View Full Version : Jeep Cherokee -92 maasto-ominaisuuksien parantaminen
Tuli tuommonen jeepi hommattua heräteostoksena. Nyt vain haluaa lisää maasto-ominaisuuksia (isompaa rengasta ja jonnin verran ylöspäin) Eli minkähän näköstä rengasta tuonne kannattaisi laittaa? mikähän tässä jeepissä mahtaa olla jako kun ei vielä ole tarvinnut vannetta käyttää pois :)
Sitten korinkorotus, miten tapahtuu helpoiten? entäs sitten jousituksen sievä parantaminen :confused: :D
Paljon tyhmiä kysymyksiä harrastuksen aloittajalla, mutta toivottavasti saataisiin hyviä selventäviä vastauksia :)
Tuoltayläpalkista kohta haku ja sanaksi vaikka Cherokee niin tietoa löytynee alkajaisiksi.
Sitten korinkorotus, miten tapahtuu helpoiten?
Korinkorotus käy helpoiten rälläköimällä koriosan irti auton pohjalevystä. Tosin Jeepistä voi sitten tulla vähän hutera ja se taipunee banaaniksi varsin äkkiä, ja talvikeleillä ehkä vähän viileä kun ei olisi kunnon lattiaa.
Toisin sanoen: vilkaiseppa vaikka sinne auton alle ensin ;)
..ja haulla tosiaan löytyy tietoa paljon. Hakusanoiksi Jeep Cherokee XJ
eiköhän se kolmella tuhannella eurolla rupee nouseen ku ostaa korotus-sarjan ,repullisen kartaanin ristikoita ja etu vetareita :)
Mihis niitä kardaanin ristikoita repullisen tarvii? Jos on korotuksen jälkeen tehty oikeat toimenpiteet niin on kardaanien kulmat kohdallaan eikä ole värinöitä -> ei mene ristikoitakaan. Tietysti jos on homma jätetty puolitiehen niin sitten ei pysy paikat ehjänä :eek:
Eteen kannattaa hommata vetarit ABS- versiosta, niin on isot ristikot. Ja käyttää vain Spicerin alkuperäisiä ristikoita, siksi ne on kalliimpia kun on paremmat materiaalit ja työn laatu -> kestää paljon paremmin kuin halppispaskat. Tosin rikkihän nekin saa, ja jos hajoaa ristikko niin usein menee myös vetari uusiksi :D
Mihis niitä kardaanin ristikoita repullisen tarvii? Jos on korotuksen jälkeen tehty oikeat toimenpiteet niin on kardaanien kulmat kohdallaan eikä ole värinöitä -> ei mene ristikoitakaan. Tietysti jos on homma jätetty puolitiehen niin sitten ei pysy paikat ehjänä :eek:
Eteen kannattaa hommata vetarit ABS- versiosta, niin on isot ristikot. Ja käyttää vain Spicerin alkuperäisiä ristikoita, siksi ne on kalliimpia kun on paremmat materiaalit ja työn laatu -> kestää paljon paremmin kuin halppispaskat. Tosin rikkihän nekin saa, ja jos hajoaa ristikko niin usein menee myös vetari uusiksi :D
kyllä sitä vikaa haettiin ku aina paukahti taka ristikko,vika lopulta löyty eikä johtunu korotuksista,
Akseli kiertyi kaasua painaessa, kardaanin ristikosta loppui liikevara, otti osumaa ja hajosi? Tämä nyt tosin on pelkkä huono arvaus :D mikäs muuten oikeasti oli syy, ihan mielenkiinnosta?
[QUOTE=Timo_L;691909]Akseli kiertyi kaasua painaessa, kardaanin ristikosta loppui liikevara, otti osumaa ja hajosi? Tämä nyt tosin
on pelkkä huono arvaus :D mikäs muuten oikeasti oli syy, ihan mielenkiinnosta?
oikean puoleinen akseliputki kiertyi peräkoteloon nähden,aina ku veto loppu se palas takaisin,hitsattiin ympäri kii ni johan toimi.oli paskamainen vika löytää ku se tosiaan käänty aina takas ku veto loppu.eli sen takia se kulma muuttu ja ristikko hajos.hyvin se kyl sit eteni ku saatiin kuntoon.