PDA

View Full Version : Kokemuksia tila-autoista, esim Toyota Previa


SamiN
10.08.2010, 21:06
Tarvinnee hommata tollanen 7 hlön tilaihme jotta kaikki mahtuu kunnolla kyytiin + isommat tappelupukarit saa erotettua..

Toyota Previaa olen katsellut ja emännykselle kelpais mutt aonko jotain sudenkuoppaa jota varoa?

Pontiac trans port olis kans listalla mutta niissä liikaa konevikoja.

Chrysler Grand Voyageria miettinyt kans..

Kokemuksia ko. kapineista?

Angelo
10.08.2010, 21:58
Tuli pari vuotta kuskattua pelikavereita treeneihin tuollaisella previalla, kesät talvet. Ihan hyvä oli ajaa vaikka auto oli täys miehiä ja pelitamineita. Koneessa löytyi paukkua ja penkkien järjestely oli todella helppoa. Auton ikää en muista, sitä uudempaa mallia kuitenkin.

Pafo
10.08.2010, 22:21
Ite kurvailen Voyagerilla, onneton kapine toi 2,4 bensapannu, matkakäytössä hörppää semmoset 8 l+ mutta alitehoinen, ja oon huomannut että syö jarruja sopivasti, eli tuntuu olevan joko viallisia jollain tavalla mikä en oo vielä keksinyt tai sitten alitehoisia...

On vaihtolistalla toi kans, ja tähtäimessä on kai Transporter tjsp... Kaverilla on Previa käytössä, eikä juuri hauku sitä... Koira on valtanut sitä taaimmaista istuinriviä...

*EDIT* joskus valittaa siitä että on ovi vain yhdellä puolella taakse, mutta jos sen kanssa tulee toimeen niin...

Gary Grand
11.08.2010, 07:24
Overdrivelta voit katella noiden ameriikanihmeiden käyttökokemuksia..
Mulla ollut nyt neljä vuotta Grand Voyager LE -97 ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Kulutus jatkuvasti 10-10.5l/100km.

T€€MU
11.08.2010, 07:36
Kuulemani käyttäjäkokemuksen mukaan previa muutoin kiva ja kätevä laite keskikok. perheessä, mutta soppa maistuu hyvin. Eiks ne oo kaikki bensavehkeitä kuitenki ?
Tuosta syystä vaihtunu voijakkeriin..

aatzi65
12.08.2010, 08:14
Itselläni oli aikoinaan Voikkerin 3.3L nelivetoisena. Hyvä ajella kelissä kuin kelissä. Eikä tarvinnut jäädä jalkoihin. Maantie kulutus siinä 8 litran korvilla. Kaikki tarpeelliset varusteet löytyi kuten jenkistä voi odottaakkin. Nyt ollaan katseltu emännälle taas voikkeria käyttö peliksi. Harmittaa kun tulikin hukattua vanha palvelija pois. Ei se ainakaan vaihtamalla parantunut.:D

SamiN
12.08.2010, 14:10
Paljonko tollasella 4x4 voyagerilla saapi vetää?

Mahtaisko olla meidän sakille soppeli kulkine, eli kaikki mahtuu kyytiin ja traileri + suikka / asuntovaunu perään..

-MaTTi-
12.08.2010, 14:15
Paljonko tollasella 4x4 voyagerilla saapi vetää?

Mahtaisko olla meidän sakille soppeli kulkine, eli kaikki mahtuu kyytiin ja traileri + suikka / asuntovaunu perään..

95-00 vuosimalleilla jarrullista 700 tai 900 kg ja jarruitta 450 kg, eli ei paljon mitään. Uudemmilla (01->) jarrullista 1050 tai 1350 kg, jarruitta saman 450 kg.

solihull
12.08.2010, 23:02
Kyllä kallistuisin ostamalla Transportterin 4x4 siis Caravellin. Vojaakkereissa kaikenmoosia murehia, Previe isoruokainen...
TT

Reetu
13.08.2010, 00:00
Japanialaisis tahtoo olla remontit kalliita, tai siis osat. Ite jos tartteisin niin ostasin Trans Sportin, Voyagerin tai jonkun volkkarin kikottimen, itellä noist ei oo kyl olt ku sysleri. Kaikkiin saa kuitenkin osat kohtuu hinnalla verrattuna vinosilmä malleihin.

