PDA

View Full Version : Volvo c306 kone


Anfi
30.09.2010, 12:37
Juu tuli tuollainen volovo ostettua. ja sellainen olis mielessä että vaihtais diesel koneen tuohon, onko millainen moottori käypänen suoraan laatikkoon..? kun jotkin koneet käy muttei tarkkaa tietoa ole..:o ja hakemalla en löytänyt järjellistä juttua aiheesta..:confused: nythän siinä on se b30, 6 bensakone

panzer
30.09.2010, 13:08
Onhan noita juttuja tuolla haulla löydettävissä monia!
Tuossa yksi:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58930&highlight=volvoon+diesel

tapsa4x4
30.09.2010, 13:15
mersun koneita on laitettu paljon, ruotsista saa bolt-on asennus sarjan jos mersun koneen haluaa laittaa.
Mulla on jouten hyvä mersun dieseli joutilaana hommasin volvon dieselöintiin mutta ilmeisesti lähtee koko volvo niin jää kone joutilaaksi

Myös nissanin 3.3 on sovitettu volvon laatikkoon ja muutama on tehty käyttäen nissanin omaa laatikostoa.
Ainakin yks on tehty toyotan 12h-t koneella ja ilmeisesti oli toyotan omilla laatikoilla.

Volvon "omia" koneitakin on muutama laittanut.

Anfi
30.09.2010, 13:31
Onhan noita juttuja tuolla haulla löydettävissä monia!
Tuossa yksi:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58930&highlight=volvoon+diesel

Haku sanat oli hieman toiset..:D

Anfi
30.09.2010, 13:35
mersun koneita on laitettu paljon, ruotsista saa bolt-on asennus sarjan jos mersun koneen haluaa laittaa.
Mulla on jouten hyvä mersun dieseli joutilaana hommasin volvon dieselöintiin mutta ilmeisesti lähtee koko volvo niin jää kone joutilaaksi

Myös nissanin 3.3 on sovitettu volvon laatikkoon ja muutama on tehty käyttäen nissanin omaa laatikostoa.
Ainakin yks on tehty toyotan 12h-t koneella ja ilmeisesti oli toyotan omilla laatikoilla.

Volvon "omia" koneitakin on muutama laittanut.

Eikös jostain volkkarin lt mallistakin käy kone suoraan, en tiiä sitte..? tuo nissanin kone olis ehkäpä hyvä enempi vääntöä kui mersussa, pittää ruveta ihmettelemään koko laitosta..:D

moggirange
30.09.2010, 15:51
onko millainen moottori käypänen suoraan laatikkoon..? kun jotkin koneet käy muttei tarkkaa tietoa ole..:o

Tuskin mikään moottori suoraan käy. 306 välityksillä tarvit lisäksi ylivaihteellisen laatikon jos meinaat tienpäällä kovinki ajella.

AtteL
30.09.2010, 20:41
Eikös jostain volkkarin lt mallistakin käy kone suoraan, en tiiä sitte..? tuo nissanin kone olis ehkäpä hyvä enempi vääntöä kui mersussa, pittää ruveta ihmettelemään koko laitosta..:D

Nissanin koneessa ei taida olla mersuun verrattuna enemmän muuta kun painoa:). No, jaa +3 desiä tilavuutta ja ehkä enemmän sitkeyttä ja pohjavääntöä tyhjäkäyntikierrosten tuntumassa.
Virityspotentiaalia merssussa enempi, meinaan siis om60x sarjan koneita, ei vanhoja valurautatorneja.

Jare
30.09.2010, 21:59
Nissanin koneessa ei taida olla mersuun verrattuna enemmän muuta kun painoa:). No, jaa +3 desiä tilavuutta ja ehkä enemmän sitkeyttä ja pohjavääntöä tyhjäkäyntikierrosten tuntumassa.
Virityspotentiaalia merssussa enempi, meinaan siis om60x sarjan koneita, ei vanhoja valurautatorneja.

Juu jotain huhua kuulin kans, että vanha nissanin kone painais siinä 350kg ja merssun oliko 170kg :rolleyes::rolleyes:

Anfi
01.10.2010, 09:50
Juu jotain huhua kuulin kans, että vanha nissanin kone painais siinä 350kg ja merssun oliko 170kg :rolleyes::rolleyes:

niin onhan tuo aikas painava..:D

Rekisteröimätön
01.10.2010, 10:15
niin onhan tuo aikas painava..:D

Ja kaiken lisäksi datsunin koneet vielä aika heikkoja...

