View Full Version : Mikä vaivaa fordin 2.9i pikkukutosta?.
Tuli hommattua työ ja harrasteleluksi tuollanen lyhyt hyttinen ja lavainen fordin ranger 2.9i ja 5v manuaali. Auto oli ostettaessa seissyt noin vuoden, välillä sillä oli ajeltu ja käytelty mutta lähinnä piha autona. Nyt kun sain rekisteröityä ja katsastettua rupesin ajelemaan jokapäiväisten tarpeiden mukaan ja olen huomannut seuraavaa auto on kuin käsijarru päällä kierroksilla 2000-3000rmp tuon yli kun päästään niin varsinkin pienillä vaihteilla piristyy huomattavasti?. Autossa oli jo valmiina 31" maastorenkaat ja korotukset mutta ne tuskin tähän vaikuttavat muuten kuin välityksen muuttumisena. Päällisin puolin tutkittuna ilmansuodatin ja tulpat oli siistit ja eivät ilmeisesti ole kauan autossa olleet, katalysaattoreita putkistossa näyttäisi olevan jopa kaksi peräkkäin mutta koska ei ole vähä päästöinen taidan seuraavaksi poistaa ne ja tutkia neko siellä tätä menoa jarruttaa juuri noilla kaupunki kierroksilla. Tiedän ettei ole niitä yleisempiä maasturi harrastus kohteita eikä tämä tekniikka ilmeisesti liity edes muihin maastoautoihin kuin pikku bronkoon mutta kokeillaan silti olisiko täällä tästä fordin koneesta tietäviä?.
Taitaa olla katin sisukset irti ja kääntyneet kaasujen tielle... Kovimmilla kierroksilla sit paine kääntää estettä jo pois... Kokeile miten käy ja vetää, kun on katit pois välistä... Saundeja kyllä antaa.
Itse joskus Civicissä oli samaa vikaa, jasiellon paljastu katin sisukset irronneen ja tukkivan röörin.
Joku pelti siellä kylä hieman resonoi tänään sitä kuuntelin kun kylmänä lähdin sillä ajeleen ja sattui ikkuna oleen auki, tarkemmin en kerinnyt vielä tutkimaan mutta ennemmin tuli auton alta kun konehuoneesta. Toisaalta jos katit olisi jo "palanut" puhki/ rikki niin eikö näkyisi jo päästöissä kuitenkin vasta katsastettu auto?
1Chevy80
30.08.2010, 17:01
Joku pelti siellä kylä hieman resonoi tänään sitä kuuntelin kun kylmänä lähdin sillä ajeleen ja sattui ikkuna oleen auki, tarkemmin en kerinnyt vielä tutkimaan mutta ennemmin tuli auton alta kun konehuoneesta. Toisaalta jos katit olisi jo "palanut" puhki/ rikki niin eikö näkyisi jo päästöissä kuitenkin vasta katsastettu auto?
Katin lämpöpelti siellä pärisee. Koneesta en mitään tiedä mut vääntöhuippu on juur tossa 2000 ja 3000 välissä.
Muuten taitaa toi laiskuus olla enempi ominaisuus.
Ahtamista on jo suunniteltu kun harrastaja ystävällinen katsastusmies ei rekisteröinyt vähäpäästöiseksi eikä näistä kateistakaan ole mainintaa otteessa. Olisko vinkkejä ahtamiseen? olen itse etsiskellyt kuvia miten tuo pakosarja olisi toteutettu mutta en ole vielä yhtään löytänyt. Tiedä sitten onko tuosta ahtimesta maastossa enempi haittaa kun hyötyä, mut jos tästä jollain on kokemuksia nii kaikki tieto kiinnostaa.
patroltd
30.08.2010, 20:52
Nykyään vähäpäästöisyys ei aina ilmene otteesta, konttorilta/trafilta kysymällä selviää.
Pieni ahdin kummallekin puolelle niin loppuu se laiskuus.
Katit poistettu ei muuta huomattavaa parannusta kuin vähän alavääntö parani, edelleen tehoton tuon 2000-3000rmp välin??? Seraavaksi sitten tutkimaan ilman ja bensan saanti tulpatkin varmaan vaihdettava itse vaikka oli aika uuden näköiset(ford tietäjää siis kaivataan edelleen). Vähäpäästöisyys voi selvitä myös tyypitys numeron kautta jota tässä kyseisessä autossa ei rek otteessa ole. Myöskään katsastusmies itse ei asialle nähnyt estettä kun tätä turboasiaa kyselin ja kun se on sitten joskus mahdollisesti on tehty ja kerran katsastettu niin eikös se sen jälkeen pitäis kelvata melkein missä tahansa?
Kaikista fordin kutosista jäi mieleen että niissä on lohkot halki jo tehtaalta lähtiessä..
Nii tuota tuota onhan fordi monen mielestä paska auto mut miten tuo tähän liittyy?. Itselläni nyt viides ns jenkki fordi kutosella eikä yhestäkään ole edes kansipahvi palanut.
Rekisteröimätön
01.09.2010, 19:06
Haljenneita kansia noissa on ollu mut nekin tietääkseni heikosta valusta ja kiehumisesta johtuvia.
Pari tollasta mottia oon purkanu niin ainut selkee vika oli huomattavan kulunut nokka-akseli.