ja oikastu hyvin toimii ja taidettu nostaakin enemmän kun sais.:D
Ajettu montakertaa ylitte kun autoa kaadettu tunkkilla kannosta tai kivestä irti suohonkin uponnu useasti.
Välillä vähän putsaa ja rasvaa niin hyvin toimii.
BJ-40/76
17.06.2012, 13:55
Siis noissa kiinan tunkeissa, kuten muussakin krääsässä materiaalit ja koneistukset vaihtelee huomattavasti.
Kuten tuossa ylläolevassa farmi tunkin rikkoontumiskuvassa ilmenee, niin kyseessä on 3000 kg tunkki, ja vaikka minkänäköistä valasta sillä tunkkailee, niin 3000kg ei tule täyteen.
Kuten joku tuolla totesi, niin susuki ja niva nousee, ja on kestänyt, mutta silloin leimaksi riittäisi 750kg:o
Ja tuohon remontointiin tunkin varassa: aina alle jotain lujaa, metässä vararengas ja hirrenpätkä minimissään; vaikka on susuki, niin päälle tipahtaessa murskaa kaiken haitolla olevan, oli se sitten pää tai työkalupakki:(
Nimimerkillä kerran auto tippunut saksitunkkien nokasta....., nyt remontissa aina auton alla jotain isoa ja lujaa, esim 13-14-15 tuuman vannetorni tai tuo alumiininen kaljatynnyri, olikohan saksasta vai hollannista, kestää mitä vaan:o
Itselläni on yli 10v vanha hi-lift, ja toimii edelleen, tosin muutaman kerran pitänyt putsata.
Ja tuolla liflillä on tunkattu kaikkea mahdollista, oijottu kolarivaurioita, nostettu piharakennuksia (40x60mm rhs mahtuu nätisti varren päälle, voi tunkata suoraan yläjuoksusta, joka räikkäliinalla sidottu kiinni alajuoksuun:p)
sekä vedetty maasturia irti kannon nokasta.... ja aina on käytetty voimaa, niin paljon kun on tarvinnut/jaksanut, ihmeen luja kapine:cool:
Toki alaslaskiissa pitää olla skarppina, ettei kahva hakkaa itsä verille, niin kuin kaikissa muissakin k,o periaatteen tunkeissa.
Toki ei hi-liftikään kestä mitä tahansa, kaverilla katkesi tuo nosto korva, oli ollut hirsirakennusta nostamassa, ja oli pitänyt laittaa jatkoa......
Oho, tulipa kehuttua amerikan tuotetta aika paljon....
Itse tilasin täältä http://www.paddockspares.com/pm685-5ft-hi-lift-jack-all-cast.html. Oli tosin muutakin tilattavaa, niin tuli samoilla postikuluilla.
myös saa tampereen farmilaitteesta alku peräsiä hai liftejä 195e tais hinta olla.
täällä luetun perusteella on aihetta hieman epäillä tuota.
Täällä luetun perusteella jos kovinkin syviä analyysejä teet niin et kotia osaa.
Ihan vaan jos lukee keskusteluja vaikka autoista tai renkaista tai murroksista tai vinsseistä jne... Joka aiheessa on vahintään kaikki paitsi itse kirjoittaja väärässä.
Kannattaa käydä tuolla ulkomaailmassa kattelemassa miten siellä oikeesti asiat ja tavarat toimii...
Porvoon Hilma
17.06.2012, 19:26
Täällä luetun perusteella jos kovinkin syviä analyysejä teet niin et kotia osaa.
Ihan vaan jos lukee keskusteluja vaikka autoista tai renkaista tai murroksista tai vinsseistä jne... Joka aiheessa on vahintään kaikki paitsi itse kirjoittaja väärässä.
Kannattaa käydä tuolla ulkomaailmassa kattelemassa miten siellä oikeesti asiat ja tavarat toimii...
