PDA

View Full Version : IKH:n työkalut...

jyrden
09.09.2010, 17:45
Joo... Äijä osti IKH:n 1/2" räikän n. 6kk sitten, ja naps... Suunnan vaihtajan akseli mutkalle ja jumiin... Ja myyjä tuumas, että on jääny huoltamatta... Ja räikällä 10v takuu, eikä mitään lappuja mukaan missä mainitaan huollosta... Ja pari vkoa odotellaan, että miten käy takuun kaa... Muilla vastaavia kokemuksia?
Ja tiedoksi, että miksi EI osta vaik KamasaToolsia... No, EI saa sitä komposiittistä mallia ennään... Niitä kaks ollu käytössä reilut 10v ja koneistoja vaihdettu n. 1,5v välein... Mut EI kertaakaan niit metallilevyjä päälle... Ne kulahti, että pääsi akselit heiluun ja hampaat kuluun. Takuu ei ennään korvannu, ja myyjäkin lopetti sen ottamisen ku kukaan ei enään ostanu ku mitään ei saanu enään takuuseen. Aina jotain syitä, että väärin käytettyä jne...
Bahcoa ja Betaa sais, mutta tilaamalla ja hinta sit taas pompsahtaa... Ja takuu-asiat sit aina lähetä ja odota... Sais odotella kk aina sit kerrallaan, ja työt seisoo... Eli siksikin ostetaan mitä saa heti ja vaik toisen ku vie käsiteltäväski. Hylsyille nyt ihan sama, kun osa menee vaan käytössä väljäksi. Mut ne onkin Kamasan ja Pastorinon mallistosta. Pastoakaan ei saa oikeen, mikä on harmi.

pastirolli
09.09.2010, 18:07
Kauhajoella IKH:n iso herra kertoi että kaikki IKH-tuotteet tehdään kiinassa mutta toisaalta tuskin valmistusmaa nykypäivänä mitään enää kertoo tuotteiden laadusta...

Mulla meni IKH:n räikkä rikki. Heitin rautaromukuormaan ja ostin uuden. Taas menee hyvin pari vuotta. :)

jyrden
09.09.2010, 18:32
Joissakin on, joissakin ei... Tilasin laakerit jakikseen, ja sain Sveitsiläsitä IBC:tä... Paikallinen varaosakauppias myy Koyoa, joka taas japanista.
Luulis et ois kestänyt kauemminkin, kui sen 6kk ja suht vähällä käytöllä. Ja, kun kuitenkin 10v takuun antavat... Mut, jos ei mee takuuseen ni ostetaan King Prota sit ja kokeillaan... Ja ostetaan toinen valmiiksi, kun tuppaa hajoon silloin ku ei oo kaupat auki ja ei saa tilalle mitään... Ja ku takuu asiat menee aina viikkoja etie päin, Kamasan aikana sai heti toisen tilalle, tai korjausetin mukaan. itellä hienomekaanikon ruuvari mallia Kamasa jo 3v käytössä ja kutienkin siin 300-400 ruuvia pyöritän kii päivittäin, eikä oo hajalle mennyt. Ennen niit 5mk meisseleitä meni yks kerran kuussa vähintään uusiks... Ostin sit omalla rahalla ton ekan 6v sit ja lomalla käydessä kaveri muokkas ja sit meni hajalle... Eli takuu ei korvannu, mutta ei nyt 3€:n investointiin mun talous siin tilanteessa kaatunut.
Kamasat (räikät) aktiivisesti ammattikäytössä joka päivä, eikä ollu ku ajoittaista vikaa... Ja takuut pelas, kunnes keskvät huolto jne syyt ettei tarvi korvata... Laittasin edelleen Kamasan, vaikka maksaa 1,5x enempi ku IKH:n räikkä ku kuitenkin kestää 3x kauemmin taas... Pitää metsästys käynnistää Kamasan kohalla.

