PDA

View Full Version : hj60 soa vs kierrejouset?


Rekisteröimätön
01.10.2010, 14:52
onko soa yhtä paska/kova ajella tiellä/metsässä kun lisäkierrejousialusta? tuntuu että hampahat tippuu suusta kun laitoin e30 kierrejouset hj:seen niinku täälä on moni laittanut. ja saako soan katsastettua helposti?

Janne1986
01.10.2010, 17:46
onko soa yhtä paska/kova ajella tiellä/metsässä kun lisäkierrejousialusta? tuntuu että hampahat tippuu suusta kun laitoin e30 kierrejouset hj:seen niinku täälä on moni laittanut. ja saako soan katsastettua helposti?

Riippuu miten se soa on tehty.
Laitatko uusilla vai vanhoilla osilla?
Uusissa pääsee vaikuttamaan lehtijousen "laatuun" ja samoin iskareissa.
Miten olis soa ja lisäkierrejouset.
Kyllä soan pitäis pystyä katsastamaan ihan helposti.
Riippuu tietyst että onko koria korotettu ja mitkä renkaat siinä on alla....

Yölento
01.10.2010, 17:57
Ei riipu siitä paljonko koria on nostettu koska alustaa saa korottaa 75mm.

VonLeka
01.10.2010, 18:05
kokonaiskorotus saa olla renkaiden kanssa max.150mm

Turpo-Urpo
01.10.2010, 18:09
Huomattavan paljon pehmeämpi kyyti SOA:n kans, ainakin tollasilla jousilla, jotka on ehkä aavistuksen vielä kippuralla ylöspäin. Tuo mun SOA tehtiin alunperin Dobinsonin 50mm korottavilla jousilla, en tiedä kuvittelinko vain, mutta minusta tuntui, että kyyti muuttui jo huomattavan paljon pehmeämmäksi niilläkin sen SOA:n tekemisen jälkeen, liekö tuo jousi sitten käyttäytyy jotenki erilailla siinä akselin päällä ? Ja asiaan. Ei sitä kyytiä voi verratakaan johonki 7 lehtiseen pakkaan + apuvieterit vielä pilaamassa lisää. Silti, jos aikaa, taitoa ja työkalut on tehdä kierrejousitus, niin suosittelisin sitä kuitenkin. Kova työhän tuo SOA oli saada otteeseen, siksi tuon oman auton nyt leimaankin kolmen vuoden paussin jälkeen, kun oli niin pirullinen taistelu saada se leima :)

_kekkula_
01.10.2010, 18:50
mikä oli vaikeaa soan leimaamises?
Oma vielä leimaamatta?

VonLeka
01.10.2010, 19:01
mikä oli vaikeaa soan leimaamises?
Oma vielä leimaamatta?

että auto on liian korkea jos on vielä muutoskatastettu vakio mikkihiiri renkaita korkeammat renkaat,korin korotuksesta puhumattakaan

-MaTTi-
01.10.2010, 19:06
Miten olis soa ja lisäkierrejouset.
Kyllä soan pitäis pystyä katsastamaan ihan helposti.


Mietippä mihin väliin ne tungettais, jos ja kun omienkin pakkojen pitää olla väärinpäin notkollaan ettei 77 mm ylittyisi. Korotusta on näet tuplat liikaa alkuperäiskuntoisilla vakiojousilla.

Turpo-Urpo
01.10.2010, 19:14
Sain sen omani menemään läpi viimein, kun kävin eräällä konttorilla, jossa en ollut vielä käynyt ja sanoin, että auto on korotettu, pitäisi muutoskatsastaa, en sanonut mitä sille on tehty, mutta auto oli noussut jokatapauksessa suorilla jousilla SOA:n kans 145 milliä, renkaina oli 245/65/15 jotku all-terrainit.

Gravehill
01.10.2010, 20:52
Eipä kyllä ollu mitään ongelmia soan leimaamises aikoinaan, 70 milliä saatiin korotusta mittailtua. Ja mitattiin moneen kertaan. Oli mukana Korpivaaran opus missä tämä kuva: http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Jollapaku-hjmittapiirros.jpg ei tarvinnu hatusta heittää verrokkimittaa.

Pakat ei ainakaan mun versiossa olleet väärippäi mutkalla, suorat toki.
Mutta alko kyllästyttämään jatkuva pakkajumppa kun takalehdet aina poikki vaikka oli trackbarit edesssä ja takana ja pohjauskummitkin hierottu kohdalleen, joten takapää on nyt kierteillä. Eteen vois vielä värkätä shackle reversalin. Tai kierteet.