Jaa, enpä nyt tiedä mitäpä tuohon yksittäiseen irrottamaasi lauseeseen liittyvään kommenttiisi sanoisin...:D, ehkä mä vaan kiitän mielipiteestäsi :D:D
Lupaan käydä joskus ulkonakin :D
Vielä ihan selvyyden vuoksi, mä kyllä saan koko ajan uutta tietoa täällä kirjoittelevien teksteistä, ei mulla ole tuota tietämystä, jota täällä on kerääntyneenä. Ihan oppimismielessä olen liikkeellä ja mielenkiintoiset jutut tuppaa tulemaan itsellä kirjoituksiksi asti. Kysymykset on mun mielestä mukavia ja vastaukset opettavaisia, kiitoksia vaan niille jotka uhraavat aikaansa vastaamiseen tällaiselle teorianoviisillekin :)
Mä en ole kyllä huomannut minkäänlaista muiden osaamisen mollausta täällä niinkuin joillakin muilla palstoila. Siellä aihe kuin aihe ajautuu hyvin nopeasti toisten kehumiseksi erilaisia ihmisen ruumiinosien tai eritteiden nimiä käyttäen. Keskustelua, jos sitä siksi edes voi nimittää, ei jaksa seurata.
Kiitos mahdollisuudesta oppia uutta! :D
Byrocrat
17.06.2012, 20:44
No noita tunkkeja tuskin maastossa käytetään ihan ohjeiden ja rajojen mukaan koskaan.
Oma lifti on ainakin saanu rajua käyttöö varsikin taittunut 90 asteen kulmaan ja oikastu hyvin toimii ja taidettu nostaakin enemmän kun sais.:D
Ajettu montakertaa ylitte kun autoa kaadettu tunkkilla kannosta tai kivestä irti suohonkin uponnu useasti.
Välillä vähän putsaa ja rasvaa niin hyvin toimii.
Niinhän noita varmaan juurikin käytetään eli monesti ohjeiden vastaiseti :rolleyes: ja siitä syystä vaurioituvat niin että viimein hajoavat ja ihan riippumatta siitä onko kyse orkkis vai kopio :eek:
Mitä sitten tulee valmistukseen niin kuten monet muutkin offiharrastajien suosimat tuotteet taitaapi nykyisin "hi-Liftit" tulla samasta maasta ja parhaassa tapauksessa vieläpä samasta tehtaastakin, tosin eri linjalta ja "orkkis" ehkä paremman laadunvalvontaseulan läpäisseenä :eek::rolleyes: Tää on sitä globaalia maailmantaloutta :)
myös saa tampereen farmilaitteesta alku peräsiä hai liftejä 195e tais hinta olla.
paljos tää maksas offroadtarvikkeessa tai offivarusteessa ?
hiluvitkutin
18.06.2012, 22:37
paljos tää maksas offroadtarvikkeessa tai offivarusteessa ?
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/65038/139
Killer-Wo
19.06.2012, 10:06
ei kyllä kannata edes vertailla orkkis hi-liftiä ja kiinan kopio ihmeitä. Itellä oli vara tunkkina keltainen abt josta meni nosto nokka poikki kun tunkkasin volvon perää ilmaan. Olin ottanut taka akselin pois ja aloin laskemaan auton perää maahan. Olin ottanut juuri pukit alta pois ja aloin laskemaan autoa niin koko paska putosi maahan. Sen jälkeen ei ole tullut käytettyä kuin orkkis liftiä.
ImacInnes
19.06.2012, 10:14
Hi-liftissä on iso rautavetolenkki pultattu yläpäähä ja sen alakulmat kanattaa hioa vinoiksi tai ottaa se kokonan pois, muuten on jossain reikiä kun tunkkaat ihan ylös etkä kuitenkaan huomaa tuota varoa tai ei ole mahdollista edes varoa kun tunkki nojaa kovasti auton. Omastani otin koko raudan pois kun tunkkasin reijjän konepeltiin. Aina pystyy sakkelin laittamaan tarvittaessa vetolenkin hommaa hoitamaan.
t. Ismo Ämmä
Toivon, että maahantuojat miettisivät hiukka millaista kamaa tuovat markkinoille. Toisaalta on hyvä ostaa Suomesta, niin on ainakin ihan selvä vastuutaho, jonka puoleen kääntyä noissa ongelmatapauksissa.