Krisse
09.09.2010, 18:47
Kyllä Kamasallakin toi 'huoltovelvoite' virallisesti on, mut on ne ainakin kaikki tähän astiset meidän kautta meneet takuutapaukset (siis räikät) hyvittäneet vaikka varmast ei o huollettu mitenkään.

pastirolli
10.09.2010, 05:59
Tuo huoltovelvoite monessa laitteessa on aika mielenkiintoinen juttu. Huoltaa pitäisi mutta kun joitakin tuotteita ei saisi mennä aukomaan tai menee takuu. Jos et huolla niin menee takuu. Jotenkin jää sellainen maku että kun joku tuote on kerran myyty niin se on sitten ostajan vaivoina eikä myyjää/maahantuojaa/valmistajaa enää kiinnosta mahdolliset hajoamiset. Miksi tehdä mitään kestävää kun sitten ei kukaan enää osta uusia?

Rekisteröimätön
10.09.2010, 06:03
Ai mulla snap-onin räikät eikä ole tarvinnut pahemmin korjailla. Yhdestä 1/2" räikästä missä oli sellanen hylsy lukitus irtos se nappi, sen vein takuuseen. kaveri löi odottaessa uuden koneiston ja toivotti hyvää päivän jatkoa. Ikää sillä oli varmasti +10vuotta. :-)

Käytän minäkin halpiksia mut en esim. räikissä.

-sami-

Palde
10.09.2010, 07:26
[QUOTE=Rekisteröimätön;694899]Ai mulla snap-onin räikät eikä ole tarvinnut pahemmin korjailla.QUOTE]

Ääni tälle , kestänyt mullakin ilman huoltoa yli 10 v.
Halppikset menee pakin täytteenä ja niitähän voi aina lainata kaverille ...:)

kawatus
10.09.2010, 08:56
Itse olen ollut stahlwilleä myyvässä liikkeesä töissä niin meni kyllä takuuseen tosi hyvin kaikki ehkä joku norni hylsy jota oli hakattu pulttipyssyllä 5v ja sitten haljennut niin sanottiin asiakkaalle että ei oikeen kehtais enää lähettää ja ymmärsi yleensä itekkin sitten asian.
Räikkiinhän saa korjaus sarjan ja jos liikkeesä pidettäis hyllyssä niin takuu huolto voi onnistua heti.
Hintahan on sitten aika kiva tai ehkä se vaan tuntuu kun ei ole rahaa ....:o

Rekisteröimätön
10.09.2010, 09:41
Ei Stahlville ihan järkyttävän kallis ole jos ostat vain ne hylsyt joita oikeasti tarvitset, toisaalta voit ostaa Kamakasan sarjan joka maksaa saman mutta sisältää paljon tavaraa joita et käytä.

Hinnalla ja laadulla on selkeä yhteys joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Kamasa on ihan kohtuullinen mutta ei pärjää oikeille työkaluille, ei laadussa, ei lujuudessa eikä käyttömukavuudessa.

tjl
10.09.2010, 18:06
itte ostin riihimäen rtp:stä kamasan hylsysarjan, räikkä hajos melkei heti. vein takuusee, otti sen ja sanoi et lähtee huoltoon. jäin sitte huulipyöreenä kattelee että enkö saa uutta tilalle!!! en saanu. ja yli 6kk kesti korjaus reissu, eikä edes korjanneet vaan anto sit uuden.

ikinä osta enää kamasaa!

piltemastaki saa heti uuden tilalle.

Jouni_S
10.09.2010, 18:27
noi kamasan räikät pelaa paremmin ku laittaa ne heti uutena yöksi öljyyn likoon.varsinkin pikkuräikkä jumii muuten.Näin neuvottiin virallisessa myyntipisteessä.Ja on kai tehtaan virallinen ohje myös.

Blis
10.09.2010, 18:40
noi kamasan räikät pelaa paremmin ku laittaa ne heti uutena yöksi öljyyn likoon.varsinkin pikkuräikkä jumii muuten.Näin neuvottiin virallisessa myyntipisteessä.Ja on kai tehtaan virallinen ohje myös.

ja ei kannata sitten purkaa niitä räikkiä, menee hermot kun ettii sitä helvetin jousta tai sokkatappia lattialta... :mad:

Walt
10.09.2010, 18:43
Monta vuotta pihistelin tuon hylsy/räikkäsarjan ostossa, ei vaan uskaltanut ostaa mitään kun kaikki vaikutti yhtä huonoilta hintaan nähden.
Jonkin aikaa sitten sit tuli kohdalle HBM merkkinen 208 osainen hintaan 200e
Ei ole vielä muuta kokemusta ehtinyt kertyä, kuin että räikät kannattaa heti uutena rasvata kunnolla niin sit pelaa ja mun voimilla ei saanut edes isoon räikkään liitettyä 8mm kuusioväännintä rikki, ranteet kylläkin jumiin kun pamahti pultti auki :D

Onkos muilla kokemusta HBM:n työkaluista?

jyrden
10.09.2010, 19:20
Sitä ostetava melkeen, mitä sillä hetkellä on tarjolla... Ja mitä mulla tohon kamasan pakkiin tulee, niin eip siellä paljon oo ollu koristeena mikään... Esim. 14mm mutteria ja pulttia löytyy Euro GM:istä... Sit PSA:n laitteista.. Kutne myös 16mm.stäkin... Pikkuräikän puolella sit ruuvauskärjet melkeen ainoita mitkä vähällä käytöllä, kun kuitenkin oikeita ruuvareitakin löytyy ja on, millä pärjätty.
Ja muut merkit jää aina pois, kun tialusta ois tehtävä, kun ei täällä maalla oo oikeen tota tarjontaa...
Biltemasta en oo ostanu ku yhen listalenkin oikeestaan, jossa oli yksiin 3osasiin alujen pulttiin soppeli pää...
Kamasan 87osasia pakkeja tallissa kaksikin kappaletta ja oikeestaan 10, 13, 17 ja 19, sekä 21mm hylsyt on ollu kulutus tavaraa, ja ompa sitä joskus EKASSA väännössä saatu 17mm hylsäkin halki meneen. Torksisetti on Stacon mallistoo, mikä Vianorilta ostettu ku tarvi yhen Mersun etukoiranluun pään aukasuun TX40:tä... Kolme hylsyä sitä ennen hajotin ja yks oli uus... Pitäs kysellä Stacon räikkää, jos vaik sattus saamaan pelkästään sellasen... Jos se edustaja kävis siellä Vianorilla vielä... Betaa saa tilaamalla paikallisen varaosakauppiaan kautta, mutta Stahlville taas mennee verkkokauppaan... Snap-On on taas sellanen, mikä kaa menee verkkoon, jos haluaa....

ez-boy
10.09.2010, 19:26
Mulla on tapana töissä avata, pestä ja öljytä räikät heti jos alkaa "pomppiin" ja sama homma pulttipyssylle, eikä tarvi montaa kertaa tehdä vuodessa ja on kun uuden sais käteensä. Ei ne mitään monimutkasia laitoksia ole.

jyrden
10.09.2010, 20:14
Mut kuten yllä olikin, niin takuu voi rauteta saman tien... Ja toi mainistsemani räikkä teki tenän kerralla ja ihan varottamatta... Muut sentään antanut varotuksia ja kuitenkin toiseenn suuntaan toiminu, mutta tää yksilö ei tehnyt sitäkään sit ee...

kzj
10.09.2010, 20:46
Köyhällä ei oo varaa ostaa paskaa..silloin kun kova paikka tulee vastaan niin säästö näkyy..
Stahlwille..Stahlwille..Stahlwille...

30vuodessa on halki yksi 1/4" 8mm hylsy - uusi tilalle 0e.

1/4" räikästä hammas poikki, oma vika- likainen räikkä sisältä, ei ollu hammas ihan pohjassa. Tosin oli 1/2 metrin jatkovarsi siinä räikässä, et oli vähän käyttäjänkin vikaa.. :D
Uudet sisukalut ostin räikkään ja taas mennään.

80-luvulla sai edullisesti Japanilaisia HERO- hylsysatseja, mut mistäs niitä enää..
1/2" sarjasta ei mitään hajalla, ja
on sitten saaneet hylsyt kylmää kyytiä sekä pulttipyssyllä että räikkä kunnon jatkovarsilla..

Rankkaa väärinkäyttöä ja tyhmyyttä!

Silloin kun joku hajoo lauantaina klo 23 niin se ei saa olla työkalu

Racingrabbit
10.09.2010, 22:19
Minä olen köyhänä siirtynyt käyttämään AmPron työkaluja.
Mitään niistä en ole vielä hajalle saanut,ja ikuista takuuta on joka kerta myydessä kyllä muistettu mainostaa.

