PDA

View Full Version : 2L ja 2LT Kansipahvit+muiden tiivisteiden sopivuus


zampy
07.09.2010, 19:29
Piti tänään hakea 2LT:n koneeseen yläpään tiivistesarja, olivat tilanneet sen varaosaliikkeeseen. No paskat siä oli tiivistesarja 2LT2:n koneeseen.
No sitten se myyjä rupes selaan koivusen luetteloo mutta sieltä ei löytynytkään 2lt koneeseen yläpääntiiviste sarjaa. Tilas sit kuitenkin (hiaceen,hiluxiin) ja muihin vastaaviin vapareihin sopivan tiivistesarjan.
Kysymys kuuluu sopiiko kyseisestä sarjasta tohon 2lt koneeseen kansipahvi, imusarjantiiviste ja pakosarjantiiviste??
toinen kysymys:Miksi irroittamassani kansipahvissa ei ollut kaikkia vesireikiä vaikka kannessa ja lohkossa niillä kohdin on kyllä reiät?
Onko kenties edellinen seppä asentanu väärän pahvin vai kuuluuko olla näin?

t.haapala
07.09.2010, 19:43
Eikös se vähän niin kuulu olla ettei niitä kaikkia reikiä oo.
Eiks se jotenki liittyny jäähdytysnesteen kiertoon tai jtn...:rolleyes:

zampy
07.09.2010, 19:47
Eikös se vähän niin kuulu olla ettei niitä kaikkia reikiä oo.
Eiks se jotenki liittyny jäähdytysnesteen kiertoon tai jtn...:rolleyes:

Onks tää faktaa?

Jappi
07.09.2010, 19:52
Kysymys kuuluu sopiiko kyseisestä sarjasta tohon 2lt koneeseen kansipahvi, imusarjantiiviste ja pakosarjantiiviste??


Sopii,ainoastaan pakosarjan tiivisteen joutuu palottelemaan irtotiivisteiksi kun kaksi laippaa sarjassa on eripäin.Ja ne tukossa olevat reiät kuuluu asiaan.

zampy
07.09.2010, 20:21
Hiano homma. Sai taas mielen rauhan. Käykös noi venttiilinvarren kumit kans keskenään ja nokka akselin stefa. Kiitosta pikaisista vastauksista.

Arpe
07.09.2010, 21:39
Olikohan toyotan moottoreissa eroa tuon tiivisteen paksuudessa ahdetun ja vaparin välillä??
Monissa euromoottoreissa on eripaksuisia tiivisteitä eri tehoversioissa.
Tutkippa siitä vanhasta kansipahvista onko siinä merkintää tuosta paksuudesta.
Tiivisteen ulkoreunassa on useesti pieniä V:n tai U:n muotoisia koloja vieri vieressä 2,3 tai 4
kappaletta. Jos noita pykäliä löytyy,ni niitä pitäs olla yhtä monta siinä uudessa kun oli vanhassakin.
VW-konserin moottoreiden tiivisteistä tuo merkintä yleensä löytyy. Ei jaksa vaan varmuudella muistaa miten oli tuossa 2LT:ssä.
Varmaan liian vähän ollu ahtoja,ku ei oo tarvinnu viimeaikoina kantta irrotella tuosta omasta läjästä:)

RIPAX
07.09.2010, 22:38
Itellä samaa savottaa tiedossa,uus 2lt kone kasautumassa ja dekki taso laanattu niinku kansikin eli jostain pitäs löytää sopiva pahvi. Ongelma vaan siinä et jos koneessa oli 0.65 pahvi ni nyt pitäs olla sen laanauksen verran paksumpi, paras pahvi on originaali mut en tiijä löytyykö riittävän paksua. Varma tapa on käyttää kansi "heftissä" paikallaan ja mitata pakoventtiilin ja männän väli. Ei tietenkään mauserilla vaan sitä on semmosta muovilankaa joka jätetään sinne väliin ja sit mitataan siitä. Itte ostin muuten semmosen tiiviste sarjan jossa oli kahdenlaiset pakotiivisteet,vaparin ja ahdetun. Muuten taitaa vaparissa ja ahdetussa olla samat tiivisteet.