.
Tämä on kaunis ajatus, mutta ei toimi suomessa- suomessa kuluttaja ostaa aina halvinta, eikä mikään muu kriteeri ole tärkeä. Me lopetettiin halpakiinalaisten myynti kun vanhat merkit ABT ja T-Max siirsivät tunkkien teon omista tehtaistaan vielä halvemmille alihankkijoille ja laatu huononi olellisesti vaikka merkit ja laput pysy samoina. Muutamia vuosia sitten halpatunkin ja aidon vertailu myyntiluvut olivat noin 150 kpl halpistunkkia versus noin 10 kpl aitoa Hi-Liftiä vuodessa.
Nyt kun myydään vain aitoa ja kerrotaankin kyllä miksi, niin edelleen myydään noin 10 kpl vuodessa aitoja... missä vika, ilmeisesti myyjässä....
Muutamia vuosia sitten halpatunkin ja aidon vertailu myyntiluvut olivat noin 150 kpl halpistunkkia versus noin 10 kpl aitoa Hi-Liftiä vuodessa.
Nyt kun myydään vain aitoa ja kerrotaankin kyllä miksi, niin edelleen myydään noin 10 kpl vuodessa aitoja... missä vika, ilmeisesti myyjässä....
Olettaa voisi, että himotunkkaajien ja satunnaisten käyttäjien kohdalla on suhde ihan sama. Kun miettii, että jos mun käytöllä kiinanpaska kestää kuosissaan vaikkapa 20 nostoa, sen oletettu käyttöikä on 5-10 vuotta...
Sitten taas joku oikeasti offaava hajottaa tollatteen kiinaromun yhden viikonlopun aikana, ehkä lievää väärinkäyttöä mukana mutta silti.
Olihan se aito lifti kallis. Maksoi muistaakseni melkein 800 mk. Onneksi 14 vuotta sitten ei ollut kiinanpaskaa myynnissä, ettei tarvinnut opiskelijabudjetilla valita... Eilen käytettiin viimeksi ja hyvin pelaa.
Olettaa voisi, että himotunkkaajien ja satunnaisten käyttäjien kohdalla on suhde ihan sama. Kun miettii, että jos mun käytöllä kiinanpaska kestää kuosissaan vaikkapa 20 nostoa, sen oletettu käyttöikä on 5-10 vuotta...
Sitten taas joku oikeasti offaava hajottaa tollatteen kiinaromun yhden viikonlopun aikana, ehkä lievää väärinkäyttöä mukana mutta silti.
I rest my case....
.
.
Aina löytyy syy miksi voi ostaa sen halvan... sen käyttö on niin vähäistä, auto on niin kevyt, sillä tunkataan vaan vaimon autoo, se tulee vaan hätävaraks...
Sehän olis helppoo jos tiedettäisiin että joku merkki kestää sata nostoa ja joku merkki kestää kymmenen- voisi antaa takuun vaikka viidelle nostolle ja sillä hyvä- kaikki tyytyväisiä.
-Paitsi että otanta kiinalaisesta halpistunkkien erästä on aina arvoitus, kymmenestä tunkista noin kolme ei toimi kun ne ottaa paketista, noin kolme hajoaa ekalla nostolla, kaksi toimii ekat neljä nostoa ja kahta tunkkia kehutaan netissä vielä viiden vuoden kuluttua kun ne on niin tajuttoman hyviä...
tapsa4x4
19.06.2012, 20:51
Mulla on ollut/on 7 kiinan kopio tunkkia yks kohtuullinen on ollut jo 6-7vuotta muut aika paskoja,abt oli suht hyvä sen taisin antaa vel- pojalle kait? On pitänyt ostaa aito versio jo vuosia mutta aina jäänyt. Yks kiinan tunkki oli jo paketista avatessa rikki onneks se oli joku kisa palkinto.
