View Full Version : PähäMa/ Essory/ Maasturistit Safari Iittalassa
Elikkä tämmönen puuhapäivä Iittalassa yllä mainittujen seurojen jäsenille...
Tarkoitus olis parantaa yhteistyötä seurojen välillä ja pitää kivaa yhdessä... tai sit sotkea toiset suohon ja laittaa sillat tuleen :)
Päivämäärä olisi 25.9 Lauantaina ja tarkemmat kordinaatit tulee myöhemmin...
Täällä kerkee myös pilkkomaan kaluston että saa sopivan kiireen laittaa auto valmiiksi Mudventuresiin :)
Nii ja maanomistaja lupasi pullon kirkasta sille joka pääsee jonkun suon yli ilman vinssaamista. Kehotin hakemaan korillisen koska PäHäMa:n special drinkkersit valjastetaan mukaan :)
Ja kamera kannatta ottaa mukaan koska voi olla huvittavan näköstä kun 20 autoa on tuulilasi syvyydessä jumissa siel "pullo suolla" :)
Lisätietoa Minulta (PäHäma) ja Junnulta (Essory/maasturistit)
Mä varaan kyllä apparin penkkiä jostain kikottimesta jos vaan on tilaa jollain:)
tapsa4x4
12.09.2010, 21:17
toivottavasti kerkeen laittaa volvon safari kuntoon.
toyota4x4
12.09.2010, 22:28
juu kyllä voidaan hiluksii ulkoiluttaa..
Näillä Näkymin ollaan palvelemassa lauantai päivä:mad:
IironSika
13.09.2010, 19:14
Monelta tarkoitus aloittaa? Tarttee olla Lammilla klo 16. Jos vaikka ehtis hetkeksi.
Mie kans lähen patrollia ulkoiluttamaan jos ja kunhan eka vaihdan kytkimen :)
Rekisteröimätön
14.09.2010, 12:41
Monelta tarkoitus aloittaa? Tarttee olla Lammilla klo 16. Jos vaikka ehtis hetkeksi.
alotetaan sillee et kerkiit....
- E
IironSika
14.09.2010, 15:15
alotetaan sillee et kerkiit....
- E
Selkee. Taidetaan tulla kahdella autolla, niin Santtu voi jatkaa jos mä karkaan kesken. Ohjelmassa Popedaa ja hyvä ennakkovalmistautuminen ;)
Mukana!
...joko kömpijällä tai paskarottelolla.
Siis mukana kömpijällä, ei tullut pas..rotteloa pajotettua nippuun.. sitäpaitsi mönkkäri tulee peräkärryssä helpommin kun blazeri...
Offipiru
19.09.2010, 19:45
Tarkotus olis yrittää Apina-kiulu kiikuttaa paikalle ja yrittää houkutella Lunkkis mukaa..
Pitäsköhän itekkin tulla jalkamiehenä paikan päälle.
Offipiru
21.09.2010, 08:53
Jos jollain vapaata raileria tai jonkun häpättimen selässä tilaa sutsukille, vinkkejä otetaan vastaan.. Ei tule puuhakilvillä, ei pysy rännissä eikä valoja/jarruja. :D
Koitetaan tulla paikalle jos vaan saan kakrut pakattua autoon mukaan.
Antakaas niitä tarkempia koordinaatteja niin voisin tehdä alueelle karttan kun pitäs navikaattoria testata. Vähän osviittaa ajoalueen keskipisteestä ja minkälainen kartta pitäs tehdä. Siis X x X kilometriä?
Junnu varmaan tuuppaa tietoa alueesta piakkoin... itse en tiedä kyseisen paikan sijaintia....
pkarlstedt
22.09.2010, 10:30
Mukaan olisi pyrky.
- p
Koordinaatteja esille, kiitos
aholajärventie 335 iittala. paikalle aamupäivästä 10 aikaan
IironSika
23.09.2010, 17:23
aholajärventie 335 iittala. paikalle aamupäivästä 10 aikaan
Ei tunne ainakaan Eniro osoitetta eikä edes tietä.
