PDA

View Full Version : Pajero pakettiautoksia


legro
09.09.2010, 10:46
Onnistuuko nykyäään vielä muuttaa pajeron pitkä -97 malli 5-hengen pakuksi?
Konttoreilla ei tunnuta tuohon vastausta saavan, niin onko paremmin asiasta tietoinen.

HeikkiH
09.09.2010, 13:10
Ei onnistu. 2-paikkanen huoltoauto ainoa mahdollinen.

hj
09.09.2010, 13:49
saa tehtyä 2 paikkaisen pakettiauton mutta onnistuu ilmeisesti vain 1.6 1993 ja sitä uudemmista

Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää seuraavat edellytykset (autoverolaki 8 §):
o auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa;
o autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet; ja
o kokonaismassan ja omamassan välinen erotus (kantavuus) on vähintään 680 mutta alle 1 000 kilogrammaa ja tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on enintään 0,05 taikka kantavuus on vähintään 1 000 ki-logrammaa ja tehon ja kokonaismassan osamäärä on enintään 0,06.

-MaTTi-
09.09.2010, 14:19
Onnistuuko nykyäään vielä muuttaa pajeron pitkä -97 malli 5-hengen pakuksi?
Konttoreilla ei tunnuta tuohon vastausta saavan, niin onko paremmin asiasta tietoinen.

Onnistuu. Muutoskatsastus riittää, ei tarvitse mitään muutoksia.
Ajoneuvoryhmäksi tulee Kaksikäyttöauto, joten dieselvero ja muutkin verot ovat yhtä suuria kuin henkilöautolla. Vakuutukset lasketaan eri tavalla.
Nopeus 100 km/h, jos autossa ABSit ja vähintään kuskilla airbag.

Voit myös muutoskatsastaa 2-paikkaiseksi, jolloin dieselvero tippuu about seisemäsosaan ja 100 km/h:lle samat ehdot. Muuten 80-tarra molemmissa tapauksissa. Mitään tilavuus, kantavuus yms. vaatimuksia ei ole, eikä tarvii tehdä näin ollen huoltoautoa koska autosta maksettu täysi autovero (3.5.1993 jälkeen).

Rekisteröimätön
15.02.2011, 23:09
Minkä verran näissä 5-paikkaisissa pakettiauto maastureissa on käyttövoimavero eli dieselvero. Tuolla ois nettiautossa nyt yksi pehmeillä takapenkeillä oleva pakettiauto Terrano 2004 joka on kai jo uutena pakettiautoksi rekisteröity. Tällä lava-autojen 80e dieselverolla ei taida selvitä mutta minkähän verran dieselvero sit mahtaa olla. Jos nyt puhutaan vaikka tästä hetkestä, sekin kai muuttuu jonkin verran vuoden parin sisään?

baxxter
15.02.2011, 23:26
Minkä verran näissä 5-paikkaisissa pakettiauto maastureissa on käyttövoimavero eli dieselvero. Tuolla ois nettiautossa nyt yksi pehmeillä takapenkeillä oleva pakettiauto Terrano 2004 joka on kai jo uutena pakettiautoksi rekisteröity. Tällä lava-autojen 80e dieselverolla ei taida selvitä mutta minkähän verran dieselvero sit mahtaa olla. Jos nyt puhutaan vaikka tästä hetkestä, sekin kai muuttuu jonkin verran vuoden parin sisään?
Tällä hetkellä 6,7 senttiä per alkava sata kiloa per päivä.
Eli verot kun kokonaismassa 2580kg ja co2 päästöt 263g/km
Kaksikäyttöautona 0,067 x 26 x 365 = 635,83e, tähän vielä päälle perusosa painon mukaan 275,21e eli yhteensä 911,04e vuodessa.
2-paikkaisena pakuna 0,009 x 26 x 365 = 85,41e + 275,21e = 360,62e
Henkilöautona 0,067 x 26 x 365 = 635,83e + 266,815e = 902,65e kun perusosa tulee co2 mukaan.
Käyttövoimaverohan laskee 1.1.2012 alkaen 5,5 senttiin

(welmu)
16.02.2011, 07:46
Itsellä vm.96 ja katsastin viimeviikolla 2hengen. pakuksi. Penkit pois. Kiinnitys pisteet tulpata. Siinä kaikki mitä piti tehdä. Turvavöistä sanoivat ettei kannata ottaa pois kun pitäsi olla valmistajalta joku todistus siihenkin että saa katsastettua.

Rekisteröimätön
17.02.2011, 00:21
Tällä hetkellä 6,7 senttiä per alkava sata kiloa per päivä.
Eli verot kun kokonaismassa 2580kg ja co2 päästöt 263g/km
Kaksikäyttöautona 0,067 x 26 x 365 = 635,83e, tähän vielä päälle perusosa painon mukaan 275,21e eli yhteensä 911,04e vuodessa.
2-paikkaisena pakuna 0,009 x 26 x 365 = 85,41e + 275,21e = 360,62e
Henkilöautona 0,067 x 26 x 365 = 635,83e + 266,815e = 902,65e kun perusosa tulee co2 mukaan.
Käyttövoimaverohan laskee 1.1.2012 alkaen 5,5 senttiin

Okei sehän tuli selvästi. Öö eli tällä hetkellä siitä että 5-paikkainen pehmyt penkkinen maasturi on rekisteröity pakettiautoksi ei ole juurikaan hyötyä, tai siis edellä olevan laskelman mukaan jopa haittaa. Mikä tuossa on sitten ollut ideana, rekisteröidä auto uutena pakettiautoksi. Jokin yrityksen verojuttu?