Netistä nuuskii niin osaa välttää murhevuosimallit, vaikka aika sattuman varaista yksilöpeliähän toi on. Toiselle sattuu hyvä käytetty, millä syöttää vuos sotalla ilman suurempia murheita ja toinen tekee ekana vuonna auton arvon verran remonttia, eroa toki on ostajissakin...

tdi
13.08.2010, 02:06
toitsu ehottomasti nehä on takapotkujaki ainaki osa! hahaha mahoton sukkula :D http://www.youtube.com/watch?v=_meHP_ZrliU

Nerd-O
13.08.2010, 07:27
Pontiac trans port olis kans listalla mutta niissä liikaa konevikoja.

Chrysler Grand Voyageria miettinyt kans..

Kokemuksia ko. kapineista? Pontiac on ollut ja se oli kyllä ihan susi. Kone kun saatiin kuntoon niin aina sieltä laukesi joku muu paikka. Esim. ei ole ikinä ennen tullut autoa vastaan mistä jarrunestesäiliö halkeaa itsestään. Niin ihme vikoja joka puolella, että ei voi kyllä sitä autoa suositella kenellekkään. Onneksi pääsin eroon siitä, joka oli muuten yllättävän vaikeaa.

Voyageri oli kanssa muinoin. Tosin Dodge merkkisenä. Jos oikeen muistan niin vm.95 ja 3-litrasella mitsun koneella. Käsittääkseni se on sama pata kuin esim. Pajerossa? Ei muistaakseni ollut kovin paha kulutus, jotain 10 luokkaa. Kulki huomattavasti paremmin kuin se pieni 2.4 kone. Tuossa vanhassa kopassa oli vaan vähän onneton tilajärjestely. Keskellä 2-istuttava penkki, mikä ei liikkunut mihinkään suuntaan. Takana 3-istuttava penkki mitä sai eteen ja taaksepäin työnnettyä. Tuo 2-istuttavan penkin sai myös pois ja tuon 3-istuttavan sen tilalle. Teknisesti siinä ei muistaakseni ollut mitään ihmeempiä ongelmia. Se oli ainakin helppo peli myydä.

Itse suosittelen edelleen VW Transportteria. 2.4 vaparidiesel koneella pääsi helpolla alle 8-litran kulutuksiin, kunhan nopeus oli mittarin mukaan alle 110. Siitä yli alkoi soppa maistua. Muistelisin että pienin kulutus mihin maantiellä pääsi oli 6.4, joka on melko pieni kulutus tuollaiseksi kopiksi. Melko huoleton peli oli ainakin tuo oma. Laturin taisin siihen vaihtaa. 9-hengen peli oli ja rekisteröity retkeilyautoksi, eli n.80€ dieselvero. Retkeilyautoksi sen sai sillä että takaluukussa oli pieni kaappi, minkä päällä oli kaapin kokoinen yksilevyinen hella. Ei paljon tilaa vienyt kun kompleksi oli jalkapallon kokoinen ja diesel vero tippui aika urakalla. Taitaa vaan jokaisella olla se 500tkm mittarissa ja sen myötä ominaisuuksia. Itsellä olisi pitänyt vaihtaa keulaan hieman puslia ja tehdä jotain vaihdelaatikolle. Hieman tökki vaihteet ja kun sen hävitti niin pakki oli myös kadonnut. Nuo keulan puslat taitaa olla niissä vakio kamaa 2v välein. Samaten vaihdelaatikot tuossa 500tkm vaiheilla. Eli todennäköisesti ne vaihteet tökkii, mutta ne menee päälle kuitenkin. Vivusto on niin kulunut, ainakin itsellä oli. Omalla lyhyellä pelillä sai vetää muistaakseni 1950kg, mikä oli hieman outoa koska broidin pitkällä mallilla sai vetää 200kg vähemmän. Itsellä oli siis lyhyt malli. Takana jokainen penkki oli erikseen irroitettavissa, kaadettavissa ja liikuteltavissa. Ja vaikka 9 hengen penkit oli paikallaan niin silti takaluukussa oli tilaa. Jos ottaa pitkän mallin niin siellä on silti metrin verran tavaratilaa. Ainakin tuossa broidin pelissä.