Nozzz
10.09.2010, 22:32
Minä olen köyhänä siirtynyt käyttämään AmPron työkaluja.
Mitään niistä en ole vielä hajalle saanut,ja ikuista takuuta on joka kerta myydessä kyllä muistettu mainostaa.

Ihtekkin käytän nuita ampron työkaluja paljon. mitään ei ole mennyt hajalle,(Vain yhdet sivuleikkurit menny isännällä omasta syystä.. katkasi väärän piuhan ja suli pihteista katkasupinta.. ei ollu verkkovirran kestävät :D) vaikka tulee käytettyä niitä paljon. ja välissä meleko raakastikkin :D

HiluMiks
11.09.2010, 08:27
80-luvulla sai edullisesti Japanilaisia HERO- hylsysatseja, mut mistäs niitä enää..
1/2" sarjasta ei mitään hajalla, ja
on sitten saaneet hylsyt kylmää kyytiä sekä pulttipyssyllä että räikkä kunnon jatkovarsilla..

Rankkaa väärinkäyttöä ja tyhmyyttä!

Silloin kun joku hajoo lauantaina klo 23 niin se ei saa olla työkalu

Olen muuten samaa mieltä tosta Hero merkkinen sarja on mullakin taisi olla eka oma hylsysarja ja kaikki taitaa olla ehjiä paitsi räikkä joka hajos metrin jatkoputkella.
Ostettu joskus 80 luvulla.

Rekisteröimätön
11.09.2010, 12:49
Olen muuten samaa mieltä tosta Hero merkkinen sarja on mullakin taisi olla eka oma hylsysarja ja kaikki taitaa olla ehjiä paitsi räikkä joka hajos metrin jatkoputkella.
Ostettu joskus 80 luvulla.

Eka hylsysarja = 1981 ostin HERO;n 1/2 tuuman sarjan Arielia varten ja Bernerin joku loppuunmyynti tais olla , n.15,-€ eli melko edullinen jos nyt ostais , 5/8 hylsy vain rikki mennyt ja räikkä toimii kuin unelma välillä CRC,llä ruokinneena, niin nehän on Made in Japan mikä silloin ostohetkellä ihmetytti ;-) ei enään tänäpäivänä.

Jack

mielipuoli
11.09.2010, 14:50
omasta mielestä noissa IKH:N työkaluissa on hinta laatusuhde kohallaan

meillä on autoissa ollu nyt pari vuotta nuo IKH:n työkaluvaunut (isompi ja pienempi)
tampit on kummastakin hajonnut ne oli ihan paskoja mutta muuten on kyllä kaikki avaimet kestäny. remonttia niillä tehdään melkeen joka päivä maanrakennuskalustoon.

Eikä nuo bahcon avaimetkaan enään hirmuhintasia ole. Jonku verran len itelle nyt niitä ostanu. esim. K-raudasta sai 1" hylsysatsin alekorista 140e!!!! Etralla sama 420e
1/2 satsioli 69e.

Pete
11.09.2010, 14:58
Kaiken saa rikki. Toiset helpommin ja toisiin joutuu vähän jo uhraamaan aikaa.
Itsellä työkalut yleensä häviää ennen kuin kerkii hajoamaan

Jason_
11.09.2010, 19:41
Ikh 1/2" räikkäsatsi ollu käytössä jo 6 vuotta ja räikkiä en ole saanu rikki, vaikka on välillä väännetty jatkonkin kanssa, mutta muutama hylsy on antautunut ajan saatossa, ehkei niitä ole tarkoitettu pulttikone käyttöön?? Kaveri osti samoihin aikoihin kamasan isoimman pakin ja räikät tilttas jo alta 1kk käytön jälkeen, toki sai takuuseen uudet vai korjattiinko ne..

mielipuoli
11.09.2010, 20:28
Kaiken saa rikki. Toiset helpommin ja toisiin joutuu vähän jo uhraamaan aikaa.
Itsellä työkalut yleensä häviää ennen kuin kerkii hajoamaan

Samavika:D Pitäs olla ikuinen hukkaamistakuu. Sais hakia aina uuden ku kadottaa.