zampy
08.09.2010, 05:27
Olikohan toyotan moottoreissa eroa tuon tiivisteen paksuudessa ahdetun ja vaparin välillä??
Monissa euromoottoreissa on eripaksuisia tiivisteitä eri tehoversioissa.
Tutkippa siitä vanhasta kansipahvista onko siinä merkintää tuosta paksuudesta.
Tiivisteen ulkoreunassa on useesti pieniä V:n tai U:n muotoisia koloja vieri vieressä 2,3 tai 4
kappaletta. Jos noita pykäliä löytyy,ni niitä pitäs olla yhtä monta siinä uudessa kun oli vanhassakin.
VW-konserin moottoreiden tiivisteistä tuo merkintä yleensä löytyy. Ei jaksa vaan varmuudella muistaa miten oli tuossa 2LT:ssä.
Varmaan liian vähän ollu ahtoja,ku ei oo tarvinnu viimeaikoina kantta irrotella tuosta omasta läjästä:)

Ei ainakaan Koivusen kirjan mukaan ollut tohon 2lt koneeseen muutakun yhdenpaksuista kansipahvia irtotavarana. 2l2t koneeseen olis ollu kolmea eri vahvuutta juuri noin kuinka ilmoitit että on koloja ulkoreunassa.

zampy
08.09.2010, 05:28
Tänään haen tiivisteet niin sitten sen näkee mikä sopii ja mikä ei! Kuinkahan noiden venttiilinvarrenkummien laita? onko niistä kellään tiatoo?

Arpe
08.09.2010, 11:33
Tänään haen tiivisteet niin sitten sen näkee mikä sopii ja mikä ei! Kuinkahan noiden venttiilinvarrenkummien laita? onko niistä kellään tiatoo?

Kyllä ne pitäs sattuu. Venttiilit on mitoiltaan samanlaiset.

maasTOIJOTA
21.10.2010, 21:43
Toyotalla sanoivat että ennen tiivisteitä on ollu 1-5 lovisia, jopa. (paksuus ero) nykyään myydään vain yhtä kaikkiil 2LT moottoreihin... 1 lovinen oli mulla ja sellainen löytyi varaosaliikkeen vanhasta varastosta- ja kaikki reijät sattu kohdalleen:)... ensin koivuselta tai örumilta tilatussa ei sattunu vesireijät :confused:...omasta paloi kesän helteissä pahvi kun oli kattilakivi tukkinut kolme vesireikää kannessa....kandee käyttää nesteitä kesät talvet:rolleyes:

diakka
22.10.2010, 05:33
Just tilasin gt-Motorista tiivisteitä,sieltä ei löytyny koneelta kun yhtä pahvia 2L-T kanteen,varmaan just koivuselta tuli?sitten kävin tallin vierestä fixuksesta hakemassa hiacen pakosarjan tiivisteen ja leikkasin peltisaksilla osiin.
Alkaa motonetistäki loppumaan noi 2L:län tiivisteet pikkuhiljaa....,meinaavatkohan tilata lisää,toi on onni että toho 2L-T:hen käy hyvin pitkälti hiacen tiivisteet....

BryGgi
02.01.2011, 12:36
juuri tuossa tutulle kävin nipputtamassa 2l2t konetta. oli tilannut täydellisen koneen tiivistesarjan sekä erikseen victor reinzin kansipahvin. sarjan tiiviste oli massatiiviste ja victorin oli peltinen ja monikerroksinen, siinä pisti vaan silmiin kun kaikki vesireijät oli auki. n.4mm reijät niiden kanavien kohdalla mitkä esim 2l koneessa on tukossa. pitänee käydä entistä vaparin kantta katsomassa. jos vaikka olisi sielläkin samat reijät.

ELI mitenköhän käy jos tilailisi tuon 2lt tiivisteen itselle tohon vapariin jos muuten passaa reijitykselleen, tuskin tuo haittaakan tekisi jos vesi paremmin kiertäisi palotila ympärillä.

Ja uskaltaakohan hakea pulttiliikkeestä vaan sopiuvat kannenpultit kerta näissä 2l koneissa ei ole venyviä pultteja? entisillä en uskaltanut enää vetää ylimomenttiin