UNE66
13.08.2010, 10:40
Tarvinnee hommata tollanen 7 hlön tilaihme jotta kaikki mahtuu kunnolla kyytiin + isommat tappelupukarit saa erotettua..

Toyota Previaa olen katsellut ja emännykselle kelpais mutt aonko jotain sudenkuoppaa jota varoa?

Pontiac trans port olis kans listalla mutta niissä liikaa konevikoja.

Chrysler Grand Voyageria miettinyt kans..

Kokemuksia ko. kapineista?

Vanhempi 2.4 peugeotin bensa koneeella jotakuinkin OK, mut uudempi toyon 2.0 joutuu liian tiukalle,ei kestä ja kuluttaa älyttömästi.
(kamu toyo huollossa)
Tranportteri ihan OK, mut ollu kallis ostaa, eikä sovi esim. saikun parkkitaloon Joensuus(työpaikka parkki)
Vito 9 paikkasena ihan hyvä, mutta taas kallis ostaa, ainaki mulle. (9 tonnia, 600tuhatta ajettu)
Grandi 3.3 Rysy -00 itsellä, köyhän valinta, kympin syö satasella. Laatikkovikaisena kannattaa ostaa
halvalla ja Kauno Koskinen myy vaihtoboksin reilulla tonnilla. (Yleensä joutuu laittamaan kuitenkin)
Pontiakki vain isommalla koneella, ne toimii. Lokarit muovia.
Fordin econot halpoja ja rumia. Joensuun auto extrassa vihreä tais olla 2tonnia. (Ei kelpaa rouville)

farmari
13.08.2010, 11:55
Tuosta: http://www.nettikone.com/mercedes-benz/vito/857613
Mutta Previa on hyvä, jos semmosen tahot. Ei tartte korjailla.

UNE66
13.08.2010, 12:02
Tuosta: http://www.nettikone.com/mercedes-benz/vito/857613
Mutta Previa on hyvä, jos semmosen tahot. Ei tartte korjailla.
Linja-auto kortti pitää olla tuohon mersuun, tuommonen matkailuversiona olis OK. Älyttömän vähän ajettu.

Heguli
14.08.2010, 06:29
Töissä on pari Vitoa ja niiden huollot maksaa ihan tajuttomasti merkkiliikkeissä. Eikä tunnu johtotähti kestävän kuten ennen. Eli kumpikin Vito on vaihtolistalla, tilalle tulee Transporter & Crafter.

Oma (eli firman oma) Transporter on toiminut aika hyvin, tyypiviat kun tuntee niin hyvin rullaa.

Grand Vouagerista olen kuullut negatiivista, omakohtaiosta kokemusta ei ole. Tekniikka ei vanhemmiten kuulemma kestä ja pellit pettää. Tiedä sitten.....

SamiN
14.08.2010, 14:55
Pitänee haastatella ex-työnantajaa, hällä on ollu noita grandeja.

Mites noi previat kuluttaa, kun manuaaliloota ja 2,4 kone muttei auto paina kuin 1720 + lasti?

Pari myyjää väitti et maantiellä piisaa 8-9ltr/100km mut taajamasa liki 12?

Eikös tollanen volsu ole karsee traktori?

Emännys jo hylkäs sen nettiauton chevy luminan kun oli rujon näköinen (olis ollu halpa).. eli saas nähdä miten tollanen trans sport uppois.. Lumina = trans sport?

Rambleristi
15.08.2010, 20:28
Tossa parilla kaverilla ollut Voyagereita.....se nelonen on alitehonen eli unohda. Kutonen siinä uudemmassa kopassa ja Grandina on ihan hieno peli. Laatikossa kun muistaa käytää Moparin omia öljyjä ja teettää sen askin opetuksen niin kuin kuuluu, niin ei sekään hajoa. Suurin syy niihin automaatti rikkoihin on huollon puute tai väärät öljyt.
Sanoisin et hankintahinnan, kunnon ja käytön kustannuksien suhde on kohdallaan.