Rekisteröimätön
12.09.2010, 15:24
Kamasassa ainaki täälä lapin perilä paras takuu, kaveri kavotti puolen tuuman räikkänsä ja ohimennen muita osia hakiessa mainitti siitä myyjäle että näin kävi.
Myyjä anto uuen räikän ja naureskeli että kyllä se kamasassa takuu pellaa

Nuhapumppu
12.09.2010, 17:30
Kamasassa ainaki täälä lapin perilä paras takuu, kaveri kavotti puolen tuuman räikkänsä ja ohimennen muita osia hakiessa mainitti siitä myyjäle että näin kävi.
Myyjä anto uuen räikän ja naureskeli että kyllä se kamasassa takuu pellaa
Kamasassa on huonoin takuu mitä olen ikinä nähnyt,kaverilla särkyi pieni räikkä ihan normaalissa käytössä,hylsän kiinnitys katkesi. Puolenvuoden odottelun jälkeen tuli ilmoitus että ei saa uutta tilalle. Saman kaverin isän kanssa runnottiin 2metrin jatkolla bilteman räikkä rikki,ja mukisematta antoivat uuden. Jos pitää laatua hankkia niin Stahlwilleä hankkia samantien,on oikeasti parhainpia mitä tiedän,Kamasaa luullaan parhaimmaksi kun ei paremmasta ole tietoa.

Gravedigger
12.09.2010, 17:54
Entisellä työmaalla sain tuon IKH:n pakin käyttöön. Ja tuurnat oli sekundaa. Muutoin ihmeen kovaa vääntöä kestivät. Kuitenkin raskaskone korjaamolla tuli touhuttua.

Itsellä on noita Bilteman 10 vuoden takuun työkaluja. Yhden kerran olen joutunut palauttamaan t-vääntimen, kun 2m varrella väänsin hylsy kiinityksen irti. Ja silloinkin roikkui koko 150 kilonen raato putken nokassa. Kysyvät: Onko muuta asiaa liikkeen puolelle. Jos käytte niin kun lähdette tässä odottaa uusi avain. Ja niin oli. Ei kysynyt mitää, että miten hajosi.

jyrden
12.09.2010, 18:48
Tääl korvessa ku asustaa, niin ei tota Biltemaakaan oo ku postissa tai matkahuollossa lähinnä... Ja lähin myymälä löytyy sit n. 135km päästä Kokkolasta, että tahtoo äkkiä kuluja tulla vaik saiskin ns. takuuseen uutta ku ei jatkuvasti oo käyntiä... Pitäs varmaan nippu ostaa kerralla, niin ei tarvi jatkuvasti olla vaihteleen ja laitteleen takas.
Tutkin niit Kamasan räikkiiä, niin korjaamalla sais kuntoon ja kestäs taas parit-kolmet sisukset käyttää läpi... Ovat niit komposiittimallia ja ne metallilevyt ku ois uutta, niin kestäsivät taas... Hylsyn kiinnitys tappienreijät käytöstä kulunu väljiksi, että siksi hurttaa läpi ku ei saa pitoa harjoille täyttä enään... Käytävä Vianorilta kysyyn mitä korjaus-sarja maksaa, jos teettäs ne levyt ite ja sais taas vuodeks puoleks toista kunnollista työkalua käyttöö... Räikissä en oo yhtään jatkovartta käyttänänyt, että ei sen takia oo hajonnu ne, hylsyjä saa halki ilman jatkoakin... Eikä ees tarvi n.90kg massallakaan painaa päälle... Paineilma laitteet muutenekin vähässessä käytössä, ja hylsyt ei niin paljoo maksa (2-3€/kpl ja yks kaks vuodessa vaihtoon) et niitä takuuseen tarvii ees vaatia...

sami.k
12.09.2010, 18:58
Itsellä on ollut bahcon hylsysarjat jo monta vuotta välillä kovassakin käytössä eikä oo ollu mitään ongelmia, eikä eroa hinnaltaan hirveästi esim. ikh:n professional sarjoista...

solihull
12.09.2010, 22:07
Tervehdys!
HERO on legenda. Meillä on varmaan samanlaisesta sinisestä sarjasta jäljellä vielä osa jäljellä 80-luvulta ja ne ovat olleet tulipalossakin, eikä mitään vikaa. Taitaa olla, ettei yksikään hylsy ole edes hajonnut. Hukassa on toki ainakin puolet.