Anfi
01.10.2010, 11:13
Ja kaiken lisäksi datsunin koneet vielä aika heikkoja...

Hyvin on tuo datsuni toiminu,,:rolleyes:

Arppa
05.10.2010, 17:07
Juu tuli tuollainen volovo ostettua. ja sellainen olis mielessä että vaihtais diesel koneen tuohon, onko millainen moottori käypänen suoraan laatikkoon..? kun jotkin koneet käy muttei tarkkaa tietoa ole..:o ja hakemalla en löytänyt järjellistä juttua aiheesta..:confused: nythän siinä on se b30, 6 bensakone

Siihen volvo c306 omaan kytkinkoppaan ei käy mikään tässä universumissa valmistettu dieselkone suoraan bolt on. Jos joku tämän väitteen osoittaa vääräksi, niin nostan hattua sille tähtitieteilijälle.

Mikki
06.10.2010, 10:00
Jostain 240 tai 740 D5 tai D6 koneesta kytkinkoppa, riippuen mikä laatikko sulle siellä on.

LT:n kone ei men Volvoon heittämällä, koska Volvolla on oma pulttijako moottorissa. Tämä tullut se kymmenen kertaa vastaan, kun "joku" on toimittanut itse vaihtomoottorin, ja saanut halvalla LT:n koneen, kun Volvolainen on ollut kallis/vaikeesti saatavilla...

Mutta kato ekaksi onko laatikon kyljessä vielä messinkilaatta, jossa on växelloda:n typ: merkintä (M4?)
Samassa kyltissä näkyy muuten myös välityksetkin!;)

kany
06.10.2010, 12:56
200-sarja on tehty D5 ja D6 koneilla, 700 ja 900-sarja vain D6. Näissä kaikissa ollu vaihtoehtona Volvon M4x laatikko joka on aivan eri kaliberia kuin C30x sarjalaisessa käytetty ZFn ZF-SX-18.

Ja tähän ZFn laatikkoon pitäs löytää diesel kone - tämä on se temppu...

Arppa
06.10.2010, 19:41
.

LT:n kone ei men Volvoon heittämällä, koska Volvolla on oma pulttijako moottorissa. Tämä tullut se kymmenen kertaa vastaan, kun "joku" on toimittanut itse vaihtomoottorin, ja saanut halvalla LT:n koneen, kun Volvolainen on ollut kallis/vaikeesti saatavilla...



Onko tästä omakohtaista kokemusta. Mulla on ja sen perusteella sanon että ei ole eri pulttijaot VAG dieseleissa lohkossa, riippumatta siitä mihin se on tungettu. Merkittävimmät ulkoiset erot on öljypohjassa jonka vaihtamista tai muokkaamista nuo on vaatinut kun on LT volsusta vaikka 740 volvoon konetta heitetty. Ja moottorinkiinnikkeet on erilaiset kun nuo koneet on automerkistä ja mallista riippuen olleet enemmän tai vähemmän kallellaan, 240 volvossa tuo kone makaa aika reilusti jo kylkiasennon puolella. Eli se pulttijako heittää vain siinä alumiiniöljypohjan päädyssä, ei lohkossa.

Mikki
07.10.2010, 11:55
ZF-SX-18.
Ja tähän ZFn laatikkoon pitäs löytää diesel kone - tämä on se temppu...

Eli sitten kannatta käydä Munsalassa! Vanhoissa F4 sarjan kuormureissa oli TD3X tai TD4X (ei jaksa muistaa kun siitä jo 15vuotta kun viimeksi näki) jokin moottori joka on tuo D6 / LT 6-mukinen pannu. Ja F4:ssa on tuo ZF:n S-sarjan aski, joten sieltä saattaa löytyä!!! Samoin kannattaa penkoa Penta:n kirjat läpi, siellähän mytiin tuota samaa konetta vaikka kuinka ja paljon....

Mutta varoituksen sanana voin ilmoittaa, jotta siitä F4:sta EI KANNATA konetta ostaa. Ne ei sitten kovin kestäviä keksintöjä olleet, kantta sai vaihtaa samaa tahtia kuin öljyjäkin!!!! Ja öljyä ei tarvinut muuten vaihtaa kun ne huohotti aivan käsittämättömästi!!!

