PDA

View Full Version : kokemuksia range-rover 2002 ja uudempi v6td


toyota4x4
13.09.2010, 22:03
noita oli halvalla mailmalla myynnissä verrattuna suomen hinta tasoon, voi tietty kertoa että niistä halutaan vain eroon.
kone onko se bmw tekosia 3,0tdv6? entä loota?
sähkö vikoja vissiin enemman kuin riittävästi ja luinkohan ettei 2005 vuonna 10kk aika valmistettuja rangeja ole vieläkään saatu kuntoon.

onko joku kokeillu?? ainakin jonkun sport versio kertomuksen luin olikohan tuulilasin testissa temppuillu sähköt koko ajan.

http://www.landroverhell.com/

niin ja kaverin puolesta kyselen vaikka ole kyllä sanonu jotta korjaamot tulee tutuks kyllä jne..

http://www.rangerovers.net/rrmkiiiremedies.html tuolla oli niin paljon vikoja listattu ettei yks päivä riitä niitten lukemiseen..
kait täytyy kehotta ostaa joku japanilainen maasturi niillä pääse ajamaan eikä ne ole korjaamolla joka toinen viikko.

-MaTTi-
13.09.2010, 22:48
Tänk gaad, ettei oo tullut noihin hairahdettua. Ei oo kyllä koskaan edes käynyt mielessäkään.

Olispa kyllä mukava nähdä joku vertailu Toyota Land Cruiser vs. Range Rover III, sanotaan vaikka 200 tkm kestotesti.

toyota4x4
14.09.2010, 12:51
reports that Land Rover have fixed the vibration in transmission of RR Mk 3. "It took them 1 year but (touch wood) it has now been 4 weeks with no problem

siis YKSI VUOSI KORJAAMOLLA ja nyt on toiminu jo 4 viikkoa.. WTF. onko kyseessä kaikkien aikojen huonoin britti tuote? tsiisus.

Rekisteröimätön
14.09.2010, 14:30
[QUOTE=kone onko se bmw tekosia 3,0tdv6? entä loota?[/QUOTE]

Kone on suora kuutonen, samaa perua kuin 530d. Bensa bemareissa on ollut ZF:ää, ja dieseli koneisissa GM TH. Rangesta en tiedä...

sisua45

Jappi
14.09.2010, 15:41
onko kyseessä kaikkien aikojen huonoin britti tuote? tsiisus.

Huono pitää kyllä olla jos paremmaksi (vai pahemmaksi) pistää...Tuossa kylillä oli yksi,parin vuoden aikana taisi mennä mm. 2 tai 3 konetta.

TimoV
14.09.2010, 17:22
Sama M57 kone ja GM A5S 360R (patonginpurijoitten lisenssillä valmistama) laatikkona kuin buimurissa.

Kone on ainakin bemarissa luonteeltaan loistava (omistan e39:n tuolla koneella). Jos se lastutetaan, pitää ohjelmoida loota samalla - muuten se porsii alta aikayksikön.

Rekisteröimätön
22.09.2010, 04:22
noita oli halvalla mailmalla myynnissä verrattuna suomen hinta tasoon, voi tietty kertoa että niistä halutaan vain eroon.
kone onko se bmw tekosia 3,0tdv6? entä loota?
sähkö vikoja vissiin enemman kuin riittävästi ja luinkohan ettei 2005 vuonna 10kk aika valmistettuja rangeja ole vieläkään saatu kuntoon.

onko joku kokeillu?? ainakin jonkun sport versio kertomuksen luin olikohan tuulilasin testissa temppuillu sähköt koko ajan.

http://www.landroverhell.com/

niin ja kaverin puolesta kyselen vaikka ole kyllä sanonu jotta korjaamot tulee tutuks kyllä jne..

http://www.rangerovers.net/rrmkiiiremedies.html tuolla oli niin paljon vikoja listattu ettei yks päivä riitä niitten lukemiseen..
kait täytyy kehotta ostaa joku japanilainen maasturi niillä pääse ajamaan eikä ne ole korjaamolla joka toinen viikko.

Lastentaudit ja ongelmat saatiin suurelta kuntoon vasta 2006 ja sen jälkeisissä malleissa, kun koneet vaihtui bensapuolella Fordiksi. Seuraavana vuonnahan korvattiin bemarin diesel TDV8 -dieselillä, jolloin diesel vaihtoehtokin alkoi olla jo ok.

nyyybinä myllis

Mikki
22.09.2010, 12:30
noita oli halvalla mailmalla myynnissä verrattuna suomen hinta tasoon, voi tietty kertoa että niistä halutaan vain eroon.
Ehkäpä tuo 2002-2006 mallisarja on "jupeille" vain liian vanha malli???Toisaalta, Suomessa nuo maksoivat 149.000€ ja paljons nyt on hintaa. Alkuperäiseen verrattuna hinta tullut tuolla laskukaavalla "halvaksi"???