Rekisteröimätön
23.09.2010, 17:27
Oletko osoitteesta aivan varma, voisko se olla ahlajärventie?
Jukka
Ahlajärventie 335 IITTALA
patrolli olis pakattu ja se on scanian lavalla lähtövalmiudessa, tarkotus oli tulla samrockin kanssa mut sille tuli muita menoja, juhoke lahtee nyt sit appariks. huomen olis tarkotus treffata ainakin muumin kanssa hämeenkosken koskikartanolla klo. 8.30 ja lähtee siitä sitten valumaan mestoille.
Meitsi joutuukin skippaan tän. Vähän liian kaukana kun bertassa ei oo ees pyöreet renkaat. Muutenki täytyy lähtee vantaalle japsistarojen rompetorille. Ottakee kuvia paljon.
Meitsi joutuukin skippaan tän. Vähän liian kaukana kun bertassa ei oo ees pyöreet renkaat. Muutenki täytyy lähtee vantaalle japsistarojen rompetorille. Ottakee kuvia paljon.
pumppauksen makua.
Rekisteröimätön
25.09.2010, 08:23
Matkalla Iittalaan... pienta hämminkiä aiheutui kun joppa tiputti hiluksin auton lavalta kesken matkaa... onneksi vehvi tuli kuokilla sen verran kaukana että kerkes väistää... Rokissa on tunnelma katossa.... 4 hengen autossa 8 henkilöä.... alasti... PäHäMa tyyliin... poliisi kehotti pukeutumaan ja pitämään juomat ja kädet auton sisäpuolella. Loiri hermostu rammariin ja teki Burttonit eli tempas rammarin väkivalloin irti ja heitti sen ulos liikkuvasta autosta... joku pyöräilijä jäi keräilee rammarin romppeita ehjän soittimen toivossa.... ehkä syy seuraus suhde rammarin tuhoamiselle oli se että hannu tunki väkisin kaksi cd:tä sinne samaan aikaan.... :)
Kaikissa julkisissa journalismeissa kannattaa harrastaa lähdekritiikkiä :)
-Eetza
Hyvän kuulloista, pitäkäähän sama vauhti päällä metsässä:D
Matkalla Iittalaan... pienta hämminkiä aiheutui kun joppa tiputti hiluksin auton lavalta kesken matkaa... onneksi vehvi tuli kuokilla sen verran kaukana että kerkes väistää... Rokissa on tunnelma katossa.... 4 hengen autossa 8 henkilöä.... alasti... PäHäMa tyyliin... poliisi kehotti pukeutumaan ja pitämään juomat ja kädet auton sisäpuolella. Loiri hermostu rammariin ja teki Burttonit eli tempas rammarin väkivalloin irti ja heitti sen ulos liikkuvasta autosta... joku pyöräilijä jäi keräilee rammarin romppeita ehjän soittimen toivossa.... ehkä syy seuraus suhde rammarin tuhoamiselle oli se että hannu tunki väkisin kaksi cd:tä sinne samaan aikaan.... :)
Kaikissa julkisissa journalismeissa kannattaa harrastaa lähdekritiikkiä :)
-Eetza
Jopan kannatais mennä sidonta kurssille tai sitten se vaan yritti pommittaa vehviä kun matka kävi tylsäksi.
Jopan kannatais mennä sidonta kurssille tai sitten se vaan yritti pommittaa vehviä kun matka kävi tylsäksi.
päivitystä, joppa suuttunut kun tojota hajonnut, lähti kotiin.
rockysta on murros rikki (hj akselit) ja venttiili poikki eli maksimipuuhastelu käynnisssä:)
kossupullo"suota" yritetty ja nippanappa oli possumäyriksen vauhti tyssännyt johonkin kantoon, muuten olisi pullo kuitattu. On kuulemma syvä spoori jossa 35" rengas häviää näkyvistä.