Kamasasta ei ole kehumista. Takuita ei juurikaan ole, eikä räikätkään ihan ihmepelejä ole.
IKH:n hylsysarjat on tusinatavaraa, takuujuttuja en ole edes kokeillut, räikkiä on mennyt.
Joku vanha Biltemasarja on, tosin hylsyjä on halkeillut ja räikät hajalla, joten ei kehumista.

Laatumerkeistä ei kokemusta. IDG-toolsin auto on käynyt kylässä, joten kokeillaan testata mitä heillä on tarjolla. Onko kokemuksia onko laatua?

Kyllä noilla halpiksilla kuitenkin saa normiruuvaukset tehdyksi. Paljon auttaa jos vain on hyviä lenkki/kiintoavaimia, ne on moneen paikkaan erittäin tarpeellisia ainakin jos avataan hankalasta paikasta ja lujasta...

TT

jyrden
13.09.2010, 15:05
Noo... Helpohan onsuhteellinen käsite... Mut mulla napsati ku aukasin Pajeron etuperän pultteja mitkä tulee palkkeihin... Moottori otti ja muutti ennen tapausta toiseen koriin, että ei ollu ees enään...
Merkit äkkiä karsiutuu pois, kun myyntiä ei oo ku netissä ja kiertelevällä kauppiaalla... Ja paikalliset myy IKH:ta ja King Prota... K-rautaan en oo ees viittinyt täällä mennä, kun tuntuu et kassallakin saa odottaa, että saa maksettua ostoksensa... Jos oot jotai siisitse oikeen löytänyt... Siis palvelu heikkoa... Toisessa on sit parempi, joka siis vasta auennut... Ja on toisen omistajan K-rauta...

axo
15.09.2010, 21:30
ääni Amprolle!

Ite niitä joskus myynytkin. Takas ei tullu juuri mitään ja takuut pelas. Joskus sain meisselin kären rikki ja uus tuli tilalle.

Takuu asioissa myös jälleenmyyjällä osuutta asioihin, miten hyvin haluaa asiat hoitaa, vaikka tällähän se palvelualttius katsotaan.

Noissa työkaluvaunuissa on suuria eroja tuon kaapin jämäkkyydenkin suhteen AmpPro antaa takuun myös huoltoauto käyttöön, aukeavat myöhemminkin lootat kunnolla.
Olikohan niissä tuplapokkaukset esim nurkissa ja kaikilla työkaluilla ikuinen takuu.

Samasta perheestä promaster vielä edullisempi ja kestää varmasti ainakin normaali käytössä. Ammattikäyttöön AmPro.

Mielestäni hinta/laatu suhde on kohdallaan.

-axo

helmapelti
16.09.2010, 17:09
mitä te oikeen teette niillä työkaluillanne? Oon ihan amatööri ja siks kiinnostaa, oon pärjänny ihan halpisvehkeillä ja jos tilaa on ollu niin bilteman iskuhylsyt on avannu, ja sit lämpöö ennen metrin vartta..
;)

jyrden
16.09.2010, 17:36
mitä te oikeen teette niillä työkaluillanne? Oon ihan amatööri ja siks kiinnostaa, oon pärjänny ihan halpisvehkeillä ja jos tilaa on ollu niin bilteman iskuhylsyt on avannu, ja sit lämpöö ennen metrin vartta..
;)
Ainakin meillä töitä... Äijällä yli 40v kokemus autonkorjuussa... Ja mulla sit vajaat puolet tosta... Halppiskaluja ei oo ostettu ennen tota IKH:ta, kun Kamasan pakkeja ollu kaksikin, ja oikeestaan hylsyissä ei oo ollu ku 14, 17 ja 19, sekä 21mm kulutus tavaraa halkeemisen suhteen. Muissa sit ajansaatossa kantit pyöristyneet, jotia on uusittu. Esim. äijän 23mm on kirkas pintanen ja se orkkis... Mulla matta pintasena se ja räikkä erillaien kummaskin pakissa ollu. uusittu toine takuseen ja komposiittiseksi silloin. Komposiittisissä vaihdeltu päitä ja sisälle ne suunnanvaihtajan osat n. 1,5v välein ku on hurtannu yli. Tilasin uuden kamasan komposiittivartise täikän... Jos sais vielä sen, ja sit siirrytään muuhun rinnalla ku sitä ei valmistetakkaan enään.

