PDA

View Full Version : SJ410:stä Pickuppi - mitä sanoo leimamies


ruxu
05.08.2010, 19:52
Olen tässä muutaman vuoden säilönyt - 85 mallin SJ410:iä kunnes saan tallitilat valmiiksi. Samalla olen kypsytellyt ajatusta teenkö pelkän kilvettömän hupipelin vai kilvellisen pelin satunnaiseen lumenauraamiseen ja polttopuiden vetämiseen lähimetsästä. Syksyllä pääsisi projektia aloittamaan.

Olen nyt päätynyt pitämään kilvissä ja aluksi muokata koria umpikopasta jonkinlaiseksi pickupiksi.
Liitekuvissa aihio nyt ja ajateltu uusi korirakenne. Muista muutoksista sitten myöhemmin - ehkäpä voisi tehdä tänne ihan projektiaiheenkin.

Täällä kotipuolen kahdella katsastusasemalla ei vaan mitään tolkullista neuvoa hommaan saa. Toisella ei koko muutoksen mahdollisuuteen otettu minkäänlaista kantaa ja toisella todettiin, että pitäisi olla valmistajan lausunto siitä mitä rakenteita pitää vahvistaa kun katto poistetaan! Käsittääkseni myöskin SJ:n avoversio on aivan samalla rungolla kun umpikorikin.

Eli olisiko täällä ketään, joka vastaavan kilvissä olevan muutoksen olisi värkännyt ja osaisi hieman kertoa millä dokumenteilla muutoskatsastus onnistui ja mistä sellaiset saisi.

T:Ruxu

Palex
06.08.2010, 17:29
Ajelet Lahteen, ja käyt holman katsastusasemalla leimaamassa, niin ei tarvi kinastella turhaan itsestäänselvistä asioista, etkä tarvitse mitään dokumentteja. Eli kyllä tuo on ihan leimakelpoinen juttu!;)