[QUOTE=LaaLaa;698782]päivitystä, joppa suuttunut kun tojota hajonnut, lähti kotiin.
rockysta on murros rikki (hj akselit) ja venttiili poikki eli maksimipuuhastelu käynnisssä:QUOTE]
YLLÄTTÄVÄÄ että samulilla murros.. Vastahan se on ainakin kolmas tänäkesänä.....
Punanenä
25.09.2010, 13:45
Käväisin pikapikaa katsomassa mitä siellä puuhastellaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2585&pictureid=67350
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2585&pictureid=67349
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2585&pictureid=67348
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2585&pictureid=67347
toyota4x4
25.09.2010, 16:17
juu kotona ollaan ja tosiaan 0kpl varaosia mukana ei näköjään kannata lähtee mihkää . matka pysähty siihen kossupullo mutaspooriin kun 6kpl napalukon pultteja (740tkm ajettuja)ulkoisti itsensä.sekä kiitoksia maan omistajalle ,
kauheasti tuli aamusella laitteita vastaan kun hml poikkesin mutta kun en tiennyt mihin ne meni niin en osannut lähteä etsimään katseltavaa, "kosteaa" on näköjään ollut, montako pulloa sitä kossua on jouduttu kaataan että spoori on saatu aikaseksi...
juu kotona ollaan ja tosiaan 0kpl varaosia mukana ei näköjään kannata lähtee mihkää . matka pysähty siihen kossupullo mutaspooriin kun 6kpl napalukon pultteja (740tkm ajettuja)ulkoisti itsensä.sekä kiitoksia maan omistajalle ,
Heh, oliskohan pitäny eilen olla hiljaa noista pikkupulteista. onneksi ei mitään pahempaa vauriota tullut.
Rekisteröimätön
25.09.2010, 17:49
Takas tulossa... kivaa oli ja rocky:ssä on taas tunnelmaa ja alastomia ihmisiä valmiina illan koitoksiin... kun se nyt on taas "maantie kelpoinen"... vaurioita tuli edellämainittujen lisäksi, rocky:n murros ja tuuven veh****ä on hiekkaa... taas :) ... viimisellä etapilla oli enään vain Jukan volvo ja Vehvin Petrol... maastot oli hyviä.... kalliota ja suota ja kaikkia siitä väliltä... Isännälle ja muille paikallisille suuri kiiitos...
Kiitoksia vaan kaikille mukana olijoille ja maan omistajalle.
patrollista meni vinssin sokka ja takalukon toiminnassa on jotain häikkää, muuten auto pelas hyvin.
hauskaa oli.
kuvia lisää näytille!
Kiitoksia maanomistajalle. Sai riittävästi rypeä mudassa. Jälleen kerran sai katsella kun loiri tekee näytösluontoisen murroksen vaihdon :)
Jälleen kerran sai katsella kun loiri tekee näytösluontoisen murroksen vaihdon :)
Ei ehkä mikään kaikkein harvinaisin näky :cool:
Kylläpäs vaan oli hemmetin hauska reissu!
Kiitokset kaikille paikallaolleille.
Kyllä se remonttivapaa ajopäivä vielä jossain vaiheessa pakko tulla...
pkarlstedt
26.09.2010, 00:38
Samaten kiitokset täältä kaikille asianosaisille - eritoten Pötkölle.
Sää suosi loistavasti ja ajomaastot olivat ainakin minulle kovasti mieleen. Muutaman pahimman paikan ohi luistelin. Autossa on niin lyhyt antenni, ettei pinnalle olisi jäänyt mitään merkkiä naaraajille, eikä minulla ole mitään varsinaista pakkomiellettä sukellukseen.