Pontiaceja on halvalla tyrkyllä, mut siinäkin se quad four kone on alitehonen ja vissiin kansiviat yleisiä. Galaxy/Alhambra/Sharan yhteistyö kikkareita on kans edullisesti tarjolla. Niissä on vaan kiusallisia sähkövikoja (VAG-sähköt). Fordin 2,3:nen huoltovapaa ja vahva kone, samoin volkkarin 1,9TDI on vahva (kunhan jaksaa vaihtaa sitä jakohihnaa alvariinsa). Fordin vanhat Aerostarit taitavat olla ruostuneet jo pois markkinoilta. Muutamia Windstareja olen nähnyt tyrkyllä. Hieno peli muuten mut yllä pito hankalaa, kun orkkisosien saaminen on vähän niin ja näin (tuotu saksaan vaan ei suomeen ja arvaa kiinnostaako suomen hoppaa??). Renun Espacea on vissiin harvakseltaan tyrkyllä mut mikäli Top Gearin jätkiä on uskominen, niin siitä ei kehtaa nousta jukisella paikalla. En ole koskaan päässyt tutkimaan tollasta Previaa, mut eikös siinä ollut kone jossain mahan alla?? Eli huolto hankalaa kotipihalla?? Halvoilta vaikuttivat ollakseen tuulipukukansan lempimerkkiä. Toisaalta nykyisin Toyota-tuuninki hemmot ostaa Granvian eli 3,0D postiauto Hiace pikkubussin.

Noita vanhoja takseja (Transit, Portteri, Vito) on kans tyrkyllä, mut niissä saa varautua aikamoiseen kunnostus operaatioon. Kun taksibussi menee vaihtoon se on enemmän tai vähemmän teknisesti loppu! Harva taksari hävittää kunnossa olevaa autoa ja vaihtaa sitä uuteen 50t€ bussiin huvikseen.

Siinä meikäläisen ajatuksia aiheesta tila-autot. Jos mun olis pakko sellanen ostaa, niin V6 Voyageriin päätyisin.

Pafo
15.08.2010, 20:43
Nytku ollaan päästy vauhtiin niin onkin näitä:

Oppeli Zafira
Rellu Grand Scenic
Rellu Espace
Rellu Grand Espace
Pösö 807

Emäntä kattoo nyt lähinnä nää ranskikset, mielipiteitä/kokemuksia? (Paitsi ettei kehtaa ehkä nousta kyytiin julkisessa paikassa :eek:)

Nerd-O
16.08.2010, 08:57
Rellu Espace
Rellu Grand Espace Mulla oli vuoden 95 Espace. Tais olla sillä 2.2 koneella jos oikeen muistan. Muovia koko auto niin ei ruostu. Kattokin on jotain perin outoa materiaalia. Tuntuu että on jokaisessa vähän eri värinen kuin alunperin. Ranskalaiseen tapaan ominaisuuksia. Sähköt toimii kun muistaa rasvailla liittimiä, eivät pääse hapettuun. Itsellä sisäilman puhaltimen kanssa oli vähän ongelmaa. Ei toiminut kaikki nopeudet. Jos sen olisi halunnut korjaa niin olisi koko kojelauta pitänyt purkaa, että pääsee käsiksi siihen puhaltimeen. Jäi sitten tekemättä. Osia saa Relluosasta kohtuu edukkaasti ja asiantuntemuksella. Rellua kun ostaa niin kannattaa niille soittaa ensin ;) Ne ainakin kehui että tuo 2-koppanen espace on kuulemma paras. 3-koppasessa on sitten vikaa aika reilusti ja 4-koppasessa vielä enemmän. Tuo oma peli meni muuten todella vähällä polttoaineella. Keskikulutus tais olla siellä 7 luokassa. Muovin takia painoi muistaakseni 1200kg. Eikä sillä oikeen mitään traileria perässä vedetty. Jarruton tais olla 750kg, mut jarrullinen 1000kg. Tuohan ei ole muuten rellun tekemä vaan Matran, missä on rellun merkit.

