View Full Version : Patrollista
-82vm mikä lie nopeella nelivedolla ei voi ajella,paukkaa aika kovasti eessä ja tuntuu ku ois jarru päällä.hitaalla taas menee paremmin murros vaa pitää vähän ääntä...perissä välitykset ainaki näytti samoilta liekkö noissa isojaki heittoja jos on vaihettu?
Saikos tohon muita ku arb lukkoja?eteen aattelin pätkän kitkaa,kai se vähän ees avittas,mut entäs taakse?kävikö palalukko jos ei oo kitkaa?tohon yhteen offipuljuun soittelin nii sieltä sanovat että ei saa ku arbia tohon.toiotan
akseleita kuulemma vaihelleet..
Liekkö tuo kellää palstalaisella kiertäny v.2000 poistettu kilvistä ent rekkari sia-744 kymmenkunta omistajaa välillä ollu, oli maalattu vihreellä sen kummemmin suojailematta.vanha väri vissii ollu valkee,ja olikoha keminmaalta menny pudasjärvelle mittarissa 377tkm
Rekisteröimätön
10.09.2010, 13:39
Olisko napalukot jos napsuu. Pitävällä pinnalla pitääkin olla tahmea, kuin olisi jarrut päällä. Vaihteihtossa kun ei ole tasauspyörästöä niin luistaa renkaan alta, asfaltilla huonosti.
napalukot katoin ja ihan ok kuntosilta näytti,manuaaliset ovat.voisko murros paukkia jos on viimesillää,tosin luulis että hitaalla neliveollaki paukkis..pajerossa ei nelivedolla ihan noin paljon vastustanu,tällä jää ihan jälki soralle etupyöristä
hiluvitkutin
10.09.2010, 17:09
mullakin paukkoi,vika napalukoissa.joku oli kasannu väärin,poorit ei menny ku huulille ni potki päältä.ja manuaaliset nekin
pitää vissii katella noita napalukkoja vielä.
mites käykö tämä taakse tohon?
http://www.justdifferentials.com/index.php?main_page=product_info&cPath=24_357&products_id=2046
Mitäs tapahtuu kitkaperälle jos ajellaan normi öljyllä?kuluuko kitkalevyt vai kiillottuvatko vaa että ei piä?saakos patrollin kitkalevyjä mistää?Iisalmen nissani varaosa kauppias tarjos vaa koko mykyä 2300€ hintaan...
Tossa haistelin ja maistelin vanhoja öljyjä nii Luultavasti normaali öljyt siellä.
onks etukardaani missä kunnossa? itellä jurnasi ja oli tahmee kun se kardaani oli väljä siin liuku spooreista..
onks etukardaani missä kunnossa? itellä jurnasi ja oli tahmee kun se kardaani oli väljä siin liuku spooreista..
renkutin tuota ku vaihtelin öljyjä lootaan,ei se kovin väljän olonen oo,semmonen 3-4 milliä oisko välystä
saakos noihin jousiin jostain niitä nailoneita sinne väliin?vai pitääkö ite tehä..onko ne pakolliset olla,aiheuttaako muuta kun pauketta?
Rekisteröimätön
30.09.2010, 18:20
renkutin tuota ku vaihtelin öljyjä lootaan,ei se kovin väljän olonen oo,semmonen 3-4 milliä oisko välystä
Toi 3-4 milliä ei oo mitenkään vähän kaken liukuun. Varmasti huomaa nopeammassa ajossa.
Mites säädetään patrollista takajarruja.taka akselissa ei oo sitä kuormaventtiiliä,eessä rungossa on joku myky minkä kautta putket taakse menee.voipi olla liukkaalla jännä jarrutella ku takaa jumii pyörät ensiks
ei prkl.ei se varmaa tuo patrollin neliveto oo tommonen ollu,meinaa näin liukkailla neliveto päällä mennä perä ihan suorallaki eelle.lie jompikumpi perä vaihettu???
Se mötikkä on takajarrujen "hidastus"venttiili. Eli ideana on että etupää menis lukkoon ensin.
Mitenkä totesit ne välitykset (eka viesti)? Jotenkin hämärältä vaikuttaa tämä.
Jos kaikki on kunnossa niin pitkä Patrol menee suoraan kuin juna.