Rune
07.10.2010, 15:27
Just menossa halliin sovittamaan dieseliä paikalleen. bmw 2.5td+patrollin lootat ja kytkin.

sisua45
07.10.2010, 17:43
Eli sitten kannatta käydä Munsalassa! Vanhoissa F4 sarjan kuormureissa oli TD3X tai TD4X (ei jaksa muistaa kun siitä jo 15vuotta kun viimeksi näki) jokin moottori joka on tuo D6 / LT 6-mukinen pannu. Ja F4:ssa on tuo ZF:n S-sarjan aski, joten sieltä saattaa löytyä!!! Samoin kannattaa penkoa Penta:n kirjat läpi, siellähän mytiin tuota samaa konetta vaikka kuinka ja paljon....

Mutta varoituksen sanana voin ilmoittaa, jotta siitä F4:sta EI KANNATA konetta ostaa. Ne ei sitten kovin kestäviä keksintöjä olleet, kantta sai vaihtaa samaa tahtia kuin öljyjäkin!!!! Ja öljyä ei tarvinut muuten vaihtaa kun ne huohotti aivan käsittämättömästi!!!

En nyt aivan ymmärtänyt Mikin viestiä...? :confused:

F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin.

Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.

moggirange
07.10.2010, 18:31
Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.

Ja 900-sarjassa.
Lisäksihän noita löytyy LT-volkkareissa ja audissa. Perusmoottori on kaikissa sama.

sisua45
08.10.2010, 16:12
Ja 900-sarjassa.
Lisäksihän noita löytyy LT-volkkareissa ja audissa. Perusmoottori on kaikissa sama.

900-sarja jäi listasta pois kun volvoja luettelin. VAG konsernin vehkeistä vain LT on käyttänyt tuota, ei yksikään audi. Niissä on ollut vain viitosia, ja uudempia V6 dieseleitä.

Jossain Steyrin maastoautossa on 2.4 litraista myös?

JV73
08.10.2010, 16:36
mersun moottori(aika kevyt) on helppo asentaa kun malttaa ostaa ruotsalaisen asennussarjan, turbo versio kannattaa hommata. jakikseen tiheämmät välitykset ja/tai automaatti laatikko, itsellä volvon omat askit, vaihtuu automaattiin. rangen askeja tsiikailin jos alkais sovittelemaan mesen pannuun kiinni.

Anfi
08.10.2010, 19:10
vissiin nyt aksulat siirtyy patrolliiin:o

uokki
08.10.2010, 19:18
mersun moottori(aika kevyt) on helppo asentaa kun malttaa ostaa ruotsalaisen asennussarjan, turbo versio kannattaa hommata. jakikseen tiheämmät välitykset ja/tai automaatti laatikko, itsellä volvon omat askit, vaihtuu automaattiin. rangen askeja tsiikailin jos alkais sovittelemaan mesen pannuun kiinni.

Mulla joutilas 5syl turpomoottori,löytyyks sellaseen sarjaa Svenssoneilta-siis 3ltr vanhanliiton mylly,olis aikeita sellasen hyödyntämiseen.Mistä vois tilata sarjan ja paljoks kust antaa?Siinä peräsä se 5v pakulaatikko toki sen ja erillisen jakarin jos laittaisin ni olis pikkanen ykkönen ja pitkempi vitonen.

pee
08.10.2010, 20:05
tuota Uokki - älä laita... uskoisin ettei maksa vaivaa,,,

mitä kytkinasetelmaa Svensson sarja käyttää Volvoon MB tuoreempi dieselkone sovituksessa ?

JV73
09.10.2010, 20:19
svenskin setissä tulee mukana uusi vauhtipyörä, orggis 300d asetelmalle tarkoitettu, kytkin levy diesel rekordista passaa. pee:n kera oli tarinaa jostain pakumesen asetelmasta joskus, itellä vielä orggis asetelma paikoillaan, tod. näk laitan tomaatin kun ehdin eli ei koskaan... svenskin setti on kyllä hintansa väärtti jos ei halua keksiä pyörää uudelleen. jos olis ylimääräistä aikaa touhuilla niin olisin duunannut erillaisen vauhtipyörän ja eri kytkimen.