Vanhuksilla oli taas pari vuotta tuo Grand Espace, vm.98, eli se tuoreempi koppa. Sekin meni pienellä. Eikä siinä muistaakseni pahempia ongelmia ollut, kunhan muistaa ettei pese konehuonetta. Sekin meni yllättävän pienellä.

Tilankäyttö on pirun hyvä noissa relluissa. Jokaisen penkin saa erikseen irroitettua, väännettyä minne vaan ja melkein mihin asentoon vaan. 2-koppasta sai ihan nelivedollakin. En tie saako 3-koppasta.

HV
16.08.2010, 15:31
kävin tuossa joku aika sitten koeajelemas tota uudemman mallin zafiraa, näppärä peli ja pienikilutuksinen ja 7 hengen, mutta aivan helvetin pieni ja ahdas.
ja muutenkin noissa "tila-autoissa" on yleensä tilaa ihmisille tai tavaroille, ei kuitenkaan molemmille yhtäaikaa.

onhan noita vanhempia vielä esim. hyundai trajet, mazda mvp, mazda 5, mitsubishi grandis (omasta mielestä tyylikkäin)
ja kiallakin on carens ja carnival, citroen grand picasso, dodge journey, ford s-max

Nerd-O
17.08.2010, 14:07
ja kiallakin on carens ja carnival, Eikö ne tuon Carensin valinnut AutoBildissä vuosikymmenen huonoimmaksi autoksi? Siinä ei ole muuta kuin vikaa. Tosin serkulla on sellainen, eikä sillä mitään vikaa siinä ole ollut.

AVRO
17.08.2010, 14:29
Nytku ollaan päästy vauhtiin niin onkin näitä:

Oppeli Zafira
Rellu Grand Scenic
Rellu Espace
Rellu Grand Espace
Pösö 807

Emäntä kattoo nyt lähinnä nää ranskikset, mielipiteitä/kokemuksia? (Paitsi ettei kehtaa ehkä nousta kyytiin julkisessa paikassa :eek:)

Ei noi Ranskikset niin kauhean pahoja ole, asiallisella pidolla ollut semmoinen lienee ihan ok peli kuten muutkin autonromut. Ranskiksien omistajat vaan tuntuvat olevan hieman boheemia väkeä, eikä kaikki ole niin justiinsa. :)
Meillä ollut tuo reilusti (kohta 400tkm)ajettu pikku Scenic jo muutaman vuoden, eikä siitä ole pahaa sanottavaa tekniikan kestävyyden suhteen. Jos Grand Scenic on yhtään perinyt pikkuisen sisätilojen avaruutta ja helppoa muunneltavuutta niin se on oikein hyvä.
Ostaisin kuitenkin mahdollisimman vähillä varusteilla olevan, meidän molemmat Ranskikset olleet ilman hienouksia ja hyvin pelanneet kesät-talvet.

Rahallinen arvo näistä häipyy nopeammin kuin manne työkkäristä, toisaalta, on sitten edukkaampi ostaa. :)

Pafo
17.08.2010, 21:27
Ei noi Ranskikset niin kauhean pahoja ole, asiallisella pidolla ollut semmoinen lienee ihan ok peli kuten muutkin autonromut. Ranskiksien omistajat vaan tuntuvat olevan hieman boheemia väkeä, eikä kaikki ole niin justiinsa. :)
Meillä ollut tuo reilusti (kohta 400tkm)ajettu pikku Scenic jo muutaman vuoden, eikä siitä ole pahaa sanottavaa tekniikan kestävyyden suhteen. Jos Grand Scenic on yhtään perinyt pikkuisen sisätilojen avaruutta ja helppoa muunneltavuutta niin se on oikein hyvä.
Ostaisin kuitenkin mahdollisimman vähillä varusteilla olevan, meidän molemmat Ranskikset olleet ilman hienouksia ja hyvin pelanneet kesät-talvet.

