View Full Version : KAM Differentials?
Lonely Rider
25.09.2010, 17:34
Onko kellään kokemusta KAM Differential:sin lukoista? En ainakaan äkkiseltään löytänyt haulla mitään juttua niistä.
Firma löytyy netistä www.kamdiffs.com/ (http://www.kamdiffs.com/)
Mainostavat tekevänsä halvempia päälle/pois kytkettäviä lukkoja kuin ARB. Sähkötoimisia. Asentamisessa näkyy olevan jonkun verran hommaa kun tasauspyörästön koppaa pitää laikata ja hitsata, mutta asennettu systeemi on yksinkertainen eikä tarvi kompuraa.
Kokemuksia? Onko laadukas tuote? Jimnyn taka-akselille harkitsen lukkoa.
Ainakin KAMin vetarit ja muut on laatukamaa niin luulen, että ei nuo lukotkaan mitään sutta ole!
Rekisteröimätön
25.09.2010, 20:23
Ilmeisesti tuotteet ovat laadukkaasti valmistettuja ja hyvistä materiaaleista. Et kertonut mihin autoon osia halajat, jos kyse on Roverin akseleista, niin olen nähnyt suomessa auton johon lähettivät muoviset(!) banjokopat. Ja lisäksi etuakselissa panhard-tanko menee niin läheltä akselia, että sen kiinnityskorvaa akselissa oli täytynyt muuttaa, että sopi paikalleen Kamin banjokopan kanssa. Jokainen ymmärtänee, että muovinen osa offroad-auton akselissa ei ole optimaalinen vaihtoehto ja akselin kiinnityspistemuutokset täytyy tehdä todella asiallisesti.
Eli jos tilaat Kamin lukkoja, niin varmistu siitä, että osat sopivat LHD-autoon ja ovat toivottuja materiaaleja.
Jos taas et ole rakentamassa trial-autoa jossa jokainen kilo on liikaa, niin on vaikea keksiä haittoja kompressorin olemassaololle.
Itse käytin ed. rangessa ARBia kahdella n. 40e tarvikemyymälän kompuralla ja 10l säiliöllä. Paino näistä oli yhteensä n. 7kg, koska säiliö oli alumiinia. Arbissa on kyllä omat oikkunsa, että ei sitäkään voi varauksetta suositella.
Antti L&Dumbon Sisko tunnarit long gone
kiitos ja anteeksi
Rekisteröimätön
25.09.2010, 20:26
Niin ja siinähän se selvällä suomen kielellä lukee, että Jimnyn taka-akselille olet lukkoa laittamassa. Mie sitte opettelen lukemaan täällä seuraavaks jahka kerkiän.
Antti L
Lonely Rider
25.09.2010, 21:42
Kompuran paino ei mua haittaa kunhan sille vaan löytyy jostain sopiva paikka, Jimnyssä kun ei ole liian paljon tilaa. Toi oli ihan asiallinen vinkki että sen kompuran ei tarvi välttämättä olla just ARB:n valmistama.
KAM lukoista on jokseenkin vaikee löytää käyttökokemuksia, kukaan ei tunnu edes kauheasti haukkuvan niitä. Jossain aussioffareiden sivuilla oli jotain juttua, mut sekin sen luonteista että niissä on kuulemma ollut aiemmin "some issues", mutta nyt ne haluais päästä aussimarkkinoille että sais sieltä referenssin (en kyllä huomannu kattoo mikä päivämäärä niissä keskusteluissa oli).
KAM Diff sanoo netissä että niiden banjokoppa Jimnyyn on 8 mm paksua alumiinia, joka on vahvempaa kuin orkkis teräskuori. Muovinen koppa olis kyllä aika huono vitsi!
Ei mulla ole mikään hätä saada lukkoa ainakaan vielä, kunhan pyöritelen ideaa päässäni kaiken varalta...
Kai ne kamin kilkkeet ihan saman ajaa, lantikoissa käyttää briteissä paljonkin. Monelta land Rover keskustelu palstalta löytyy aiheena kamm or arb locker?
Itse mietin samoja osia aikoinaan, eikä vieläkään pois suljettu ole. Ainoa ongelma on että Suomesta ei ilmeisesti vieläkään löydy edustajaa ja nopeata osatoimitusta.
tuolta on ainakin enen saanut kammilaisia
http://www.offroadpaja.fi/
henkkoht olen arb kannalla mutta tää on vaan mun mielipide
Rekisteröimätön
26.09.2010, 11:21
tuolta on ainakin enen saanut kammilaisia
http://www.offroadpaja.fi/
henkkoht olen arb kannalla mutta tää on vaan mun mielipide
Se vanha KAMin mekaaninen lukko oli mielestäni paras, täysin mekaaninen. Sääli, että lopettivat sen valmistuksen. Ainakin muutamissa Discoissa on havaittu, että napapultit pitää vetää kiinnitysliimalla kiinni jos haluaa, että pultit pysyy. Tai sitten HuoltoRepissä on testissä sellainen bling-bling napa, joka voi olla yksi vaihtoehto. Tuolta voi myös kysellä hintoja http://www.huoltorep.fi (pulkkinen)
nyybinä myllis