Mikki
10.10.2010, 00:22
En nyt aivan ymmärtänyt Mikin viestiä...? :confused:

F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin.

Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.

Kyl ne teki tuollakin koneella F4:sta, esim. ajoitustyökalut mulla on ostettu silloin talon kautta...

Ja tuo 35:n aski oli F6:ssa, eikä se paina kuin max. 75kg. 18:n askin ottaa käsin alas kuormurissakin, kuten uudemmassakin FL4:ssa... Laatikko on meinaan kuormuriin NAURETTAVAN pieni!!!

sisua45
10.10.2010, 00:56
Pituutta ZF S5-35 laatikolla on kytkinkopan kanssa 60 cm, kuinka se sopii mäyrikseen? Kuorma-autoon tuo laatikko on naurettavan pieni, proto-sisuissa se kestää tehottoman koneen ja pienen kuorman takia. Volvoissa se ei oikein kestä, niillä kun tehtiin töitäkin. Tuo 35 tarkoittaa maksimia laatikkoon sisään menevää moottorin vääntömomenttia kpm. Momentti riippuu tosin välityssuhteista. Proto-sisun vapari-Leyland väänsi 40 kpm, valmet 611 43 kpm, ja turbo-leukku 48 kpm.

Tuo F4 vw koneella mietityttää. Koska tuommoista on tehty, mihin käyttöön ja miksi?

farmari
10.10.2010, 10:57
JV73 älä koita Rangen lootaa. Tarjottiin juuri porttaliRangea, josta laatikko sökönä. Jos ei kestä porttaaliRangessakaan, niin ei kannata vaivautua Volvoon laittamaan. Pitäisi saada enempi vääntöä kestävä loota siihen. Sitä en tiedä, saisko kestävyyttä minkäkin verran lisättyä, jos laittaisi yhden levyn lisää a-pakkaan.

Sotankylässä kyllä yksi mäyris on Volvon koneella ja laatikolla ja se on sama ZF 4hp22 laatikko diesel Volvossa kuin Rangessakin. Ei ole vielä ainakaan moittinut.

Saattaa luistaa tai saattaa olla luistamattakin. Emmätiiä, koita sinä ensin, tullaan muut perässä...

SauliS
10.10.2010, 11:11
Tuo F4 vw koneella mietityttää. Koska tuommoista on tehty, mihin käyttöön ja miksi?

Samaa ihmettelee hän. Mulla ei ole asiasta (tästäkään :D) juuri minkäänlaista tietoa, mutta muistelisin että LT:ssä olis joskus alkuaikoina käytetty jotain Perkins-pohjaisia (4 syl?) koneita. Samaten jossain Volvon pikkukuorkissa olis joskus ollut jokin Perkins mylly?? Olisko tässä sekaannuksen mahdollisuus? Menee ihan huhupuheiden perusteella nämä, mutta jos joku tietävä korjailee..

sisua45
10.10.2010, 12:25
Samaa ihmettelee hän. Mulla ei ole asiasta (tästäkään :D) juuri minkäänlaista tietoa, mutta muistelisin että LT:ssä olis joskus alkuaikoina käytetty jotain Perkins-pohjaisia (4 syl?) koneita. Samaten jossain Volvon pikkukuorkissa olis joskus ollut jokin Perkins mylly?? Olisko tässä sekaannuksen mahdollisuus? Menee ihan huhupuheiden perusteella nämä, mutta jos joku tietävä korjailee..

Meillä oli joskus 1978 mallinen LT31D, joka oli juurikin 2.7 litraisella nelos-perkinsillä. Moottorin malli on 4.165. Sinänsä erikoinen perkins, että se on mitoitettu metrisellä järjestelmällä. Ei tuumaisia pultteja. Äänekäs traktorin kone, hengetön tien päällä, mutta sitkeä vetoinen.

Volvo on käyttänyt perkinsin koneita esim pyöräkoneissa.

SauliS
10.10.2010, 15:10
Meillä oli joskus 1978 mallinen LT31D, joka oli juurikin 2.7 litraisella nelos-perkinsillä. Moottorin malli on 4.165. Sinänsä erikoinen perkins, että se on mitoitettu metrisellä järjestelmällä. Ei tuumaisia pultteja. Äänekäs traktorin kone, hengetön tien päällä, mutta sitkeä vetoinen.