Rekisteröimätön
23.10.2010, 17:48
saakos noihin jousiin jostain niitä nailoneita sinne väliin?vai pitääkö ite tehä..onko ne pakolliset olla,aiheuttaako muuta kun pauketta?
nailon kuormaliinoista pätkimällä,valitset vaan hieman kapeamman kun lehti.liimasilikooni toiselle puolen hyvätulee,
välityksiä kahtelin silleen että pyörittelin rengasta kierroksen,ja katoin kardaanin kierrokset.mulle ei tuu kyllä muuta mieleen ku että ois vaihettu jompikumpi perä,eikai se muuten jarruttele tuo etupää noin.liekkö sitte miten isoja eroja noissa välityksissä?
nailon kuormaliinoista pätkimällä,valitset vaan hieman kapeamman kun lehti.liimasilikooni toiselle puolen hyvätulee,
jep,kiitokset vinkistä.
etuperässä numeroita 37:8 eli onko tuo 4,625 välitys vai mikä?mikäs sitte näissä on seuraava harvempi välitys,joka tuolla takana vois olla?
4.375 on seuraava harvempi ja sit löytyy myös 4.11
Varmana pitäisin sitä että on lipsahtanu jollai eri välitykset!Ei o helppo noin pieniä eroja verrata pyörittämällä.
jep,joku vois sitte myyvä mulle ton 4,625 taka murikan niin kopasis sillä..voipi murrokset tykätä kyttyrää jos metässäki noilla ajelee
jos edessä sulla esim 4.375 niin sehän vetää ns paremmin kuin takapää eli vetää paremmin pois spooreista ja kääntyy liukkaalla napakasti,vaihdat karvan korkeammat renkaat eteen niin homma pelaa:p:p
eikun eessähän on tuo 4,625 perä.ei taija vaan mistään pelkkää perää saaha,taitaa joutua ostamaan koko auton varaosiks
Muista että noita 4,652 periä ei ole kovin paljoa markkinoilla vuosilta 79-82 valmistettu siltä väliltä voip löytyä jos ei ole jo vaihdettu pidempii hetken saa metsästää .
Muista että noita 4,652 periä ei ole kovin paljoa markkinoilla vuosilta 79-82 valmistettu siltä väliltä voip löytyä jos ei ole jo vaihdettu pidempii hetken saa metsästää .
Ite oon kuullu, jotta pitkissä patrolleissa on nelilovisella laatikolla 4.375 ja viisipykäläisellä 4.625. Sitä en tiiä, miten johdonmukainen tuommonen nyrkkisääntö lie?
Ite oon kuullu, jotta pitkissä patrolleissa on nelilovisella laatikolla 4.375 ja viisipykäläisellä 4.625. Sitä en tiiä, miten johdonmukainen tuommonen nyrkkisääntö lie?
Tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa. 5 vaihteisissa ollut pääsääntöisesti 4.375 ja nelilovisissa eli vanhemmissa nuo muut vaihtoehdot.
Jep eli kaikki mitä on tullut vastaa 5 vaihteiset niin 4,375 ja muut 4,11 tai 4,562 ja niitä on vaan löytynyt vm 80-82 tota tiheintä ja kaikissa pätkissä 4,11 mitä tiedän .
tapsa4x4
12.11.2010, 14:08
Jep eli kaikki mitä on tullut vastaa 5 vaihteiset niin 4,375 ja muut 4,11 tai 4,562 ja niitä on vaan löytynyt vm 80-82 tota tiheintä ja kaikissa pätkissä 4,11 mitä tiedän .
Kyllä näin.
4.875 ultra harvinainen pick-upin välitys(only military vehicles)
3.75 jossain aavikko kiituri mallissa vain 4.2 bensa moottori.
Terraanosta vois saada sopimaan patrolliin perä välitykset?
Datsun homerissa ja cap star nissanissa on ollut h233(h233b on kitkalukollinen) taka akselia mihin sopii lock raigh lukkko.
Kysymys onko kukaan tavannut suomessa vanhan mallista patrollia jossa olis aluperäisen tasauspyörästön lukot?? Tai sitten sellaista jossa olis orggis räikkä-warn vinssinä ,ite oon nähny tälläisen kerran tosin vinssi puuttui silloin keulasta mutta omistaja sanoi sen olevan tallessa.oli jonkun sähkö firman vanha.
