04.01.2005, 10:36
Kuulostaa takahikiän miesten hommalta mutta totuus lienee toinen .
Metsäkärry perässä pehmeällä jänkänreunalla 6 tonnia puuta kyytillä
joskus leikki kaukana ...
Ainakin oman vanhan 604T nelivedon etenemiskyky hurja etuiná matala paino
muihin nelivetoihin verrattuna ja suuri maavara .
Takapään tappi 100 % lukko ja etupään kitkalukko toimivat tosi hyvin
ja välitykset on lyhyet joskin huippunopeus pieni .
Takalukon kytkettävyys on tosi iso asia kaltevalla maastolla .
Paras lukko olis varmaan takapäässä luistoa salliva kitkalukko minkä voi kytkeä kiinteäksi
tarvittaessa.
Neliveto tojotallakin pääsee kyllä vauhdilla lumessa hurjista paikoista
mutta tuo korkeus asettaa rajoituksensa .
Lumella etenemiskykyhän on suoraan verrannollinen renkaan kokoon ja
maavaraan .
Traktoreissa vetoakselien ja nivelten kesto maksimoitu planeeettapyörästöllä
navoissa jolloin suuria momenttejä käsitellään siellä , ei aksiloilla .
Ens kesänä offikisa traktorin ja 4 wd : välille !!!
Uskon että kaikissa paikoissa missä vauhdilla ei ole merkitystä rattori pärjäis .
Kaatuuhan ne autotkin ???
Eri asia tietysti on nämä offihirmut missä on matala painopiste ,leveät
raidevälit ja parisataa kaakkia . Leveys tietysti aiheuttaa rajoituksensa .
En ole amerikkalaisilla pik'upeilla ajanut metsässä mutta ei akselivälit huomioonottaen
luulis olevan hirmu ketteriä
Kommentteja pliis ...
ps millainen tekniikka on fzj:ssä ? Tarkoitan lavamallia onko edessä kierrealusta ja miten
kone millä kulkee 4 vai kuutoskoneella ? Akseliväli ? Lukkoja ?
Note! This message was posted anonymously!
Metsäkärry perässä pehmeällä jänkänreunalla 6 tonnia puuta kyytillä
joskus leikki kaukana ...
Ainakin oman vanhan 604T nelivedon etenemiskyky hurja etuiná matala paino
muihin nelivetoihin verrattuna ja suuri maavara .
Takapään tappi 100 % lukko ja etupään kitkalukko toimivat tosi hyvin
ja välitykset on lyhyet joskin huippunopeus pieni .
Takalukon kytkettävyys on tosi iso asia kaltevalla maastolla .
Paras lukko olis varmaan takapäässä luistoa salliva kitkalukko minkä voi kytkeä kiinteäksi
tarvittaessa.
Neliveto tojotallakin pääsee kyllä vauhdilla lumessa hurjista paikoista
mutta tuo korkeus asettaa rajoituksensa .
Lumella etenemiskykyhän on suoraan verrannollinen renkaan kokoon ja
maavaraan .
Traktoreissa vetoakselien ja nivelten kesto maksimoitu planeeettapyörästöllä
navoissa jolloin suuria momenttejä käsitellään siellä , ei aksiloilla .
Ens kesänä offikisa traktorin ja 4 wd : välille !!!
Uskon että kaikissa paikoissa missä vauhdilla ei ole merkitystä rattori pärjäis .
Kaatuuhan ne autotkin ???
Eri asia tietysti on nämä offihirmut missä on matala painopiste ,leveät
raidevälit ja parisataa kaakkia . Leveys tietysti aiheuttaa rajoituksensa .
En ole amerikkalaisilla pik'upeilla ajanut metsässä mutta ei akselivälit huomioonottaen
luulis olevan hirmu ketteriä
Kommentteja pliis ...
ps millainen tekniikka on fzj:ssä ? Tarkoitan lavamallia onko edessä kierrealusta ja miten
kone millä kulkee 4 vai kuutoskoneella ? Akseliväli ? Lukkoja ?
Note! This message was posted anonymously!