Volvo on käyttänyt perkinsin koneita esim pyöräkoneissa.

Sen verran asia jäi vaivaamaan että kysyin Googlelta :D

Tälläinen tieto löytyi volvotrucks.com sivustolta:

When Volvo introduced this range in 1975, the heavier 'F6' model featured a direct-injection 6-litre Volvo engine, while the lightest version 'F4' featured a Perkins engine, which was replaced by the in-line-six TD40 engine (produced in Volvo's engine plant in Vara, Sweden) which thanks to its pre-combustion-chamber design and turbocharging featured clean emissions. The new 'F4' version of 1978 with the Volvo TD40 engine was easily identified by a diagonal bar in the grille, a design feature which has since become an integrated feature of all Volvo trucks.

_Metal_
06.11.2010, 20:54
Onnistuuko volvon jakikseen sovittaa esim mersun automaattia?

tapsa4x4
06.11.2010, 21:00
Onnistuuko volvon jakikseen sovittaa esim mersun automaattia?

voi laittaa.

Paavo
07.11.2010, 12:22
Moi,

mun FL4 Volvo on ainakin S5-24 laatikolla, ei siis -35. Kone on 3.6 litrainen. Laatikko on tosi pieni, alla pari kuvaa uudesta lootasta jonka ostin viidelläsataa kun paikallaan olevassa on kolmosvaihteen synkrot rikki (tai mitä lienee, kolmosta ei saa päälle ilman krrr-ääntä, helpompi vaihtaa koko loota kuin rempata vanha).

http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94627-2/20101019_007.jpg

Kuvassa mittakaavana Tojotan (LJ) jarrukilpi, tuo kuormalava on siis tosi pieni, ja laatikon nostaa henkilöauton takakonttiin ihan itsekreenkin, ja pois tietysti kans.

http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94630-2/20101019_008.jpg

Tästä näkyy välitykset, ykkönen on aika lyhyt, ja vitonen suora.

> JV73 älä koita Rangen lootaa. Tarjottiin juuri porttaliRangea, josta laatikko sökönä.

ZF automaatti tuli Rangeen -86, ja olen antanut itselleni kertoa että niissä on kait kaikissa joku lastentauti tuossa vuosimallissa. Vanhemmat ja korjatut kestää kyllä, tosin noissa rooverin pikkukaseissa on vaan kolmesataa njyyttonia vääntöä, kolmepuolikas efi tais olla 280 ja kolme-ysi sitten 320 tai jotain sinne päin.

-Paavo

sisua45
07.11.2010, 18:50
Moi,

mun FL4 Volvo on ainakin S5-24 laatikolla, ei siis -35. Kone on 3.6 litrainen. Laatikko on tosi pieni, alla pari kuvaa uudesta lootasta jonka ostin viidelläsataa kun paikallaan olevassa on kolmosvaihteen synkrot rikki (tai mitä lienee, kolmosta ei saa päälle ilman krrr-ääntä, helpompi vaihtaa koko loota kuin rempata vanha).

Kuvassa mittakaavana Tojotan (LJ) jarrukilpi, tuo kuormalava on siis tosi pieni, ja laatikon nostaa henkilöauton takakonttiin ihan itsekreenkin, ja pois tietysti kans.

Tästä näkyy välitykset, ykkönen on aika lyhyt, ja vitonen suora. -Paavo

Mulla on semmonen muistikuva, että F4 ja FL4 olis eri laatikko.

Tuo S5-24 näyttää todellakin kevyeltä, ja vielä köykämiini kuoretkin. Olikohan jossain iveco raskas paku/kevyt kuorma-autossa samanlainen laatikko?

Killer-Wo
02.04.2011, 16:56
Mites nuo mersun automaati ovat kestäneet volvossa. Eikös tuo 722.3 laatikko ole melko luja mut miten ne kestää offikäyttöä eli luistatusta kun haetaa renkaalle maks pitoa. Onko nuo laatikot olleet henkilöautojen automaatteja joita laitettu volvoon. Eikös niissä ole melko harvat välitykset jolloin laatikkoa joutuu "luistattamaan" paljon. No voihna ton volon jakiksen välittää jotta saadaan kokonais välitys tiuhemmaksi. No suunnitelmissa on laittaa turbo OM603 tai vapari OM606 volvoon ja jatkoks joko automaatti tai mersun 6-lovinen manuaali. Pääsis vaan helpommalla jos laittais automaatin. Ei tarvis säätää vaihdekepin kanssa niin paljoa.

hoojii
02.04.2011, 20:37
itseänikin kiinnoistaisi tietää miten nuo Mersun automaatit kestäisi Volvossa ja miten se olis paras liittää volvon jakikseen kun olis hankittuna 300 TDT tomaatilla volvon dieselöintiin. rengastus kuitenkin on 39,5 pitbulli niin enemmän vastusta sieltäkin liikkumiseen.