Orginaali mekaanisella vinssillä oli joku muistaakseni vpk tai vastaavan pitkä patrol suomessa.maailmalla useita ollut kaupan.
entäs jos vaihdat eteen 4.375 välityksen? noita varmaan löytyy helpommin kuin 4.625,sta taakse.. mun piti ostaa 2 autoa ennen kuin löysin nuo välitykset.:rolleyes:
menen huomenna taas kattomaan yhtä patrollia.. välityksistä ei hajuakaan mut turbokone ja tojon vinssi siin on..:cool:
MotorPsycho
12.11.2010, 16:36
Kyllä näin.
4.875 ultra harvinainen pick-upin välitys(only military vehicles)
3.75 jossain aavikko kiituri mallissa vain 4.2 bensa moottori.
Terraanosta vois saada sopimaan patrolliin perä välitykset?
Datsun homerissa ja cap star nissanissa on ollut h233(h233b on kitkalukollinen) taka akselia mihin sopii lock raigh lukkko.
Kysymys onko kukaan tavannut suomessa vanhan mallista patrollia jossa olis aluperäisen tasauspyörästön lukot?? Tai sitten sellaista jossa olis orggis räikkä-warn vinssinä ,ite oon nähny tälläisen kerran tosin vinssi puuttui silloin keulasta mutta omistaja sanoi sen olevan tallessa.oli jonkun sähkö firman vanha.
Orginaali mekaanisella vinssillä oli joku muistaakseni vpk tai vastaavan pitkä patrol suomessa.maailmalla useita ollut kaupan. kuopiossa näin muistaakseni punainen patrolli missä oli tosi vanha warn keulilla olisko ollut sitten alkuperäinen. oli tosi hyvä kuntoinen ainakin ohi mennen vilkaistuna. palokunnan vanha??
kuopiossa näin muistaakseni punainen patrolli missä oli tosi vanha warn keulilla olisko ollut sitten alkuperäinen. oli tosi hyvä kuntoinen ainakin ohi mennen vilkaistuna. palokunnan vanha??
yks punanen jossa 2kpl valoja tuulilasin päällä oli siilinjärvellä vitostien varrella.en ehtiny käyä kysymässä oisko ollu kaupan.oli nyt hävinny..kuka vei? :mad:
joko nää y160 patrollit rupee olemaan harvinaisia?muutamalta purkaamolta kyselin perää mut ne ei tienny välityksistä mitää
ei niistä välityksistä tiedä ennen ku purkaa ne myy vaan osia ei muuta tiedä siellä romulaarilla .
Tekeekö tollasella espanjassa kasatulla 260 2.8TD patrollilla mitään ja saako siihen varaosia? muu tekniikka vissiin sama ku 160 koppasessa pätkäpatrollissa?
MotorPsycho
14.11.2010, 16:38
minulle tuli joskus tuollaisen 260 mallin taka-akseliin käypäinen arb lukko oli vetarit erilaisia, paksummat ja oliko booreja 33 en muista varmaksi.
Runko, lehtijousitus ja kori, sekä voimansiirrosta etuakseli on samaa kuin 160-koppaisessakin.
Moottori, vaihdelaatikot, kardaanit ja taka-akseli samaa kuin Gr:ssä.
Etuakselina C200 ja taka-akselina H233B (33 boorilla).
Noi nyt tuli päällimmäisenä mieleen.
Osiahan noihin löytyy kyllä.
Ja ihan samanlailla ovatten ympäristöystävällisesti maatuvaa sorttia, kuten esi-isänsäkin... :p
jaaha.mites käy kun tänään yritettii varaosa autoo käyntii että ois saanu pajalle vaan ei.niin jos huomenna pilotin kanssa heilus niin lähteeköhä mäntä liian lujaa öljypohjaan päin??virtaloppu kesken nii saattaa olla evästä siellä tai sitte ei.
ja pitääkös turbon sammutin vivun olla eteen vai taakse päin ON asennossa??puuttuu se vaijeri siitä nii ei oikei selvää tullu kumminpäin se pitäs olla jos tarkotus ois käynnistää
vissii ainaki nestekaasu toho ottaa matkaa jos sitä sais vähän lämmiteltyä.