Rahallinen arvo näistä häipyy nopeammin kuin manne työkkäristä, toisaalta, on sitten edukkaampi ostaa. :)

Juu, hävityksen kohteena on just emännän rakas pikku Scenic... muuten näppärä vehje, ollut meillä uudesta asti (yli 10 v) ja vain 70tkm mittarilla, ainut vika siinä on se yx puuttuva istumapaikka... ja tästä syystä kauppiaat kyäyttäytyvät hieman oudosti, kun haluisa ottaa sitä enemmän kuin mielellään vastaan muttei luonnollisesti tarjo mitään... :rolleyes:

Rekisteröimätön
24.08.2010, 09:23
Itsellä on kolmoskoppainen Renault Grand Espace 2.2dT koneella. Noissa Espaceissa on muutamia vältettäviä moottoreita, muuten ovat ihan toimivia laitteita. Kolmoskoppaisissa (97-02) 2.2dCi koneessa on paljon vikoja (mm. turbo, suuttimet ja EGR-venttiili). 3.0L V6 on hieno, mutta huoltokulut korkeahkot (esim. sytytystulppien vaihtoa varten kone otetaan alakautta ulos!). Vanhempaa 12V 3-litraista ei saa ostaa, laatikko ei kestä. Hyviä moottoreita ovat sitten 2.2dT diisseli ja nelaribensakoneet, erityisesti 2.0 16V on yllättävän taloudellinenkin.

Muuten kolmoskoppainen Espace on huikea innovaatio. Esimerkiksi korikehikko on upottamalla kuumasinkitty, sinkkiä autossa jotain 20 kiloa! Kehikon päälle on sitten liimattu muoviset koripaneelit. Konepelti on sentään peltiä, ja useimmiten reunasta ruosteessa.

Ehdottomasti kannattaa ostaa juuri Grand-malli, jotta saa 30 cm lisää tavaratilaa. Tähän autoon on oikeasti todettu mahtuvan seitsemän henkeä ja matkatavarat. Tai vaihtoehtoisesti seitsemän henkeä ja kokonaiset Emmaljungat. Takimmaisella penkkirivillä on tosin ahdasta yli 190cm kavereilla.

Neloskoppaiset Espacet ovat Renaultin valmistamia ja perinteisesti pellistä tehtyjä. Kuutosdiisseliä ei saa ostaa, eikä 2.2dCi dieseliä. 2.0dCi:t ovat OK. Muutenkin ennen faceliftiä (5/2006) tehdyt autot ovat luotettavuudeltaan arveluttavampia, faceliftissä laatu parani selkeästi. Karalaahareille hyvä valinta, 2000kg perävaunumassa.

Pafo
27.08.2010, 19:52
Itsellä on kolmoskoppainen Renault Grand Espace 2.2dT koneella. Noissa Espaceissa on muutamia vältettäviä moottoreita, muuten ovat ihan toimivia laitteita. Kolmoskoppaisissa (97-02) 2.2dCi koneessa on paljon vikoja (mm. turbo, suuttimet ja EGR-venttiili). 3.0L V6 on hieno, mutta huoltokulut korkeahkot (esim. sytytystulppien vaihtoa varten kone otetaan alakautta ulos!). Vanhempaa 12V 3-litraista ei saa ostaa, laatikko ei kestä. Hyviä moottoreita ovat sitten 2.2dT diisseli ja nelaribensakoneet, erityisesti 2.0 16V on yllättävän taloudellinenkin.

Muuten kolmoskoppainen Espace on huikea innovaatio. Esimerkiksi korikehikko on upottamalla kuumasinkitty, sinkkiä autossa jotain 20 kiloa! Kehikon päälle on sitten liimattu muoviset koripaneelit. Konepelti on sentään peltiä, ja useimmiten reunasta ruosteessa.

Ehdottomasti kannattaa ostaa juuri Grand-malli, jotta saa 30 cm lisää tavaratilaa. Tähän autoon on oikeasti todettu mahtuvan seitsemän henkeä ja matkatavarat. Tai vaihtoehtoisesti seitsemän henkeä ja kokonaiset Emmaljungat. Takimmaisella penkkirivillä on tosin ahdasta yli 190cm kavereilla.

