View Full Version : palalukko
tikkukuski
15.09.2010, 11:40
elikkäs olis jossain vaiheessa tarkoitus investoida lukkoihin ja eteen on tarkoitus laittaa arbbi ja jos taakse laittaisi palalukon vai onko minkälainen talvella tiellä kun kuitenkin töihinkulkuvälineenä tuo lj mulla että onko aamulla silmät puoliummessa helposti lepikossa??
ajelin pari edellistä talvea päivittäin työmatkoja läjällä jossa oli takana aussie ja edessä arb + 33" mudterrain kuvion gummit, sillä pärjäsi ihan hyvin kun tiesi millä ajaa, emännykselle en antaisi ajoon :)
en tosin valehtele on se melkoisen liukas kampe, mutta pärjäsi sillä , mä ajoin AINA lumisella/jäisellä tiellä 4 veto päällä ,takapotkuna se oli kyllä niin holtiton että mulla loppu rohkeus, eikä se myöskään edennyt takavetona mihinkään ja otti todellakin sellaisia "jännäkakki" sladeja :D mutta nelikko päällä men ihan jees.
mun ajo oli n.90% tuolla lumisella tahi jäisellä tiellä , toki sitten kuivalla valtatiellä päästelin takapotkuna.
loppukaneetti minulta on siis, se ei ole esimerkillinen ,ainostaan merkillinen ,mutta nelivetopäällä pärjää kun on ajatusta :D
Arppi vaan molempiin periin niin on kaikkein paras pitkässä liemessä :cool:
Arppi on perin kallis, ainakin alan liikkeistä. Kiinalukkoa saattas saaha puoleen hintaan, ja toimii vallan mainiosti.
alticity
15.09.2010, 17:38
arbit vaan eteen ja taakse. kiinalaisia ei missään nimessä jos maantietä näytät sille laitteelle vähänkään.
kiinalaisia ei missään nimessä jos maantietä näytät sille laitteelle vähänkään.
Miksi?
tikkukuski
15.09.2010, 21:01
joo kyllä on tarkoitus ajaa tiellä ja aika paljonkin välillä ja emännys myös kurvailee välillä... eli taitaa olla järkevin laittaa ne arbit molempiin päihin.. ensin eteen ja myöhemmin taakse vai mitä olette mieltä..??
mulla tuli läjällä n.15tkm tieajoa vuodessa ... vaikkakin tuossa on jipponsa ,niin jos vielä tieajossa oleva maasturi minulle tulee ,niin todennäköisesti siinä on samanlainen akselien lukko sydeemi, hinta-ero on kumminkin minulle melkoinen vrt. ARB/aussie...
itellä ollu edessä vuoden päivät kiinan arppi, ja hyvin se on pelannu, ku vaihoin arpin o-renkaat siihen. Taakse metästelin aussie/quik/muuta palalukkoa, mutta niitä ei tunnu mikään pulju enää myyvän, ja erikseen tilattunakin tulee suht hintavaksi. Ite aattelin ostaa taaksekkin tuollasen kiinan arpin, kuhan rikastun.
itellä ollu edessä vuoden päivät kiinan arppi, ja hyvin se on pelannu, ku vaihoin arpin o-renkaat siihen. Taakse metästelin aussie/quik/muuta palalukkoa, mutta niitä ei tunnu mikään pulju enää myyvän, ja erikseen tilattunakin tulee suht hintavaksi. Ite aattelin ostaa taaksekkin tuollasen kiinan arpin, kuhan rikastun.
No mitä tollanen kiinan arppi sit kustantaa ja kuka myy?
No mitä tollanen kiinan arppi sit kustantaa ja kuka myy?
www.offroadtarvike.fi
Ite sain suhteilla yhen firman kautta 400e:llä ilman laakereita. Joissakin on ollu ongelmia avautumisen suhteen, ja sitä liukuholkkia pitää hieman modifioida, muttei mikään maailmaakaatava jopi. Melkolailla täydellinen kopio oli vanhemmasta arpista.