View Full Version : Land Cruiser KJ90 pakuksi
Onnistuukohan tuon pätkä mallisen Cruiserin rekistöröinti pakuksi? Vuosimalli on -98 jos sillä mitään merkitystä.
Onkos tietoa kenelläkään?
Samoilla tulilla joku voisi valaista miten LC 100 maahan tuotaessa voisi rekisteröidä kuorma-autoksi.
bj45lava
29.09.2010, 14:23
90 Menee pakuksi ihan muutoskatsastuksella ja tietysti silloin 2-paikkaiseksi
100 Kuorma-autoksi pitää olla saksalaisissa rekisteripapereissa kuorma-auto painot eli yli 3500 kg, eli tavalla tai toisella väärennetyt, tehdashan ei ole koskaan hyväksynyt tietääkseni tuota kuorma-auto juttua, vaan maahantuojan jollain lapuilla tuolla saksassa onnistunut.
90 Menee pakuksi ihan muutoskatsastuksella ja tietysti silloin 2-paikkaiseksi
Näinpä. Mutta voi se olla myöskin 5-paikkainen paku, kuten mulla. Tällöin tosin täysi diisselivero = hyötyä vain hieman vakuutusmaksuissa + rasitteena 100 km/h max. nopeus.
Kiitoksia.
Jakkarat tosin takaa tarkoitus heivata hyllylle, kun olisi sille pienelle tilalle tarvetta.
Eli kun ruuvaan penkit pois ja ajelen konttorille, niin hommelin pitäisi hoitua sillä?
Voiko olla totta että kuormaautoksi rekisteröidyn maastoajoneuvon käyttövoimavero 3,1 kertaistuu (nousee 1 sentistä 3,1 senttiin per päivä per 100kg per vuosi) jos siihen kytkee perävaunun kuten mielestäni kuoramaautojen käyttövoimaveroa käsittelevässä lainkohdassa sanotaan:
5) kuorma-autosta (N2-, N3-, N2G- ja N3G-luokka), joka on varustettu ja jota käytetään varsinaisen tai keskiakseliperävaunun vetoon, 3,1 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta, jos ajoneuvossa on kaksi akselia, 2,5 senttiä, jos akseleita on kolme, 2,3 senttiä, jos akseleita on neljä, ja 2,0 senttiä, jos ajoneuvossa on viisi akselia tai useampia.
Ei koske 50mm kuulalla varustettuja autoja, vaan oikeita kuorma-autoja missä on vetopöytä tai -kita.
NewJuhani
30.09.2010, 08:33
Samoilla tulilla joku voisi valaista miten LC 100 maahan tuotaessa voisi rekisteröidä kuorma-autoksi.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74092
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/543EE8F3-20F7-4033-B7EF-FA0EDAB6ADFA/0/7592082009M1jaN1luokanajoneuvonvalmistajankilpi.pd f
Rekisteröimätön
30.09.2010, 12:09
Kiitoksia.
Jakkarat tosin takaa tarkoitus heivata hyllylle, kun olisi sille pienelle tilalle tarvetta.
Eli kun ruuvaan penkit pois ja ajelen konttorille, niin hommelin pitäisi hoitua sillä?
Ja takapenkki ei saa olla kiinnitettävissä tavanomaisin työkaluin, eli vaikka katkopultti/popniitti/heftattu pultti pultinreikiin ja/tai reikänauha popniitillä kiinnityslenkkeihin.
AndersReisen
28.10.2010, 19:36
Ja takapenkki ei saa olla kiinnitettävissä tavanomaisin työkaluin, eli vaikka katkopultti/popniitti/heftattu pultti pultinreikiin ja/tai reikänauha popniitillä kiinnityslenkkeihin.
Riittävätkö nuo popniittiviritykset täyttämään asianomaiset määräykset?
Jukka
Riittävätkö nuo popniittiviritykset täyttämään asianomaiset määräykset?
Jukka
Toki joo, ei se niin tarkkaa ole. Voit myös vaikka laittaa jotkin kuormansidontalenkit etumaisiin paikkoihin.
Näinpä. Mutta voi se olla myöskin 5-paikkainen paku, kuten mulla. Tällöin tosin täysi diisselivero = hyötyä vain hieman vakuutusmaksuissa + rasitteena 100 km/h max. nopeus.
Paljonkos tuossa vakuutuksessa noin suunnilleen hyötyy?
Ei nyt jaksa sen tarkemmin alkaa hakemaan faktoja mut onko sillä merkitystä rakennusteknisiin asioihin kuinka paljon et onko henkilö vai pakettiautona otteessa? Siis vaikka työvalojen sijoittelua, roiskeläppiä ja sen sellaisia ajatellen.
Jostain vaan jäänyt sellanen muistikuva et henkilöautoon pykälät ois nihkeemmät...
RalliJari
28.10.2010, 22:47
Henkilöautossa ei saa olla työvaloja, pakussa ja huoltoautossa saa.
Henkilöautossa ei saa olla työvaloja, pakussa ja huoltoautossa saa.
Kaikissa saa, ajoneuvoryhmään katsomatta, jos niitä tarttee.
48 a) Direktiivin 76/757/ETY ja E-säännön numero 48 mukaan pakollisina vaadittujen valaisimien ja heijastimien lisäksi
vaaditaan:
v) M-luokan pelastus-, sairas- ja huoltoautossa, muussa erikoistarkoitukseen käytettävässä M-luokan ajoneuvossa
ja poliisin, tullin ja rajavartiolaitoksen virkatehtävässä olevassa autossa,
sekä N- ja O-luokan ajoneuvossa kuormausta,
purkausta tai muuta käyttöä varten välttämättömät työ- ja apuvalaisimet;
Onko kellään tietoa tai sivistynyttä arvausta miten menee sanktiot jos vaikka sattus oleen 3hlöä kyydissä ja alla 2-paikkainen paku? En tietenkään ole semmoista tehnyt tai edes suunnittelemassa, ihan mielenkiinnosta kysyn:)
Paljonkos tuossa vakuutuksessa noin suunnilleen hyötyy?
Oliskohan ollu mulla n. satasen/vuosi (täydet bonukset). Riippuu varmastikin myös vakuutusyhtiöstä.
Trafin mielestä maasturi ei ole lakipykälän tarkoittama erikoiskäyttöön käytettävä auto, ei myöskään esim. vartiointiliikkeen auto. Eli niissäkään ei sais olla oransseja strobo-valoja eikä mitään hakuvaloa, edes sisällä. Mutta eipä se Trafi laki ole, raastupa kai nuo lopulta ratkaisee jos Iso kina tulee.