Killer-Wo
19.06.2012, 21:48
Jos orkkis lifti nyt maksaa esim sen 130€ ja kiinan kopio 70€ jonka luotettavuus on jus mitä sattuu, niin 60€ hinta ero ei paljoo lohduta kun auto veto-ojassa pystyssä. Sitten kaivetaan resu tunkki, jota manaillaa ja kiroillaan kun ei toimi ja jos sattuu toimimaan niin tapaturmariski suuri. Kun se muutenkin on aina suuri kun käytetää liftejä. Ja loppu kaneettina kun kiinan paska ei toimi niin vedetään väkisin vastapenkkaa vasten vinssillä autoa jolloin ensin menee uusi 400€ naru poikki, joka näppärästi pleissataan kuntoon. Ja uusinta vedolla auton keula painuu vaan syvemmälle vastapenkkaan ja palaa 400€ kiinanvinssin moottori. Voi että ku kyrsii.
Mutta aina voi lohduttautua 60€ säästöllä;)
I rest my case....
.
.
Aina löytyy syy miksi voi ostaa sen halvan... sen käyttö on niin vähäistä, auto on niin kevyt, sillä tunkataan vaan vaimon autoo, se tulee vaan hätävaraks...
Sehän olis helppoo jos tiedettäisiin että joku merkki kestää sata nostoa ja joku merkki kestää kymmenen- voisi antaa takuun vaikka viidelle nostolle ja sillä hyvä- kaikki tyytyväisiä.
-Paitsi että otanta kiinalaisesta halpistunkkien erästä on aina arvoitus, kymmenestä tunkista noin kolme ei toimi kun ne ottaa paketista, noin kolme hajoaa ekalla nostolla, kaksi toimii ekat neljä nostoa ja kahta tunkkia kehutaan netissä vielä viiden vuoden kuluttua kun ne on niin tajuttoman hyviä...
Muistan edelleenkin varsin hyvin erään tilanteen jossa tunkattiin hj:tä uuden karhealla T-maxin tunkilla... Väärinkäytöstä en tiiä, ihan suoraan ylöspäin sitä oli tarkotus nostaa kun rengasta piti päästä vaihtamaan (voi olla joku muukin homma mutta jokatapauksessa). Autokin oli niin hyvässä paikassa kun nyt safarilla voi olla. Lopputulos: rengas taisi juuri ja juuri käydä ilmassa, tunkin varsi petti ja käänty 90 astetta mutkalle. Vitun turvallista. Onneks kukaan ei ollu välissä.
Tämä kyseinen tapaturma tapahtu about 6-7 vuotta sitten, ja Venäjällä tottakai:D. Ite olin ainakin melkosessa kekkulissa enkä ollu tunkin varressa kiinni mutta hyvin jäi mieleen... Tolla kyseisellä tunkinvarrella ei ollu kyllä mitään tekemistä raudan kanssa, sen pystyy sanomaan kun on jonkunverran tullu oltua tekemisissä sen kanssa. Tais löytää varsi uuden elämän Volvon keulalta lisävalotelineenä:D :)
Onneks välillä löytyy wanhoja käytettyjä hi-liftejä uuden kiinalaisen hinnalla. :D
Mulla on ollut/on 7 kiinan kopio tunkkia yks kohtuullinen on ollut jo 6-7vuotta muut aika paskoja,abt oli suht hyvä sen taisin antaa vel- pojalle kait? On pitänyt ostaa aito versio jo vuosia mutta aina jäänyt. Yks kiinan tunkki oli jo paketista avatessa rikki onneks se oli joku kisa palkinto.
Joo annoit, tavallaan... Jäi joltain kisareissulta mun talliin. On sitä kyllä käytetty, varmaan eka paskatunkki missä oon nähny alaslaskun toimivan edes välttävästi. Viimeks oli apuna puunkaadossa, toimi mutta ei sillä kyllä mitään autoja tunkkailla enää.
Tää "lahjoitus" kuvastaa kyllä hienosti tätä veljesrakkautta, yrittää tappaa tollasella kapistuksella:D. Joku muu olis voinu vaikka lahjottaa jotain laatutavaraa...