Neloskoppaiset Espacet ovat Renaultin valmistamia ja perinteisesti pellistä tehtyjä. Kuutosdiisseliä ei saa ostaa, eikä 2.2dCi dieseliä. 2.0dCi:t ovat OK. Muutenkin ennen faceliftiä (5/2006) tehdyt autot ovat luotettavuudeltaan arveluttavampia, faceliftissä laatu parani selkeästi. Karalaahareille hyvä valinta, 2000kg perävaunumassa.

ahaa, käytiin just tyypittämässä Grand Scenic:iä. :confused: Ei ollut sopiva meille, joten tähtäin siirretty espaceen joka tuntuu olevan vähän avaruusalus tyyppinen mutta siihen tottuu, kai? :rolleyes:

temelee
07.09.2010, 13:14
Tarvinnee hommata tollanen 7 hlön tilaihme jotta kaikki mahtuu kunnolla kyytiin + isommat tappelupukarit saa erotettua..

Toyota Previaa olen katsellut ja emännykselle kelpais mutt aonko jotain sudenkuoppaa jota varoa?

Pontiac trans port olis kans listalla mutta niissä liikaa konevikoja.

Chrysler Grand Voyageria miettinyt kans..

Kokemuksia ko. kapineista?

Meillä myös oi juuri ajankohtainen asia tila-auton hankinta. Monenlaisia kävin koeajaan ja tilojakin testattiin. Jos haluat edulllista ja luotetavaa ja tilavaa kannattaa ostaa Toyota Previa vm. 1990-2000. Sellaiseen päädyttiin vm 1996. 8-paikkainen automaattivaihteisena ilmastoinnilla. Kävin elokuussa ruotsista hakeen. Suomessa kävin sitä ennen koeajaan 8 eri yksilöä ja vain yksi niitä olisi kelvannut mutta sillä oli hintaa yli 9000e. Ruosteongelmia noissa katsomissani oli jonkin verran paitsi siinä kalleimmassa oli täysin ruosteeton pohja. Vain yhtä oli varmasti hitsattu. Kananttaa hommata ruotisista taikka saksata, saa edullisemmin ja vähempi ajettuja. Saksasta tuo Tuusulalainen firma pp-point.

Tiloiltaa Previa on todella hyvä. Takimmaiselle sohvallekin mahtuu kaksi aikuista miestä 180 pitkää ja jalkatiloja piisaa tai 3 lasta. Tavaratilaan mahtuu vielä lastenvaunut poikittain. Vaihtoehtona on 7 paikkainen jossa edessä ja keskirivillä yhteensä 4 erillsitä "kapteenintuolia". Itse tykkään enemmän tuosta 8 paikkaisesta kun taakse saa istuimista parisängyn, ei tosin ihan tasaista mutta nukkuminen onnistuu. Myyntii-ilmoituksissa lukee usen että ilmastointi vaati täytön. Todennäköisimmin voi olla silloin vuoto ilmastoinnin lauhduttimessa jolloin täytyy se uusia hinta n. 400e.

Ostamani yksilön ostohinta oli n 3150 e + siihen veroja n 1500e (päätös vielä tulematta). Rekisteröinti katsatus maksoi n 200 e kun ruotsissa suorittettu vuoisikatsastus oli tehty heinäkuussa. Autossa on samat varusteet kun suomiautoissa, lohkolämppäri sisätilanpistokkeella ja nastarenkaat. Saksan tuontiautossa joutuu mahdollisesti ne vielä hommaan. Hausta johtuvat kulut laitan lomamatkan piikkiin. Bensat, laiva ja oluet.

pastirolli
17.08.2014, 19:07
Onko porukalla kokemuksia Mitsun Grandiksesta? Ollaan vaimon kanssa katseltu kyseistä autoa. Bentsiinikoneella pitäisi olla. Riisseleistä löytyy paljon negatiivistä juttua.

Deluxe66
25.08.2016, 07:21
Sörtsillä löysin yhden tila-auto topicin. Tarvetta alkaisi olemaan tila-autolle, joten avataanpas ketju. 7 hengen peli on tähtäimessä. Ihan pienimpiä tila-autoja en taida ostaa kun tavaratila on olematon silloin kun kaikki penkit on käytössä.