Ensimmäisen autoja nielevän suon kohdalla lähdin viemään Rinteen Samia takaisin talolle. Metsäutotiellä Ahlajärventien risteystä lähestyttäessä näemme, että sieltä kääntyy meidän suuntaamme vanha punainen Magirus-Deutz-kuorma-auto (aika monta yhdysmerkkiä vaati tuo). Ihmetys alkaa vaihtua ärtymykseksi, kun käy ilmeiseksi, että tämä julmetun iso auto ei aio yhtään hidastaa leveän liittymän kohdalla, että pääsisimme helposti ohi toisistamme, vaan kiihdyttää kohti. Sitten näkyy kuorma-auton ohjaamossa vimmatusti viittilöiviä käsiä ja meille alkaa valjeta, että lähestyvässä autossa saattaa olla teknisiä puutteita, mitä jarrujen kuntoon tai peräti olemassaoloon tulee. Kapoisesta metsäautotiestä löytyi yllättävästi leveyttä tämän havainnon jälkeen.
Kuorma-auton tulosuunnassa näkyikin jälkiä tiukoista kurveista joilla sen nopeutta oli pudotettu ennen risteystä.
Ajoin sitten takaisin nuotiopaikalle, jossa teimme Sepon kanssa luomu-nuotion karsituista kuusenoksista ja rangoista ja paistoimme kyrsän jos toisenkin. Metsästä kuului silloin tällöin villi Volvon huuto.
Olimme nuotiolla kuunnelleet pitemmän aikaa tasaista autoahkeroinnin ääntä ja huutelua, ja ajattelimme että muu letka lähestyy nuotiopaikkaa (varsin hitaasti tosin). Lähdimme syötyämme katsomaan syytä hitaaseen etenemiseen, ja löysimme tuon mainion Magirus-auton kömpimässä kuusikossa. Äijät olivat selvästi ajamassa hupia, koska lavaa ei oltu otettu ollenkaan mukaan ja vinssiapina nesteytti oluella.
Muuta havaintoa emme enää letkasta saaneet kuin nuo mainitut Volvon äänet, joten lähdimme vähän ennen neljää kotiin päin, kun olimme vielä voitolla.
- p
noh, noh, pojat!!! on tossa loirilla jo yritystä noitten murrosten kans, 3 kpl kesässä... mul on sentää 3KPL safarilla XD XD XD
+ vetari ja pari muuta murrosta samalle kalenteri vuodelle!!!
Kiitos kaikille mukana olleille, oli todella kiva (joskin yllättävän mutainen!) päivä. Erityiskiitos maanomistajalle, se on hienoa että löytyy kavereita jotka antaa ajaa omilla maillaan.
CattiVolvo toimi hyvin, alkoi jopa käymään rötäämättä lopussa kun oli saanut riittävästä kenkää! (sääli ON sairautta)
Erityisen iloinen olen siitä että itsekin sain vietyä (ajamalla!!) CattiVolvoa eteenpäin metsässä, joskin aika monen kirosanan saattelemana meni ensimmäiset puoli kilsaa! Vielä ei purrut "ajokärpänen", mulle sopii kyllä paremmin toi lutakoihin dyykkaaminen. Mutta kyllä mä vielä jonain päivänä näytän sille, Volvolle siis, että MINÄ määrään minne mennään! ;) Joo, sit tarvii lopettaa toi pumppaaminen, tiedetään, tiedetään! :o
Kuvia on jonkin verran, tarvii vaan ratkaista että miten ne liitetään, joten palataan siihen paremmalla ajalla!
-Pinkki possujunan porukka-
toyota4x4
26.09.2010, 19:18
joo, mä ilmotin sut eetsan kanssa japanilaiselle bondage "sidonta" kurssille. ;)
kameroita näky räpsyvän tuolla et vois kai niitä kuvia julkaistakkin?
niitä kuvia sais laittaa... Tove? joku?
Joko mä oon "tyhmä" tai sit mä en vaan ymmärrä.....mutta minusta se oli tehty aika hankalaksi tuo kuvien lataaminen......mutta okei, yritetään, yritetään! :confused:
Joko mä oon "tyhmä" tai sit mä en vaan ymmärrä.....mutta minusta se oli tehty aika hankalaksi tuo kuvien lataaminen......mutta okei, yritetään, yritetään! :confused:
Nyt mun profiilissa on kansio missä ainakin muutama kuva...