kone onko se bmw tekosia 3,0tdv6? entä loota?
2002 - 2006 0n moottorina (diesel) pimmerin suora kuutvonen (pahasti alatehoinen 3000kg masiinaan), ja 2007 eteenpäin TDV8 jossa papua ja vääntöä piisaa...
Askina ZF, ihan kuten emoyhtiö aikoinaan laitattanut!

sähkö vikoja vissiin enemman kuin riittävästi ja luinkohan ettei 2005 vuonna 10kk aika valmistettuja rangeja ole vieläkään saatu kuntoon.
Tuppaa sähkövikaa pukkaamaan, kun KAIKKI toiminnot OVAT sähköllä... Esin. ratin säätö / lämmitys, sivupeilien tummennus, niskatuki.. (saako em. varusteita edes kojoottiin???)
Missäköhän lukee, jotta 10kk tuotanto olisi otettu markkinoilta pois (eli about 25.000 autoa???), ylittäis varmaankin uutiskynnyksen ja aiheuttaisi vaarmaankin "jonkinasteisen" mediamylläkän autoalalla muutenkin???
Veikkaisin, jotta yksittäistapaus ja yksityishenkilö, korjauttaa vain välttämättömintä ja mahdollisimman halvalla, mutta ei saa ikinä kuntoon asti!

onko joku kokeillu??
Monasti ja tarjoo kyydit josta Toyotamiehet eivät ole ikinä edes unelmoineet... Sekä maastossa että maantiellä!

ainakin jonkun sport versio kertomuksen luin olikohan tuulilasin testissa temppuillu sähköt koko ajan.
Range Rover Sport on aivan eri peli, periaatteessa sama kuin Disco3, vain kori on erilainen...
[/URL]
niin ja kaverin puolesta kyselen vaikka ole kyllä sanonu jotta korjaamot tulee tutuks kyllä jne..
Ja mikäs peli kaverilla onpi nyt... Taitaa olla/ollut korjaamolla, kun vaihtopäätös edessä?

[URL="http://www.rangerovers.net/rrmkiiiremedies.html"] (http://www.landroverhell.com/)kait täytyy kehotta ostaa joku japanilainen maasturi niillä pääse ajamaan eikä ne ole korjaamolla joka toinen viikko.
Niin, ei ole korjaamolla kun korjaamolla ei ole osia... Kun on osia, ei ole osaavaa henkilökuntaa... Jos on, niin hinta sitten sen mukaisesti! (eipä nuo lantikan osatkaan halpoja ole, mutta 24h palvelu on olemassa ja käytettävissä).

Mutta kukin tyylillään...

Mikki
22.09.2010, 12:35
Lastentaudit ja ongelmat saatiin suurelta kuntoon vasta 2006 ja sen jälkeisissä malleissa, kun koneet vaihtui bensapuolella Fordiksi.
Eiku Jaguar..
4.4 V8 (300hp) myös superchaged versio (420hp)

Seuraavana vuonnahan korvattiin bemarin diesel TDV8 -dieselillä, jolloin diesel vaihtoehtokin alkoi olla jo ok.
Ja TDV8 on Jaguarin suunnittelema moottori (alunperin TDV6), mutta Ford/PSA "yhteistyö" moottori. Ollut enemmän kuin vahva ja luotettava!!!

Rekisteröimätön
22.09.2010, 15:51
Eiku Jaguar..
4.4 V8 (300hp) myös superchaged versio (420hp)


Ja TDV8 on Jaguarin suunnittelema moottori (alunperin TDV6), mutta Ford/PSA "yhteistyö" moottori. Ollut enemmän kuin vahva ja luotettava!!!

bensa oli kyllä fordilta lainaa samoin kuin tuo diesel oli Ford/PSA yhteistyömoottori. Ainhan niitä voi omakseen väittää.. vääittähän land-rover TDV8:kin omakseen...

nyybinä myllis

Mikki
24.09.2010, 12:31
Kyl ne on pentziinikoneet kissalaaksosta! Eli AJ-V8 42
http://en.wikipedia.org/wiki/File:2006_Land_Rover_Range_Rover_Sport_engine.jpg
Tai lantikkamaisesti LR-V8...
Ja tiiseli onpi FORD/PSA, mutta itse moottori on jakulaarin suunnittelema ja PSA on sen sitten laittanu käyntiin!
Löytyi meinaan aikoinaan (kun TDV6 moottori koulutettiin meille), VOLVO:n öljypohja Land Rover:n koulutuksessa!!!:confused:

Nostatti melkoisen keskustelun asiasta!

RIPAX
24.09.2010, 22:04
Nyt ei tartte ku rooverin päästä sinne luotettavuus tilastojen kärkeen ja saada muutenki epäilijöille tappi perseeseen(myös jenkeille jotka löytää kaikesta itseään suuremmasta jotain vikaa) ja maasto omituisuudet ni saattasin vaihtaa merkkiä...