View Full Version : huoltoauto vaiko pakettiauto?
taistovainaa
24.09.2010, 05:53
minkäs takia maasturit tehdään yleensä huoltoautoiksi, eikä pakettiautoiksi?
mitä pitää tehdä että auton saa rekattua huoltoautoksi?
kyseessä vm.88 pajero, täyspitkä.
Koska maasturit on ollu suomeen tuodessa kokonaan verovapaita tai osittain verovapaita, ja pakettiautosäännökset on turhan tiukat, jotta maasturin saa niihin menemään. Tosin, olet varmaan nähnyt hillittömiä (rumia) kattokorotuksia, jotta vanhat HJ:t on saatu leimattua paketiautoksi?
Huoltoautoksi ei tartte kun yli 1800kg omamassan ja huoltovarustuksen. Yleisin taitaa olla työkalulaatikosto ja ruuvipenkki, mutta se voi olla mitä hyvänsä muutakin tarpeellista.
minkäs takia maasturit tehdään yleensä huoltoautoiksi, eikä pakettiautoiksi?
Pakuja nuo huoltoautotkin on. Haulla löytyy asiasta paljon infoa.
Olihan se trooper tai jokumikälie maasturiprojekteissa aikas kivan näköinen ihan pakuna sillä huomaamattomalla korotuksella.
Olihan se trooper tai jokumikälie maasturiprojekteissa aikas kivan näköinen ihan pakuna sillä huomaamattomalla korotuksella.
Tätä varmaan tarkoitat :D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1123&pictureid=15747
Tätä varmaan tarkoitat :D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1123&pictureid=15747
Tää on jo veronkierron huippu, taitaa lähinnä olla tehty ihan soukkimielessä...
Siinähän se, tossa on sitte siro paku.
taistovainaa
06.11.2010, 16:16
näköjään saa huoltoautoksi pelkällä työkalulaatikolla.
ei tartte ruuvipenkkiä.
maurichia
06.11.2010, 17:33
mulla on hoojiissä kompura ja invertteri:)
dieselmoottori
06.11.2010, 20:21
Rokissa: Aggregaatti, pylväsporakone, ruuvipenkki ja työkalulaatikko. Kevyt auto vaatii vähän järeämmän setin.
näköjään saa huoltoautoksi pelkällä työkalulaatikolla.
ei tartte ruuvipenkkiä.
Huoltoauton pitää olla varustettu "tarvittavin työkaluin ja laittein", joten pelkkä työkalulaari ei lain kirjainta täytä. Ei tartte yleistää jos joku hönö jossain hyväksyy pelkällä perunalaatikolla.