Kirjaudu sisään

View Full Version : aikamoinen seppä


0ltzi
07.09.2010, 07:44
http://vagdrivers.net/forums/index.php?showtopic=39794

en tiiä onko jo vanha juttu.

tratok
07.09.2010, 19:49
On kieltämättä taito ja into kohillaan. Nättiä jälkeä.

A-P
08.09.2010, 13:18
Tarttiskohan tuon kaverin keskittyä johonkin hyödyllisempää, kuten esimerkiksi Cruiserin rassaamiseen. ;)

0ltzi
09.09.2010, 20:00
kyl aika sekopää toiminnalta näyttää :D mutta samalla hommaan vitusti perehtyneeltä..

sisua45
10.09.2010, 18:35
Kiinnitin huomioita kaverin työkalut. Ei "pakollisia" TIG:iä, plasmaa, cnc-jyrsin konetta tai cnc-sorvia. Joku vanha manuaali sorvi, puikkohitsi, ja puutöiden tappijyrsin. Loput työkalut aivan tavallista autotalli kamaa. Mutta töiden tulos ei ollut kyllä työkaluista kiinni, kekseliäisyyttä ja taitoa riitti kyllä.

Tuo kaveri sattui vain pitämään kakkos-golffeista, osaisi varmaan rakentaa mitä tahansa. :)

Blis
10.09.2010, 18:41
Kiinnitin huomioita kaverin työkalut. Ei "pakollisia" TIG:iä, plasmaa, cnc-jyrsin konetta tai cnc-sorvia. Joku vanha manuaali sorvi, puikkohitsi, ja puutöiden tappijyrsin. Loput työkalut aivan tavallista autotalli kamaa. Mutta töiden tulos ei ollut kyllä työkaluista kiinni, kekseliäisyyttä ja taitoa riitti kyllä.

Tuo kaveri sattui vain pitämään kakkos-golffeista, osaisi varmaan rakentaa mitä tahansa. :)

Tuli mieleen vanha sanonta että on kahenlaisia seppiä, niitä jotka tekee mitä osaa ja niitä jotka tekee mitä haluaa... taitaa kuulua niihin jälkimmäisiin tämä sankari...

sumpe
10.09.2010, 20:54
"Tein itse ja säästin"

Juh@H
11.09.2010, 14:13
"Tein itse ja säästin"

,jotta on varaa teettää ammattilaisella.

Jari
11.09.2010, 14:33
aika kätevä, ja osasi soveltaa koneitaan

HELLE
12.09.2010, 08:30
oikea autotallien pelle peloton,mut komiaa jälkeä tekee ukko kyllä!!!
mulle jäi kyl vähä auki et mikä sillä oli juonena sen moottorin kanssa???

0ltzi
13.09.2010, 19:50
määki ihmettelen että mitä varten se sitä lohkoa puusta teki siinä alussa

Rekisteröimätön
13.09.2010, 20:52
Vissiin koittaa naittaa 20v kannen tohon 8v gti lohkoon niin mallaili hieman miten romut asettuu siihen.

baxxter
13.09.2010, 23:42
Ei vaan teki moottorista ja konehuoneesta puumallin, jotta osaa mitoittaa osat niin että mahtuvat sinne konehuoneeseen :)
Mikäli ymmärsin oikein, on työn alla 2.0 kone varustettuna lyhyempi-iskuisella 1.8 kampiakselilla ja suuremmilla männillä, jolloin tilavuus on taas kahden litran luokkaa. Aluksi 8v kannella, myöhemmin omavalmisteisella 16v kannella. Alakerrassa itse valettu runkopukkien yms vahvikelevy, kuivasumppu jossa ainakin siirtopumput pitkälti itse tehty, männät muokattu jostain kohtuu hyvin sopivista. Imusarjassa hiilikuitua, kevlaria, alumiinia ja 4-reikäinen muuttuvakurkkuinen "kaasuläppä".
Työvälineinä mm. käsijyrsin, pylväspora, puikkohitsi ja pienehkö sorvi. Apuvälineinä muovailusavea, muotoiluvaahtoa (?) ja hiekkaa. Alumiinivalut ja eloksoinnitkin tuntuu hoituvan.

Ihan nolottaa kun joku on noinkin kätevä ja itse ei saa mitään aikaiseksi :)
Kyllä kannattaa ainakin kuvat ja kuvatekstit ihmetellä, aloittaa kannattaa esim sivulta 7, sitä ennen ei tainnut mitään kovin järisyttävää tapahtua.

sisua45
14.09.2010, 05:22
Se on ns giljotiini-ruisku, tutumpi rata-autoista menneiltä ajoilta.

Joske
14.10.2010, 22:57
Nyt siirtyny tuonne: http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=205299&page=11

Ja tuonne: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4662626-The-complete-guide-on-casting-parts/page11