AtteL
02.04.2011, 20:44
Kyllä ehjä 722.3xx laatikko kestää, ja varsinkin vahvistettuna melko isoja tehoja/vääntöjä luokkaa 500hp/700Nm. Nelonen on suora, muita välityksiä en muista. Mersufoorumilta löytyy haulla.

Öljyjen kuumeneminen on suurempi vaiva, mutta sehän on helposti hoidettu isolla kennolla ja flektillä. Samalla kokonaisöljytilavuuskin kasvaa.

hoojii
02.04.2011, 20:48
Kyllä ehjä 722.3xx laatikko kestää, ja varsinkin vahvistettuna melko isoja tehoja/vääntöjä luokkaa 500hp/700Nm.

Öljyjen kuumeneminen on suurempi vaiva, mutta sehän on helposti hoidettu isolla kennolla ja flektillä.

onkohan tuossa minun tekniikanluovuttaja mersussa tuollanen kyseisen mallinen tomaatti aski? MB E 124 kori 300TDT koneella
1993 vuodelta ?

AtteL
02.04.2011, 20:55
onkohan tuossa minun tekniikanluovuttaja mersussa tuollanen kyseisen mallinen tomaatti aski? MB E 124 kori 300TDT koneella
1993 vuodelta ?

Kyllä on, siinä taitaa olla 722.357 tarkka malli. Numero löytyy oikealta puolelta öljypohjan tiivisteen ja laatikon rajapinnasta.

pee
02.04.2011, 21:23
mä oon kaavaillu tuohon vombatttiin -farmari-n ajatuksesta nytkähtäen Rangen automaatti+jakis pakettia, pikku puoli tihenis, kardaanit menis suoriltaan samoilla laipoilla, olis ylivaihdekin

OM60X koneet menee rangen ZF n laatikkoon laipalla bolt-on, laatikon vahvistamistarve / mahdollisuus on vielä hiukka avoin...

Killer-Wo
02.04.2011, 21:59
Tuo ylivaihde on kyllä loisto juttu. Täällä on yksi porttaali range johon on laitettu ZF:n eteen OM602. Toimii ihan hienosti, hiukan korkealla vaan vaihtaa ja vaparina todella laiska. Mut joku sanoi et toi ZF:n laatikko ois heikko niin en ihan helpolla usko. Oon nyt seuraillu 4 vuotta tuota porttaali rangen menoa eri rengastuksilla 37-39,5 ja runtua se on saanut ihan huolellaa. Ja öljyttäkin mennyt jo aika monta kertaa ja edelleen se pelaa. Ja niinkuin Pee totesi niin jakiksen pikkupuoli on jo valmiiks tiheä ja rattaat on jämyä tekoa.

Mika_T
03.04.2011, 01:07
Tuo W124 300TDT:n 722.3 automaatti kestää kunnossa ollessaan ilman vahvistusta oikeissa jämäköissä säädöissä sen ~450nm Tarpeen vaatiessa varmasti sen 500nm:kin mutta se alkaa käydä jo laatikon päälle.

Luistatus ei ole automaatissa ongelma. Siellä ei luista hiljaa ryömiessä levypakat vaan turbiini. Joka lämmittää "luistaessaan" laatikkoöljyä. Kunnon jäähdytyskennolla sekin ongelma poistuu.

moggirange
03.04.2011, 06:58
Mulla on ZF-aut. molemmissa offipeleissä, Portaali-Rangessa ja 6x6 Volvossa. ja ei mitn ongelmia. Molemmissa 37"- renkaat.
Jos laitatte tuota ZFhp- laatikkoa, niin muistaa tarkistaa poorit turpiinista! Ne sileää paljon ajetuista.