View Full Version : BJ-40:sen ehjäystä
ruiseribj40
13.09.2010, 20:49
Dodiin, eli aloitettiin isännän vanhan Bertan kunnostus. Tarkoituksena olisi hitsata kaikki ruosteet, tehdä SOA, tehdä koneremontti ja tarkastaa kytkin. Sitten kun on liikaa rahaa niin laitamma isommat rattaat jotta saahaan katu-uskottavuutta :)
Koitetaan tehä mitä osataan ja jos ei osata niin sitte lämmitämmä saunan :D
ruiseribj40
14.09.2010, 21:01
Nostettiinpa kori pois päältä. Korin ala-osassa on melko paljon paikkailtavaa, mutta ylä osa ei ole ruosteessa juuri ollenkaan. Auto olis tarkotus laittaa huoltoautoksi liikenteeseen eli ei tule mahottomia korotuksia, mitä nyt lain nimessä saa laitella. Hakusessa olis mersun 3.0 td kone, jonka uskoakseni saa istuttaa bj:hin, koska iskutilavuus lähelle samaa b moottorin kanssa.:)
Eli taas on pajotettu ruiseria.
Alotettiin soa:n tekeminen ja joku oli vetänyt takarattaat momenttiin, eihän ne lähtenyt muuten joten piti hienosäätölekalla naputtella avainta :D
Toinen seppä alako hylsyä irrottelemaan ja sittehän siltä lensi t-väännin 60 litran saaviin joka oli täynnä polttoöljyä. Sai poka kunnon ihovoiteet :)
Huomenna uuestaan.
Ja vielä pari kuvaa pohjasta.
Tässä on kaks selostajaa mutta höpötetään samasta rojektista.
Taas on hajotettu ruiseria.
Otettiin taka-akseli irti ja aloitettiin etuakselin irroitus.
Hankalaa hommaa kun ei ole mitään tunkkia, kakkoskakkosen parrun ja pölkkyjen kanssa soveltaen saatiin keulakin ilmaan. Joutuu jonkun tunkin hommaamaan että saahaan kone irti :)
Jos jollakin olisi myytävänä toimiva suoraruisku tiisseli kone (3.0-4.0 l) niin vois laittaa yv:tä ruiseribj40:selle.
Joo taas vähän p(h)ajotettiin lisempää ruiseria. Ei tullut kuin yksi kuva. Otettiin etuakseli irti ja aloitettiin soa:n tekeminen. Osa tappiota tuli ko poka hienosäätölekalla kevyesti naputtaen yrittu purkaa taka-akselia, lyönti män huti ja pinnapultti katkesi. :D
Haettiin motonetistä 2 kpl 2tn pullotunkkia. Helpottu muuten huomattavasti cruiserin nosto ko ennen nosteltiin käsivoimin :)
Taas tehtiin kovia hommia.
Ensin motti pois, 2 kpl pullotunkkia, kunnon nippu lauta kalikoita,harkkoja, laattoja, ruiserin puskuri ja kakkoskakkonen parru. Niillä se lähti, reilusti kone ilmaan ja runko takakautta pois.
Saatiin jo taakse lehtijouset oikealle puolelle akselia. Vielä traction bar ja etuakselille soa.
Katotaan mitä huomenna suahan aikaseksi.
Hiljasta sakkia palsta täynnä ko kukaan ei etes hauku meän tekosia :)
Daddy's Toy
22.09.2010, 20:39
No perskeles.
Oon sitten eka vai:)
Suomalaisella sisulla teette purkuhommia:D
Nosturit yms hifistelyt on vain heikoille;)
Jatkakaa vaan samaan malliin.
Juu tuohon tunkkihommaan liittyen ja vähä ohiki, ollaan poikien kanssa mietitty ruiserin pajotuksen ohella että tommoset moottori yms nosturit, pulttikonneet, lämpimät hallit sun muut mukavuus tuotteet on semmosia VÄLINEURHEILIJOIDEN vehkeitä :)
Joo jatkakaa vaan samalla asenteella, hyvin se näkkyy käyvän :)
Pohjolan liikenteen halli -projektit on aina hyviä. Vaatii kovasti asennetta ja sitähän näyttää riittävän.
kardaanin kulmat on mitä sattuu noin tehtynä.auto nipussa olisi saanut kulmat just eikä melkeen.
kardaanin kulmat on mitä sattuu noin tehtynä.auto nipussa olisi saanut kulmat just eikä melkeen.
Joo voi pitää paikkaansa, oli lehtijouset kiinni rungossa ko jousen aluset heftattiin kiinni. Jos ei satu kohalleen niin sitte tehrään uudestaan. :)
Iltaa pitkästä aikaa.
Viikon tauko ollut pajotuksessa ko on pitäny tienatakkin välistä.
Tänään jatkettiin etuakselin soata ja laitettiin taakse rattaat ja koppa paikalleen.
Härrekud son korkia vehe :D Pohjolan talliin tullessaan takakareen mahtui juuri nyrkki :)
Tientenkin se laskee vielä jonninverran ko on kokonaan kasassa.
Yksi HUONO kuva autosta, omistaja kuvassa joka on noin 180 cm pitkä :)
Huomenna jatkuu.