View Full Version : Patrol olkatapit
Rekisteröimätön
21.09.2010, 10:10
Moro!
Kats-herra sano et on Patrollissa olkatapeissa liikaa välppiä, onko niille tehtävissä mitään kiristystä tai muuta edullista korjausta?
Kun ei oo mitään hajua kyseisestä systeemistä.
ota nyt ekana simmilevyjä ylhäältä ja alhaalta samanverran pois. Ovat neljän pultin ja nevyn alla. jota ennen katso ettei välys ole pyöränlaakereissa jotka ovat myös kiristettävät.
Rolpatti
21.09.2010, 20:41
uudet olkalaakerit ei laakeriliikkeestä muistaakseni maksanu kun jotain 20€ kipale... ja ei ole pahat vaihtaa.
ite vaihtanut aina kun etuakselia joutunut availemaan, kun yleensä vanha laakeri hajonut kun avannut.
uudet olkalaakerit ei laakeriliikkeestä muistaakseni maksanu kun jotain 20€ kipale... ja ei ole pahat vaihtaa.
ite vaihtanut aina kun etuakselia joutunut availemaan, kun yleensä vanha laakeri hajonut kun avannut.
Mites helv.. sä ne oot hajalle saanu avatessa.
Jossain topikissa oli numero millä löytyy normi laakerikaupasta sopiva laakeri.
Siis jos ei saa shimmaamalla riittävän tiukkaa.
Rolpatti
21.09.2010, 20:52
Kai mä oon sit vaan niiiiin taitava
koyo hi cap 30304 tollaset ne on
en ole patrollista koskaan hajottanut, mutta toyotasta monesti. olisiko paremmat patukassa?
en ole patrollista koskaan hajottanut, mutta toyotasta monesti. olisiko paremmat patukassa?
Laakereilla on vissiin eroja. Kiinalaakereista meni mullakin haulit monesti ihan jauhoksi hojossa, mut orkkikset ja Tamgearsin "20% kantavammat" kesti ihan hyvin.
Rekisteröimätön
22.09.2010, 07:41
Kiitoksia vastauksista, otan vkl työn alle!
itse olen kentsolta tilannut kokkolasta nopee toimitus ja kestää käytössä.
http://www.kentso.fi/
Rekisteröimätön
22.09.2010, 21:00
Juurikin tota Tiipen mainitsemaa laakeria kävin kyselemässä ja
pelkkää numeroa ne ainakin jokilaakerissa oli vailla. Merkki oli joku
muu ja jotain 18€ kipale halusivat rahaa. En kokenu tulleeni kusetetuksi
joten sellaset väänsin alle. Aika näyttää onko niistä mihinkään, mutta vanhat
oli jo siinä pisteessä että ulkokooli oli enemmänkin mutterin näkönen.
Irti lähtivät kuitenkin sen verran helposti että halutessa
olis voinu takasinkin laittaa.
timpedix
14.10.2010, 10:34
Moro!
Kats-herra sano et on Patrollissa olkatapeissa liikaa välppiä, onko niille tehtävissä mitään kiristystä tai muuta edullista korjausta?
Kun ei oo mitään hajua kyseisestä systeemistä.
Nyt olis Patrollissa leima!. Olkatapin laakerit oli aika helpot vaihtaa ja löyty Wurthilta 14 € kpl.
Onko joku katsastus systeemi muuttunut rungollisten autojen osalta, kun kauheen tarkkaan syynäsivät ruosteviat korista. Eikös ennen auton rungollisuus sallinut korissa ees jotain reikiä jossain?
Tuo olisi mukava itsekkin tietää! Aikanaan Berttoja pulatessa riitti ettei matkustajien raajat tahi mahdolliset kyydissä olevat tavarat päässeet korin ulkopuolelle, tai jalankulkiat ohiajaessa repeilleet...
Korinkiinnikkeistä kyllä aina oli tarkkaa (syystäkin) mutta muuten ei mädistä niinkän.
Nyt olis Patrollissa leima!. Olkatapin laakerit oli aika helpot vaihtaa ja löyty Wurthilta 14 € kpl.
Onko joku katsastus systeemi muuttunut rungollisten autojen osalta, kun kauheen tarkkaan syynäsivät ruosteviat korista. Eikös ennen auton rungollisuus sallinut korissa ees jotain reikiä jossain?
On siinä joku linjan muutos tullut,Hiluxin helmat piti olla terveet ennen leiman saantia.Kuulemma kolaritilanteiden varalta pitää olla kori ehjä...
timpedix
04.12.2010, 21:01
Taas kyllä osoitti Patrol aika miehekkään vetokykynsä, jääty naapurin traktori mettätien päähän perälevy maas. Ei muuta kun traktori vetokoukkuun kiinni ja pois.En ois kyl uskonu et liikkuu mihinkään :)