Vaihtoehtoja tuntuu riittävän, mutta joku pitäs valita ja ehkä jopa ostaakkin. Tämän hetkiset vaihtoehdot olisi Hyundai trajet, Ford Galaxy, VW Sharan, Chrysler grand voyager, Chevrolet Trans Sport tai sitten 7 rekisteröity kuorma-auto.

Onko jollakin traejtista omia käyttökokemuksia tai naapurin tarinoita autosta. Hyundai on ihan tuntematon merkki minulle. Mahtuuko 7 henkilöä + matkatavarat vai pitääkö olla suksipoksia tahi peräkärryä apuna?

Fordista on hyviä ja huonoja kokemuksia. Uskaltaisin jopa ostaakkin. Volkkarin kelpais myös.

Ameriikkalaisista autoista en tiedä mitään. Isoja ne ainakin on.

Chevroletissa ei taida paljoa olla vaihtoehtoja moottori + vaihdelaatikko osastolla.

Chrysler grand voyager valinta voisi kohdistua diesel manuaali vaihtoehtoihin. Onkohan tämmöisestä vehkeestä jollakin kokemuksia? Onko 2,5l ja 2,8 litran diesel moottoreiden välillä isoja eroja?

Heguli
25.08.2016, 09:33
Chrysler grand voyager valinta voisi kohdistua diesel manuaali vaihtoehtoihin. Onkohan tämmöisestä vehkeestä jollakin kokemuksia? Onko 2,5l ja 2,8 litran diesel moottoreiden välillä isoja eroja?

Katsastustilastoissa toi rysleri ei oikein ole menestynyt, eikös ne ole siellä ihan häntäpäässä. Joskus sellasella ajeltiin Saksassa ja ihan mukava & tilava auto sinänsä.

Kaitsu67
25.08.2016, 11:59
Mulla oli jokunen vuosi sitten liisarina Mitsubishin Grandis, 2,4l bensakoneella 4v ajossa.

Kiva auto eikä koneesta lopu vääntö. Takimmaisten penkkien käytössä tavaratila oli vielä kohtuullisen iso muihin samankokoisiin verrattuna.

Deluxe66
29.08.2016, 11:50
Empäs ole tommoista katsastustilastoa älynny ennen katellakkaa. Minkäs sitä nyt sitten ostaa kun kaikissa autoissa on jotain vikaa :)

Näytti olevan Trajet siellä vojakerin kanssa samoilla sijoilla. Netti kuuklen perusteella 2003 trajet dieseleissä syöttöpumppu ja suutin ongelmia. Katsastustilaston mukaan etu- ja taka-akseliston vuoksi hylkyjä. Sen verran selailin ns isompien autojen vikoja niin taitaa olla nivelien ja jarrujen vaihtoa kohtuullisen tiuhaan vähän merkistä riippumatta.

Grandis olisi kyllä tilava. Yhtä kävin jo vähän tutkimassakin.

Jatkan tutkimuksia. Ostopäätös on nyt tehty. Enää puttuu auto minkä ostais :)

Kasper
29.08.2016, 14:49
Volkkarin Touran dieselinä on hyvä auto, Tsi besnana en hankkisi... Toki se ei ole ns iso tila-auto.

Hyndai ja Kia taitavat olla kohtuu sama auto, ystävälle sattui maanantai malli ja maksoi maltaita pitää.

Itse kallistuisin isoissa tila-autoissa Vojageriin tai Toyota Previaan. Niin ja ystävällä on nykyisin Renault Scenic vai onko se nyt grande scenic tms. On ollut tähän asti toimiva ja hyvä laite!

Rölli
29.08.2016, 19:02
Volkkarilta jos touran on liian pieni niin maxi caddyä saa 7 paikkaisena.
Etupenkkeihin asti pitkälti tourania vastaava ja 3 penkkirivillä pystyy aikuinenkin istumaan tarvittaessa. Tavaratilaa jää vielä jonkun verran.

Tommonen tuli itselle hommattua kun vastasi hyvin nykyiseen tarpeeseen.
Neliveto alustalla ja 2.0 dieselkoneella. 6-lovinen manuaali.
Ihan mukava ajella eikä jalkoihin jää normaalissa liikenteessä.