helmapelti
16.09.2010, 19:20
Ymmärrän jos työkseen käytetään, sitten en hetkeekään harkitsisi laadusta tinkimistä.
Harrastaja pärjää mielestäni melko halvalla kun ensin miettii mitä voimaa käyttää milläkin työkalulla, Itse en ole saanut halki yhtään bilteman iskuhylsyä vaikka pultteja on katkeillutkin ja eihän kukaan räikkää lyö tai laita jatkovartta..:)

Rekisteröimätön
16.09.2010, 22:47
Mulla on Kamasan pakki josta kaikki kolme räikkää meni paskaksi. Ovat niitä ensimmäisiä pienipäisiä sen komposiittivartisen jälkeen. Samanlaisia on hajonnut työpaikallakin. Jumittivat eikä voitelu auttanut, lopulta alkoivat suttaamaan. Ahtaassa paikassa touhutessa se jumittelu aiheuttaa kirosanoja. Työpaikalla oli niitä mustia komposiittivartisia kamasoja, niitä ei rikki saatu, mutta kömpelöitä ovat käyttää, naksuväli on pitkä ja jäykkä.

AmPron pakin ostin isälle joululahjaksi. On kohtuuhintainen, työkalut tuntuu käteensopivilta eikä rikki ole saatu kuin sivuleikkurit. Olivat liian kovaksi karkaistu ja leuoista lohkesi palaset. Ohjeessa lukeva varoitus suojalasien käytöstä ei ilmeisesti ole aina turha.. :-)

Kävin samalla reissulla Rovaniemellä hakemassa AmPron ja Kamasan työkaluja takuuseen, ajattelin että AmPron kanssa tulee tinkaa koska on halpistyökalu verrattuna Kamasaan. No, Ampron edustajan tiskillä kysyttiin että saitko käsin puristamalla rikki, kehuttiin käden puristusvoima hyväksi ja ojennettiin uusi työkalu. Kamasan edustajalla taas ojennettiin pahvilaatikko ja lappu johon sai kirjoittaa yhteystiedot ja luvattiin soittaa syksyllä!! N.2-3kk odottelun jälkeen tuli uudet räikät. Malli oli hieman erilainen kuin alkuperäinen, toivottavasti toimii paremmin.

Takuukäsittelyn hitaudesta johtuen en enää IKINÄ osta Kamasaa vaan siirryn Ampron käyttäjäksi, mukavampi olla ilman räikkää seuraavaan arkeen kuin sen 2-3kk. Laadullisesti ampron räikkä ei häviä kamasan susisarjan räikälle, tosin tästä uudemmasta ei ole vielä pitkää kokemusta.

suppe
17.09.2010, 06:23
Käykääs ihmiset wurtillä. Muuten myyvät ylihintaista paskaa mutta räikät on hyviä!!!

Jouni_S
17.09.2010, 09:11
kstoolssin työkaluvaunua ja työkaluja voin ainaskin suositella. ei oo mitään viä hajonnut, mutta meinaavat noikin hukkua.

jyrden
17.09.2010, 15:35
No, onneksi ei ennään tarvi puhtaasti leivän eteen tehdä noita töitä... Josku ielä, mutta ku tosiaan täällä tarjonta tiskillä heikkoo ni ostettava sitä mitä löytyy...
Ja mitä taas joki Wurtin myymälään tulee, niin ei taida myydä muille ku y-tunnyksen omaaville tyypeille. Ja ku meillä toiminta siis lopetettu pari vuotta sitten, niin ei taida ees myydä. Ja eikä niit joka kk vierailujakaan jaksa sit pitää. Työpaikalla nähkääs tätä on, kun sattuvat kerran ottaan jotain, niin n. kk päästä olivat taas kyseleen et tarviiko jotain... Ja ku kuitenkin ihan samaa tavaraa saadaan paikallisestakin työkalukaupasta. Ruuveja ja ku osa tarvittavista nippeleistä on jäänyt pois käytöstäkin heikkouden takia, niin ei siksi oo tarvetta ollu.
Bacholaista ei oo silmään sattunut paikallisilla kauppiailla, eikä myöskään Stahlvillee, saatikka AmProta... Joskus oli Betaa tarjolla, mutta hinta pisti kauppiaan poistaan sen, kun menekki heikkoa.
Ja mitä sit laatumerkin avaimilla tekee, kun joillain halppiskaluissa parempi tarkkuuskin. Näin momettiavaimissa, kun testailleet niitä ja Bilteman tais olla paras, vaikka oli sieltä hinnaston halvimmasta päästä.

