Kirjaudu sisään

View Full Version : Alotteleva patrol kuski kyselee

RoopeM
24.08.2010, 22:47
Elikkäs autona mulla on -90 gr patrolli ja siinä meinaa kuulua jostain voimansiirron osasta ulinaa +50km/h vauhdissa. Perää lähinnä epäilen ja onko tuo lie normaalia vai ei? Kuulopuheita oon kuullu että maastureissa yleensä nuo voimansiirron osat kun ovat ronskimmin ja vahvemmin tehtyjä niin ääntäkin lähtee mutta itseä kun häirittee niin pakko kysyä...

pee
25.08.2010, 05:41
Tokihan nuo maasturien perät ja muu voimasiirto saattaa ääntää eritavoin kuin henkkareissa...

Kattelepa kuitenkin varuiks molempien perien, laatikon ja jakolaatikon öljyt heti alkuun, ja vaihtokaan ei usein haittaa

sumpe
25.08.2010, 08:23
3 gr patea omistaneena sanoisin laatikosta äänen johtuvan eikä perästä.Äläkä aja isolla vaihteella pieniä nopeuksia, aina enemmän käy laakereiden päälle.

RoopeM
25.08.2010, 13:49
Öljyt on tosiaan heti jakopään jälkeen vaihtolistalla.
Oisko kellään piristys ideoita tuohon vehkeeseen? Kuulerin ajattelin motonetistä käydä hakemassa sekä samalla kertaa ahtoja ja syöttöjä isommalle.Isompi putki kans tulossa kunhan kerkiää. Miten tuossa lie kytkin kestää tehonlisäystä?

RoopeM
29.08.2010, 22:23
Tulipahan patrolliin remonttia kerrakseen. Mahtoipas tuosta turbo hajota kun öljyt päästi läpi? Tietääkö kukaan mikä turbo tuossa on vakiona ja minkälainen sinne sopii tilalle jos hieman isompaa halajaa tilalle?

RoopeM
31.08.2010, 18:00
Eikös kellään oo tietoa?

Walt
31.08.2010, 18:20
Tehon puutteesta päätellen olet sitä kenkinyt melko vapautuneesti, olethan muistanut rasittaa hiljalleen lämpimäksi ja vastaavasti jälkikäyttää riittävästi?

Tuo oma ainakin vetää ihan riittävästi vakiona, ainut mikä häiritsee niin varsinkin kuumalla ilmalla sekä kunnolla lämpimällä moottorilla tuntuu että imuilmat todellakin lämpenee liiaksi.
Cooleria olen siihen vaivaan suunnitellut ja tullut tulokseen että helpolla ja kunnolla sitä ei sinne saa, vaatii imukotelon modaamista rankasti ja jos keulalle jäähyn haluaa niin tulee alkuperäisen ilmansuodatinkotelon kanssa ahdasta.

Tuossa ei ainakaan ujella eikä päästä mitään muutakaan ääntä voimansiirto, mittarissa on 580tkm.

Vakio ahtimella en lähtisi syöttöjä ja ahtoja nostelemaan missään tapauksessa.

edittiä vielä sen verran, että hitaalla nelikolla aavistuksen ääntää jakari.

RoopeM
31.08.2010, 20:55
Jälkikäytöt ja lämmitykset on muistettu ainakin minun kahdenviikon omistusajalla tehdä eli ei ole siitä kiinni. Sitä minäkin tuumailin että joutuupi alumiini hitsarilla imusarjaa käyttämään mutta sehän ei ole kuin euroista kiinni. Tuota tietoa vielä kaipailen että millä laipalla tuo vakioturbo lienee? Sen verran sain tietoa että vakioahdin on garretin to3 ja se on ilmeisesti t25 laipalla? Suuresti olisi apua jos joku tämän voisi vahvistaa !

Heegi
02.09.2010, 01:52
eiks nyt to3 ole to3 laipalla...t 25 on sitten t25laipalla

RoopeM
05.09.2010, 19:44
Tänään sain turbon irti ja mittailin laippaa niin t25 laippa se oli..minkälaista ahdinta tuohon voisi korvaavaksi suunnitella hieman isommalla tuotolla?

Mika28
05.09.2010, 21:14
Tuli reggailtua tänne foorumille sitten viimein:eek:
Jonkin verran olen lueskellut näitä projekteja ja samalla ottanut vinkin sieltä jos täältäkin.
Tänään tuli hommattua Offi autoksi Nissan Patrol 3,3d.
Valmista siinä oli Soa korotus,70mm otteessa,35"renkaat.

Jospa siihen saisi laitettua värit pintaan,uudet penkit,sisustan vuoraus ja katsominen että mitä on syönyt..:)
Tälläisiä mietteitä näin aluksi.Testi ajot suoritettiin illasta yhdellä hiekkamontulla ja jatkettiin sitten ihan kohtuu pahan näköiseen kivikko rantaan.

Mika28
07.09.2010, 07:23
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/P9060122.jpg

Siinä kuvatus tuoreesta hankinnasta.:D