Grr
18.09.2010, 08:29
Ei tee kamasan räikillä mitään, kolme räikkää vaihdettu koska jumitti tai suttas.
Saatiin hiljan parempi räikkä takuuseen(piti olla kestävämpää ns.parempaa mallia), hinta hieman vajaa 80e mutta jo reilu viikon päästä jumittaa ja sitä myöten ahistaa.
Pikku räikkä yhdesti vaihdettu takuuseen kun jumitti, no vähän aikaa meni ja taas sama homma. Käytiin hakeen taas uutta takuuseen mutta oli kuulemma pikkuräikät loppunut.
Huomattavasti halvempi GT sarjan räikkä kaverilla ja on kestänyt ongelmitta.

Jouni_S
18.09.2010, 08:51
Ei tee kamasan räikillä mitään, kolme räikkää vaihdettu koska jumitti tai suttas.
Saatiin hiljan parempi räikkä takuuseen(piti olla kestävämpää ns.parempaa mallia), hinta hieman vajaa 80e mutta jo reilu viikon päästä jumittaa ja sitä myöten ahistaa.
Pikku räikkä yhdesti vaihdettu takuuseen kun jumitti, no vähän aikaa meni ja taas sama homma. Käytiin hakeen taas uutta takuuseen mutta oli kuulemma pikkuräikät loppunut.
Huomattavasti halvempi GT sarjan räikkä kaverilla ja on kestänyt ongelmitta.

Mulla ainaskin auttoi toi öljyssä liottaminen siihen jumitukseen.

jka
18.09.2010, 10:25
Itse en ainakaan hankkisi mitään merkkihylsyjä ja räikkiä, kun juuri nuo ikh ja muut halparäikät on ittelä kestäneet käyttöä ja murjomista ihan hyvin

Ja kun työkaluhävikki on omalla kohdalla hukkaamiseen perustuvaa.

Ja jos sattuu vaikka keikalla olemaan mukana isän kamasan sarja jota pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja säälitään joka tilanteessa kun on kallis, entäs jos vaikka tarttee vähän lyhentää lenkkiä tai hylsyä, tai pomppia räikän päällä.

Ja noi halvat räikät on helppo avata ja tulee tehtailta ilman mitään rasvoja, olen aina avannut noi halvat räikät heti uutena ja lyöny vaseliinia sisälle, tulee mukavan hiljasiakin kauheen raksutuksen sijaan.

Eikä ole yksään hylsy, lenkki tai räikkä hajonnu, hylsyjä tosin pari hukas. Ja hylsyt kestää kyllä mopoaki.

Edit: Se jäi mainitsematta että siirtoleukapihtien ostossa ei kannata kyllä nuukailla vaan aidot knipexit on kyllä parhaat, muilla menee hermot.

Heegi
20.09.2010, 09:22
itse kyllä ollut tyytyväinen IKH tuotteisiin.. bilteman jotkut tuotteet myöskin ihan ok..
räikät joskus jumittanu mutta kun muistaa rasvata vaikk WD40 niin toimii taas..

tuntuu siltä että monessa merkissä tuotteessa se ns "takuu" on vaan myyntipuhetta! sitten kun yrität saada jotain takuuseen niin keksivät/kiemurtelevat kyllä jotenkin pois velvotteesta..

sama uusien autojen ns takuut.. kaikki mitä sitten pitää korjata joudut itse maksaa koska juuri se ei kuulunut takuuseen tms.. sori meni offtopikiks:rolleyes: